X

Jaki internet wybrać: Netia, Neostrada, UPC

woldering 02 Apr 2013 20:54
  • #1 02 Apr 2013 20:54
    woldering
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, tak jak napisałem w temacie. Jaki internet jest najlepszy, dlaczego i jakie ma wady. Mam na oku te trzy oferty:
    -Neostrada do 10MB/s
    -Netia do 20MB/s
    -UPC do 15MB/s

    Proszę o szybką odpowiedź z góry dziękuje .
  • #2 02 Apr 2013 20:57
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (-3)
    Tylko UPC.
    To górna półka i nie chodzi tylo o prędkość.
  • #3 02 Apr 2013 21:09
    voitek1
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    NIGDY TAK NIE WYBIERAJ... bo w Pcimiu najlepszy jest UPC a w Wąchocku Tepsa...

    Twój wybór powinien zależeć od tego jak daleko jesteś od routera/MUXa operatora. Możesz mieć umowę z UPC na 50Mbps, ale jeśli nie ma technicznej możliwości dostarczenia takiej prędkości to dostaniesz może 5Mbps, a z kolei większość umów jest podpisywana na prędkość NIE DANĄ xMbps, a DO DANEJ wartości. I tak podpisując umowę ma 10Mbps masz gwarantowane 1Mbps...

    Więc jeśli możesz zadzwoń do operatorów i dowiedz się, przede wszystkim, jaką prędkość Ci gwarantują, a później zastanów się co wybierać, jak już będziesz wiedział Z CZEGO możesz wybierać...

    Pozdrawiam :)
  • #4 02 Apr 2013 21:16
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Prędkość, a stabilność łącza.. wolę 1 MB. z UPC, niż poszatkowane 20 MB z Netii za darmo.
  • #5 02 Apr 2013 21:18
    karolark
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jak wyżej jak masz możliwość upc to bez wahania ją bierz :D
  • #6 02 Apr 2013 21:24
    voitek1
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    kwantor wrote:
    Prędkość, a stabilność łącza.. wolę 1 MB. z UPC, niż poszatkowane 20 MB z Netii za darmo.
    Właśnie o tym mówię: bo ja wolę 20MB stabilne niż 1 MB niestabilne...

    czyli ładną i mądrą niż brzydką i głupią - to chyba lepsza alternatywa od drugiej(o której pisze @kwantor): ładna i głupia - czy mądra i brzydka (?)

    SPRAWDŹ U OPERATORA MOŻLIWOŚCI PRĘDKOŚCI OFEROWANEJ I GWARANTOWANEJ(czyli stabilnej). Wtedy dyskusja ma sens... Popytaj w najbliższej okolicy (nie dalej niż 50m) najlepiej w tym samym budynku... A jeśli to wieś lub słabo zurbanizowane osiedle podmiejskie podpytaj sąsiadów, ale najpierw zadzwoń!!! Nie ma standardów, że UPC jest lepsze od tepsy, albo Netia gorsza od Multimedia. Tym bardziej, że często jedni korzystają z łącz drugich (generalnie z tepsy)...
  • #7 02 Apr 2013 21:28
    woldering
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak narazie jestem przekonany do neostrady z racji, że kolega mieszkający jakieś 200m ode mnie ma neostrade, pakiet 10mb/s i wszystko jest stabilne, a średnia prędkość pobieranie to 1,1mb :)
  • #8 02 Apr 2013 21:34
    voitek1
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    200m to już nie koniecznie ten sam router/MUX... Ale najpierw zadzwoń. Co do prędkości 10Mbps w stosunku 1,1Mbps - to już świadczy o tym, że synchroznizacja/stabilność nie jest stała. Najpierw zadzwoń do operatora i dowiedz się co, i za ile Ci oferuje. Mając oferty w ręku porównujesz jakość!
  • #9 02 Apr 2013 22:06
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Mam umowę na 15 Mb/s- i zawsze mam prawie 2x więcej, gdybym nie korzystał z usług Netii, i nie stargał sobie nerwów, nie zabierał bym głosu.
    Zresztą wystarczy poczytać opinie. Jaki internet wybrać: Netia, Neostrada, UPC

    woldering wrote:
    dlaczego i jakie ma wady
    kolego nic nie zastąpi rzetelności, w ciągu roku, tylko 1 dzień bez internetu (awaria i wymiana kabla).
    Fachowość, przejrzystość w fakturach i kompetencja.
    Bardzo wysoka jakość usługi- przez kilkanaście lat miałem okazję niejednego dostawcę przetestować.
    Netia sprawdza się w roli dostawcy telefonii, chociaż kazali sobie po roku nieraz płacić za jakieś faktury widma.
    Brak możliwości skutecznej interwencji- droga przez Warszawę do rozwiązania bałaganu nie z mojej winy, mimo że mieszkam koło Krakowa i tam jest oddział.
    Po 20:00 internet przestawał funkcjonować i wraz z nim TV- trwało to pół roku..
    Wybieraj: piękne, brzydkie, chore, zdrowe. :D
  • #10 03 Apr 2013 07:31
    VooVoo
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Mając do wyboru technologię hfc oraz adsl wybrałbym bez wątpienia hfc. Jeśli upc udostępnia swoje usługi po kablu koncentrycznym, to to będzie najlepszy wybór.
  • #11 11 Aug 2013 18:57
    limciu
    Level 2  
    Helpful post? (+3)
    Jest inna ciekawostka w ofercie UPC. Napisali, źe do ich internetu można podłączyć max 5 urządzeń. Trąci to myszką, bo w erze tabletów, smart tv, smartfonów, drukarek wifi, w przeciętnym mieszkaniu urządzeń może być i kilkanaście. Konsultanci na infolinii informują, ze nie ma problemu, wszystko będzie działało. A co na ten temat regulamin ? REGULAMIN PRZEWIDUJE KARĘ za więcej niż 5 urządzeń. Wysokość kary jest określona w tabeli opłat i wynosi 5000 zł (PIĘĆ TYSIĘCY ZŁOTYCH). Nie ma widełek - jest jedna kwota za to groźne wykroczenie przeciwko regulaminowi. Dostajesz router wifi od UPC (do którego mają wgląd i mogą sobie kopiować logi) i spróbuj powalczyć z nimi. Wygrają w każdym sądzie, bo podpisałeś taką UMOWĘ. Nikt cię silą nie zmuszał. W trakcie trwania umowy raczej nic ci nie grozi (kto będzie zabijał kurę znoszącą złote jajka ?). Ale spróbuj rozwiązać umowę : To będzie cię kosztowało 5 tyś zł.
  • #12 11 Aug 2013 22:10
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (+1)
    limciu wrote:
    Jest inna ciekawostka w ofercie UPC. Napisali, źe do ich internetu można podłączyć max 5 urządzeń. Trąci to myszką, bo w erze tabletów, smart tv, smartfonów, drukarek wifi, w przeciętnym mieszkaniu urządzeń może być i kilkanaście. Konsultanci na infolinii informują, ze nie ma problemu, wszystko będzie działało. A co na ten temat regulamin ? REGULAMIN PRZEWIDUJE KARĘ za więcej niż 5 urządzeń.
    I co z tego jak to jedyny normalny dostawca i da się spokojnie podłączyć więcej urządzeń, bo ich to nie interesuje co sobie w lokalu klient robi. Jedynie ścigają udostępnianie łącza poza lokal, ale to też musiałbyś się przyznać sam, żeby Cię ukarali.

    limciu wrote:
    W trakcie trwania umowy raczej nic ci nie grozi (kto będzie zabijał kurę znoszącą złote jajka ?). Ale spróbuj rozwiązać umowę : To będzie cię kosztowało 5 tyś zł.
    Nie strasz. Wiele razy z nimi rozwiązywałem umowy i nikt mnie się nie czepiał ile podłączam urządzeń, a solidnie przesadzam, bo podłączam każdy sprzęt który testuję/naprawiam do ich routera plus kilka moich.

    Mając do wyboru Netię, Neostradę i UPC wybrałbym UPC - zwłaszcza, że miałem łącza od tych firm i mam skalę porównawczą. Najmniej awaryjne okazało się to po kablu koncentrycznym. A umowy i regulaminy u wszystkich są skonstruowane w sposób niekorzystny dla klienta, każdy narzuca różne ograniczenia i kary.
  • #13 12 Aug 2013 09:58
    limciu
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Nie straszę - zacytowałem tylko informacje z oficjalnych dokumentów UPC. Jeszcze dzisiaj sprawdzałem na ich stronie czy może coś się zmieniło - niestety nie. Gdyby nie te durne zapisy, to podpisałbym z nimi umowę na internet, telefon i tv - bo mają taniej niż Orange (z którym właśnie skończyła mi się umowa). Co do awaryjności internetu od Orange (Orange Freedom) - to nie miałem powodów do narzekania. W ciągu kilku lat było mniej niż 5 awarii - żadna dłużej nie trwała niż kilka godzin. Szybko reagowali na zgłoszenie awarii, naprawiali i zawsze za to dawali rabat na kolejny miesiąc. Rabat dawali też gdy łącze nie osiągało przepustowości określonej w umowie - ale od ponad roku tak się już nie zdarzało (10 Mb/s). Jedyne co mi się u nich nie podoba, to cena i fakt, że zniknęła oferta freedom i jest tylko neostrada (to samo, ale nie w centertelu lecz w tepsie). Po nazwaniu tepsy orangem uparli się, żebym przemigrował na neostradę, ale są tak nieudolni technicznie i organizacyjnie, że ten proces może trwać nawet kilka tygodni i może się dla mnie wiązać z przerwą w dostępie do internetu. I jeszcze chcą żebym zapłacił za tą migrację 49 zł !

    Pozytywna informacja z dzisiaj od UPC - podobno mają zmienić te dziwacznie zapisy w regulaminie i cenniku (tak przekazał mi konsultant)
  • #14 12 Aug 2013 12:39
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    limciu wrote:
    Nie straszę - zacytowałem tylko informacje z oficjalnych dokumentów UPC. Jeszcze dzisiaj sprawdzałem na ich stronie czy może coś się zmieniło - niestety nie. Gdyby nie te durne zapisy, to podpisałbym z nimi umowę na internet, telefon i tv - bo mają taniej niż Orange
    Taniej i lepiej, a durnymi zapisami nie przejmowałbym się, bo konsultant tym razem nie kłamał - są martwe.
  • #15 13 Aug 2013 13:49
    limciu
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Akurat w przypadku UPC warto się przejmować wszystkim. Mnie już kiedyś atakowali przy pomocy firmy windykacyjnej Kruk, mimo że nie mieli racji. Mieli bałagan po przejęciu kablówki z której usług korzystałem i czepiali się niewinnych ludzi. Nie było z kim w tym UPC rozmawiać - sama zgraja niekumatych konsultantów. Odczepili się dopiero jak pogroziłem im sądem. Widocznie dopiero wtedy ich prawnicy sprawdzili, ze nie mają racji i przegrają.
  • #16 13 Aug 2013 14:01
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Daj spokój z tym czarnym PR. Jestem w UPC od początku istnienia ich w moim regionie, i owszem rożnie to bywało, czasem awaria (jedna lub dwie w roku), czasem reklamacja faktury, ale wszystko idzie załatwić - najlepiej drogą pisemną. Co do konsultantów to dezinformacja jest wszędzie podobna, dlatego ja już od dawna nic nie wyjaśniam tylko telefonicznie, nawet z bankami.

    A z tym zapisem w regulaminie i karą 5 tyś. to on jest tam już dobrych kilka lat i nigdy nie słyszałem, żeby kogoś ukarali za podłączenie więcej urządzeń, czy nawet grozili.
  • #17 13 Aug 2013 15:44
    karolark
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jak wyżej też mam UPC od wielu lat wcześniej inne sieci, oczywiście są wpadki jak wszędzie ale nie spotkałem się z realizacją tych punktów regulaminu, co do KRUK-a jak się ma opłacone i dowody wpłaty to w czym problem a jak sie nie ma to trzeba płacić :-)
  • #18 26 Aug 2013 20:08
    petre verde
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Ja właśnie zamierzam skorzystać z możliwości wypowiedzenia umowy Vectrze (zmieniają regulamin, więc otwarta furtka!) i fru do UPC. Gdyby nie zmiana lokum to cały czas byłoby UPC, ale się wcześniej nie dało. Najstabilniejszy internet wg mnie.
  • #19 18 Nov 2013 14:11
    piokow66
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    UPC - jak działa to ok, ale... ostatnia awaria, a jak się właśnie po tygodniu wydzwaniania do nich dowiedziałem nie awaria tylko "rozbudowa sieci" oznacza dla mnie kompletny brak dostępu przez prawie dwa tygodnie! Wyłączyli sieć bez uprzedzenia, bez podania terminu naprawy, zwodzą nieprawdziwymi deklaracjami "włączymy jutro"... Nawet słowa "przepraszam" nie usłyszałem.
    Tego typu sytuacje w ciągu ostatnich dwóch lat miały miejsce kilkukrotnie - Warszawa, ul. Okopowa.

    Przestrzegam. Odradzam. :(
  • #20 18 Nov 2013 15:20
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Całkowite odłączenie sygnału to awaria, po zgłoszeniu mają kilka dni na jej usunięcie. Jeśli tego nie uczynią można nawet rozwiązać umowę z ich winy i iść do konkurencji. Trochę to dziwne, że tego nie zrobiłeś, ja bym tak zrobił, gdyby rzeczywiście dostawca odcinał mi sygnał. A gdyby nie było w zasięgu konkurencji, to w ostateczności zadowoliłbym się zwrotem abonamentu (trzeba napisać reklamację). Tak należy załatwiać swoje problemy, z każdym dostawcą.
  • #21 18 Nov 2013 18:52
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    piokow66 wrote:
    Przestrzegam. Odradzam.
    Całkiem nie potrzebnie, bo ja namawiam i polecam.
    Jeśli jest rozbudowa sieci, to trzeba to rozumieć, idzie też wynegocjować zniżkę, lub jakieś inne zadość uczynienie, za dni w których były wyłączenia.
  • #22 08 Mar 2014 19:44
    jjaskie
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Z Netią i Orange trzeba uważać, bo czasem oszukują, uruchamiając usługę 10 Mbps na linii z modemem bez modulacji ADSL2+, tylko ze zwykłym ADSL (G.DMT). Nawet nie chcą słyszeć, że nie mają racji, "bo przecież to opcja >>Do 10 MBps<<". Faktu, że zgodnie z umową maksymalna prędkość to właśnie 10 Mbps, nie potrafią sensownie wytłumaczyć - twierdzą, że jest OK. Ciekawe, co by mówili, gdyby im sprzedać samochód o maksymalnej prędkości 100 km/h, który na prostej drodze nie umiałby się rozpędzić do 60 ;-) Oczywiście, na polnej nawet Porsche (a może zwłaszcza Porsche) będzie jechał znacznie wolniej, ale właśnie dlatego jest to "do XX Mbps".
    Walczyłem długo, w końcu mnie przepięli na właściwą modulację. Ale i tak rozważam pozew w sądzie oraz doniesienie do UOKiK o podejrzeniu postępowania naruszającego zbiorowe interesy konsumentów, więc jak ktoś miał podobny przypadek, byłoby to wymiernym wsparciem zawiadomienia do UOKiK...
    Może biznesowo ich rozumiem - konkurencja się zacieśnia, a trzeba budować wynik. Większość klientów i tak nie zauważy różnicy, a oszczędności na sprzęcie są ewidentne. Przecież wszystkie stare DSLAM-y ADSL byłyby do wymiany, bo nie sprzedają już opcji >>Do 6 M<< - ale przecież nikt im tego nie zabrania. No i godzić się na oszustwo nie sposób...
    Polecam zdecydowanie UPC, jak tylko jest w zasięgu... Osobiście nie mam możliwości, ale wszyscy znajomi użytkownicy są zadowoleni...
  • #23 10 Mar 2014 20:41
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    Po konsultacji z administratorem wątek odblokowuję.
  • #24 10 Sep 2014 20:09
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    limciu wrote:
    REGULAMIN PRZEWIDUJE KARĘ za więcej niż 5 urządzeń. Wysokość kary jest określona w tabeli opłat i wynosi 5000 zł (PIĘĆ TYSIĘCY ZŁOTYCH). Nie ma widełek - jest jedna kwota za to groźne wykroczenie przeciwko regulaminowi.
    limciu wrote:
    Pozytywna informacja z dzisiaj od UPC - podobno mają zmienić te dziwacznie zapisy w regulaminie i cenniku (tak przekazał mi konsultant)
    Aktualizacja - te zapisy o karze finansowej za podłączenie więcej urządzeń we własnym lokalu usunięto z regulaminu UPC już dawno.
  • #25 09 Sep 2015 14:21
    Lenka6969
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    A ja od jakiegoś czasu mam Vectrę. Wszystko działa jak należy . Super ofertę mają teraz. Telewizja i internet 50Mb/s za 4 dychy :). Dodatkowo trafiłam na super przedstawiciela handlowego. Załatwił za mnie rezygnację z innej firmy. Jakby co tu tutaj nr do niego : 722227208.
  • #26 09 Sep 2015 14:28
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Zamiast reklamować handlowca lepiej powiedz, czy Vectra nadal podstępnie wpycha nieświadomym klientom 2 dodatkowo płatne usługi - MOOD i ANTYWIRUSA.
  • #27 09 Sep 2015 14:34
    Lenka6969
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Ja nic nie wiem na temat tych usług. Nic mi nikt nie proponował.
    A reklamuję, bo chcę Wam pomóc. Jeden z niewielu handlowców, który nie wciska kitów i nic na siłę.
  • #28 09 Sep 2015 14:36
    jurek.adam
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście, że klienci nic nie wiedzą na temat tych usług, bo im się o tym nie mówi, a w umowie jest to zaszyte drobnym drukiem i dopiero na fakturze zdziwienie, że doliczyli.

    Twój handlowiec też Ci nie powiedział, zatem już wiem, że nie należy do niego dzwonić.

    UPC dawno zrezygnowało z takich praktyk (a też wpychali antywirusa kiedyś).
  • #29 09 Sep 2015 14:38
    Lenka6969
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Przyszła mi faktura i nie mam żadnych dodatkowych kosztów.
    Może kiedyś tak robili. Widocznie nie jesteś na bieżąco.
  • #30 09 Sep 2015 14:39
    jerry1960
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Potwierdzam wywód kolegi jjaskie Netia obiecuje Do 20Mb/s. Jest 10 Mb/s mieści się w umowie do 20.
  Search 4 million + Products
Browse Products