X

Rower z silnikiem od piły łańcuchowej

kamu1900 11 Mar 2013 22:50
  • #1 11 Mar 2013 22:50
    kamu1900
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Chciałbym zrobić rower z silnikiem spalinowym, ponieważ mam nie potrzebną piłę. Wszystko już obmyślałem, lecz napotkałem duży problem. Problem tyczy się przeniesienia napędu ze sprzęgła na zębatkę, która by ciągnęła łańcuch.


    Piła jest taka To view the material on this forum you must be logged in.


    A dzwon sprzęgła taki To view the material on this forum you must be logged in.


    Bardzo proszę o poradę jak założyć zębatkę żeby się wszystko trzymało.
  • #2 11 Mar 2013 23:03
    cristal2242
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Kolego a jak chciałbyś ruszać?Piła nie ma biegów i obrazu wchodzi na duże obroty.
  • #3 11 Mar 2013 23:06
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    przecież piła ma sprzęgło,a gaz by zrobił na manetce i jak by powoli dodawał gazu to i by powoli zaczynał jechać. Tak to wygląda w teorii.
  • #4 11 Mar 2013 23:11
    cristal2242
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Tylko,że piłą trudno a nawet wcale nie da się wchodzić na obroty.Może gdybyś się trochę rozpędził i dopiero wtedy uruchamiał silnik.
  • #5 11 Mar 2013 23:13
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Można i tak.Gdyby odpalić piłę ona będzie chodziła na wolnych obrotach, a jak się rozpędzę to dodać gazu.
  • #6 11 Mar 2013 23:19
    cristal2242
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    To mogło by się sprawdzić.Do przeniesienia napędu mógłbyś użyć zębatek od górala.
  • #7 11 Mar 2013 23:25
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    no możliwe. ale mi się głównie rozchodzi jak tą zębatkę założyć na ten dzwon sprzęgła
  • #8 12 Mar 2013 06:46
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Łatwo to przeliczyć, wiedząc że silnik pilarki ma około 12000 obr/min. i znając średnicę koła roweru.
    Przełożenie będzie musiało być bardzo duże
    Poszukaj jakiegoś wolnoobrotowego silnika.
    Podobne tematy były już poruszane na forum.

    Silnik z pilarki nie nadaje się do tego, w ogóle.
    To view the material on this forum you must be logged in.
    To view the material on this forum you must be logged in.
  • #9 12 Mar 2013 10:11
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Kurde, ale ja się nie pytam czy się nadaje czy nie , tylko jak założyć tą zebatke
  • #10 12 Mar 2013 10:22
    saskia
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    kamu 1900, lepiej zostaw ta pilarke w spokoju. Te prawie 4 KM polamie ci ten rower, nie mowiac o twoich kosciach.
    Wystarczy ci silnik od kosy spalinowej.
  • #11 12 Mar 2013 11:45
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Najpierw przelicz jakie musiałbyś zrobić przełożenie, aby nie osiągać szybkości "dźwięku"
    Zębatka na kole roweru musiałaby być prawie taka jak samo koło, przyjmując ze na silniku będzie najmniejsza z możliwych. Możesz ja przyspawać, przykleić lub przykręcić do bębna sprzęgłowego. Ten silnik ma za wysokie obroty, a musi pracować na maksymalnych, aby chłodzenie było wystarczające.
    Najpierw się dobrze zastanów a potem kombinuj.
  • #12 12 Mar 2013 13:01
    cristal2242
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Pokombinuj z silnikiem od kosiarki predzej coś myślisz.
  • #13 12 Mar 2013 14:42
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    ja tam wole pokombinować niż pomyśleć
  • #14 12 Mar 2013 14:48
    Trabi
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    cristal2242 wrote:
    piłą trudno a nawet wcale nie da się wchodzić na obroty

    Da się. Manetką zwiększasz obroty i sprzęgło łapie powoli. Nie trzeba się rozpędzać. Ruszy z miejsca. Widziałem taki mini-motorek własnej roboty z silnikiem od piły. Max na prostej ~70km/h :)
  • #15 12 Mar 2013 15:50
    2207985
    Removed  
    Helpful post? (0)
    kamu1900 wrote:
    ja tam wole pokombinować niż pomyśleć
    Myślenie boli ? Mechanik ? Po za tym nawet jak zdobędziesz kompaktową przekładnię o i=~30 i uda co się przejachać kilka kilometrów bez awarii tego silnika który jest wyjątkowym badziewem to będzie sukces...
  • #16 12 Mar 2013 16:16
    antko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Bodajże w latach 60-tych były silniczki do napędu rowerów. Mocowane to było nad przednim kołem, miało gumową rolkę napędową i poprzez tarcie o oponę rower jechał. Docisk do opony zapewniał ciężar motorka, a rolka napędowa spełniała rolę sprzęgła. Na równej drodze motorek spełniał swe zadanie, pod górkę wspomagał kierujący kręcąc pedałami, to samo przy ruszaniu.
  • #17 12 Mar 2013 16:39
    Waldemar z Kaszub
    Level 24  
    Helpful post? (-1)
    kamu1900 wrote:
    przecież piła ma sprzęgło,a gaz by zrobił na manetce i jak by powoli dodawał gazu to i by powoli zaczynał jechać. Tak to wygląda w teorii.

    To absolutnie niemożliwe, Pracowałem jako serwisant pilarek i mnóstwo różnych marek naprawiałem. Sprzęgło nawet największej pilarki nie będzie w stanie przenieść napędu tak aby ruszyć rower wraz z kierowcą. To po prostu zbyt duża masa i metalowe sprzęgło będzie się ślizgać.Te sprzęgła działają na zasadzie siły odśrodkowej i powierzchnia cierna metalu o metal jest w sumie niewielka. Ma to między innymi zapewniać bezpieczeństwo pracy pilarza.Po za tym niski moment obrotowy i zbyt wysokie obroty tych silników raczej skazują przedsięwzięcie na porażkę.
  • #18 12 Mar 2013 17:25
    ssb.mixer
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Waldemar z Kaszub wrote:

    To absolutnie niemożliwe, Pracowałem jako serwisant pilarek i mnóstwo różnych marek naprawiałem.


    Za głupotę się płaci, niech pokombinuje zamiast myśleć, straci kasę i palec to się nauczy (a może nie).
  • #19 12 Mar 2013 17:56
    Ambrozy
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czytam temat i od razu przypomniałem sobie o tym:

    To view the material on this forum you must be logged in.

    Gdzieś to widziałem i nieźle się uśmiałem z tego.

    Pozdrawiam Ambroży.
  • #20 12 Mar 2013 18:01
    Fatko
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.
  • #21 12 Mar 2013 18:05
    797642
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Waldemar z Kaszub wrote:

    To absolutnie niemożliwe, Pracowałem jako serwisant pilarek i mnóstwo różnych marek naprawiałem. Sprzęgło nawet największej pilarki nie będzie w stanie przenieść napędu tak aby ruszyć rower wraz z kierowcą. To po prostu zbyt duża masa i metalowe sprzęgło będzie się ślizgać.Te sprzęgła działają na zasadzie siły odśrodkowej i powierzchnia cierna metalu o metal jest w sumie niewielka. Ma to między innymi zapewniać bezpieczeństwo pracy pilarza.Po za tym niski moment obrotowy i zbyt wysokie obroty tych silników raczej skazują przedsięwzięcie na porażkę.

    Tu bym polemizował, gdyż w hulajnogach spalinowych napęd jest przekazywany w identyczny sposób jak w piłach spalinowych, za pomocą sprzęgła odśrodkowego. Żeby było śmieszniej, to jak takowe sprzęgło się zużyło w hulajnodze syna to dobraliśmy podobne od piły STIHL-a. Silnik miał poj. 49cm i rwał do przodu jak szalony.

    PS. Teoretycznie wszystko jest możliwe.
  • #22 12 Mar 2013 18:07
    _PREDATOR_

    Moderator
  • #23 12 Mar 2013 20:19
    kamu1900
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (-1)
    no jak widać na filmiku jednak się da (dla nie do wiarków)
  • #24 12 Mar 2013 21:13
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Tak, tylko że ta Honda jest czterosuwowa i ma około 6000 obr/min.
  • #25 12 Mar 2013 21:24
    Trabi
    Level 36  
    Helpful post? (+1)
    Waldemar z Kaszub wrote:
    To absolutnie niemożliwe, Pracowałem jako serwisant pilarek i mnóstwo różnych marek naprawiałem. Sprzęgło nawet największej pilarki nie będzie w stanie przenieść napędu tak aby ruszyć rower wraz z kierowcą. To po prostu zbyt duża masa i metalowe sprzęgło będzie się ślizgać...

    Nie będę się kłócił z serwisantem, ale czy kolega spróbował chociaż coś zbudować z takim silnikiem co miało kółka i siedzenie? To tylko sprawa przełożenia; niżej zdjęcia nie roweru ale "komarka" - przełożenia miał po byku ale ponoć ~70km/h rozwijał:

    To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.

    Dodam, że "toto" paliło też gumę :D
  • #26 12 Mar 2013 21:38
    Waldemar z Kaszub
    Level 24  
    Helpful post? (+1)
    Odpowiem tak : każdy ma prawo uczyć się na błędach zatem do dzieła panowie ! Ale czy na pierwszy rzut oka nie dostrzegacie różnicy w wielkości kół roweru i hulajnogi lub zamieszczonego wyżej zdjęcia pojazdu ?
  • #27 12 Mar 2013 21:40
    Trabi
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Widać różnicę, wiadomo że przełożenia jak w "komarku" wyżej nie zadziałają z rowerem (wielkość kół). Dlatego pisałem, że to może być spawa przełożenia. Pytanie czy to opłacalne i co trzeba by zrobić :)
  • #28 12 Mar 2013 22:35
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli już musi być silnik z pilarki to najlepszy jest z rosyjskiej Drużby, wolnoobrotowy i jest już przekładnia. Nie trzeba zakładać zębatki na bęben sprzęgła.
    Tak jak na filmiku, proste rozwiązanie napędu. To view the material on this forum you must be logged in.
  • #29 13 Mar 2013 02:38
    Duduś74
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Helpful post? (-1)
    To view the material on this forum you must be logged in.
  Search 4 million + Products
Browse Products