Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Jak sprawdzić moduł zapłonowy
Author
Message
wiesiek500
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 17
Location: Białystok

Post#1 Post from the author of the topic 22 Feb 2005 09:19   

Jak sprawdzić moduł zapłonowy


[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Feb 2005 09:19   





Back to top
   
Removed






Post#2 22 Feb 2005 10:57   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Nie.Pasowałby jeszcze jakiś generator,od biedy może byc zwykły transformatorek

Helpful message? + -

Back to top
   
mPromil
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 49

Post#3 22 Feb 2005 11:06   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje sie silnik - opisz cos blizej

Helpful message? + -

Back to top
   
Mieczysław
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 05 Jul 2004
Posts: 424

Post#4 22 Feb 2005 11:15   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi
1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu)
2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód)
3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej napięcie akumulatorowe, w przeciwnym razienastąpiła przerwa w dopływie prądu.
4- wyłaczyc zapłon i ponownie włożyc wtyczkę
5-wyc iągnąć z rozdzielacza zapłonu wtyczkę prowadzącą do generatora Halla.
6- podłaczyć woltomierz do cewki zapłonowej między zacisk 1( zacisk minusowy) a zacisk 15-plusowy
7- właczyc zapłon i obserwować miernik z początku mierzona wartośc powinna wynosić 2V. Następnie w przeciągu 1- 2 sekund napięcie spada na 0V.Jeżeli tak się nie stanie , należy wymienić przyrząd sterujący i cewkę zapłonową na nowe.
8- dalsza kontrola przy wyciągniętej wtyczce trzystykowej podłączyć jej środkowy styk zapomocą przewodu na chwile do masy.Obserwować przewódnapięcie wzrośnie chwilowo do conajmniej 2 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa na środkowym przewodzie lub uszkodzony jest przyrząd sterujący.
9- wyłaczyc zapłon
10- teraz podłączyć woltomierz do obu zewnętrznych styków wyciągniętej wtyczki generatora Halla.Włączyć zapłon i obserwować przyrząd pomiarowy powinien wskazywać co najmniej 5 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa między generatorem Halla a przyrządem sterującym.
11- Gdy mimo wyraźnego uszkodzenia układu zapłonowego wszystkie pożądane wartości są uzyskane, pomoże już tylko próbna wymiana przyrzadu sterującego - modułu.

To tyleD
Może w Oplu takie sprawdzenie odbywa się na tych samych zasadach

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Feb 2005 11:15   





Back to top
   
Removed






Post#5 22 Feb 2005 13:44   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Echhhh....
VW ma zaplon hallotronowy,a opel o którym mowa magnetoindukcyjny.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Feb 2005 13:44   





Back to top
   
wiesiek500
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 17
Location: Białystok

Post#6 Post from the author of the topic 22 Feb 2005 18:02   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


mPromil wrote:
powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje się silnik - opisz cos blizej


Opel Vectra A, SILNIK 1.6 c16nz - w czasie jazdy silnik kilka razy przerywał ale tylko na chwilkę, nie zgasł i można było jechać dalej. Postawiłem samochód i na następny dzień już nie odpaliłem. Było brak iskry z cewki. Cewka jest dobra - sprawdzałem a nawet podmieniałem na drugą, wszystkie połączenia ok.,cewka indukcyjna też raczej dobra(rezystancja powyżej 750 omów). Uważam za głowną przyczynę moduł zapłonowy.
Moduł ma 7 końcówek oznaczonych kolejno : P N E R + C B

Helpful message? + -

Back to top
   
pupi2
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 78

Post#7 03 Apr 2005 11:55   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest bezposrednio nad nia,

Helpful message? + -

Back to top
   
cjr
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 16 Oct 2004
Posts: 316
Location: "-" lubelskie

Post#8 03 Apr 2005 12:29   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Niestety z takimi objawami w C16NZ to najczęściej będzie moduł, można jeszcze poszyścić połączenia wewnątrz aparatu i przy cewce ,ale wątpię żeby to coś dało.

Helpful message? + -

Back to top
   
wiesiek500
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 17
Location: Białystok

Post#9 Post from the author of the topic 05 Apr 2005 20:46   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Witam wszystkich, którzy starali się mi pomóc. Mój problem już się skończył, to był modół zapłonowy dlatego pytałem jak go można sprawdzić. Sprawdziłem wcześniej wszystko co dało się sprawdzić tzn. dokonałem pomiarów cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej , wszystkie przewody itd. Z modułem jest o tyle gorsza sprawa, że komputer w samochodzie nie pokazuje tego i trzeba dochodzić samemu. Miałem już ,,dobre rady,, aby wymienić komputer, cewkę, przewody itd. z których nie skorzystałem, postawiłem na swoim i sam doszedłem. Samochód po wymianie modułu odpalił za pierwszym razem. Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że na oryginalnym module GM na środku powinna być biała centka, jeśli przebarwi się ona na żółto to znak, że moduł jest już przegrzany i czas go wymienić.
Dziękuję i pozdrawiam. Very Happy

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Apr 2005 20:46   





Back to top
   
lolo 4
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 31 May 2009
Posts: 1
Location: Lodz

Post#10 31 May 2009 12:04   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Witam.Posiadam Vectre b 1.8 16v i mam taki problem jak auto sie zagrzeje to mi jakby przerywa na gazie na benzynie jest dobrze.Bylem ostatnio u gazownika i on stwierdzil ze mam popsuty modul zaplonowy?Swiece i przewody mam nowe i teraz niewiem czy ten modul mam wymienic czy to nie to?

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Jak sprawdzić moduł zapłonowy
Page 1 of 1
Similar topics
Opel C16NZ/13N - jak sprawdzić moduł zapłonowy ? (6)
Cewkomoduł/Moduł zapłonowy do Aprili af1 50.. jak sprawdzić? (1)
Astra F C16NZ brak iskry - jak sprawdzić moduł zapłonowy ? (8)
Peugeot Ludix moduł zapłonowy - Uszk. moduł zapłonowy, próba zastosowania innego (4)
jak przerobić moduł zapłonowy (5)
Jak rozłożyć moduł zapłonowy? (5)
Astra f 1,4 8v jak sprawdzić czy aparat zapłonowy działa poprawnie (4)
Mińsk jak ominąć moduł zapłonowy (2)
Jak podłączyć moduł zapłonowy od Sierry w motocyklu? (2)
Astra moduł zapłonowy jak podłaczyc kable (7)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.049 seconds

elektroda.pl topic RSS feed