Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Prawidłowe zabezpieczenie silnika


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia ->Prawidłowe zabezpieczenie silnika Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
rochu84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 269
Miasto: Świebodzice

rochu84
Poziom 15
Post#1 Post autora tematu 09 Mar 2013 19:35   

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
Brak tam awaryjnych wyłączników .
wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
jerry1960
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 1583
Miasto: Miasto nad Nilem

jerry1960
Poziom 22
Post#2 10 Mar 2013 14:34Pomocny post   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Na początek poczytaj tu : http://www.eltron.pl/automatyka/sick/PDF/Dyrektywy_przepisy_UE_BHP.pdf

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
Krzysztof Reszka
Specjalista elektryk
Specjalista elektryk


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 2586
Miasto: piekaryśląskie

Krzysztof Reszka
Specjalista elektryk
Post#3 10 Mar 2013 17:06Pomocny post   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
rochu84
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 269
Miasto: Świebodzice

rochu84
Poziom 15
Post#4 Post autora tematu 12 Mar 2013 21:06   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Dziękuje temat uważam za zamknięty

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Wyjście NPN w PLC a prawidłowe zabezpieczenie (5)
Czy to prawidłowe podłączenie silnika? (5)
Zabezpieczenie silnika (17)
zabezpieczenie do silnika 5,5 kw (5)
Zabezpieczenie silnika (13)
Zabezpieczenie silnika 3-faz (26)
zabezpieczenie silnika 3 fazowego (1)
Zabezpieczenie silnika jednofazowego (32)
zabezpieczenie silnika 7,5KW (8)
zabezpieczenie silnika 3 faz.1.1 kW (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.04 seconds

elektroda.pl temat RSS