Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.
Autor
Wiadomość
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#1 Post autora tematu 18 Mar 2013 22:38   

Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam. Dd pewnego czasu mam mały problem z moją Zafira A. Na początek przedstawię model - jest to Zafira A z silnikiem 2.0DTI z rocznika 2000 z podciśnieniowym EGR'em.
Problem w mojej Zafirce polega na tym, że po odpaleniu auta silnik puści czarnego dymka wydechem i pracuje nie równo. Szarpie, kuleje, ale nie przez cały czas. Podczas takiego szarpania przygasa podświetlenie licznika i swiatla na zmianę, raz równo a raz szarpie. I gdy na postoju doda się gazu w celu podwyższenia obrotów silnik utrzymuje obroty i od czasu do czasu przerywa a gdy zdejmie się nogę z gazu przez kilka sekund sam utrzymuje te obroty. Problem jest tez podczas jazdy - gdy autem się rusza obojętne z jakiego biegu auto tak jakby samo dodaje sobie gazu po czym go ujmuje i w efekcie lekko skacze - a gdy już jedzie to czasem jest okey a czasem przerywa i puszcza czarnego dyma. Problem mam tez z prędkościomierzem który czasem faluje na postoju i raz zaświeciła mi się przy tych falowaniach lampka od ABS-u.
Ogólnie Auto nie wywala żadnego błędu - po podpięciu pod interfejs nic nie wykrywa. Nie znalazłem żadnej nieszczelności na wężykach podciśnienia, EGR się nie zacina. W czym może być problem?
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#2 Post autora tematu 19 Mar 2013 13:03   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


halo halo nikt nie ma żadnego pomysłu ?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Mar 2013 13:03   





Powrót do góry
   
żałosna udręka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 1119
Miasto: Władywostok

Post#3 19 Mar 2013 21:24   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Wygląda na skoki napięcia zasilania. Potwierdzisz sprawdzając błędy w ABS, przecież wywala błąd. Wystarczy zwykły voltomierz i trochę chęci.
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#4 Post autora tematu 21 Mar 2013 20:43   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


witam - czujnik abs wymontowany okazało się że w ogóle nie przewodzi prądu. tzn nie ma żadnej wartości.
- jeden problem z głowy. - po wymianie zapewne licznik nie będzie wariował.
- Ale pozostał problem nie równej pracy silnika. Czy zapchany katalizator może powodować zawirowania silnika / jego szarpanie i czarny dym z rury ?
Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#5 21 Mar 2013 22:14   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Logi! Dawaj logi z techa. Czasy takie, że bez logów ani rusz. Myślący, bezlogowi mechanicy wyginęli. Ale tylko ci od VW/audi.
Ps-zobacz sobie dawkę paliwa (mg/suw), zobacz jaki jest oczekiwany i rzeczywisty początek dostawy, no i w funkcji kontrola modułu sterującego zrób test klap zawirowania i test działania EGR. I tyle. A test klap po to, że najszybciej sie przekonasz o sprawności vacumpompy i ogólnie układu podcisnieniowego.
I bez logów sie obejdzie, bo nawet tech ich nie robi....
Powrót do góry
   
tadziok
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 1
Miasto: monki

Post#6 24 Mar 2013 13:17   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


witam jak widac nikt niema pomyslu a mam podobny problem z takim samym modelem 2001r 250 tys. przelotu z tym ze oznaki dymku to kopcenie i dlugo przytrzymuje obroty przy zmianie biegow . sprawdzana na komputerze i niema bledu dolot powietrza przeczyszczony pobor oleju w normie paliwa rowniez odpala dobrze, moc po wlaczeniu turbo jest ok . trudnosci z utrzymaniem obrotow na jalowym biegu do 2tys. te oznaki nasilaja sie od 15 tys. wjerzdzajac na ambicje forumowiczow ktos moze przyjdzie z odsiecza . pozdro
Powrót do góry
   
decybel91
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 2721

Post#7 24 Mar 2013 22:17   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Wychodzi na to że nastawik w pompie wtryskowej się przyciera.
Moderowano przez robokop:
Prędzej silniczek krokowy. Pomyliłeś marki, pomyliłeś typy pomp, pomyliłeś objawy. 3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

Powrót do góry
   
1078231
Usunięty





Post#8 24 Mar 2013 22:23   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Jaki nastawnik? Decybel, wiesz co to VP44 i jakie ma anomalie? Poza tym czarny dym to zazwyczaj obwód krytyczny nr 2
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#9 Post autora tematu 25 Mar 2013 08:58   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


A co oznacz ten obwód krytyczny nr 2 ?
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#10 Post autora tematu 26 Mar 2013 19:13   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam ponownie - Sprawa wygląda teraz tak. Auto po odpaleniu nie równo pracuje szarpie dymi na czarno - a gdy odepnę czujnik temperatury silnika - auto pracuje równo i chyba dymi na biało niebiesko. Ale tak to jest wszystko okey. Tyle że wentylatory się włączają ale to wiadome bo odpiąłem czujnik. Więc kupiłem nowy z myślą że pewnie jest padnięty. Ale po jego wymianie nadal to samo. I gdy go odepnę silnik pracuje normalnie.
- Co to może oznaczać ?
Powrót do góry
   
osmaster81
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 71
Miasto: lodz

Post#11 26 Mar 2013 23:40   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam
Ja bym zaczoł od wyjęcia i wymycia kolektora dolotowego i klapek
i to samo z egrem i sprawdzeniem czy aby membrana nie dziurawa (otwiera ,zamyka i trzyma w danej pozycji
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Mar 2013 23:40   





Powrót do góry
   
żałosna udręka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 1119
Miasto: Władywostok

Post#12 26 Mar 2013 23:54   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Która pompa wtryskowa? Czy ma dwie wtyczki, czy jedną, bo nie wiadomo o czym mowa. Najważniejsze jednak to diagnostyka. Podejrzyj najważniejsze parametry i wyjdzie szydło z worka.
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#13 Post autora tematu 27 Mar 2013 09:23   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Główna wtyka do pompy jest jedna prostokątna.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Mar 2013 09:23   





Powrót do góry
   
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 966
Miasto: DĘBICA

Post#14 27 Mar 2013 10:42   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Jaka dawka paliwa?
Powrót do góry
   
koleś kit
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 240
Miasto: podkarpackie

Post#15 27 Mar 2013 11:38   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Do póki nie sprawdzi podstawowych parametrów to nic z tego nie bedzie.Można se gdybać i gdybać.Bo jak by sprawdził to by bez sensu czujnika nie wymieniał.

Dodano po 2 [minuty]:

Adrian113 napisał:
A co oznacz ten obwód krytyczny nr 2 ?

Np.problem z podciśnieniem.
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#16 Post autora tematu 27 Mar 2013 22:56   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam - byłem dziś na podpięciu kompa - i sprawdzeniu podczas jazdy diagnosta nic nie wyczaił - ale mam też wydruk wyników - więc zeskanuje i jutro dodam.
- Dodam też że miałem dziś okazje do podmianek kilku rzeczy od innej sprawnej zafiri.
- Podmieniłem zawory ciśnieniowe - te co są obok akumulatora - i ten jeden koło turbiny
- podmieniłem też sam zawór egr / oraz przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania.
Ale to nic nie dało - auto dalej podczas jazdy samo utrzymuje obroty po zdjęciu nogi z gazu przerywa przy wyższych obrotach - nie wiem czy dymi na czarno bo robiłem to teraz wieczorem. - Ale dodatkowo zapomniałem dopisać że przygasały światła i podświetlenie w aucie podczas tych dziwnych zjawisk i dzieje się tak dalej nawet po podmiance.
Powrót do góry
   
żałosna udręka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 1119
Miasto: Władywostok

Post#17 28 Mar 2013 12:04   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Adrian113 napisał:
przygasały światła i podświetlenie w aucie podczas tych dziwnych zjawisk i dzieje się tak dalej
To jest przyczyna.
Powrót do góry
   
Adrian113
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 144
Miasto: Kielce

Post#18 Post autora tematu 28 Mar 2013 19:36   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam - przesyłam wyniki odczytu z kompa.
http://zapodaj.net/dd26017e82a24.jpg.html
Powrót do góry
   
żałosna udręka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 1119
Miasto: Władywostok

Post#19 28 Mar 2013 21:06   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Skromne to badanie. Widać tylko "przełącznik biegu jałowego- nieaktywny", więc prawidłowych wolnych obrotów nie ma się co spodziewać. Czy przygasające światła to jeden z tematów tabu, bo ani słowa o napięciu.
Powrót do góry
   
jestembotem98
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 11
Miasto: Iława

Post#20 28 Mar 2013 21:15   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Znajomy ma volvo V40 tdi i ma ten sam problem. Mechanik stwierdził, że może to być uszkodzony czujnik temperatury paliwa.
Powrót do góry
   
cool_r
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 8
Miasto: PL

Post#21 07 Lip 2013 12:18   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam otóż chodzi o Zafirę 2003 silnik 2.0 dti z pompą psg16 i mam podobny problem co wyżej opisywany czyli czasami jest oki a czasami nie i tak na zimnym po odpaleniu obr.jałowe trzyma w liściu a jak doda się gazu(powowli jest wtedy reakcja z opóźnieniem) i trzyma się pedała na jednym poziomie np. tak na ok 1500 to obroty szarpią są nierówne tak jakby mu czegoś brakowało i na zimnym dymi na biało na ciepłym daje czarną jak skur......n chmurę a podczas przełączania biegów obroty tak jakby z opóźnieniem opadają(zauważyłem to od czasu zastosowania liquid mola do przeczyszczania ukł.wtryskowego) ale to od niedawna tylko jak pisałem czasami chodzi dobrze nie szarpie nie dymi a obroty opadają prawidłowo i gna do przodu bardzo dobrze, turbo załącza się tak jak powinno niema z nim problemów poza tym egr elektroniczne działa lekko nie zacina się i reguluje prawdopodobnie dobrze. Wykonane czynności wymiana filtra paliwa przy okazji po tym zapowietrzał się i wymieniłem oprócz uszczelek obudowy to jeszcze oringi w dekielku obudowy w gniazdach były orginalne pomarańczowe a wpakowałem czarne może jakiś czas pochodzą aczkolwiek podobno mogą spuchnąć teraz niema problemu z zapowietrzaniem. Test po odłączeniu egr(wizualnie sprawdzałem zmyka się na 100% nawet macnełem dla pewności) wiadomo check jest i problem z szarpaniem dalej jest czyli to raczej nie jest jego wina dalej przepływka odpięta i to samo, bootsensor+temp.powietrza zasysanego(bo taka u mnie wersja jest) po odłączeniu też szarpie. Po odłączeniu czujnika temp. cieczy chłodzącej silnik pracuje tak jak powinien czyli równo i bez problemów nawet chmurka jest minimalna( na zimnym jest delikatnie biała) znacznie mniejsza niż jak są te objawy wadliwej pracy i tak czujnika nie wymieniałem bo po opomiarowaniu go stwierdziłem że jest okey 40°C = 1148Ω co jest grane że tak się dzieje wiadomo po odłączeniu załącza się ssanie czyli zwiększa się dawka i kąt wtrysku i może coś jeszcze..
Czy może ktoś wie co jest grane, a dodam jeszcze że z odpalaniem zero problemów i dorzucam logi z opcoma w którym poza błędu temperatury zewnętrznej(częsta przypadłość tych aut bo sporo o tym czytałem) która niema wpływu na pracę silnika niema błędów, wszystkie inne parametry w normie czyli dawka, kąt, obroty silnika i pompy itp.(W arkuszu 13 i 14 jak widać czujnik temp cieczy jest odłączony)

Załączniki:
Powrót do góry
   
naprawa-pomp.com
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 72
Miasto: sandomierz

Post#22 06 Sty 2014 18:42   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Jak za mała dawka paliwa to wina sterownika. Za duża dawka paliwa to zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku. Może być też coś z czujnikiem obrotów.
Powrót do góry
   
Jacek73N
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 6
Miasto: Gdańsk

Post#23 08 Sty 2014 12:45   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Kolego "naprawa-pomp.com" wyjaśnij proszę co ma regulacja kąta wtrysku wspólnego z dawką paliwa.
Powrót do góry
   
naprawa-pomp.com
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 72
Miasto: sandomierz

Post#24 08 Sty 2014 12:58   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Jak jest niewłaściwy kąt wtrysku, to przeważnie pokazuje za dużą dawkę paliwa, czasami wyskakuje błąd ograniczenia ilości paliwa. Sterownik, a raczej tranzystor nie psuje się tak, że dawka idzie za duża, jak coś to za mała.
Powrót do góry
   
Jacek73N
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 6
Miasto: Gdańsk

Post#25 15 Sty 2014 12:28   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


naprawa-pomp.com Dzięki za odpowiedź. U mnie kąt żądany i rzeczywisty jest właściwy, dawka właściwa, jedynie dawka biegu jałowego za wysoka, błędów brak. A silnik jak jest zimny pracuje nie równo do 2000obr/min kopci białym dymem. Powyżej 2000obr/min silnik pracuje równo auto ma moc i przyspieszenie na ciepłym silniku wszystko jest ok nawet poniżej 2000obr/min. Dodam jeszcze, że pierwsze odpalenie na zimnym silniku wymaga trochę dłuższego kręcenia, potem pali na dotyk nawet na zimnym. Jak dla mnie problem tkwi w układzie niskiego ciśnienia a dokładniej w zaworze regulacji ciśnienia, lub napięciu zasilania (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2104366.html), ale może się mylę.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Sty 2014 12:28   





Powrót do góry
   
mustang2560
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 18
Miasto: łódź

Post#26 04 Mar 2014 14:37   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


Witam. U mnie identyczne objawy. Czy ktoś uporał się z tym problemem?
Powrót do góry
   
blumek23
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 1
Miasto: bdg

Post#27 13 Kwi 2014 18:30   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.


witam, problem podobny więc się dołączę. zafira 2.0 tdi 2004 rok. Silnik nie rozgrzany ciężko chodzi, obroty skaczą, samochód cały drga, wskażnik spalania pokazuje nierówno(skoki rzędu 0,2l na 100 km) po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, samochód chodzi normalnie. Pompa wtryskowa sprawdzona i sprawna. Wtryskiwacze wymienione. jakieś pomysły?? Dzięki za odpowiedź.
Powrót do góry
   
jaras_gost
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 30
Miasto: Gostynin

Post#28 24 Kwi 2014 01:24   

Re: Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika dym z tlumika


witam, jesli ktos rozwiazal ten problem prosze o podpowiedz!
niechce byc znow naciagniety przez pseudo mechanikow
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Opel Zafira A 2.0Dti - Nie równa praca silnika - czarny dym z tłumika.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
A4 1,9 TDI biały dym z tłumika, nie równa praca silnika (5)
Opel Zaira 1,8 - Zafira 1,8 Z18XE nie równa praca na zimnym silniku itd. (4)
Kosiarka husqvarna biały dym z tłumika nierówna praca silnika (2)
NIE RÓWNA PRACA SILNIKA OPEL ASTRA 2,0 1993r (8)
Opel Tigra 1.4 16v 90km - Nie równa praca silnika (5)
Opel Astra 1,4 16v 96r Benzyna - Gaz - Nie równa praca silnika (3)
Nissan Almera N16 2000r 2.2 DI czarny dym, nierówna praca silnika (7)
Nie odpala już ;/ Opel zafira 2.0DTI 16V (6)
Silnik briggs & stratton, czarny dym z tłumika. (6)
NIe równa praca silnika WV GOLF 3 1.9D (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.099 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony