X
  • #1 18 Feb 2005 16:08
    Kris1109
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z wymianą gumy na przegłubie zewnętrznym (od strony koła). Nie wiem jak tę gumę założyć, co trzeba rozebrać? Przegłub jest złączony z półośką chyba na stałę. Jeżeli ktoś już wymieniał taką gumę to proszę o poradę, gdyż nic mi nie przychodzi do głowy jak to wymienić.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    R11 1985r. 1,4 benzyna+gaz
  • #2 18 Feb 2005 16:19
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    witam
    przegób nie jest na stałe z półosią, ale jest połączony zaczepami wewnątrz przegóbu, jak rozbierzesz to ciężko złożyć trzeba troche wprawy
    odkreć nakretke wewnątrz tarczy hamulcowe, odłącz zwrotnicę od wahacza wtedy wyciągniesz przegób dokładnie umyj go w benzynie przyda sie ropownica ze sprężarką, nałóż smaru MoS (na pewno bedzie w zestawie z osłoną gumową) załóż osłone, opaski i gotowe
    pozdro
    T
  • Helpful post
    #3 18 Feb 2005 17:01
    Szefciu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    "Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość.
    Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć.
    Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można bezpiecznie zsunąć starą i wsunąć nowa gume. Więcej jest przy tym pracy z lewą półosią bo przed jej wyjęciem trzeba spuścić olej ze skrzyni. (przegub wewnętrzny lewy jest smarowany olejem ze skrzyni. Szczerze mówiąc pracy przy tym jest sporo i drugi raz nie dam sie na to namówić. Mechanik weźmie 50 zł za wymianę. Pozdrawiam
    P.S. w prawej pólosi między slkrzynia a przegubem wewnętrznym jest w półoś wbity kołek zabezpieczający jeżeli go zlokalizujesz i wybijesz wyjdzie półoś razem z przeg. wewn. Możesz to spokojnie pote rozebrać i zmontowac na warsztacie. Złożenie tegi przegubu na aucie to niezla gimnastyka, a tak kłopot z głowy.
  • #4 18 Feb 2005 23:05
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Quote:
    "Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią.

    Właśnie zauważyłem to co napisał Szefciu. Wyciągnąłem całą półośkę (lewa strona), wyciekło trochę oleju, ale zdążyłem coś podłożyć. Jeżeli chodzi o demontaż całości, aby dobrać się do gumy zew. nie mogę zdemontować krzyżaka i już się poddałem. Żaden mechanik nie chce się za to brać (i teraz wiem dlaczego :-) ).
    Tomekb ucieszył mnie z jednej strony, bo myślałem, że to takie proste, ale oczy przetarł mi Szefciu, jednak to trzeba zrobić tak jak pisze właśnie Szefciu - wielkie dzięki dla Ciebie za poradę. Tak też sądziłem że to trzeba tak zrobić, ale w końcu pomyślałem, że ta półośka jest chyba nierozbieralna.
    Teraz chcę to zrobić tak, że przetnę w zdłuż gumę założę na przegób, a potem skleję klejem super glue (guma jest dosyć gruba więc powinno trzymać mocno). Czas montażu wyniesie ok. 1h i najwyżej stracę 20 zł za gumę.
    Co o tym sądzicie? Ma to sens?
  • #5 18 Feb 2005 23:09
    sowczas
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kris1109 wrote:
    Quote:
    "Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią.

    Właśnie zauważyłem to co napisał Szefciu. Wyciągnąłem całą półośkę (lewa strona), wyciekło trochę oleju, ale zdążyłem coś podłożyć. Jeżeli chodzi o demontaż całości, aby dobrać się do gumy zew. nie mogę zdemontować krzyżaka i już się poddałem. Żaden mechanik nie chce się za to brać (i teraz wiem dlaczego :-) ).
    Tomekb ucieszył mnie z jednej strony, bo myślałem, że to takie proste, ale oczy przetarł mi Szefciu, jednak to trzeba zrobić tak jak pisze właśnie Szefciu - wielkie dzięki dla Ciebie za poradę. Tak też sądziłem że to trzeba tak zrobić, ale w końcu pomyślałem, że ta półośka jest chyba nierozbieralna.
    Teraz chcę to zrobić tak, że przetnę w zdłuż gumę założę na przegób, a potem skleję klejem super glue (guma jest dosyć gruba więc powinno trzymać mocno). Czas montażu wyniesie ok. 1h i najwyżej stracę 20 zł za gumę.
    Co o tym sądzicie? Ma to sens?


    Napewno Ci sie to nie uda (klej nie wytrzyma) przynajmniej na dłuższą mete , zrób tak jak pisze Szefciu
  • Helpful post
    #6 18 Feb 2005 23:18
    Szefciu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ta metoda jest do ......bani. Krzyżak ma piereścień siegera musisz go zdjąć i krzyżak zejdzie bez problemu. Zastanawiam się co z guma na tym własnie krzyzaku ona jest mocowana przez lożysko do półosi możesz rozciąć opaskę i zdjąć gume. Potem przez to zsuniesz gumez przegubu zewnętrznego i wsuniesz nową. Jak popatrzysz na połos to zrozumiesz. Jkos nie umiem tego inaczej opisac. Z klejeniem daj spokój, ołączenie musi być 100% szczelne.
  • Helpful post
    #7 18 Feb 2005 23:18
    oost
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Kolego nie ma to najmniejszego sensu z super glue,jesli chcesz to zrobic to trzeba to dobrze zrobic,guma pracuje,jest tam smar,jesli pusci klej to nie bedziesz wiedzal kiedy,wtenczas bedziesz duzo wiecej stratny,poniewaz dostanie sie tam piach,syf i bedziesz musial kupic caly przegub,ato juz nie jest 20 zl,tylko duzo wiecej,zrob jak ci tam ktorys z kolegow podpowiedzial,moze roboty sporo ale naprawde warto,koszt przegubu to ok.200 zl.podejzewam
  • #8 18 Feb 2005 23:34
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    witam
    koszt przegóbu z półosią to 800 zł (nowy)
    nie napisałem ze bedzie to proste
    choć ja wymieniałem to kilka razy i teraz jest to proste ale wcześniej trochę sie napociłem
    patent z gumą i klejem do bani
    pozdro
    T

    Dodano po 43 [sekundy]:

    witam
    koszt przegóbu z półosią to 800 zł (nowy)
    nie napisałem ze bedzie to proste
    choć ja wymieniałem to kilka razy i teraz jest to proste ale wcześniej trochę sie napociłem
    patent z gumą i klejem do bani
    pozdro
    T
  • #9 18 Feb 2005 23:47
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Bardzo dziękuję wam wszystkim za poradę. Zrobię dokładnie tak jak piszecie. Założę gumę od strony wew. od krzyżaka. Żałuję tylko, że będę musiał to jeszcze raz rozbierać, a byłem tak blisko. Zdjąłem pierścień, ale krzyżak nie chciał zejść, próbowałem go wybić i ani nie drgnął (może jest zapieczony), po tym się poddałem i skręciłem to wszystko z powrotem. Wszystko poszło mi sprawnie tylko miałem problem z wlaniem oleju do skrzyni. Olej wlewałem przez górny otwór w skrzyni, jest on bardzo mały i wlanie 2l zajęło mi sporo czasu i to w tym wszystkim było najgorsze. Teraz zamierzam rozkręcić tą półoś w przyszłym tygodniu i mam pytanie związane z wlaniem oleju, czy olej wlewa się w jakiś inny sposób?
    Jak teraz rozbiorę to wszystko to porobię zdjęcia, aby pomóc innym i umieszę je tutaj z opisem krok po kroku. Dziękuję wszystkim za pomoc, zwłaszcza dla Szefcia, który opisał dokładnie co i jak.

    Pozdrowienia dla wszystkich
  • Helpful post
    #10 18 Feb 2005 23:50
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    olej wlewa sie od góry
    potrzebny jest lejek z wężykiem
  • Helpful post
    #11 18 Feb 2005 23:58
    oost
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    tomekb wrote:
    olej wlewa się od góry
    potrzebny jest lejek z wężykiem
    lub tak zwana strzykawa(mechanik bedzie mial)
  • Helpful post
    #12 19 Feb 2005 00:06
    Szefciu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ludzi co Wy tu piszecie?? Jak od góry?? przez odpowietrznik?? Skrzynia Renaulta ma z przodu (od chłodnicy) w połowie wysokości plastikowy korek. Tamtędy wlewasz olej, a lejesz go tyle, żeby był równo z dolna krawędzia otworu (okolo 2 litrów). POtrzeba do tego jakiegos lejka, ale może byc obciety zwykły 1,5 l PET
  • #13 19 Feb 2005 00:38
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    przez odpowietrznik nie da rady
    chodziło mi własnie o ten od przodu a widać go wyraznie z góru a odpowietrznika nie
  • #14 19 Feb 2005 10:16
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak jak napisał Szefciu, olej wlewa się z przodu od strony chłodnicy tam jest korek. Olej wlewa się do momentu kiedy będzie równy poziom z korkiem wtedy jest właściwy stan oleju.
    Wcześniej to ja męczyłem się przez odpowietrznik :-), dlatego mi tyle zeszło z wlewaniem oleju.

    Ponowne podziękowania w stronę Szefcia - co ekspert to ekspert.

    PS.
    Quote:
    chodziło mi własnie o ten od przodu a widać go wyraznie z góru a odpowietrznika nie


    Z góry widać wyraźnie właśnie odpowietrznik, korek wlewu nie za bardzo"nie wpada w oko" trzeba go zlokalizować.
  • #15 21 Feb 2005 23:59
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już wymieniłem gumę. Na stronie http://republika.pl/kris34/r11/ zamieściłem opis ze zdjęciami.
  • Helpful post
    #16 22 Feb 2005 09:12
    Szefciu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Gratulacje widze ze wszystko dobrze poszło. Mam tylko pytanko: wlałeś olej "tranself" ? To jest z tego co pamiętam półsyntetyk i tylko taen jest zalecany przez Renault. Jak bedziesz chciał to dokładnie poszukam oznaczeń.
  • #17 22 Feb 2005 13:33
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystko poszło dobrze wielkie dzięki dla Ciebie Szefciu, dlatego że tak rzeczowo napisałeś jak to zrobić to mi się udało bez trudu. Jeżeli chodzi o olej to wlałem Hipoil-Petro GL-4 80W/90 .Wymieniłem, bo nie wiedziałem jaki był poprzednio, było go nieco ponad 1litr. Jestem drugim właścicielem i nigdy nie wymieniałem oleju, a samochód ma przebieg 320.000 km zrobiłem nim ok 130.000 przez 4 lata. Jak możesz napisać jaki olej (oznaczenie)powinien być lany do skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny (chociaż już bardzo jestem wdzięczny za dotychczasową pomoc :-) ). Teraz nie wiem, czy to że wlałem taki olej to nic nie zaszkodzi.
  • #18 22 Feb 2005 18:17
    Szefciu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Cieszę się, że mogłem pomóc. Zalecany przez producenta jest ELF Tranself TRX 75w80. Najważniejsze żeby był to olej półsyntetyczny. Tak na marginesie sam kilka lat mialem R11 tylko 1,7, a teraz mam clio :)
  • #19 17 Nov 2005 09:12
    Kris1109
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już wszystko jest w porządku. Guma została już dawno wymieniona, opis wymiany ze zdjęciami znajduje się na stronie www,, którą podałem wcześniej.
    Temat uważam za zakończony.
    Dziękuję wszystkim, którzy podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  Search 4 million + Products
Browse Products