Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie comba basowego na gitarowe.

antico 29 Mar 2013 09:03 1194 5
  • #1 29 Mar 2013 09:03
    antico
    Poziom 12  

Witam wszystkich. Jako że jestem biednym uczniem liceum, do grania na elektryku używam komba basowego Unison Leopard 80W. Nie brzmi to tak, jak powinno. Patrząc do środka na wszystkie PCB, widać że coś tam było ryte, i to nieźle. O ile preamp jest oryginalny (patrząc po wytrawieniach - ładne, pomyślane i fabryczne) to już sekcja zasilania (most prostowniczy) i końcówka wyglądają jakby ktoś je rysował na kawałku tektury kredką, i na podstawie tego zrobił PCB. Znalazłem w temacie Link schemat tego wzmacniacza i za chiny ludowe nie pokrywa się z tym co ja mam u siebie. Np u mnie są potencjometry koło tranzystorów, dławiki itp. Wzmacniacz jako tako gra, tylko przy większych przesterach i większej głośności (około 80%) wszystko charczy jakby miało się rozlecieć (oryginalny basowy głośnik jest odłączony, mam zewnętrzną pakę 4*12 200W), na pewno nie ma przesteru na tranzystorach, bo to są KD502, i mogą dawać po 150W, a cały piec jest na dwóch KD502, więc chyba to problem dostrojonego przedwzmacniacza i końcówki do grania basowego.. I teraz pytanie, czy bardziej będzie się przerobić to cudo na gitarowe czy stworzyć nowy wzmacniacz na starych i nowych elementach? Jeżeli koledzy będziecie chcieli wiedzieć jakie elementy tam siedzą, to dajcie znać, postaram się wszystko napisać.

Pozdrawiam

Edit:

Doszedłem do wniosku, że chyba lepiej będzie zbudować coś na elementach z tego komba. Do dyspozycji mam:

- trafo ZATRA TS 140/4
    - 2x KD502
    - 2x BC158
    - 2x 4700µF /63V