X

Audi A4 B5 - 1.9 TDI AJM bez zaworu EGR ?

orion85 25 Feb 2013 20:17
  • #1 25 Feb 2013 20:17
    orion85
    Level 12  
    Helpful post? (+5)
    Witam
    Posiadam Audi A4 B5 z silnikiem 1.9 TDI AJM 115 Km.
    Czy mogę wymontować całkiem zawór EGR?
    Będzie miało to jakiś wpływ na pracę silnika?
    Proszę o odpowiedz
    Audi A4 B5 - 1.9 TDI AJM bez zaworu EGR ?
  • #2 25 Feb 2013 21:27
    HSWG
    Level 21  
    Helpful post? (+2)
    Są zestawy pomijające EGR, plusy to:
    - czystszy kolektor dolotowy
    - nieco lepsza dynamika
    Minusy:
    - brak klapy gaszącej - telepanie silnika po zgaszeniu
    - bardziej zanieczyszczone spaliny (zapach wyraźnie ostrzejszy)
  • #3 25 Feb 2013 21:53
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (-1)
    Zawsze można EGR zaślepić. Wyciąć katalizator. Wywalić to i owo bo po co to komu i też będzie jeździło wozidło.
    HSWG wrote:
    Są zestawy pomijające EGR, plusy to:
    - czystszy kolektor dolotowy
    - nieco lepsza dynamika
    Jakoś tej lepszej dynamiki nie zauważyłem po zaślepieniu egr. A kogo obchodzi co tam w kolektorze się dzieje? Zawsze można raz na 200tk wyczyścić. Można też kupić starego diesla i też będzie jeździł. Może się kurna starzeję ale staram się dbać o ta naszą matkę ziemię.
  • #4 25 Feb 2013 22:25
    orion85
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chcę wymontować EGR ponieważ cieknie mi z niego olej a nowy trochę kosztuje.
    Co do jego zaślepiania to już jakiś czas temu zrobiłem i nie ciągnie mi syfu w dolot. Teraz chcę go całkowicie zdemontowac.
  • #5 25 Feb 2013 22:26
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jak Ci olej cieknie to wymień oring i przestanie.Lub wymień zawór egr i nie rób chałtury.
  • #6 25 Feb 2013 23:18
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Sterownik zaraz się kapnie, że EGR nie działa. I utnie moc.
  • #7 25 Feb 2013 23:22
    orion85
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Zawór EGR mam już zaślepiony i jest wszystko ok. Tylko ten cieknący z niego olej.
    Chce go ominąć całkowicie i wstawić tam jakąś rurę.
  • #8 25 Feb 2013 23:38
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    orion85 wrote:
    Tylko ten cieknący z niego olej.
    To nie EGR jest winowajcą tylko turbina. Nie naprawiaj turbiny, wymontuj EGR, jak turbina porządnie puści olej to może się rozleci silnik i skończy się drutowanie.
  • #9 25 Feb 2013 23:40
    orion85
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi dokładnie o coś takiego jak na zdjęciu Audi A4 B5 - 1.9 TDI AJM bez zaworu EGR ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spoko spoko, może tak szybko nie puści oleju.... :)
  • Helpful post
    #10 26 Feb 2013 03:18
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (+2)
    Motronic wrote:
    Sterownik zaraz się kapnie, że EGR nie działa. I utnie moc.

    Nie w tym silniku i nie w tym sterowniku. Tam sobie można do woli zaślepiać EGR i nie będzie to skutkować żadną utratą mocy.
    Zaślepienie EGR spowoduje spowolnienie nagrzewania się silnika i nic poza tym.
    Wywalenie klapy gaszącej spowoduje tylko nieprzyjemne telepnięcie silnikiem podczas jego gaszenia więc z powodzeniem możesz zaślepić EGR - przynajmniej pozbędziesz się nagaru w dolocie.
    Popatrz jak wygląda morda w moim avatarze - uśmiechnięta - a wiesz dlaczego - bo juz dawno pozbyłem się EGR'a w moim silniku i odmę wywaliłem w kosmos od paru lat, na tej podstawie wiedziałem, że olej w dolocie leje się już tylko i wyłącznie z turbosprężarki więc szybko ją wywaliłem i zastąpiłem inną (używaną a nie regenerowaną bo to kaszana a nie recepta na obecną farsę). Nigdy nie polecę regenerowanej turbosprężarki kolegom bo szkoda tylko kasy.
  • #11 26 Feb 2013 11:01
    orion85
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Czyli kolego mogę śmiało całkowicie go zdemontować? A co do odmy, to jak z nią zrobiłeś? Turbo mam sprawne, nie cieknie z niego olej.
  • #12 08 May 2013 21:11
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam - podepnę się pod temat. Mam Octavie JEDYNKĘ z 1999r i silnik TDI 110 koni AHF. miałem problemy z osiągnięciem prędkości powyżej 130km/h, a silnik zachowywał się tak, że odczuwałem przyrosty i spadki mocy w czasie przyspieszania. pierwsze podejrzenie turbina i sterowanie, ale silnik nie zawsze wpadał w błąd i utratę mocy, tylko jak przyspieszałem łagodnie to prędkość dochodziła do 130km/h i basta ani kilometra na godzinę szybciej. Nosiłem się z zamiarem usunięcia zaworu EGR, ale w taki sposób żeby jak najmniej grzebać i wpadłem na pomysł żeby w miejsce elektrozaworu który steruje EGR-em wpiąć identyczny czujnik bez podpinania podciśnienia etc. Żeby komputer nie wykrywał błędu uszkodzonego bądź odpiętego czujnika i żeby odciąć sterowanie EGR-em. Jak myślicie czy to dobry pomyl obejścia EGR-u bez jego zaślepiania etc. Samochód pracuje normalnie, płynność oddawania mocy się poprawiła, żadne błędy póki co mi nie wyskakują, samochód nie wpada w jakieś nalaufy itp. Póki co jestem zadowolony z uzyskanych efektów, ale czy one nie przyniosą jakichś ujemnych skutków. Proszę o wypowiedzi w tej kwestii.

    Dodano po 3 [minuty]:

    - domniemam iż w takim stanie rzeczy jak to opisuję mój EGR jest zamknięty cały czas, a nie cały czas otwarty - bo chyba pozycja spoczynkowa zaworu jest zamknięta a po podłączeniu podciśnienia zaczyna się on otwierać, a ja mu podciśnienie chyba odciąłem odpinając wtyczkę od tego elektrozaworka.
  • #13 08 May 2013 23:33
    turpik5
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Logi dynamiczne trzeba zrobić to będzie wiadomo co niedomaga

    Moderated By zeimp:


    Chętnie polemizowałbym z Tobą na ten temat (odnośnie logów), ale w praktyce, a nie przy pomocy "wujka" google! Każdy wyczyta w sieci o logach, a jak już autor je wklei, to wątek "umiera", bo nikt nikt jednoznacznie nie potrafi ich rozszyfrować! Proszę nie udzielać podpowiedzi, które przeciętnemu userowi nie pomogą w rozwiązaniu kłopotu. Nie potrzeba absolutnie żadnych logów wykonywać, aby naprawić w/w samochód.

  • #14 09 May 2013 00:29
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    - a pomijając błędy VAG etc. i skupiając się na samym EGRze to czy tym sposobem uśmierciłem go skutecznie, żeby już się nie otwierał i nie wpuszczał mi spalin które zanieczyszczają olejową mazią kolektor zasilający?
  • #15 10 May 2013 01:20
    tomkraft1992
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Prawda jest taka ze jakby byl niepotrzebny to by go tam nie montowali;) no ale kazdy robi jak chce. W TDI'kach jest ten problem ze jeden problem rozwiąrzesz to drugi sie z czasem wysypie..albo wóz albo przewoz
  • #16 10 May 2013 10:08
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    W sumie tyle to ja wiedziałem.

    Piszą wszyscy, że jest potrzebny bo inaczej by go tam nie było, ale nikt nie pisze po co jest potrzebny -a obecna moja wiedza n/t temat jest taka, iż EGR jest potrzebny żeby spełnić określoną normę czystości spalin EURO, a w dodatku diesel emituje dużo cząstek stałych, które mają wpływ na żywotność katalizatora, no i ponoć jeszcze silnik szybciej się nagrzewa dostając cieple spaliny z kolektora, a tym samym nieco studzi się nieco spaliny wylatujące z kolektora do dalszej części układu wydechowego.
    Sam VW-gen pisze że jego pominiecie (usuniecie, czy zaślepienie) może spowodować bardziej kosztowne usterki, niż jego okresowa wymiana. Podejrzewam że te kosztowne usterki to uszkodzenie katalizatora który kosztuje tyle co 2-3 EGR-y - dodam że mnie to nie dotyczy bo poprzedni właściciel samochodu już o to zadbał żeby wyciąć katalizator. A że jedno rozwiązanie i drugie jest dość drogie dla Polaka, a wymiana EGR-u musiałaby nastąpić pewnie po przebiegu mniejszym niż 100k km, to i tak dla Polaka za drogo. Więc w polskich realiach, kiedy wszystko naprawia się przy pomocy młotka i sznurka trzeba sobie jakoś radzić no i co niektórzy czyszczą inni go zaślepiają a jeszcze inni wywalają ten EGR.
    Ja go fizycznie nie chcę usuwać, tylko oszukać komputer pokładowy, że wszystko jest OK i jedynie podpiąć drugi czujnik, który nie powodowałby błędów, a zarazem poprzez odpięcie tego sterującego czujnika mój EGR przestałby się otwierać.
    Już w zasadzie to wykonałem i póki co wszystko jest ok.
    Dodam jeszcze, że jak kupiłem autko to EGR był zaślepiony, a katalizator - jak napisałem wyżej poprzedni właściciel wyciął - no i fizycznie EGR miałem czyściutki, ale jak kiedyś mechanik stwierdził że mam zaślepiony EGR to kazałem go odblokować i to był mój błąd bo teraz mam cały zawór w oleistej mazi i chcę znów pozbyć się tego problemu co też chyba skutecznie uczyniłem, nie wiem tylko na 100% czy oby faktycznie ten zawór jest teraz zamknięty, po odpięciu tej wtyczki a pozostawieniu podpiętych węży od podciśnienia. Zatem prosiłbym jedynie o odpowiedzi które albo potwierdzą moją tezę lub jej zaprzeczą i o rzeczowe uzasadnienie pierwszej lub drugiej tezy. Wszelkie inne komentarze są zbędne. bo to czy ktoś usuwa czy nie i dlaczego to mnie nie interesuje. Interesuje mnie mój konkretny przypadek - czy EGR mam zamknięty czy nie.
  • #17 11 May 2013 17:09
    tomkraft1992
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jeśli podcisnienia są nadal podpiete to EGR nadal działa, tylko czujke masz odpieta, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem co do tej wtyczki ale jeśli to tylko czujnik a pewnie tak jest to EGR nadal będzie działać bo jest on całkowicie mechaniczny.
  • #18 12 May 2013 22:40
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Więc odpinając zasilanie od elektrozaworu sterującego pracą EGR-u, a pozostawiając podpięte podciśnienie pod ten EGR, wyłączam sterowanie nim, ale zawór pozostaje na max otwarty za sprawą tego, że podciśnienie go otwiera na maximum?

    Żeby zamknąć EGR musiałbym zdjąć jeszcze wężyk podciśnienia z niego, no i oczywiście zaślepić ten wężyk żeby nie rozszczelnić układu podciśnienia - tak?
  • #19 13 May 2013 12:31
    tomkraft1992
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Dokładnie tak. Chociaż nie widzę w tym sensu , ale jak tak chcesz to już twoja sprawa
  • #20 13 May 2013 22:32
    matimon22
    Level 24  
    Helpful post? (+1)
    ppiotr4 wrote:
    Więc odpinając zasilanie od elektrozaworu sterującego pracą EGR-u, a pozostawiając podpięte podciśnienie pod ten EGR, wyłączam sterowanie nim, ale zawór pozostaje na max otwarty za sprawą tego, że podciśnienie go otwiera na maximum?

    Żeby zamknąć EGR musiałbym zdjąć jeszcze wężyk podciśnienia z niego, no i oczywiście zaślepić ten wężyk żeby nie rozszczelnić układu podciśnienia - tak?


    Po prostu zaślepiasz wężyk od EGR i to wszystko.
  • #21 15 May 2013 23:44
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    NO i teraz już nie wiem komu wierzyć - piszecie ze mam otwarty EGR, a ja mam zupełnie inne odczucie. Po dzisiejszej jeździe testowej mam wrażenie jakby autko odzyskało nowe życie. Normalnie ma taki power że szok. Jak przyspieszam na dwójce i wskazówka mija 2000 obrotów to na suchym asfalcie zaczynają mi piszczeć opony i nie dzieje się to przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę, tylko jadę sobie spokojnie stalą prędkością na dwójce np 1500obr i zaczynam wciskać gaz stopniowo (nie od razu w podłogę), ale dynamicznie tak aby przy około 2000obr mieć nogę w podłodze i oponki zaczynają się śmiać i ja też :))) - taką ma moc. Wątpię czy na otwartym na max EGRze autko miałoby taką moc. Ale sprawdzę to jeszcze empirycznie - ściągnę gumę dolotową do EGRu i naocznie stwierdzę w jakiej pozycji jest zawór. Wtedy podam już ostatecznie - otwarty czy zamknięty.
  • #22 30 Aug 2013 23:28
    ppiotr4
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj zajrzałem do EGR -u i był czyściutki :) czyli jednak jest zamknięty. ZERO nagaru jak to miało miejsce poprzednim razem kiedy tam zaglądałem przed cała operacją czyszczenia i podłożenia czujnika do sterowania tym zaworem - jak to opisałem.
  Search 4 million + Products
Browse Products