X
  • #1 11 Apr 2013 12:52
    krzych1-b
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam . Przeczytałem najpierw posty na temat uszkodzeń tej wiertarki i mi się trochę rozjaśniło.
    Mój problem jest taki , że podczas wiercenia z udarem , muszę trzymać przełącznik pracy ręką . Poza tym wiertarka ma moc ,wierci i kuje.
    Moje pytania brzmią:
    1. Czy ktoś ma wyraźne zdjęcie części odpowiedzialnej za udar ,to jest chyba element 24 ( dokładnie chodzi mi o kształt tych kostek na wałku-ja mam troszkę ścięte).
    2. Ile powinno być wałeczków na końcu lufy ? (jest 4-ry otworki a ja mam tylko 3 wałeczki)?
    3. A może coś innego padło ?
  • Helpful post
    #2 12 Apr 2013 13:54
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    1. Te kostki na wałku powinny być całe, prostokątne.
    2. Wałeczki powinny być 4.

    Możesz wyjaśnić co to znaczy, że musisz trzymać przełącznik? Obraca się, wypada, czy jeszcze coś innego?

    Pozdrawiam
  • #3 13 Apr 2013 23:25
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za tak szybką odpowiedź.Początkowo myślałem , że ułamał się przełącznik
    1. Do wymiany całe sprzęgiełko , bo kostki ścięte? i co z łożyskiem?( ile kosztuje całość w servisie?)
    2. Wałeczek do lufy można dokupić?
    3. Mając pozycję udaru , lewą ręką muszę w lewą stronę naciągać i trzymać pokrętło. To tak wygląda jakby przełącznikowi brakowało 2-3mm do pozycji pracy.Nie wiem czy mnie zrozumiałeś. Dlatego pytałem o te moje ścięte kosteczki.
    Wrzucę zdjęcie , to będzie widać o co chodzi.
    P.S. Serwis zaśpiewał mi 350 zł za reperację i konserwację wiertarki.Czy to nie za dużo?
  • #4 14 Apr 2013 09:51
    Jacek1983rr
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Tu masz stronę serwisową wyszukaj twój model i się dowiesz czy dużo chcą czy nie:) http://www.powertools-aftersalesservice.com/public/boschprof/service?lgRedirect=true&lg=pl&country=p
  • #5 14 Apr 2013 17:33
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jacek 1983rr . Nie mam czasu latać po warsztatach i pytać za ile i dlaczego tak tanio? Dlatego zapytałem u nas na forum z ciekawości .
    Jedyne co chciałbym wiedzieć , to jak fachowo wpisać nazwę podzespołu albo jeśli ktoś wie to proszę o nr. katalogowy.
  • #6 15 Apr 2013 13:55
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Te małe rolki można dokupić pojedynczo, numer 1 613 100 030, cena 6 zł/sztuka.
    Łożysko na wałku w 2-26 co prawda samo nie występuje (tylko w komplecie z wałkiem), ale jest takie samo jak w 2-24, numer 1 610 905 016, cena 20 zł. Jakbyś chciał je wymieniać, to oznacz dokładnie pozycję na wałku, nie przesuń łożyska względem wałka. Cały wałek zębaty do 2-26 numer 1 617 000 556, cena 98 zł. Nadal nie bardzo się orientuję o co chodzi z tym przełącznikiem, może coś źle złożone? Wałek zależy jak mocno zużyty, jeśli nie daje żadnych objawów (nie przepuszcza, przełącza funkcje) to "jeszcze pochodzi" ;)

    Co do serwisu, ciężko powiedzieć czy dużo czy nie, zależy od stopnia zużycia urządzenia.

    PS. Podane ceny netto katalog.

    Pozdrawiam
  • #7 16 Apr 2013 12:54
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    adamkol45 przeczytaj dokładnie mój drugi post.Muszę przekręcić delikatnie i trzymać ręką samo pokrętło aby działał udar z obrotem wiertła.
    Tak jak wyżej pisałem, kosteczki mam zaokrąglone ( troszkę ścięte) , a jednego wałeczka brak.
  • #8 16 Apr 2013 14:50
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Czy jak przełącznik masz ustawiony na wiercenie z udarem (pionowo do góry, nie trzymając ręką) to jest sam udar bez obrotów, a obroty pojawiają się dopiero po naciągnięciu przełącznika lekko w stronę wiercenia bez udaru? Jeśli tak to winny jest prawdopodobnie ten ścięty wałek, pewnie wyrobione jest też gniazdo wałka w tulei z kołem zębatym napędzanym przez wirnik. Numer wałka razem z tuleją: 1 617 000 579, koszt 108 zł.
  • #9 17 Apr 2013 10:19
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokładnie tak :!: .Jak nie trzymam , to próbuje się obracać , dopiero jak pomogę ręką (jak napisałeś) , to dopiero wchodzi w pracę udaru i wiercenia.
    Młotowiertarka Bosch GBH 2-26DRE - Sprzęgiełko, czy przełącznik?
  • Helpful post
    #10 17 Apr 2013 14:57
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Zdjęcie wyjaśniło wszystko - wałek ślizga się i dopiero po dociśnięciu ręką załącza obroty. Wałek do wymiany i opisane objawy na 95% spowodowane właśnie nim. Tak jak napisałem wyżej, wymień razem z tuleją, która przenosi napęd z wirnika na wałek.
  • #11 18 Apr 2013 08:45
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki adamkol45 , tak też myślałem .To jest ta tulejka na schemacie nr 30?
    Mocno siedzi w gnieździe ?
    No i jeszcze kilka pytań na koniec.
    Czy przyczyną gorącej wiertarki podczas kucia w starym betonie (80-cio letnim :D , bo tyle ma dom), mogła być za mała ilość smaru ? Przyznam się , że jak rozebrałem młotek , to trochę się przeraziłem .Czarna ,gęsta "glaja" w obudowie, a na podzespołach było go bardzo malutko.
    Czy przy okazji wymienić wszystkie o ringi , czy nie ruszać jak dobrze wierci i kuje?
    Czy smar CX 80 silikonowy ,nadaje się do smarowania takich elektronarzędzi ( pytam profilaktycznie ze względu na jego ogólne zastosowanie)?
  • #12 18 Apr 2013 09:37
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Twoja maszyna to GBH 2-26 DRE? Pytam dla pewności, żebyśmy mówili o tym samym.
    1. Tuleja o której mówię na schemacie nie ma numeru (patrzę na schemat od 2-26 DRE) i jest połączona klamrą z wałkiem, a całość oznaczona nr 823. Nr katalogowy i cenę tego zestawu podałem w poście 8.
    2. Przyczyna tego, że młotowiertarka zrobiła się gorąca jest taka, że te maszyny nie są zaprojektowane do kucia. A już na pewno nie w takim betonie :!: A pewnie "parę minut" w tym betonie pracowała ;) Funkcja oznaczona młotkiem to "podkuwanie" i służy tylko do wykonywania drobnego kucia, nie ciągłej intensywnej pracy.
    3. Wymień o-ring tłoka nr na rysunku 26/56. Maszyna i tak rozebrana, koszt nieduży, a masz przynajmniej pewność że za chwilę uszczelnienie nie puści.
    4. Ja stosuję smary firmy ROTOR Centrum ze Zgierza, ale Koledzy w innych tematach pisali, że może być smar EPS-1. Możesz oczywiście zastosować smar Bosch, ale to niezbyt tania opcja :D Nie zapomnij wymyć wszystkiego z opiłków i posmarować o-ringu.

    Powodzenia i skutecznej naprawy życzę.
    Pozdrawiam
  • #13 18 Apr 2013 10:14
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już poprawiłem symbol młotka .
    P.S. Naprawa będzie mnie kosztować tyle ile napisałeś ( smar dostanę gratis :D ) ale nie 350 zł !!!! jak pisałem wcześniej . Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    P.S. Wymieniać trzeba części parami współpracującymi ze sobą. Także i tuleja z kołem do wymiany -po umyciu wszystko zjechane.


    Chyba się pospieszyłem z tą ceną :D .
    Po wczorajszym "chrzcie" młotka ( przewierty w porotermie wiertłem Φ20 i dł. 50cm),coś jest nie tak ze sprzęgłem oraz osiowością .
    Moim zdaniem , za wcześnie młotek wysprzęgla udar przy zakleszczeniu wiertła Φ20, a wiertło Φ6 ,o dł. 20 cm i wiercenie nim w betonie,coś się za bardzo kiwa na boki ( czytaj pracuje eliptycznie) - przy krótkim tego nie widać .
    Przed złożeniem młotka, zauważyłem na tulei (821 )współpracującej z dużym łożyskiem igiełkowym, osadzonym w obudowie przy główce , jakby rowki .
    Chciałbym zapytać , jakie elementy jeszcze mają wpływ na takie zachowanie ?
    Dodam tylko , że pracujemy jeszcze DeWaltami D25123K , D25 113-14K i w porównaniu z Boschem jest różnica w pracy .
  • #14 26 Apr 2013 08:27
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Bicie wiertła to pewnie wypracowany uchwyt SDS (825). Sprzęgło to elementy: 321/22, 321/38, 321/50.
  • #15 26 Apr 2013 08:42
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki . Widzę , że czeka mnie totalny remont, tylko zastanawiam się czy będzie opłacalny w stosunku do nowego młotka .
    trochę się pospieszyłem ze składaniem ,ale robota była pilna . Jeszcze raz mnie czeka rozbiórka i weryfikacja części .Czyli nie przesadzili w serwisie z ceną naprawy :D
    Na szczęście do przewiertów i kucia jest mocniejszy młot .
    P.S. Czy opłaci się kupić zregenerowany GBH-2-24 za 320zł? Słyszałem , że jest mocna.
    adamkol45 Czy mógłbym cię prosić o nr. kat.tych części do wymiany i co jeszcze przy okazji zakupić ,abym już trzeci raz nie rozbierał?
  • #16 26 Apr 2013 08:49
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Uchwyt SDS sprawdź jeszcze na nowym wiertle, dla pewności. Co do sprzęgła, na oko możesz nie stwierdzić. Ja miałem przypadek, w jakimś zielonym Boschu, że sprężyna sprzęgła się odkształciła, ścisnęła. Dopiero jak porównałem z nową zauważyłem różnicę.
  • #17 26 Apr 2013 09:02
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Masz rację z tym wiertłem , ma parę lat.
    Teraz sobie jeszcze przypominam , że zęby na kole 22 były lekko zaokrąglone.
    Czy do rozebrania sprężyny, potrzebny jest jakiś specjalistyczny ściągacz , czy poradzę sobie trójramiennym?
  • #18 26 Apr 2013 10:17
    adamkol45
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ja generalnie używam do tego prasy, kiedyś ściskałem to też ostrożnie w imadle. Ściągacza nie próbowałem. Ale może się udać. Sprężyna rozpręża się niewiele, ale jest bardzo mocna więc uważaj.

    Numery katalogowe i ceny netto części sprzęgła:
    1. Sprężyna 1 614 611 020 - 6 zł
    2. Koło zębate 1 616 312 004 - 24 zł
    3. Krążek pod kołem zębatym 1 610 190 048 - 10 żł

    Pozdrawiam
  • #19 26 Apr 2013 10:27
    krzych1-b
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję ci za info . Dam znać jak mi poszło.
    Pozdrawiam.

    Sorry ,że tak późno odpisuję -skleroza , Wszystko działa
    Kłódka
  Search 4 million + Products
Browse Products