Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Mar 2013 10:44
    steyr
    Poziom 11  

    Witam,

    z racji że jeżdże praktycznie tylko na lpg i paliwa PB chcę używac tylko do odpalania rano w porze zimowej, zamontowałem elektryczną pompę paliwa która daje stałe ciśnienie 0,2 Bar. Pompę mechaniczną usunę na stałe, średnio co miesiac taka pompka mi wcześniej padała. Elektryczną pompe paliwa podłączyłem na przekaźniku pod przełącznik LPG/PB. w pozycji PB pompka sie załącza. Odpalanie poranne działa bez problemu, ponieważ pompkę paliwa załączam na ok 5s przed rozruchem żeby tylko zalac gaźnik paliwem. Mam taki problem że silnik zalewa sie paliwem na wolnych obrotach jeśli pompka pracuję dłużej. Póki co nie możliwe jest normalne użytkowanie auta na PB oprócz porannych rozruchów. Można ten problem w jakis sposób rozwiązac? Pompa elektryczna ma stały wydatek, więc pozostaje jej zdławienie w jakis sposób. Ale to może spowodowac uszkodzenie pompy. Miał ktoś podobny problem?

  • #2 30 Mar 2013 11:00
    sm48
    Poziom 14  

    Ja bym zobaczył czy pływak i zaworek sterowany pływakiem jest szczelny.

  • #3 30 Mar 2013 11:05
    steyr
    Poziom 11  

    sprawdzę, ale wcześniej jak jeździłem na mechanicznej pompce kilka razy to nie było problemu z zalewaniem silnika.

  • #4 30 Mar 2013 11:12
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Nawet szczelny zaworek i pływak sobie nie poradzi z tą elektryczną pompką. Zgłębiałem ten temat dawno temu, taki urok tej pompki elektrycznej. Jeden ze sposobów to dorobienie czegoś w rodzaju odpływu do baku nadmiaru paliwa.

  • #5 30 Mar 2013 11:19
    steyr
    Poziom 11  

    a rozwiercenie krócca od powrotu paliwa w gaźniku da coś? dorobienie dodatkowego przelewu do powrotu musiałoby sie wiązac z dorobieniem dodatkowego odpływu do zbiornika paliwa. Dorobienie na skróty trójnika na zasilaniu gaźnika i odprowadzenie "części" paliwa do powrotu gaźnika może powodowac dalsze jego zalewanie skoro odpływem z gaźnika i tak bedzie odprowadzane paliwo do zbiornika.

  • #6 30 Mar 2013 11:27
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Problem łatwy do rozwiązania.
    Montujesz trójnik powyżej poziomu gaźnika, oczywiście o tych samych przekrojach.

  • #7 30 Mar 2013 14:45
    steyr
    Poziom 11  

    mozna dokładniej opisac rozwiązanie? trójnik ma byc zamontowany za pompą paliwa powyżej poziomu gaźnika? gdzie podpinamy 3 wyjście z trójnika?

  • #8 30 Mar 2013 18:10
    MartBan
    Poziom 21  

    Mechaniczna pompa padała, bo pewnie elektrozawór odcinał paliwo przed nią i chodziła na sucho, wystarczyło zawór umieścić między pompą, a gaźnikiem i wszystko by hulało - nabudowane ciśnienie podwieszałoby membranę jak to przewidział producent i pompa nie zniszczyłaby się na sucho. Elektryczne rozwiązanie nie jest bezpieczne, bo np. przy wypadku paliwo cały czas jest tłoczone.

  • #9 31 Mar 2013 14:30
    steyr
    Poziom 11  

    elektrozawór miałem zamontowany za pompą paliwa mechaniczna a gaźnikiem, ostatnia pompka zaczeła pluc paliwem z otworu technologicznego, pękła zapewne membrana z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.

  • #10 31 Mar 2013 15:29
    MartBan
    Poziom 21  

    Nie mogła mieć za wysokiego ciśnienia, bo to taka konstrukcja napędzana przez sprężynę, a nie bezpośrednio jakbyś nie zauważył. Wytworzy się ciśnienie to membrana stoi nieruchomo i to jest koniec pracy pompy, a sprężyna się ugina od krzywki. Jak tak szybko padały to raczej byle jakie były.

  • #12 01 Kwi 2013 10:54
    autopoldi
    Poziom 23  

    Wstawiałem klientowi w hondzie pompkę elektryczną zamiast membranowej z pół roku temu (nie dało się dostać membranówki) i dodam,że auto jeździ tylko na benzynie. tam miałem dodatkowo problem,gdyż przelew był z pompki,a nie z gaźnika. W trójnik za pompką wstawiłem dławik (na przewodzie powrotnym) zrobiony z końcówki wkładu do długopisu. I nie ma problemu z zalewaniem itp.
    Moim zdaniem masz dziurawy pływak w gaźniku albo zaworek nie trzyma i dlatego zalewa.

  • #14 02 Kwi 2013 10:22
    sm48
    Poziom 14  

    Ciekawe czy ta pompka ma jakiś zawór przelewowy albo inne ograniczenie ciśnienia bo jeżeli rzeczywiście daje tylko 0,2-0,4bar to każdy zaworek w gaźniku powinien trzymać.

  • #15 02 Kwi 2013 12:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Dołóż odstojnik z przelewem między pompę a gaźnik:
    np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=odstojnik+ga%C5%BAnika&category=18844

    Tico - Elektryczna pompa paliwa zamiast mechanicznej



    Dolny króciec to jest zasilanie gaźnika, środkowy to wejście z pompy, a górny to powrót do zbiornika (przelew).

    Tylko w tej konfiguracji musisz wstawić elektrozawór odcinający paliwo między osadnikiem a gaźnikiem.

  • #17 03 Kwi 2013 22:26
    steyr
    Poziom 11  

    Właśnie w takim wypadku co z odpływem z gaźnika?

  • #19 25 Cze 2013 17:03
    macgyverxxx
    Poziom 13  

    Jak Kolega rozwiązał problem ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty