Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Author
Message
rochu84
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 19 Jan 2010
Posts: 269
Location: Świebodzice

Post#1 Post from the author of the topic 09 Mar 2013 19:35   

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
Brak tam awaryjnych wyłączników .
wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Mar 2013 19:35   





Back to top
   
jerry1960
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 04 Mar 2010
Posts: 1586
Location: Miasto nad Nilem

Post#2 10 Mar 2013 14:34helpful post - solution   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Na początek poczytaj tu : http://www.eltron.pl/automatyka/sick/PDF/Dyrektywy_przepisy_UE_BHP.pdf

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Mar 2013 14:34helpful post - solution   





Back to top
   
Krzysztof Reszka
Specjalista elektryk
Specjalista elektryk


Joined: 27 Dec 2009
Posts: 2291
Location: piekaryśląskie

Post#3 10 Mar 2013 17:06helpful post - solution   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Mar 2013 17:06helpful post - solution   





Back to top
   
rochu84
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 19 Jan 2010
Posts: 269
Location: Świebodzice

Post#4 Post from the author of the topic 12 Mar 2013 21:06   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Dziękuje temat uważam za zamknięty

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Page 1 of 1
Similar topics
Wyjście NPN w PLC a prawidłowe zabezpieczenie (5)
Czy to prawidłowe podłączenie silnika? (5)
Zabezpieczenie silnika (17)
zabezpieczenie do silnika 5,5 kw (5)
Zabezpieczenie silnika (13)
Zabezpieczenie silnika 3-faz (26)
zabezpieczenie silnika 3 fazowego (1)
Zabezpieczenie silnika jednofazowego (32)
zabezpieczenie silnika 7,5KW (8)
zabezpieczenie silnika 3 faz.1.1 kW (1)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.061 seconds

elektroda.pl topic RSS feed