Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

opel astra f 1.6 8v 94r. nie pali na dwa gary

adasiek1987 18 Mar 2013 19:39
  • #1 18 Mar 2013 19:39
    adasiek1987
    Poziom 5  

    Witam... odebralem samochod od mechanika po wymianie uszczelki pod glowica lecz sie tym dlugo nie nacieszylem. Zapewnial mnie ze jest zrobiony tylko ma problem z zaplonem i musze go w najblizszym czasie zrobic. Pierwsza jazda(kilka minut) zdaje sie byc ok lecz faktycznie dziwnie pracowal. Dwa dni pozniej probuje wyjechac a tu zonk. Problem z odpaleniem... w koncu zalapal wiec z ciekawosci zdjalem przewody zeby zobaczyc na ktore nie pali(3 i 4 komora)! Sugerujac sie porada mechanika sprawdzilem przewody, cewke i aparat zaplonowy! Wyczyscilem wszystkie przewody ktore byly zasniedziale i pojechalem na stacje zeby zatankowac. Zgasilem i gdy chcialem odpalic znow to samo. Po paru minutach ok ale odjechalem tylko od dystrybutora i zgasl! Godz na stacji i znow odpalam. Dojechalem do pierwszego lepszego mechanika ok. 300 metrow(pozniej juz zapalal). Sprawdzil sprezanie takim fajnym laserowym urzadzeniem pierwsze dwa ok 15, 3-10, 4-8. Iskra jest ale nie pali caly czas na dwa ostatnie! Powiedzial mi tez ze to moze byc uszczelka miedzy cylindrami albo zle zalozone "dzwigienki"(nie wiem o co chodzi). Wiec bez wiekszych problemow odprowadzilem auto znow do tego mechanika. Moje pytanie brzmi czy mogl mi zpartolic robote i faktycznie znow silnik do remontu czy przeoczyl cos i wystarczy poprawa usterki! Auto mam od niedawna i od razu taka wtopa a to juz drugi mechanik(pierwszy przeoczyl uszczelke albo poprostu nie chcial sie podjac) a poza tym jak na mnie kupa kasy! za wszystkie odp z gory dzieki! acha i jeszcze jedno to ma zalozony gaz i wczesniej chodzila normalnie(przed "remontem")

  • #2 18 Mar 2013 21:29
    mtracz
    Poziom 29  

    Wymiana uszczelki spowodowana czym?
    Tylko ona wymieniona? Coś jeszcze robione z głowicą, regeneracja, sprawdzenie?

  • #3 21 Mar 2013 10:38
    adasiek1987
    Poziom 5  

    Mialem szybki ubytek wody chlodniczej! Zaprowadzilem do jednego to wymienil weze bo faktycznie przeciekaly lecz ubytek sie nawet o gram nie zmniejszyl a z zewnatrz nie bylo widac wyciekow! Aktualny(bo poprzedniemu juz nie ufalem i dostalem adres z polecenia) stwierdzil ze uszczelka do wymiany wiec zostawilem auto! Szczeze mowiac na ogol ufam ludziom bo sam sie przykladam jak cos robie i nie wypytywalem o szczegoly. Z zewnatrz wygladalo na solidna robote a zauwarzylem uszczelke od kolektora nowa, glowica byla sciagana bo bylo widac cos w rodzaju "silikonu, uszczelniacza czarnego" i to samo z pokrywa glowicy i malo istotne pompa paliwa nowa bo na benzynie nie chodzil. Sama glowica nie wydaje mi sie ze byla regenerowana procz planowania ze wzgledu na koszt naprawy. Dzis bylem u niego ale domyslam sie ze sciemnial bo powiedzial ze dwie swiece wymienil i zapalil bez problemow i ze "chodzil jak zegarek":) ale gdy chcial go jeszcze po paru godz sprawdzic to znow te same objawy, wiec stwierdzil ze moze modul albo aparat! Moze byc to kwestia przestawienia zaplonu skoro byla iskra czy moze zle ustawionego rozrzadu? Jak go chcialem odpalic po odbiorze bylo slychac momentami jakby wszystko stukalo w silniku i czasem po chwili krecenia stawal jakby sie tlok zablokowal i krecil dalej(tak jakby nastapil zaplon w niewlasciwym momencie).

  • #4 21 Mar 2013 12:53
    carrot
    Moderator Samochody

    Bez oglądnięcia samochodu można tylko gdybać, a może dźwigienki, a może uszczelka. Silnik w sumie bardzo prosty w budowie i niewiele może się tam popsuć

  • #5 08 Kwi 2013 17:00
    adasiek1987
    Poziom 5  

    Powiem tak pan mechanik wymienil kopulke i swiece i odpalal z duzym trudem ale nie trzyma obrotow i na niskich obrotach nie pali na wszystkie ale wkreca sie na oboty. Nie oddawalem juz do niego tylko do innego i pan powiedzial tak... Rozrzad przestawiony o prawie dwa zabki i ze jego robota byla ewidentnie spieprzona! Najprawdopodobniej nie powyciskal z popychaczy wszystkiego oleju co jest bardzo newralgicznym punktem w tym silniku i mogl tez nie dotrzec zaworow i sie teraz nie domykaja. Apropo obrotow czy moga one miec zwiazek ze zuzytym sprzeglem moze ich wtedy nie trzymac? Po odpaleniu jest ok a po chwili praktycznie gasnie. To samo na benzynie i na gazie...

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty