X

Tico - Elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej

30 Mar 2013 10:44 STsteyr
  • #1 30 Mar 2013 10:44
    steyr
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    z racji że jeżdże praktycznie tylko na lpg i paliwa PB chcę używac tylko do odpalania rano w porze zimowej, zamontowałem elektryczną pompę paliwa która daje stałe ciśnienie 0,2 Bar. Pompę mechaniczną usunę na stałe, średnio co miesiac taka pompka mi wcześniej padała. Elektryczną pompe paliwa podłączyłem na przekaźniku pod przełącznik LPG/PB. w pozycji PB pompka sie załącza. Odpalanie poranne działa bez problemu, ponieważ pompkę paliwa załączam na ok 5s przed rozruchem żeby tylko zalac gaźnik paliwem. Mam taki problem że silnik zalewa sie paliwem na wolnych obrotach jeśli pompka pracuję dłużej. Póki co nie możliwe jest normalne użytkowanie auta na PB oprócz porannych rozruchów. Można ten problem w jakis sposób rozwiązac? Pompa elektryczna ma stały wydatek, więc pozostaje jej zdławienie w jakis sposób. Ale to może spowodowac uszkodzenie pompy. Miał ktoś podobny problem?
  • #2 30 Mar 2013 11:00
    sm48
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja bym zobaczył czy pływak i zaworek sterowany pływakiem jest szczelny.
  • #3 30 Mar 2013 11:05
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzę, ale wcześniej jak jeździłem na mechanicznej pompce kilka razy to nie było problemu z zalewaniem silnika.
  • #4 30 Mar 2013 11:12
    adresfizyczny
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Nawet szczelny zaworek i pływak sobie nie poradzi z tą elektryczną pompką. Zgłębiałem ten temat dawno temu, taki urok tej pompki elektrycznej. Jeden ze sposobów to dorobienie czegoś w rodzaju odpływu do baku nadmiaru paliwa.
  • #5 30 Mar 2013 11:19
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    a rozwiercenie krócca od powrotu paliwa w gaźniku da coś? dorobienie dodatkowego przelewu do powrotu musiałoby sie wiązac z dorobieniem dodatkowego odpływu do zbiornika paliwa. Dorobienie na skróty trójnika na zasilaniu gaźnika i odprowadzenie "części" paliwa do powrotu gaźnika może powodowac dalsze jego zalewanie skoro odpływem z gaźnika i tak bedzie odprowadzane paliwo do zbiornika.
  • #6 30 Mar 2013 11:27
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Problem łatwy do rozwiązania.
    Montujesz trójnik powyżej poziomu gaźnika, oczywiście o tych samych przekrojach.
  • #7 30 Mar 2013 14:45
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    mozna dokładniej opisac rozwiązanie? trójnik ma byc zamontowany za pompą paliwa powyżej poziomu gaźnika? gdzie podpinamy 3 wyjście z trójnika?
  • #8 30 Mar 2013 18:10
    MartBan
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Mechaniczna pompa padała, bo pewnie elektrozawór odcinał paliwo przed nią i chodziła na sucho, wystarczyło zawór umieścić między pompą, a gaźnikiem i wszystko by hulało - nabudowane ciśnienie podwieszałoby membranę jak to przewidział producent i pompa nie zniszczyłaby się na sucho. Elektryczne rozwiązanie nie jest bezpieczne, bo np. przy wypadku paliwo cały czas jest tłoczone.
  • #9 31 Mar 2013 14:30
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    elektrozawór miałem zamontowany za pompą paliwa mechaniczna a gaźnikiem, ostatnia pompka zaczeła pluc paliwem z otworu technologicznego, pękła zapewne membrana z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.
  • #10 31 Mar 2013 15:29
    MartBan
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Nie mogła mieć za wysokiego ciśnienia, bo to taka konstrukcja napędzana przez sprężynę, a nie bezpośrednio jakbyś nie zauważył. Wytworzy się ciśnienie to membrana stoi nieruchomo i to jest koniec pracy pompy, a sprężyna się ugina od krzywki. Jak tak szybko padały to raczej byle jakie były.
  • #11 31 Mar 2013 16:04
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    A jaka to pompka elektryczna?
  • #12 01 Apr 2013 10:54
    autopoldi
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Wstawiałem klientowi w hondzie pompkę elektryczną zamiast membranowej z pół roku temu (nie dało się dostać membranówki) i dodam,że auto jeździ tylko na benzynie. tam miałem dodatkowo problem,gdyż przelew był z pompki,a nie z gaźnika. W trójnik za pompką wstawiłem dławik (na przewodzie powrotnym) zrobiony z końcówki wkładu do długopisu. I nie ma problemu z zalewaniem itp.
    Moim zdaniem masz dziurawy pływak w gaźniku albo zaworek nie trzyma i dlatego zalewa.
  • #13 01 Apr 2013 18:40
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    pompe kupiłem org. lepszej nie było do tego modelu, zreszta wielu użytkowników miała podobny problem z padajacymi pompkami paliwa przy lpg w tico, chyba ze mamy taką jakąsc cześci zamiennych. a pompa jaką założyłem to taka jak w linku poniżej:

    http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-uniwersalna-elektryczna-95-l-h-i3078743129.html
  • #14 02 Apr 2013 10:22
    sm48
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ciekawe czy ta pompka ma jakiś zawór przelewowy albo inne ograniczenie ciśnienia bo jeżeli rzeczywiście daje tylko 0,2-0,4bar to każdy zaworek w gaźniku powinien trzymać.
  • #15 02 Apr 2013 12:34
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Dołóż odstojnik z przelewem między pompę a gaźnik:
    np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=odstojnik+ga%C5%BAnika&category=18844

    Tico - Elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej

    Dolny króciec to jest zasilanie gaźnika, środkowy to wejście z pompy, a górny to powrót do zbiornika (przelew).

    Tylko w tej konfiguracji musisz wstawić elektrozawór odcinający paliwo między osadnikiem a gaźnikiem.
  • #16 02 Apr 2013 12:48
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    A powrotu z gaźnika nie musi zaślepiać?

    Dla kolegi sm48
    http://esen.pl/pompapaliwa/pompapaliwa.jpg
  • #17 03 Apr 2013 22:26
    steyr
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie w takim wypadku co z odpływem z gaźnika?
  • #18 03 Apr 2013 23:11
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ja bym zostawił i połączył trójnikiem z przelewem z osadnika na powrót do zbiornika.
  • #19 25 Jun 2013 17:03
    macgyverxxx
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Jak Kolega rozwiązał problem ?
  • #20 09 Jan 2014 10:13
    691024
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Trochę późno przeczytałem o problemie ale gdyby ktoś jeszcze miał podobny to proponuję przeczytać, jak rozwiązałem u siebie w Cinqecento z gaźnikiem. Opisałem to na stronie:
    http://chomikuj.pl/egie38/CINQUECENTO+-+suplement+ksi*c4*85*c5*bcki+napraw CC700 - ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA.pdf
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products