Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 20 Lut 2013 19:49
    kryst16
    Poziom 22  

    Witam... Posiadam Seata Arosę 1.0 1999 rok, bez ABS.

    Mam problem ze słabymi hamulcami. Szczęki i tarcze są oki wymieniane rok temu nie całe 20 tyś km temu.
    Z tyłu lekko mi trą szczęki przy hamowaniu ale to wina minimalnego rantu z tym sobie poradziłem.

    Mam raki problem że samochód na asfalcie lub twardym podłożu nie jest w stanie zablokować kół, trzeba bardzo mocno wcisnąć hamulec ale i tak tylko zwalnia.

    Czego to może być wina?? Hamulec czasami wydaje się twardy. Wciskam bardzo mocno a on nie idzie już w dół.

    Czy jakość płynu hamulcowego może mieć na to wpływ?? Układ nie jest zapowietrzony, choć jutro jeszcze raz sprawdzę.

    Bardzo proszę o jakieś rady.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy stan hamulców z tyłu może wpływać na to że przód też jest słaby??

  • Pomocny post
    #2 20 Lut 2013 19:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wspomaganie działa?

  • #3 20 Lut 2013 19:55
    kryst16
    Poziom 22  

    Wspomaganie czego?? Kierownicy?? Nie ma wspomagania.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Na zgaszonym silniku "pompuje" pedał a po odpaleniu robi się "normalny" Nie wiem czy o to chodzi.

  • Pomocny post
    #4 20 Lut 2013 19:56
    MartBan
    Poziom 21  

    Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.

  • #5 20 Lut 2013 20:02
    kryst16
    Poziom 22  

    MartBan szczenki i tarcze przód ok. Ręczny bardzo dobry łapie już na trzecim ząbku. Regulatory z tyłu działają. Rdza wyczyszczona. Jeden bęben miał tak jak by rysy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A czy wiek płynu hamulcowego może mieć na to wpływ?? Znam się troche na mechanice ale problemy z hamulcami mam pierwszy raz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Prosił bym o odpowiedź jeszcze na pytanie czy stan hamulców z tyłu ma wpływ na siłe hamowania przodu??

  • Pomocny post
    #6 20 Lut 2013 20:07
    MartBan
    Poziom 21  

    Im płyn starszy tym więcej wody zawiera, obniża się temp. wrzenia i sprzyja korozji. Na dłuższą metę takie konsekwencje, ale hamować powinno. Jeśli nie jest klarowny to jeszcze mogą być rozpuszczone i niedrożne weżyki elastyczne.

  • #7 20 Lut 2013 20:10
    kryst16
    Poziom 22  

    Wężyki wykluczyłem, są oki. Układ jest szczelny.

    Mi się wydaje że stan hamulców z tyłu nie ma wpływu na siłe hamowania z tyłu, ale może się mylę. Jak sprawdzić stan pompy hamulcowej??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaznaczam że pedał nigdy nie wpada w podłogę.

    Po prostu tak jak by słabo hamował.

  • #8 20 Lut 2013 20:17
    MartBan
    Poziom 21  

    W tym samochodzie masz układ "na krzyż" o skuteczności 50/50% więc wada np. prawego tyłu osłabia skuteczność lewego przodu. Podciagnij odrobinę dźwignię ręcznego na 2, 3 ząbki i zobacz czy pedał zrobi się wyższy i poprawi się skuteczność hamowania.

  • #9 20 Lut 2013 20:21
    T5
    Moderator Samochody

    MartBan napisał:
    W tym samochodzie masz układ "na krzyż" o skuteczności 50/50% więc wada np. prawego tyłu osłabia skuteczność lewego przodu.
    Nie pisz bzdur.

  • #10 20 Lut 2013 20:21
    kryst16
    Poziom 22  

    Chyba znalazłem przyczynę. Jaka powinna być grubość tarcza hamulcowych kwalifikujących się do wymiany??

  • Pomocny post
    #11 20 Lut 2013 20:24
    T5
    Moderator Samochody

    Możesz mieć twarde klocki i tu będzie problem.Grubość tarczy w tym przypadku nie ma nic do rzeczy.

  • #12 20 Lut 2013 20:28
    kryst16
    Poziom 22  

    A dlaczego twarde?? W sensie złe zostały założone??
    Kupiłem to auto 5 miesięcy temu nie całe sam nie wymieniałem klocków ale mam rachunki i książke serwisową i z tego co patrze to wszystko się zgadza były wymieniane nie dawno.

  • Pomocny post
    #13 20 Lut 2013 20:40
    MartBan
    Poziom 21  

    T5 napisał:
    MartBan napisał:
    W tym samochodzie masz układ "na krzyż" o skuteczności 50/50% więc wada np. prawego tyłu osłabia skuteczność lewego przodu.
    Nie pisz bzdur.


    Sam bzdury piszesz, chyba na oczy nie widziałeś takiego samochodu.

    Do autora tematu: zobacz, czy masz na tylnej osi korektor hamowania, jego sprawność jest istotna.

  • #14 20 Lut 2013 20:52
    kryst16
    Poziom 22  

    Chyba mam. Pisze chyba gdyż mam nie oświetlony garaż :) (blaszak).

    Ale jeśli tył prawy miał by wpływ na przód prawy to czy nie znosiło by auta przy hamowaniu?? A on ładnie prosto jedzie jak hamuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeśli jest to jak go można sprawdzić??

  • #15 20 Lut 2013 20:54
    MartBan
    Poziom 21  

    Mylisz, pisałem na krzyż więc nie ma mowy o znoszeniu. Jak nie masz ABS to najprawdopodobniej masz korektor

  • #16 20 Lut 2013 21:07
    kryst16
    Poziom 22  

    Aha rozumiem. Nie nie mam ABS. Wiem że kolektor można całkowicie usunąć ale wtedy w zimie szybciej blokuje tył i może uciekać przy hamowaniu.

    Rok temu mi mechanik na przeglądzie powiedział żebym rozruszał cylinderki z tyłu gdyż to auto ma bardzo lekki tył i rzadko nim hamuje z dużą siłą. Ale cylindry nie były zapieczone a samochód zaczął hamować słabo nawet przodem na asfalcie na innych podłożach szybko blokuje koła.

  • Pomocny post
    #17 21 Lut 2013 19:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    kryst16 napisał:
    Wiem że kolektor można całkowicie usunąć
    Absolutnie tego nie rób.

  • #18 21 Lut 2013 20:13
    kryst16
    Poziom 22  

    ok Dzięki za odp bo z tego co widzę to ludzie to praktykują. Zamykam temat gdyż trochę ogarnąłem temat i chce zadać w nowym bardziej szczegółowe i konkretne pytania.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty