Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 25 Mar 2013 14:26
    vip-18
    Poziom 12  

    Witam szanowne grono...
    Koledzy mam mały problemik....
    zastanawiam się jak podłlączyć silnik pod 3 fazy...

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS



    Jest będzie wykorzystany przy wiertarce WS ....

    Z tego co widzę jest podłączony w gwiazdę.....
    Zostawiać tak jak jest?
    Zastanawia mnie jeszcze przełącznik opisany jako 1-0-1 co przełącza czy obroty lewe prawe?

    Zdjęcie przełącznika wiertarki oraz dodatkowo przełączników na froncie ze zdjęcia zaczerpniętego z netu....

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

  • #2 25 Mar 2013 14:53
    stanislaw1954
    Poziom 38  

    Zostaw tak jak jest.Ten drugi przełącznik,to pewnie prawo lewo, przydatny np, przy gwintowaniu.

  • #3 25 Mar 2013 15:03
    vip-18
    Poziom 12  

    Ok.... Mam jeszcze pytanie: chcę zmienić kable.... czy 2,5 mm2 wystarczą?

  • #4 25 Mar 2013 15:23
    Zygmunt Cwikla
    Poziom 13  

    Zupełnie wystarczą.

  • #5 25 Mar 2013 15:45
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Zacznij kolego od remontu tej maszyny poczyść wszystkie styki i wymień uszkodzone przewody ochronne i jeszcze sprawa RCD jeśli masz zabudowane to będzie ci wyłączać (połączone N z PE)

  • #6 25 Mar 2013 16:50
    vip-18
    Poziom 12  

    Akurat jestem w trakcie remontu....
    Wymiana wszystkich łożysk, zużytych lub uszkodzonych elementów, malowanie itp....
    Nawet wszystkie etapy sobie fotografuję....
    Tu kilka wyrywkowych zdjęć... Jest ich naprawdę dużo .....
    Co do części to na zdjęciach jest ich tylko fragment....
    Może kiedyś zrobię z tego tutorial

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS


    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

  • #7 25 Mar 2013 21:24
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Tylko pochwalić po takim remoncie będzie służyła długie lata ,bo to bardzo dobre wiertarki były pamiętają czasy komuny.

  • #8 25 Mar 2013 21:28
    vip-18
    Poziom 12  

    Wszystko ładnie pięknie śmiga jeśli chodzi o elektrykę.
    Tylko teraz nasuwa mi się pytanie:

    Mam zamontowany włącznik krzywkowy 1-0-1. NIe mam zielonego pojęcia po co to ktoś montował.....
    Wolałbym w jego miejsce wstawić L-0-P co by mieć lewe i prawe obroty....

    Polecicie jakąś lekturę o podstawach tego typu instalacji ?
    Chodzi mi o sposoby podłączania styczników, przełączników itp....

  • #9 26 Mar 2013 14:27
    stanislaw1954
    Poziom 38  

    vip-18 napisał:
    Mam zamontowany włącznik krzywkowy 1-0-1. NIe mam zielonego pojęcia po co to ktoś montował.....
    A sprawdziłeś jego działanie? Może to właśnie L-O-P, tylko ma złe(niewłaściwe)oznaczenia pod pokrętłem?

  • #10 26 Mar 2013 15:54
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Oto co szukasz lecz kolega stanisław ma rację to wiertarka co miała lewe i prawe obroty służyły do gwintowania lub kiedy zakleszczyło się wiertło

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS


    A to układ połączeń .

  • #11 26 Mar 2013 22:39
    vip-18
    Poziom 12  

    dzięki koledzy.... dzisiaj doszło kilka rzeczy....
    zapomniałem zakupić kabel cieńszy i poszedł taki jaki akurat miałem....

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    [/img]

  • #12 27 Mar 2013 16:13
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Widzę że zmodyfikowałeś cały układ ,nie chciałem ci podsuwać pomysłu z falownikiem bo to i drogie i nie wiedziałem czy dasz radę .Ale moje oczekiwanie mnie przerosło tylko pogratulować .

  • #13 27 Mar 2013 17:20
    vip-18
    Poziom 12  

    Dzisiaj wymieniam na kable o mniejszym przekroju.... Trochę przesadziłem z grubością... Muszę dołożyć jeszcze licznik obrotu wrzeciona z jakimś czujnikiem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego Krzysztofie może masz jakiś pomysł?

  • #14 27 Mar 2013 22:58
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Polecam coś o podłożu licznika impulsów ,czujnik zbliżeniowy+licznik, nie chcę tu wychwalać jednej firmy bo jest tego wiele jedne tylko wyświetlają obroty inne podają parametry do np; falownika .Wpisz w Google licznik impulsów i zobaczysz wyniki .

  • #15 27 Mar 2013 23:47
    vip-18
    Poziom 12  

    Dzięki Krzysztofie za informację....

    Właśnie rozebrałem silniczek co by sprawdzić łożyska no i jedno ma luz wyczuwalny ręką drugi ledwo wyczuwalny po założeniu dźwigni ze szczypiec...
    Czyli szykuje się wymiana łożysk i w samym silniku...

    podłączyłem z ciekawości próbnik napięciowy taki śrubokrętowy i jest jakieś dziwne przebicie na wirnik i obudowę.. tzn delikatnie zapala się neonik w środku....

    Sprawdzałem czy jest przejście między kablami fazowymi a obudową i nie ma....
    Jutro podłączę pod obudowę pod jakieś kabel przeciw-porażeniowy i sprawdzę czy wywali różnicówkę.... To normalne?

  • #16 28 Mar 2013 01:10
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Neonówka to nie pomiar stanu izolacji .Miernik induktorowy to oddaje jego prawdziwe wartości.

  • #17 28 Mar 2013 01:14
    vip-18
    Poziom 12  

    a co może być przyczyną że "świeci"?

  • Pomocny post
    #18 28 Mar 2013 15:29
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    No może uzwojenie jest już w nienajlepszym stanie i ma upływność, ale by to stwierdzić potrzeba tego pomiaru, co pisałem. Neonówka świeci, bo ta upływność to np. sto kilo Omó, co nie przekreśla jeszcze przydatności tego uzwojenia. Według starych przepisów ta wartość to 1000 Omów na Volt.

  • #20 29 Mar 2013 22:33
    vip-18
    Poziom 12  

    Zacząłem zabawę z silniczkiem i po pomiarach trzeba go odświeżyć...
    Zacząłem od rozebrania i wyczyszczeniu obudowy oraz łap....

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS


    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS


    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS



    Następnie przyszła pora na wirnik...
    Wstępnie zacząłem czyścić oraz zdjąłem łożyska....
    Akurat bateria padła bo jest już odświeżony i czeka na nowe łożyska....

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

    podłączenie silnika 0.75kW do wiertarki WS

  • #21 29 Mar 2013 22:43
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Przyjrzałbym się miejscu gdzie były łożyska czy nie są wytarte i na wirniku i w pokrywach.

  • #22 29 Mar 2013 22:47
    vip-18
    Poziom 12  

    W miejscu gdzie stykały się z pokrywami były delikatne powierzchowne wytarcia...
    W jednym miejscu była podkładka falista ...
    Wirnik Wygląda bardzo dobrze....

  • #23 10 Kwi 2014 13:46
    vip-18
    Poziom 12  

    Dawno nie pisałem..... Dodam, iż miałem problem z biciem wrzeciona...
    nie udało mi się nigdzie dostać oryginalnego do ws-151...
    Ale bez problemu załatwiłem nowe wrzeciono i tuleję od ws-15 :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty