X

Prawidłowe zabezpieczenie silnika

09 Mar 2013 19:35 ROrochu84
  • #1 09 Mar 2013 19:35
    rochu84
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
    Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
    Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
    Brak tam awaryjnych wyłączników .
    wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
    Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
    Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.
  • Helpful post
    #2 10 Mar 2013 14:34
    jerry1960
    Level 31  
  • Helpful post
    #3 10 Mar 2013 17:06
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika
    Helpful post? (0)
    Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.
  • #4 12 Mar 2013 21:06
    rochu84
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje temat uważam za zamknięty
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products