Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Kwi 2013 17:15
    Darcyk_2005
    Poziom 2  

    VW Passat 2001 r 2,5 tdi 4x4 tiptronic 240000km. Jak w temacie, od paru tygodni skrzynia miala problemy na 2 i 3 biegu mozna bylo odczuc delikatne szarpanie, jakby sie jechalo po wybojach, trwalo to okolo 3-5 sekund i wystepowalo przy rownej jezdzie, tzn ruszajac na rownym gazie bez wciskania specjalnie gazu, wiec sytuacja sporadyczna aczkolwiek byla, ostatnio silnik zaczal glosno isc jakby odlaczyc mu filtr lub ze sluchu jakby wypadanie zaplonow, po zgaszeniu auta i odpaleniu na nowo bylo ok, lecz skrzynia juz nie, samochod ruszal z opoznieniem jakby w manualu trzymac sprzeglo w polowie.Na forum wyczytalem ze moze to byc wina przeplywomierza wiec idac za rada odlaczylem go, samochod zaczal sprawowac sie lepiej, lecz po przejechaniu kilkuset metrow poczulem spalony olej, kiedy sie zatrzymalem olej juz lal sie na ulice, nie wiem kiedy olej byl wymieniany i czy byl wymieniany, odnosze wrazenie ze olej mogl juz uciekac kapiac na wydech, pare razy wczesniej dalo sie to odczuc i zagladalem do silnika nic nie znajdujac, czy ta skrzynie da sie uratowac?? czy to moze byc wina nie wymienianego oleju i jego ubytku?? Nie wiem dlaczego olej sie zagrzal i wylal. Prosze pomozcie, tylko nie piszcie zebym wlozyl manualna skrzynie bo w zyciu nie zamienie tej skrzyni na inna :)

    Do moderatora, jezeli pisownia jest nie zgodna, prosze o wyrozumialosc, nie posiadam w klawiaturze polskich znakow.

  • #2 09 Kwi 2013 20:57
    T5
    Moderator Samochody

    Oddaj do warsztatu na diagnozę i naprawę.
    Nawet nie wiesz z czego się leje.....

  • #3 09 Kwi 2013 21:00
    turpik5
    Poziom 18  

    Duża liczba usterek skrzyń automatycznych dzieję się właśnie poprzez zaniedbywanie i przeciąganie wymian oleju w skrzyni. To że auto czasami szarpało podczas zmiany biegów mogło być spowodowane starym olejem. Wyciek oleju mógł nastąpić poprzez nieszczelny wąż od chłodnicy oleju ale to można zdiagnozować wjeżdżając na podnośnik albo kanał. To czy można naprawić tą skrzynie zależy od kilku czynników ale to najlepiej podjechać na warsztat co zajmują się takimi rzeczami.

  • #4 09 Kwi 2013 21:01
    Darcyk_2005
    Poziom 2  

    Problem jest taki że mieszkam w Wiedniu więc prędzej sprzedam auto bo serwis mnie skroi od razu z 2000 euro :(

  • #5 09 Kwi 2013 21:10
    T5
    Moderator Samochody

    Darcyk_2005 napisał:
    serwis mnie skroi od razu z 2000 euro
    Nie wystarczy....

  • #6 10 Kwi 2013 19:42
    Darcyk_2005
    Poziom 2  

    Dzis uzupelnilem olej w skrzyni, weszly 3 litry, najpierw pojechalem do sklepu z czesciami, tam gosc mi zaproponowal olej za 18 euro za litr, numer na oleju sie zgadzal bez ostatnich dwoch cyfr, i nie byl w stanie mi powiedziec czy olej jest czerwony czy zolty, wiec zrezygnowalem z zakupu i pojechalem do serwisu VW Audi, tam zakupilem olej taki jak powinien byc za 20 euro litr, wole nie oszczedzac.Po uzupelnieniu oleju w skrzyni zgodnie z procedura jaka znalazlem na forum, samochod zaczal jezdzic i ladnie biegi wchodza, niestety, po umyciu podwozia i silnika nadal jest gdzies wyciek oleju, jak auto wyschnie to sprawdze gdzie i czy to na pewno olej ze skrzyni.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty