X

Motocykl SAM z silnikem z malucha...

03 Mar 2006 21:05 PFPfemek
  • #91 03 Mar 2006 21:05
    wskman
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Myśle że zrobienie takiego motory to super sprawa, Przemo maszynka super.3-maj sie
  • #92 12 Apr 2006 13:13
    domel_gl
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Jestem zainteresowany budową takiego motocykla z silnikiem samochodowym (na razie na etapie teoretycznym), lecz jest bardzo mało opisów w internecie co można co jak lepiej rozwiązać. Zastanawiałem się nad silnikiem z Tico, coś tam czytałem o możliwości wykorzystania silnika z VW LUPO 1.3 ale to tylko szczempy informacji, może rama od M-72.
    Interesuje mnie konstrukcja na silniku wystarczająco mocnym na jazdę 50-60km/h jak i w razie potrzeby pocisnąc 90km/h. ekonomicznym którego spalanie nie będzie przekraczało 5l/100km a jego dźwięk będzie efektywny.
    Mile widziane schematy, fotki, wszelkie doświadczenia związane z budową i eksploatacją:)

    Przedstawiam stronkę maszyny na garbusku: http://www.dnet.pl/~czernia/ciekawostki/roadking.htm
  • #93 12 Apr 2006 13:40
    Powerbass
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Niezła konstrókcja :D ja kiedys wsadziłem silnik z ogara do BMX :D
    Bardzo fajny motocykl gratulacje
  • #94 15 Apr 2006 17:18
    kalach666
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam
    nie wiem dlaczego chcesz zbudować motocykl z silnikiem od TICO, przeciez on sie kompletnie nie nadaje, od LUPO też odpada, ale jest on o wiele lepszy niz ten od Tico. Faktycznie spalanie w obu w/w samochodach jest małe, ja jednak polecam budowe na silniku od zaporożca, vw garbusa, lub jak autor tego tematu - na silniku od malucha.

    z fotkami i opisami bedzie ciezko, wykonanie zalezy od inwersji tworczej, mozesz bazować na ramie od M-72, ale i tak bedziesz musiał powiekszyc jej rozmiary zeby wszystko zmiescic. Mozesz tez zlecic wykonanie ramy jakiemus fachowcowi, ktory sie tym zajmuje, bedzie to o wiele lepsze rozwiazanie nic "sklejanie" z kliku ram jednej.

    jezeli jest mocno zainteresowany tym tematem to proponuje artykuł zawarty w gazecie "MOTOCYKL" NR 1/1996 rok.


    Pozdrawiam
  • #95 15 Apr 2006 17:50
    domel_gl
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Lupo czy Tico to jedynie propozycja. poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być:
    1. ekonomiczny (max 5L/100km),
    2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą około 400kg,
    3. wygląd zewnętrzny w miarę estetyczny (bez nadmiernie odstających części)

    Może by tak zawęzić poszukiwania silnika, proszę o przedstawienie cech jakimi się muszę kierować. Czy bytność mają tylko silniki o budowie V lub bokser? Proszę o wyjaśnienie co i dla czego właśnie tak.

    Może ktoś posiada gazetę "MOTOCYKL" NR 1/1996 i przesłałby mi na emaila skany tego artykułu?
  • #96 23 Apr 2006 15:03
    mfela
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam, jestem pełen podziwu dla konstruktora, mam pytanie czy jazda jest bezpieczna, bo osobiscie obawiał bym się o nogawki, przerażają mnie te wirójace tryby, czy jest możliwe osłoniecie tej przekładni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Witam, jestem pełen podziwu dla konstruktora, mam pytanie czy jazda jest bezpieczna, bo osobiscie obawiał bym się o nogawki, przerażają mnie te wirójace tryby, czy jest możliwe osłoniecie tej przekładni.
  • #97 08 May 2006 21:13
    zm_m
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Taki motocykl z silnikiem "Malucha" wyprodukował mój znajomy ponad 20 lat temu wyglądał okazale ale dokońca niebył zadowolony ze swojej konstrukcji ze względu nato Ze takie a nie inne usadowienie silnika powodowało trudności ze skręcaniem na zakrętach tylko niepamiętam w którą strone. Najlepiej jak wał silnika kręci sie w popszek ramy ijest ustawiony dokładie na środku. Powodzenia
  • #98 09 May 2006 10:06
    endriu.kom
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    A nie trzesz silnikiem po ziemi :).Przydały by się większe koła :)
  • #99 10 May 2006 22:38
    Master Siwy
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Siema

    ζζζζζζζζζ--------WAZNE BARDZO------ζζζζζζζζζζζ---WAZNE BARDZO--ζζζζζζζζ

    Panowie moze wy doradzicie mysle ze dacie rade potrzebny mi jest plan jak zbudowac Gokarda ale niee takiego na silnik tylko takiego na pedaly
    Czyli jak go zbudowac . Macie cos ciekawego bardzo wazne wiec?? ββββ:
  • #100 23 May 2006 18:56
    mlody11mlody
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    cześć


    a nie myśleliście włożyć do tego motoru skrzyni biegów z żuka jast mała .
  • #101 15 Jun 2006 10:53
    bratek58
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    a nie myśleliście włożyć do tego motoru skrzyni biegów z żuka jast mała

    Do motoru nie nadaje się.
  • #102 16 Jun 2006 14:47
    marcin_oizo
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Zrobienie takiego motoru to niesamowita sprawa. Przez moje ręce przewinęło się już duuużo motorów ale jednak nie jeździłem czymś takim. Co prawda była motoryna z silnikiem WSK125 ale jednak niczym mocniejszym od MZ ETZ251 nie śmigałem... Myślałem o wpakowaniu do komara silnika od simsona ale stwierdziłem że za dużo roboty. Myliłem się. Ten motorek kosztował dopiero wysiłku!:) Jeżdźę maluchem na codzień i wiem jak zachowuje się ten silnik w "budzie" ale w ramie motocykla... Ciekaw jestem ile wyciąga (nie czytaem całego tematu)
    Pozdrawiam!
  • #103 16 Jul 2006 02:04
    Przemyslaw
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Minelo juz troche czasu... Moze zrobiles cos wiecej, wiec moglbys nam pokazac obecny stan "sprzeta"?
    Jesli o mnie chodzi, tez nie za bardzo podoba mi sie to co zrobiles, ale wazne, ze cos zrobiles - od czegos zaczynasz. Nastepny bedzie juz napewno o wiele lepszy. No i ta wieczna bolaczka polskiego konstruktora - ustawiczny brak kasy i potrzeba kompromisu miedzy tym co by sie chcialo a co sie moze miec.
    Pierwsze jednak co mi się rzucilo w oczy to ta "wiatrowska" skrzynia biegów, która jest konstrukcją dość filigranową - pomyśl naprawdę o jakimś innym przeniesieniu - pewnie najlepiej bedzie od jakiejs ruskiej 750tki.
    Generalnie jednak chyle czolo, gdyz sam pewnie nigdy nie zbuduje czegos podobnego no i zycze nieslabnacego zapalu do pracy.
    Chetnie zobacze jakies nowe foty - po lekkich liftingach to moze calkiem niezle wygladac.

    PS. Widzieliście kiedyś kapsla (malucha) jezdzacego do tylu? Tak, że kierowca siedział przodem do tylnej szyby i tak prowadził? Widziałem kiedyś taki filmik w necie. Niezly ubaw byl.
  • #104 22 Jul 2006 00:24
    lp88
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam!!! oto fotki potwora jaki skonstruował moj 18sto letni kolega. Motocykl jest z silnikiem i skrzynią z fiata 126p:) niedługo bedzie miał załorzone wydechy i poprawioną kosmetyke. ile ten potwór idzie?? jechał nim ok 160 km/h i bał się wrzucić czwórkę więc wiecej nie musze pisac :) jeśli macie jakieś pytania albo chcecie się wiecej dowiedzieć to piszcie lub dzwoncie na ten numer : 668775093, to jest numer tego kolegi. Tylne koło powstało z połączenia koła od mz 251 i koła samochodowego :) całość jest bardzo dobrze wyważona. a co najbardziej zaskakujące.... zrobił to jeden człowiek :) pięknie chodzi, poprostu bajki... :)
  • #105 24 Jul 2006 22:19
    Artur.
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    sóper bryka bardzo mi sie podoba super pomysł
  • #106 03 Aug 2006 21:27
    Misian@
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    a jak rozwiązałeś sprawę zmiany biegów??
    przecież chyba nie bedziesz zmieniał biegi ręka tak jak w aucie??

    Mógłbyś zapodac fotki jak to wykombinowaliście??

    interesuje mnei taki projekt :D

    Tylko bedzie problem z zarejestrowaniem tego ;/
  • #107 08 Aug 2006 17:58
    luk2501
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Znalazłem to forum jak szukałem jakiś informacji na temat samów.
    Chce zrobić motor z silnikiem łady 1,5. Największy problem to przeniesienie napędu. Skrzynia ruska za sałba bo moment obrotowy w ładzie ok. 3 razy większy niż w rusku. Znalazłem skrzynie na allegro z K1200 lt ale 1,5 tyś. Z rejestracją nie ma żadnych problemów dowiadywałem się w urzędzie komunikacji. Potrzeba tylko dokumentów na silnik i przeglądu. Diagnosta stwierdził ze jak będą jakieś wątpliwości do konstrukcji to wyśle do rzeczoznawcy. Przegląd ok. 120 zł a rzeczoznawca 140 zł. Ja wykonałem kłada z silnikiem jawy ts 350..Motocykl SAM z silnikem z malucha....Motocykl SAM z silnikem z malucha...
    Całe zawieszenie z przodu jak i z tyłu rama zbiornik paliwa kierownica wykonane od zera. Zwrotnice z łady z zaciskami wraz z pompą hamulcową.
    Co do motoru pomysł fajny ale wykonanie już nie. Takie jest moje zdanie.
    Wątpie żeby ktoś podbił na to przegląd. Przy takim położeniu skrzyni jest słabe smarowanie i łańcucha sprzęgłowego jak i skrzyni biegów. Przy dłuższej eksploatacji pewnie byłby problem.
  • #108 09 Aug 2006 23:42
    251mz
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Pfemek wrote:
    Myśle nad zmiana pasków klinowych na pasek zębaty ale koszty są duże więc narazie tak musi zostać. Ile to może ważyć naprawdę nie wiem, myśle że nie więcej jak 150kg. Jeśli chodzi o przyspieszenie to powiem tak, trzeba się pożądnie trzymać kierownicy żeby nie zjechać z siedzenia. Ruszyć tym można z I, II, III i IV biegu bez problemu.
    To sie zdziwssz jak bedzie wiecej;)
  • #109 11 Aug 2006 18:02
    irackman
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Na temat rejestracji SAMÓW polecam dwie stronki:
    http://www.abc.com.pl/serwis/publik.htm
    (Akty prawne, Dzienniki Ustaw- zwłaszcza Dz. U. z2003r. nr 58, poz. 515 z późniejszymi zmianami- Co wozidełko musi spełniac, aby miec papier.
    http://81.168.225.156/~andrew1985/
    Stronka zapaleńca motoryzacji i budowniczego trajki: obszerne wypowiedzi nt. rejestracji samoróbek.
    A tak BTW- koszt założenia książki pojazdu obniżył się z 500 do bodajże 70 PLN- więc chyba warto spróbowac, a nuż, widelec się uda?! :-)
  • #110 12 Aug 2006 09:52
    irackman
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Domel_ql napisał:
    Quote:
    poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być:
    1. ekonomiczny (max 5L/100km),
    2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą około 400kg,
    3. wygląd zewnętrzny w miarę estetyczny (bez nadmiernie odstających części)

    Ze skrzynią od ruska bym uważał, bo zamierzona masa sprzętu może nadmiernie ją obciążyc.
    Poza tym "piecyk", jaki chcesz wstawic chyba też jest za mocny na skrzynię od rusa.
    Odstające części- zawsze można je pochowac tak, aby nie rzucały się w oczy.
    Za silnikami radzę się rozejrzec na Allegro( www.allegro.pl)- kupa ofert, jest w czym przebierac.
  • #111 15 Aug 2006 19:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Domel_gl napisał:
    Quote:
    poszukuje ekonomicznego silnika, najlepiej malutkiego (taki ładny klocek by za dużo nie odstawało i dało sie połączyć ze skrzynią od jakiegoś ciężkiego ruska- skrzynia automatyczna samochodowa odpada bo za duża). Motocykl w założeniu ma być:
    1. ekonomiczny (max 5L/100km),
    2. silnik na tyle mocny by sprawnie poruszać konstrukcja ważącą około 400kg,
    3. wygląd zewnętrzny w miarę estetyczny (bez nadmiernie odstających części)

    I od początku:
    Mały silnik wcale nie będzie ekonomiczny. Bo aby uzyskać to, co może większy, musi wejśc na obroty i pracować pod obciążeniem.
    Strasznie ciężki ten zaprzę projektujesz. 400 kg na moto, to już wypasiony "kredens".
    Sprawy estetyki pozostawiam, bo to indywidualna kwestia.
    Z małych i "niewielkich" silników możesz szukać silników stricte motocyklowych. Choć silniki z japonii wcale do ekonomicznych nie należą. Pozostają konstrukcje takie jak rusy i silnik z pf 126. Przerabiać tam trzeba dużo (korekty kanałów dolotowych i wydechowych, wymiana wałków rozrządu, korekty głowic, korekta a nawet zamiana gaźnika, itd), ale jest literatura i opisy. I nawet w maluchu można było uzyskać spalanie na poziomie 5 litrów. Możesz poszukac jakiegoś małego diesla. Są powszechnie stosowane do napędu sprzętu budowlanego. Firma KUBOTA między innymi je robi. Mały diesel: 800 ccm, V2, był też stosowany w którymś modelu multicara (taka małą nrdowska ciężarówka). Fajny jest też silnik z citroena 2cv: 2 cylindry, boxer. Prawie jak rosja, ale o niebo lepiej zrobiona.
  • #112 15 Aug 2006 22:59
    Misian@
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    a ja nadal chciałby aby ktoś się wypowiedział jak przeniusł napęd z silnika na koło i jak zmienia biegi w skrzyni f126p ??

    Bo szukałem i nic znaleść nie umiem...

    Czy do tego celu wykożystano 2 skrzynie biegów??

    Bo tak to wygląda na zdjęciu...

    Pozdrawiam
  • #113 15 Aug 2006 23:26
    Tommy82
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Quote:

    Czy do tego celu wykożystano 2 skrzynie biegów??

    przeciez tam jest tylko fartuch ze skrzyni malacza on tam jest praktycznie tylko po to zeby sie nie pierniczyc z mocowaniem rozrusznika i lozyskowaniem walka sprzeglowego (lub jakims innym rozwiazaniem)
    Prawdziwa skrzynia zaczyna sie w malaczu jeszcze dalej i wystawala by jakies 70 cm w bok ;)
  • #114 16 Aug 2006 12:29
    irackman
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Skrzynię od malca ma, tylko przeciętą na pół. Na którymś zdjęciu widac pod alternatorem i filtrem paliwa koniec skrzyni (to ten aluminiowy wichajster). Swoją drogą wygląda to dużo solidniej od konstrukcji z początku wątku i chyba zadzwonie do człowieka, który to składał i wypytam o szczegóły.
  • #115 16 Aug 2006 12:58
    Tommy82
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    zeczywiscie widze ale jej ustawienie jest dosc niefortunne co widac na focie
    widac ze kapie olej z niej a dokladniej to skrzynia jest tak ustawiona ze wybierak jest w najnizszym punkcie i olej sie saczy
  • #116 16 Aug 2006 22:42
    Misian@
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Aha. rozumiem. Czyli wywalona została ta częśc w któej siedzaiał dyferencjał tak??

    Bo tak zrozumiałem :)

    A jak ze zmianą biegów??

    Bo to mnie chyba najbardziej martwi :(
  • #117 29 Aug 2006 13:12
    lp88
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jeśli ktoś ma jakieś pytania prosze pisać na forum lub dzwonić na numer podany w opisie. preferuje telefon ponieważ bedziecie mogli porozmawiac bezposrednio z konstruktorek. pozdrawiam
  • #118 31 Aug 2006 00:50
    gwintownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Nie rozumiem, czemu wszyscy uporczywie piszą, że potrzebne do rejestracji są dokunęty na silnik. Od wielu miesięcy nie prowadzi sie w naszym kraju ewidencji silników, sa one traktowane, jak każda inna wymienna częśc pojazdu np. koło.
  • #119 31 Aug 2006 10:13
    Tommy82
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    nawet jesli to umowmy sie ze paiery na silnik to zaden problem poprostu "kupuje" sie malucha w calosci za kilka pln lub na zasadzie "ale niech mi pan tego grata z placu sprzatnie" on przecierz nawet nie musi jezdzic. Wyjmujemy silnik rozkrecamy i mamy blok z papierami i tak w wiekszosci przypadkow w takim silniku trzeba zrobic kapitalny remont wiec wymienic praktycznie wszystko poza blokiem i obudowami. A glowice zawiesc do planowania (nawet nie w celach tuningowych tylko po to zeby byla rowna)
  • #120 31 Aug 2006 18:10
    biscent12
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Hehe a swoją rometkę wrzuciłem do rowu i okopałem , bo co 30 sec gasła.Siła była tak duża że oderwało podnóżek i linkę sprzęgła
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products