Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Prawidłowe zabezpieczenie silnika

rochu84 09 Mar 2013 19:35
  • #1 09 Mar 2013 19:35
    rochu84
    Poziom 16  

    Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
    Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
    Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
    Brak tam awaryjnych wyłączników .
    wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
    Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
    Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.

  • Pomocny post
    #3 10 Mar 2013 17:06
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.

  • #4 12 Mar 2013 21:06
    rochu84
    Poziom 16  

    Dziękuje temat uważam za zamknięty

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty