X
  • #1 06 Mar 2013 07:13
    danloop
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    szukam przyczyny dlaczego nie pali mi jeden cylinder w VW Polo. Ciśnienie sprężania jest, iskra tak samo, wtrysk też podaje paliwo, diagnostyka komputera nie wykazała żadnych błędów. Najdziwniejsze że powyżej 2000 obrotów wszystkie cylindry działają. Macie pomysły co jeszcze można sprawdzić ?

    Samochód to VW Polo 1.4 96r. 6N
  • #2 06 Mar 2013 07:40
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź wałek rozrządu. Na który nie pali???
  • #3 06 Mar 2013 07:45
    danloop
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie pali na drugi cylinder.
  • #4 06 Mar 2013 08:22
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    A może jednak banalnie świeca zapłonowa?

    Przeskok iskry na świecy wymontowanej z silnika nie świadczy, ze będzie także wewnątrz silnika pod ciśnieniem, temperaturą przy obecności paliwa.
  • #5 06 Mar 2013 08:23
    danloop
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Napisałem, że jest iskra więc jednak nie świeca.
  • #6 06 Mar 2013 08:27
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Ewentualnie delikatnie podparty zawór. ( Nie wychodzi w żadnych testach)
  • #7 06 Mar 2013 10:02
    danloop
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    W testach na szczelność głowicy, ani przy pomiarze ciśnienia też nie wyjdzie?
  • #8 09 Mar 2014 16:47
    Pati
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Panowie i co sie okazało? Mam to samo w Cordobie 1,4 z 1998 roku tylko mi nie pali na 3 cylinder. Wszystko sprawdzone elektrycznie. Kable, świece nowe kopułka zmieniona wtryski inne podstawione impulsy idą na wtryskiwacz. Kuleje na wolnych nie reaguje na wypięcie 3go wtrysku, na 3 tyś obrotów już reaguje jak u kolegi ale w mniejszym stopniu. Ciśnienie na wszystkich 14atm na tym jedny 12. Pozdrawiam!

    Dodano po 20 [minuty]:

    I słychać jakieś drobne cykanie
  • #9 09 Mar 2014 19:54
    lato8
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    podmien miejscami swiece i przewod zaplonowy z innego cylindra

    cudów nie ma, jak paliwo jest, iskra, sprezanie to musi palić
  • #10 09 Mar 2014 20:24
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Śmierdzi paliwem z wydechu?

    Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło.

    Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
  • #11 10 Mar 2014 14:20
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Skoro macie ciśnienia sprężania ok, iskrę ok, sterowanie do wtryskiwaczy ok, to nie pozostaje nic innego, jak to, że do cylindra nie dostaje się paliwo! Panowie podstawy się kłaniają, coś niedokładnie sprawdzacie.
  • #12 10 Mar 2014 23:50
    HONDA1969
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Układ podawania paliwa, najprawdopodobniej wtrysk leje. Dla retoryki warto zamienić przewód zaplonowy i świece z innym cylindrem i zobaczyć cży nie znacznie współpracować :)
  • #13 11 Mar 2014 07:46
    2293657
    Removed  
    Helpful post? (0)
    zeimp wrote:
    jak to, że do cylindra nie dostaje się paliwo!

    Jak do cylindra może nie dostawac się paliwo? Jezeli tylko wtryskiwacz sika to innej opcji nie ma, zawór ssący je spija?
    Ja myslę że problem jest spowodowany znacznym zubożeniem mieszanki dla tego cylindra który nie pali i powodem będzie fałszywe powietrze, a czy to na gumce uszczelniającej wtryskiwacz czy uszczelce pod kolektorem ssącym, czy też inna przyczyną (peknięty kolektor, spadł jakiś wąż, np do regulatora ciśnienia paliwa) to kazdy sprawdzi dymem z papierosa.
    Na wyższych obrotach sprawa się normuje bo przecież otwiera się przepustnica i przeciek powietrza już nie ma znaczenia. Panowie, nie pamiętacie ze starych golfów albo passatów jak nie palił na wolnych na czwarty jak była dziura w węzu do serwa? Nie pamiętacie babci astry F jak też rzucała palenie na jednym jak był walnięty pneumatyczny siłownik rozdziału powietrza nawiewu? Od tych rzeczy się zaczyna.
  • #14 28 Mar 2014 00:37
    B o n u s
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    non e vero italiano wrote:
    Jak do cylindra może nie dostawac się paliwo? Jezeli tylko wtryskiwacz sika to innej opcji nie ma, zawór ssący je spija?
    Ja myslę że problem jest spowodowany znacznym zubożeniem mieszanki dla tego cylindra który nie pali i powodem będzie fałszywe powietrze
    moze być i lewe powietrze, zawór niedomknięty efekt podobny, a wtrysk który leje bedzie powodował ubogą mieszankę z kałuży słaby opar, albo jeżeli za grubo rozpyla to będzie za bogata, właśnie trzeba zamieniać miejscami wtryski, kable świece i sprawdzać czy niepalący cylinder zmienia miejsce, jak jest rozdzielacz to też go trzeba obejrzeć, poza tym zgadzam się z panem wyżej, to że iskra jest to nie znaczy że ona przeskakuje tam gdzie trzeba
  • #15 28 Mar 2014 08:04
    Pati
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Pati wrote:
    Panowie i co sie okazało? Mam to samo w Cordobie 1,4 z 1998 roku tylko mi nie pali na 3 cylinder. Wszystko sprawdzone elektrycznie. Kable, świece nowe kopułka zmieniona wtryski inne podstawione impulsy idą na wtryskiwacz. Kuleje na wolnych nie reaguje na wypięcie 3go wtrysku, na 3 tyś obrotów już reaguje jak u kolegi ale w mniejszym stopniu. Ciśnienie na wszystkich 14atm na tym jedny 12. Pozdrawiam!

    Dodano po 20 [minuty]:

    I słychać jakieś drobne cykanie


    Odp


    Okazało się że trzecie krzywki wałka się wytarły dlatego kompresja była niby ok ale nie było przewiewu przez cylinder stąd jego nieefektywność. Jak to możliwe że trzecie krzywki się tak wytarły a reszta igła? Auto mojego wujka od narodzenia u niego twierdzi że olej zmienia co roku ale myślę że czas mu szybko leci i tak mu się wydaje, ale i tak dziwne że tylko 3ci komplet poleciał. Wujka teoria jest taka że robił zawsze krótkie trasy (16lat).

    Pozdr
  • #16 28 Mar 2014 10:03
    Piotr520
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Pati jak duże było zużycie krzywki żeby wystąpił taki objaw?Mierzyłeś?
  • #17 28 Mar 2014 11:54
    Pati
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Piotr520 wrote:
    Witam.
    Pati jak duże było zużycie krzywki żeby wystąpił taki objaw?Mierzyłeś?


    Takie że widac z 2 metrów różnice ;D
  Search 4 million + Products
Browse Products