X

Jak sprawdzić moduł zapłonowy

22 Feb 2005 09:19 WIwiesiek500
  • #1 22 Feb 2005 09:19
    wiesiek500
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jak sprawdzić moduł zapłonowy Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
  • #2 22 Feb 2005 10:57
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie.Pasowałby jeszcze jakiś generator,od biedy może byc zwykły transformatorek
  • #3 22 Feb 2005 11:06
    mPromil
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje sie silnik - opisz cos blizej
  • #4 22 Feb 2005 11:15
    Mieczysław
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi
    1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu)
    2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód)
    3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej napięcie akumulatorowe, w przeciwnym razienastąpiła przerwa w dopływie prądu.
    4- wyłaczyc zapłon i ponownie włożyc wtyczkę
    5-wyc iągnąć z rozdzielacza zapłonu wtyczkę prowadzącą do generatora Halla.
    6- podłaczyć woltomierz do cewki zapłonowej między zacisk 1( zacisk minusowy) a zacisk 15-plusowy
    7- właczyc zapłon i obserwować miernik z początku mierzona wartośc powinna wynosić 2V. Następnie w przeciągu 1- 2 sekund napięcie spada na 0V.Jeżeli tak się nie stanie , należy wymienić przyrząd sterujący i cewkę zapłonową na nowe.
    8- dalsza kontrola przy wyciągniętej wtyczce trzystykowej podłączyć jej środkowy styk zapomocą przewodu na chwile do masy.Obserwować przewódnapięcie wzrośnie chwilowo do conajmniej 2 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa na środkowym przewodzie lub uszkodzony jest przyrząd sterujący.
    9- wyłaczyc zapłon
    10- teraz podłączyć woltomierz do obu zewnętrznych styków wyciągniętej wtyczki generatora Halla.Włączyć zapłon i obserwować przyrząd pomiarowy powinien wskazywać co najmniej 5 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa między generatorem Halla a przyrządem sterującym.
    11- Gdy mimo wyraźnego uszkodzenia układu zapłonowego wszystkie pożądane wartości są uzyskane, pomoże już tylko próbna wymiana przyrzadu sterującego - modułu.

    To tyleD
    Może w Oplu takie sprawdzenie odbywa się na tych samych zasadach
  • #5 22 Feb 2005 13:44
    Removed
    Helpful post? (0)
    Echhhh....
    VW ma zaplon hallotronowy,a opel o którym mowa magnetoindukcyjny.
  • #6 22 Feb 2005 18:02
    wiesiek500
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    mPromil wrote:
    powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje się silnik - opisz cos blizej


    Opel Vectra A, SILNIK 1.6 c16nz - w czasie jazdy silnik kilka razy przerywał ale tylko na chwilkę, nie zgasł i można było jechać dalej. Postawiłem samochód i na następny dzień już nie odpaliłem. Było brak iskry z cewki. Cewka jest dobra - sprawdzałem a nawet podmieniałem na drugą, wszystkie połączenia ok.,cewka indukcyjna też raczej dobra(rezystancja powyżej 750 omów). Uważam za głowną przyczynę moduł zapłonowy.
    Moduł ma 7 końcówek oznaczonych kolejno : P N E R + C B
  • #7 03 Apr 2005 11:55
    pupi2
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest bezposrednio nad nia,
  • #8 03 Apr 2005 12:29
    cjr
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Niestety z takimi objawami w C16NZ to najczęściej będzie moduł, można jeszcze poszyścić połączenia wewnątrz aparatu i przy cewce ,ale wątpię żeby to coś dało.
  • #9 05 Apr 2005 20:46
    wiesiek500
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam wszystkich, którzy starali się mi pomóc. Mój problem już się skończył, to był modół zapłonowy dlatego pytałem jak go można sprawdzić. Sprawdziłem wcześniej wszystko co dało się sprawdzić tzn. dokonałem pomiarów cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej , wszystkie przewody itd. Z modułem jest o tyle gorsza sprawa, że komputer w samochodzie nie pokazuje tego i trzeba dochodzić samemu. Miałem już ,,dobre rady,, aby wymienić komputer, cewkę, przewody itd. z których nie skorzystałem, postawiłem na swoim i sam doszedłem. Samochód po wymianie modułu odpalił za pierwszym razem. Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że na oryginalnym module GM na środku powinna być biała centka, jeśli przebarwi się ona na żółto to znak, że moduł jest już przegrzany i czas go wymienić.
    Dziękuję i pozdrawiam. :D
  • #10 31 May 2009 12:04
    lolo 4
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam.Posiadam Vectre b 1.8 16v i mam taki problem jak auto sie zagrzeje to mi jakby przerywa na gazie na benzynie jest dobrze.Bylem ostatnio u gazownika i on stwierdzil ze mam popsuty modul zaplonowy?Swiece i przewody mam nowe i teraz niewiem czy ten modul mam wymienic czy to nie to?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products