Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Prawidłowe zabezpieczenie silnika


  Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment ->Prawidłowe zabezpieczenie silnika Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
rochu84
Level 16
Location: Świebodzice
Joined: 19 Jan 2010
Posts: 269
Helped: 20
rochu84
Level 16
Post#1 09 Mar 2013 19:35  Topic author   

Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Witam kolegów mam takie pytanie ,miałem wykonać opinie i pomiary budowanej fabryki budowanej przez naszych sąsiadów z Czech,
Z góry nie podoba mi sie to co tam zobaczyłem jest wiele sprzeczności ale to nie jest celem mojego postu .
Więc chodzi o to że fabryka jest oparta na podajnikach taśmowych i rozdrabniaczach.
Brak tam awaryjnych wyłączników .
wygląda to tak RG w niej wyłącznik PKZM od wyłącznika poprowadzony przewód na sztywno do silnika nawet na odległość 50 metrów linia nie ma wyłącznika bezpieczeństwa .
Teraz moje pytanie ,proszę o jakiś przepis mówiący o odległości wyłącznika bezpieczenstwa od taśmy czy napędu.
Jeszcze proszę o opinie czy dobrze myślę w RG Rozłącznik bezpiecznikowy kabel zasilający a przy samym silniku PKZM.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jerry1960
Level 31
Location: Miasto nad Nilem
Joined: 04 Mar 2010
Posts: 1645
Helped: 113
Post rating: 85
jerry1960
Level 31
Post#2 10 Mar 2013 14:34Helpful post    

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Na początek poczytaj tu : http://www.eltron.pl/automatyka/sick/PDF/Dyrektywy przepisy UE BHP.pdf

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Krzysztof Reszka
Moderator Elektrotechnika
Location: Piekary Śląskie
Joined: 27 Dec 2009
Posts: 4040
Helped: 306
Post rating: 113
Krzysztof Reszka
Moderator Elektrotechnika
Post#3 10 Mar 2013 17:06Helpful post    

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Zacznij od tak zwanej Dyrektywy maszynowej to najważniejszy dokument jeśli chodzi o zabezpieczenia maszyn w urządzenia typu przyciski ,linkowe i całe spektrum awaryjnego zatrzymania.Między innymi podajniki taśmowe mają swój oddzielny rozdział ze względu na najbardziej skomplikowany układ bezpieczeństwa .A co do tego pomysłu że jakiś PKZM ma być przy silniku to nie za bardzo zawsze lepiej gdy aparatura jest w rozdzielni zamkniętej a długość kabla tu nie ma nic do tego bo jej długość uwzględniasz przy obliczeniach doboru zabezpieczeń .Jeśli masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bo to ogromny temat.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
rochu84
Level 16
Location: Świebodzice
Joined: 19 Jan 2010
Posts: 269
Helped: 20
rochu84
Level 16
Post#4 12 Mar 2013 21:06  Topic author   

Re: Prawidłowe zabezpieczenie silnika


Dziękuje temat uważam za zamknięty

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment -> Prawidłowe zabezpieczenie silnika
Page 1 of 1

Similar topics to prawidłowe zabezpieczenie silnika

Wyjście NPN w PLC a prawidłowe zabezpieczenie (5)
Czy to prawidłowe podłączenie silnika? (5)
Zabezpieczenie silnika (17)
zabezpieczenie do silnika 5,5 kw (5)
Zabezpieczenie silnika (13)
Zabezpieczenie silnika 3-faz (26)
zabezpieczenie silnika 3 fazowego (1)
Zabezpieczenie silnika jednofazowego (32)
zabezpieczenie silnika 7,5KW (8)
zabezpieczenie silnika 3 faz.1.1 kW (1)


Switch to mobile version Switch to version for desktops