X

Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.

Adrian113 18 Mar 2013 21:38
  • #1 18 Mar 2013 21:38
    Adrian113
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam. Dd pewnego czasu mam mały problem z moją Zafira A. Na początek przedstawię model - jest to Zafira A z silnikiem 2.0DTI z rocznika 2000 z podciśnieniowym EGR'em.
    Problem w mojej Zafirce polega na tym, że po odpaleniu auta silnik puści czarnego dymka wydechem i pracuje nie równo. Szarpie, kuleje, ale nie przez cały czas. Podczas takiego szarpania przygasa podświetlenie licznika i swiatla na zmianę, raz równo a raz szarpie. I gdy na postoju doda się gazu w celu podwyższenia obrotów silnik utrzymuje obroty i od czasu do czasu przerywa a gdy zdejmie się nogę z gazu przez kilka sekund sam utrzymuje te obroty. Problem jest tez podczas jazdy - gdy autem się rusza obojętne z jakiego biegu auto tak jakby samo dodaje sobie gazu po czym go ujmuje i w efekcie lekko skacze - a gdy już jedzie to czasem jest okey a czasem przerywa i puszcza czarnego dyma. Problem mam tez z prędkościomierzem który czasem faluje na postoju i raz zaświeciła mi się przy tych falowaniach lampka od ABS-u.
    Ogólnie Auto nie wywala żadnego błędu - po podpięciu pod interfejs nic nie wykrywa. Nie znalazłem żadnej nieszczelności na wężykach podciśnienia, EGR się nie zacina. W czym może być problem?
  • #2 19 Mar 2013 12:03
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    halo halo nikt nie ma żadnego pomysłu ?
  • #3 19 Mar 2013 20:24
    żałosna udręka
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Wygląda na skoki napięcia zasilania. Potwierdzisz sprawdzając błędy w ABS, przecież wywala błąd. Wystarczy zwykły voltomierz i trochę chęci.
  • #4 21 Mar 2013 19:43
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam - czujnik abs wymontowany okazało się że w ogóle nie przewodzi prądu. tzn nie ma żadnej wartości.
    - jeden problem z głowy. - po wymianie zapewne licznik nie będzie wariował.
    - Ale pozostał problem nie równej pracy silnika. Czy zapchany katalizator może powodować zawirowania silnika / jego szarpanie i czarny dym z rury ?
  • #5 21 Mar 2013 21:14
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Logi! Dawaj logi z techa. Czasy takie, że bez logów ani rusz. Myślący, bezlogowi mechanicy wyginęli. Ale tylko ci od VW/audi.
    Ps-zobacz sobie dawkę paliwa (mg/suw), zobacz jaki jest oczekiwany i rzeczywisty początek dostawy, no i w funkcji kontrola modułu sterującego zrób test klap zawirowania i test działania EGR. I tyle. A test klap po to, że najszybciej sie przekonasz o sprawności vacumpompy i ogólnie układu podcisnieniowego.
    I bez logów sie obejdzie, bo nawet tech ich nie robi....
  • #6 24 Mar 2013 12:17
    tadziok
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    witam jak widac nikt niema pomyslu a mam podobny problem z takim samym modelem 2001r 250 tys. przelotu z tym ze oznaki dymku to kopcenie i dlugo przytrzymuje obroty przy zmianie biegow . sprawdzana na komputerze i niema bledu dolot powietrza przeczyszczony pobor oleju w normie paliwa rowniez odpala dobrze, moc po wlaczeniu turbo jest ok . trudnosci z utrzymaniem obrotow na jalowym biegu do 2tys. te oznaki nasilaja sie od 15 tys. wjerzdzajac na ambicje forumowiczow ktos moze przyjdzie z odsiecza . pozdro
  • #7 24 Mar 2013 21:17
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Wychodzi na to że nastawik w pompie wtryskowej się przyciera.
    Moderated By robokop:

    Prędzej silniczek krokowy. Pomyliłeś marki, pomyliłeś typy pomp, pomyliłeś objawy. 3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

  • #8 24 Mar 2013 21:23
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jaki nastawnik? Decybel, wiesz co to VP44 i jakie ma anomalie? Poza tym czarny dym to zazwyczaj obwód krytyczny nr 2
  • #9 25 Mar 2013 07:58
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    A co oznacz ten obwód krytyczny nr 2 ?
  • #10 26 Mar 2013 18:13
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam ponownie - Sprawa wygląda teraz tak. Auto po odpaleniu nie równo pracuje szarpie dymi na czarno - a gdy odepnę czujnik temperatury silnika - auto pracuje równo i chyba dymi na biało niebiesko. Ale tak to jest wszystko okey. Tyle że wentylatory się włączają ale to wiadome bo odpiąłem czujnik. Więc kupiłem nowy z myślą że pewnie jest padnięty. Ale po jego wymianie nadal to samo. I gdy go odepnę silnik pracuje normalnie.
    - Co to może oznaczać ?
  • #11 26 Mar 2013 22:40
    osmaster81
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja bym zaczoł od wyjęcia i wymycia kolektora dolotowego i klapek
    i to samo z egrem i sprawdzeniem czy aby membrana nie dziurawa (otwiera ,zamyka i trzyma w danej pozycji
  • #12 26 Mar 2013 22:54
    żałosna udręka
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Która pompa wtryskowa? Czy ma dwie wtyczki, czy jedną, bo nie wiadomo o czym mowa. Najważniejsze jednak to diagnostyka. Podejrzyj najważniejsze parametry i wyjdzie szydło z worka.
  • #13 27 Mar 2013 08:23
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Główna wtyka do pompy jest jedna prostokątna.
  • #14 27 Mar 2013 09:42
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Jaka dawka paliwa?
  • #15 27 Mar 2013 10:38
    koleś kit
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Do póki nie sprawdzi podstawowych parametrów to nic z tego nie bedzie.Można se gdybać i gdybać.Bo jak by sprawdził to by bez sensu czujnika nie wymieniał.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Adrian113 wrote:
    A co oznacz ten obwód krytyczny nr 2 ?

    Np.problem z podciśnieniem.
  • #16 27 Mar 2013 21:56
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam - byłem dziś na podpięciu kompa - i sprawdzeniu podczas jazdy diagnosta nic nie wyczaił - ale mam też wydruk wyników - więc zeskanuje i jutro dodam.
    - Dodam też że miałem dziś okazje do podmianek kilku rzeczy od innej sprawnej zafiri.
    - Podmieniłem zawory ciśnieniowe - te co są obok akumulatora - i ten jeden koło turbiny
    - podmieniłem też sam zawór egr / oraz przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania.
    Ale to nic nie dało - auto dalej podczas jazdy samo utrzymuje obroty po zdjęciu nogi z gazu przerywa przy wyższych obrotach - nie wiem czy dymi na czarno bo robiłem to teraz wieczorem. - Ale dodatkowo zapomniałem dopisać że przygasały światła i podświetlenie w aucie podczas tych dziwnych zjawisk i dzieje się tak dalej nawet po podmiance.
  • #17 28 Mar 2013 11:04
    żałosna udręka
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Adrian113 wrote:
    przygasały światła i podświetlenie w aucie podczas tych dziwnych zjawisk i dzieje się tak dalej
    To jest przyczyna.
  • #18 28 Mar 2013 18:36
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam - przesyłam wyniki odczytu z kompa.
    http://zapodaj.net/dd26017e82a24.jpg.html
  • #19 28 Mar 2013 20:06
    żałosna udręka
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Skromne to badanie. Widać tylko "przełącznik biegu jałowego- nieaktywny", więc prawidłowych wolnych obrotów nie ma się co spodziewać. Czy przygasające światła to jeden z tematów tabu, bo ani słowa o napięciu.
  • #20 28 Mar 2013 20:15
    jestembotem98
    Level 5  
    Helpful post? (-1)
    Znajomy ma volvo V40 tdi i ma ten sam problem. Mechanik stwierdził, że może to być uszkodzony czujnik temperatury paliwa.
  • #21 07 Jul 2013 12:18
    cool_r
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam otóż chodzi o Zafirę 2003 silnik 2.0 dti z pompą psg16 i mam podobny problem co wyżej opisywany czyli czasami jest oki a czasami nie i tak na zimnym po odpaleniu obr.jałowe trzyma w liściu a jak doda się gazu(powowli jest wtedy reakcja z opóźnieniem) i trzyma się pedała na jednym poziomie np. tak na ok 1500 to obroty szarpią są nierówne tak jakby mu czegoś brakowało i na zimnym dymi na biało na ciepłym daje czarną jak skur......n chmurę a podczas przełączania biegów obroty tak jakby z opóźnieniem opadają(zauważyłem to od czasu zastosowania liquid mola do przeczyszczania ukł.wtryskowego) ale to od niedawna tylko jak pisałem czasami chodzi dobrze nie szarpie nie dymi a obroty opadają prawidłowo i gna do przodu bardzo dobrze, turbo załącza się tak jak powinno niema z nim problemów poza tym egr elektroniczne działa lekko nie zacina się i reguluje prawdopodobnie dobrze. Wykonane czynności wymiana filtra paliwa przy okazji po tym zapowietrzał się i wymieniłem oprócz uszczelek obudowy to jeszcze oringi w dekielku obudowy w gniazdach były orginalne pomarańczowe a wpakowałem czarne może jakiś czas pochodzą aczkolwiek podobno mogą spuchnąć teraz niema problemu z zapowietrzaniem. Test po odłączeniu egr(wizualnie sprawdzałem zmyka się na 100% nawet macnełem dla pewności) wiadomo check jest i problem z szarpaniem dalej jest czyli to raczej nie jest jego wina dalej przepływka odpięta i to samo, bootsensor+temp.powietrza zasysanego(bo taka u mnie wersja jest) po odłączeniu też szarpie. Po odłączeniu czujnika temp. cieczy chłodzącej silnik pracuje tak jak powinien czyli równo i bez problemów nawet chmurka jest minimalna( na zimnym jest delikatnie biała) znacznie mniejsza niż jak są te objawy wadliwej pracy i tak czujnika nie wymieniałem bo po opomiarowaniu go stwierdziłem że jest okey 40°C = 1148Ω co jest grane że tak się dzieje wiadomo po odłączeniu załącza się ssanie czyli zwiększa się dawka i kąt wtrysku i może coś jeszcze..
    Czy może ktoś wie co jest grane, a dodam jeszcze że z odpalaniem zero problemów i dorzucam logi z opcoma w którym poza błędu temperatury zewnętrznej(częsta przypadłość tych aut bo sporo o tym czytałem) która niema wpływu na pracę silnika niema błędów, wszystkie inne parametry w normie czyli dawka, kąt, obroty silnika i pompy itp.(W arkuszu 13 i 14 jak widać czujnik temp cieczy jest odłączony)
  • #22 06 Jan 2014 17:42
    naprawa-pomp.com
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jak za mała dawka paliwa to wina sterownika. Za duża dawka paliwa to zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku. Może być też coś z czujnikiem obrotów.
  • #23 08 Jan 2014 11:45
    Jacek73N
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Kolego "naprawa-pomp.com" wyjaśnij proszę co ma regulacja kąta wtrysku wspólnego z dawką paliwa.
  • #24 08 Jan 2014 11:58
    naprawa-pomp.com
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jak jest niewłaściwy kąt wtrysku, to przeważnie pokazuje za dużą dawkę paliwa, czasami wyskakuje błąd ograniczenia ilości paliwa. Sterownik, a raczej tranzystor nie psuje się tak, że dawka idzie za duża, jak coś to za mała.
  • #25 15 Jan 2014 11:28
    Jacek73N
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    naprawa-pomp.com Dzięki za odpowiedź. U mnie kąt żądany i rzeczywisty jest właściwy, dawka właściwa, jedynie dawka biegu jałowego za wysoka, błędów brak. A silnik jak jest zimny pracuje nie równo do 2000obr/min kopci białym dymem. Powyżej 2000obr/min silnik pracuje równo auto ma moc i przyspieszenie na ciepłym silniku wszystko jest ok nawet poniżej 2000obr/min. Dodam jeszcze, że pierwsze odpalenie na zimnym silniku wymaga trochę dłuższego kręcenia, potem pali na dotyk nawet na zimnym. Jak dla mnie problem tkwi w układzie niskiego ciśnienia a dokładniej w zaworze regulacji ciśnienia, lub napięciu zasilania (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2104366.html), ale może się mylę.
  • #26 04 Mar 2014 13:37
    mustang2560
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. U mnie identyczne objawy. Czy ktoś uporał się z tym problemem?
  • #27 13 Apr 2014 18:30
    blumek23
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    witam, problem podobny więc się dołączę. zafira 2.0 tdi 2004 rok. Silnik nie rozgrzany ciężko chodzi, obroty skaczą, samochód cały drga, wskażnik spalania pokazuje nierówno(skoki rzędu 0,2l na 100 km) po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, samochód chodzi normalnie. Pompa wtryskowa sprawdzona i sprawna. Wtryskiwacze wymienione. jakieś pomysły?? Dzięki za odpowiedź.
  • #28 24 Apr 2014 01:24
    jaras_gost
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam, jesli ktos rozwiazal ten problem prosze o podpowiedz!
    niechce byc znow naciagniety przez pseudo mechanikow
  • #29 15 Mar 2015 08:23
    Adrian113
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam Przepraszam za tak długi czas oczekiwania. Na odpowiedz.
    Sprawa rozwiązana - okazało się że powodem tych wszystkich cudów był uszkodzony sterownik Pompy. Można regenerować albo poszukać używanego * ale radze się nie skrobać bo używany może pochodzić / albo też posypać się w nie długim czasie.
  Search 4 million + Products
Browse Products