Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Autor
Wiadomość
rochu84
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 280
Miasto: Świebodzice

Post#1 Post autora tematu 09 Mar 2013 20:35   

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
Brak tam awaryjnych wyłączników .
wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Mar 2013 20:35   





Powrót do góry
   
jerry1960
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 1426

Post#2 10 Mar 2013 15:34pomocny post - solucja   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Na początek poczytaj tu : http://www.eltron.pl/automatyka/sick/PDF/Dyrektywy_przepisy_UE_BHP.pdf
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Mar 2013 15:34pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
Krzysztof Reszka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 1467
Miasto: piekaryśląskie

Post#3 10 Mar 2013 18:06pomocny post - solucja   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Mar 2013 18:06pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
rochu84
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 280
Miasto: Świebodzice

Post#4 Post autora tematu 12 Mar 2013 22:06   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Dziękuje temat uważam za zamknięty
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Zabezpieczenie silnika jednofazowego (29)
zabezpieczenie silnika 3 fazowego (1)
Zabezpieczenie silnika 3-faz (26)
Zabezpieczenie silnika (13)
zabezpieczenie do silnika 5,5 kw (5)
Zabezpieczenie silnika (17)
Wyjście NPN w PLC a prawidłowe zabezpieczenie (5)
zabezpieczenie silnika 7,5KW (8)
zabezpieczenie silnika 3 faz.1.1 kW (1)
Zabezpieczenie silnika 3-fazowego (19)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.051 seconds

elektroda.pl temat RSS