Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Jak sprawdzić moduł zapłonowy


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Jak sprawdzić moduł zapłonowy Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
Zobacz najtańsze produkty w kategorii Samochody
Autor
Schowaj lewą kolumnę
Pokaż lewą kolumnę Wiadomość
wiesiek500
Poziom 10
Miasto: Białystok
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 17
wiesiek500
Poziom 10
Post#1 22 Lut 2005 09:19  Autor tematu   

Jak sprawdzić moduł zapłonowy


[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Usunięty
Usunięty
Post#2 22 Lut 2005 10:57    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Nie.Pasowałby jeszcze jakiś generator,od biedy może byc zwykły transformatorek

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
mPromil
Poziom 10
Dołączył: 18 Wrz 2002
Posty: 49
Pomógł: 1
Ocena postów: 4
mPromil
Poziom 10
Post#3 22 Lut 2005 11:06    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje sie silnik - opisz cos blizej

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Mieczysław
Poziom 21
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 424
Pomógł: 29
Ocena postów: 14
Mieczysław
Poziom 21
Post#4 22 Lut 2005 11:15    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi
1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu)
2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód)
3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej napięcie akumulatorowe, w przeciwnym razienastąpiła przerwa w dopływie prądu.
4- wyłaczyc zapłon i ponownie włożyc wtyczkę
5-wyc iągnąć z rozdzielacza zapłonu wtyczkę prowadzącą do generatora Halla.
6- podłaczyć woltomierz do cewki zapłonowej między zacisk 1( zacisk minusowy) a zacisk 15-plusowy
7- właczyc zapłon i obserwować miernik z początku mierzona wartośc powinna wynosić 2V. Następnie w przeciągu 1- 2 sekund napięcie spada na 0V.Jeżeli tak się nie stanie , należy wymienić przyrząd sterujący i cewkę zapłonową na nowe.
8- dalsza kontrola przy wyciągniętej wtyczce trzystykowej podłączyć jej środkowy styk zapomocą przewodu na chwile do masy.Obserwować przewódnapięcie wzrośnie chwilowo do conajmniej 2 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa na środkowym przewodzie lub uszkodzony jest przyrząd sterujący.
9- wyłaczyc zapłon
10- teraz podłączyć woltomierz do obu zewnętrznych styków wyciągniętej wtyczki generatora Halla.Włączyć zapłon i obserwować przyrząd pomiarowy powinien wskazywać co najmniej 5 Volt.W przeciwnym razie jest przerwa między generatorem Halla a przyrządem sterującym.
11- Gdy mimo wyraźnego uszkodzenia układu zapłonowego wszystkie pożądane wartości są uzyskane, pomoże już tylko próbna wymiana przyrzadu sterującego - modułu.

To tyleD
Może w Oplu takie sprawdzenie odbywa się na tych samych zasadach

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Usunięty
Usunięty
Post#5 22 Lut 2005 13:44    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Echhhh....
VW ma zaplon hallotronowy,a opel o którym mowa magnetoindukcyjny.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
wiesiek500
Poziom 10
Miasto: Białystok
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 17
wiesiek500
Poziom 10
Post#6 22 Lut 2005 18:02  Autor tematu   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


mPromil napisał:
powiedz jakie sa objawy, moduly okazuja swoja wade w widoczny sposob. Napisz jak zachowuje się silnik - opisz cos blizej


Opel Vectra A, SILNIK 1.6 c16nz - w czasie jazdy silnik kilka razy przerywał ale tylko na chwilkę, nie zgasł i można było jechać dalej. Postawiłem samochód i na następny dzień już nie odpaliłem. Było brak iskry z cewki. Cewka jest dobra - sprawdzałem a nawet podmieniałem na drugą, wszystkie połączenia ok.,cewka indukcyjna też raczej dobra(rezystancja powyżej 750 omów). Uważam za głowną przyczynę moduł zapłonowy.
Moduł ma 7 końcówek oznaczonych kolejno : P N E R + C B

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
pupi2
Poziom 11
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 78
Pomógł: 1
pupi2
Poziom 11
Post#7 03 Kwi 2005 11:55    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest bezposrednio nad nia,

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
cjr
Poziom 20
Miasto: "-" lubelskie
Dołączył: 16 Paź 2004
Posty: 318
Pomógł: 33
cjr
Poziom 20
Post#8 03 Kwi 2005 12:29    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Niestety z takimi objawami w C16NZ to najczęściej będzie moduł, można jeszcze poszyścić połączenia wewnątrz aparatu i przy cewce ,ale wątpię żeby to coś dało.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
wiesiek500
Poziom 10
Miasto: Białystok
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 17
wiesiek500
Poziom 10
Post#9 05 Kwi 2005 20:46  Autor tematu   

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Witam wszystkich, którzy starali się mi pomóc. Mój problem już się skończył, to był modół zapłonowy dlatego pytałem jak go można sprawdzić. Sprawdziłem wcześniej wszystko co dało się sprawdzić tzn. dokonałem pomiarów cewki zapłonowej, cewki indukcyjnej , wszystkie przewody itd. Z modułem jest o tyle gorsza sprawa, że komputer w samochodzie nie pokazuje tego i trzeba dochodzić samemu. Miałem już ,,dobre rady,, aby wymienić komputer, cewkę, przewody itd. z których nie skorzystałem, postawiłem na swoim i sam doszedłem. Samochód po wymianie modułu odpalił za pierwszym razem. Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że na oryginalnym module GM na środku powinna być biała centka, jeśli przebarwi się ona na żółto to znak, że moduł jest już przegrzany i czas go wymienić.
Dziękuję i pozdrawiam. :D

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
lolo 4
Poziom 1
Miasto: Lodz
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1
lolo 4
Poziom 1
Post#10 31 Maj 2009 12:04    

Re: Jak sprawdzić moduł zapłonowy


Witam.Posiadam Vectre b 1.8 16v i mam taki problem jak auto sie zagrzeje to mi jakby przerywa na gazie na benzynie jest dobrze.Bylem ostatnio u gazownika i on stwierdzil ze mam popsuty modul zaplonowy?Swiece i przewody mam nowe i teraz niewiem czy ten modul mam wymienic czy to nie to?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Jak sprawdzić moduł zapłonowy
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opel C16NZ/13N - jak sprawdzić moduł zapłonowy ? (6)
Cewkomoduł/Moduł zapłonowy do Aprili af1 50.. jak sprawdzić? (1)
Astra F C16NZ brak iskry - jak sprawdzić moduł zapłonowy ? (8)
Peugeot Ludix moduł zapłonowy - Uszk. moduł zapłonowy, próba zastosowania innego (4)
jak przerobić moduł zapłonowy (5)
Jak rozłożyć moduł zapłonowy? (5)
Astra f 1,4 8v jak sprawdzić czy aparat zapłonowy działa poprawnie (4)
Mińsk jak ominąć moduł zapłonowy (2)
Jak podłączyć moduł zapłonowy od Sierry w motocyklu? (2)
Astra moduł zapłonowy jak podłaczyc kable (7)


Przełącz wygląd na komórki Przełącz wygląd na komputery desktop

Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Redaktorzy || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.148 seconds

elektroda.pl temat RSS