Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

P&W Project - 3-drożne z niczego

DDN 12 Kwi 2013 10:32 26112 27
  • P&W Project - 3-drożne z niczego

    Cześć.
    Na wstępie chciałbym napisać o przyczynie powstania tych kolumn. Oryginalne od miniwieży spadły z mebli, a ponieważ w połowie były z plastiku, obudowa się połamała. Trzeba było zatem zagospodarować głośniki, którym nic się nie stało. Basowe więc już miałem. Dostałem jeszcze Eastech średniotonowe od kolegi, jakieś Sony. Wysokotonowe zdobyłem za darmo z odzysku GDWK 10/80, które przeszły lekką modyfikację kosza, bo w oryginale były z jakąś gąbką na froncie kosza.


    Obudowa

    Obudowa wykonana z płyty meblowej grubości 16mm. Front zrobiłem ze sklejki grubości 20mm, nałożyłem go na końcu, to naturalny dębowy fornir, malowany bejcą o kolorze rustykalny dąb; na bejcę położyłem ]dwie warstwy Vidaronu. Front ma powierzchnię a'la strukturalną, farba "baranek" była nabijana/nakładana pędzlem. Uzyskałem całkiem ładny efekt.
    Głośniki są jak widać - mocowane na nakrętki pazurkowe. Zastosowałem śruby imbusowe - pewnie zadajecie sobie pytanie, dlaczego chromowane? By pasowały do srebrnych membran głośników. Wewnątrz wzmocnienie spajające boki z frontem, ot takie dodatkowe mocowanie frontu. Komora dla średniotonowego głośnika ma około 0,8 litra pojemności. Całe paczki mają 12 litrów i są strojone na 60Hz.


    Zwrotnica

    Dokonałem kilku poprawek i metodą prób i błędów dobrałem elementy tak, by grało jak chciałem. Wszystkich parametrów głośników nie znałem, trzeba było improwizować i bawić się w odsłuchy. Cewki nawijałem sam w oparciu o obliczenia 0,87mH,0,43mH, 0,25mH, kondensatory Jantzen Superior Z 2,7uF, Arcotronics 10uF i Mundorf 15uF. Rezystor Superes 2,2Ohm.


    Brzmienie

    Miałem porównanie z STX MX140 i moimi ProAc Studio 125. Zdziwiłem się, że taki nijaki basowy głośnik może tak przyjemnie zagrać i na dodatek o wiele niżej zejść niż w oryginalnych obudowach, które były raczej za małe. Teraz czuć, że został wykorzystany potencjał tych głośników. Średnica jest bardziej niż poprawna - w żadnym trudnym nagraniu nie było nieprzyjemnych zgrzytów, jazgotu czy innych niepożądanych dźwięków. Wysokie, jak widać, dobre kondensatory jednak poprawiają dźwięk. Tutaj jest wyczuwalna absolutna perfekcja i szczegółowość, czego nie mają moje ProAki. Do tego dynamika jest na takim poziomie, że nie trzeba nawet wielkiej mocy ze wzmacniacza. Przy okazji dodam, że grało to najpierw na Rotel'u Ra-971 MK2, a potem na Teac ax-3000 i jednak Teac okazał się lepszym partnerem.


    Podsumowanie

    Udało się zrobić niemal coś z niczego, a do tego koszt był niewielki.
    Koszty:
    -głośniki basowe - miałem;
    -głośniki średniotonowe - dostałem za piwo od kolegi;
    -głośniki wysokotonowe - dostałem za darmo;
    -elementy zwrotnic - Jantzen Superior 2szt. Kupione w cenie jednego = 55zł, Arcotronics 2x9zł, Mundorf 2x6zł, rezystory z odzysku, cewki z rozbiórki, a je nawijałem sam;
    -deski - miałem;
    -sklejka - miałem;
    -klej - został z poprzedniej roboty - 2zł;
    -wkręty - odnalezione, więc darmo;
    -śruby imbus - 4zł;
    -nakrętki - miałem z odzysku;
    -ramki na basy - 2x6zł;
    -ramki na średniotonowe - pozostałości po Altonach;
    -rury BR - 2x3zł;
    -terminale - 2x5zł;
    -fornir - 20zł;
    -bejca - miałem;
    -lakier - 9zł, ale poszło połowę;
    -farba baranek - miałem, bo malowałem podwozie.

    P&W Project - 3-drożne z niczego P&W Project - 3-drożne z niczego P&W Project - 3-drożne z niczego P&W Project - 3-drożne z niczego


    Fajne!
  • #2 12 Kwi 2013 12:58
    cefaloid
    Poziom 28  

    DDN napisał:
    Basowe juz były jak wspomniałem wcześniej, są to Eastech

    Czy obudowa jest obliczona do parametrów tych głośników czy 'na oko'?

    DDN napisał:
    a jako wysoki ton z odzysku GDWK 10/80 które przeszły lekka modyfikacje kosza bo w oryginale były z jakąś gąbką na froncie kosza.

    I w ten sposób zniszczyłeś ich charakterystyki. Ta gąbka nie jest tan dla zabawy tylko m. in. do zmniejszenia dyfrakcji.

  • #3 12 Kwi 2013 13:05
    DDN
    Poziom 31  

    Zostało sprawdzone np.Fs , pomiar charakterystyki, moduł impedancji i chyba cos jeszcze. Ale ja tego nie robiłem zrobił to dla mnie znajomy co to lepiej rozumie.Potem mi zasugerował co do zwrotnicy zastosować. A co do gdwk to i tak została wymieniona membranka i zostały poddane lekkiej modyfikacji tj.pod nia-kopułke został wsadzony kawałek waty. Testowane i tak o dziwo gra przyjemniej.

  • #4 13 Kwi 2013 15:27
    SatServ
    Poziom 14  

    Możesz podać wymiary ?

  • #5 14 Kwi 2013 10:31
    DDN
    Poziom 31  

    Wysokie 45cm szerokie 20cm głębokie 25cm

  • #6 14 Kwi 2013 11:13
    Tomq
    Poziom 38  

    Prawda jest niestety brutalna, więc będę pisał bez ogródek.

    Cytat:
    Brzmienie: Miałem bezpośrednie porównanie do stx mx140 i moich ProAc Studio 125 . Zdziwiłem sie że taki nijaki basowy głośnik może tak przyjemnie zagrać i na dodatek o wiele niżej zejsc jak w oryginalnych obudowach które raczej były za małe, teraz czuć potencjał.

    Śmiem wątpić. Skonstruowałeś kolumny mając nikłe pojęcie o tym jak to powinno się robić. Zapewne nie zdajesz sobie nawet sprawy z czegoś takiego jak zjawisko Baffle Step, co widać po tym jak dobrałeś cewkę do woofera. Na 100% pasmo nie jest wyrównane.
    Cytat:


    Średnica bardziej niż poprawna w żadnym trudnym nagraniu nie było nie przyjemnych zgrzytów ani jakiegoś jazgotu. Wysokie.... no widać dobre kondensatory jednak poprawiają dzwięk,

    Jak może poprawić dźwięk kondensator? Czyżby kondensatory miały wbudowaną korekcję błędów? Jakieś sprzężenie zwrotne? jakiś magiczny zmniejszasz zniekształceń harmonicznych? Prawda jest taka, że zmarnowałeś 55 zł, bo zwrotnica jest byle jaka więc bez sensu było wsadzać do niej drogie kondensatory.

    Cytat:

    absolutna perfekcja i szczegółowość czegoś takiego nie maja moje proaki,

    Takie bajki możesz wciskać innym, osoby obeznane, od razu się domyślą, że Twój zachwyt to "radość konstruktora z własnego dzieła".

    Zastanawiam się też jaki sens ma budowanie 3 way na tak małych głośnikach? Przecież woofer jest niewiele większy od średni tonowego. Cienka obudowa bez żadnych wzmocnień zapewne gra razem z głośnikami.
    Średniotonowy jest zamknięty z tyłu? Nie widzę, żądnej komory dla niego wewnątrz obudowy. nawet od strony estetycznej nie ma się czym chwalić, srebrne wkręty wręcz rażą.


    Gdybyś chociaż zrobił porządną zwrotnicę do tego, to taka konstrukcja jakiś sens - edukacyjny- by miała.

  • #7 14 Kwi 2013 14:05
    premier93
    Poziom 16  

    Ogólnie nie jest źle, ale nie podoba mi się front, zbytnio się błyszczy, wygląda jakby był malowany farbą olejną za 10zł. Lepszy byłby już mat. Fornir też wygląda jakby był pęknięty przy nakładaniu i źle złożony. Szlifowałeś lakier pomiędzy warstwami?

    Nie wiem czy rozsądne było kupowanie drogich kondensatorów do tanich głośników.

    I powiedz mi jeszcze jak zrobiłeś komorę na średniotonowca?

  • #8 14 Kwi 2013 20:54
    DDN
    Poziom 31  

    tomQ ... a dla ciebie muzyka gra wykresami i tego typu rzeczami jakie programy komputerowe ci pokażą? ja mam ucho i wiem co mi dobrze działa gra. A takie rzeczy jak napisałeś to sa dla tych którzy tego oczekują i dla nich to ma jakąś istote. Komora dla średniego nie została uwieczniona na zdjeciu ale zwyczajnie 4ry scianki za otworem plus zamknięcie i uszczelnienie. Dodatkowo kawałek gąbki by go wytłumiło...niby tez zara ktos napisze bo bez pomiarów itp ale jeszcze raz mowie Nie One mi mowią jak ja odbieram dzwięk. Swego czasu byłem muzykiem, potem realizatorem nagrań ...Dj'ka też swoje zrobiła a hi-fi zawsze pozostanie tym co mnie bawi i daje zadowolenie.

  • #9 14 Kwi 2013 20:56
    sebek3
    Poziom 27  

    Te śruby imbusowe, to raczej ocynkowane są, nie chromowane :D

  • #10 14 Kwi 2013 21:44
    DDN
    Poziom 31  

    Czy ja wiem.... no fakt do chromu kawałek brakuje, ale tez sie błyszczą :P

  • #11 14 Kwi 2013 22:01
    Tomq
    Poziom 38  

    Cytat:
    tomQ ... a dla ciebie muzyka gra wykresami i tego typu rzeczami jakie programy komputerowe ci pokażą? ja mam ucho i wiem co mi dobrze działa gra. A takie rzeczy jak napisałeś to sa dla tych którzy tego oczekują i dla nich to ma jakąś istote. Komora dla średniego nie została uwieczniona na zdjeciu ale zwyczajnie 4ry scianki za otworem plus zamknięcie i uszczelnienie. Dodatkowo kawałek gąbki by go wytłumiło...niby tez zara ktos napisze bo bez pomiarów itp ale jeszcze raz mowie Nie One mi mowią jak ja odbieram dzwięk. Swego czasu byłem muzykiem, potem realizatorem nagrań ...Dj'ka też swoje zrobiła a hi-fi zawsze pozostanie tym co mnie bawi i daje zadowolenie.


    Po wykresach można obiektywnie stwierdzić, czy kolumny są dobre czy nie. I to prawda - kolumny grają wykresami. Bo czymże jest wykres spl/f jak nie pokazaniem z jaką głośnością jest odgrywana dana częstotliwości (dany dźwięk)? A wykresy zniekształceń? Pokazują ile głośnik dodaje od siebie. A wykres wodospadowy? Pokazuje jak długo dany dźwięk wybrzmiewa.

    Kolumny są zrobione po prosty źle i nie zmienią tego Twoje solenne zapewniania. Równie dobrze ja mogę napisać, że dla mnie niebo jest koloru niebieskiego w zielone paski i kto mi udowodni, że nie mam racji?;) Dlatego argument "bo ja słyszę" nie jest żadnym argumentem. To jest forum techniczne, a kolumny to jak najbardziej wytwór techniki, więc powinny być tworzone zgodnie z regułami, a nie na zasadzie "bo mi się wydaje".



    Gąbka jako wytłumienie spisuje się bardzo słabo. Lepiej jest użyć kilku różnych materiałów, bo każdy z nich działa na inną częstotliwość. Polecam więc np. filc i wełnę owczą. Wracając jeszcze do "grania wykresami" - poniżej jest pomiar kolumny bez wytłumienia (czerwona linia) i z wytłumieniem (niebieska linia).

    P&W Project - 3-drożne z niczego
    Osoba robiąca kolumny "na słuch" powie, że faktycznie coś się zmieniło po dodaniu wytłumiania. Porządny konstruktor robiący kolumny podpierając się pomiarami (m.in takimi jak ten z powyższego linku) będzie w stanie nie tylko powiedzieć, że coś się zmieniło, ale także określić jak bardzo i na jakie częstotliwości wpłynął dany materiał tłumiący. Dlatego porównując dwa różne materiały tłumiące będzie mógł obiektywnie stwierdzić, który z nich jest lepszy w danym zastosowaniu, a nie bić się myślami i starać się przypomnieć "jak to grało z filcem, a jak z gąbką?".

  • #12 15 Kwi 2013 09:31
    DDN
    Poziom 31  

    Z całym szacunkiem dla tych osób które w 100% opierają swoje konstrukcje na pomiarach i wszelkich możliwościach jakie daje nam technika, ja owszem mogę zapewniać że gra rewelacyjnie jednak tak jak mówisz jak by to przeszło profesjonalne pomiary przez dobrą wytwórnie kolumn to wyszło by sporo błędów jednak na dzień dzisiejszy nie mam potrzeby robić cos takiego i wiem co mi gra i jak gra, ucho mam wrażliwe na kiepski dzwięk a że to połączenie głośników dało całkiem konkretny rezultat to to już nie wiem dla czego tak. Chybił trafił nieraz się udaje bardzo zaskakująco.

  • #13 15 Kwi 2013 19:29
    premier93
    Poziom 16  

    Nie zawsze wszystko możemy oprzeć na pomiarach, czasem kompromis jest konieczny. W Twoje zapewnienia, że gra tak rewelacyjnie śmiem wątpić, przypomina mi to pewne kolumny które zrobiłem z no name, zwrotnica powstała z kalkulatora dopracowana "na słuch". Byłem zachwycony brzmieniem. Po miesiącu mi minęło. Wykonałem pomiary, dopracowałem i doszedłem do wniosku, że to nie ma sensu, przypadkowe połączenie głośników nie może grać dobrze.
    Ale właśnie dzięki pomiarom zaoszczędziłbym jakiś tydzień spędzony na dostrajaniu "na słuch".

  • #14 15 Kwi 2013 21:13
    Villen
    Poziom 21  

    Przepraszam że to powiem, ale pomijając przypadkowy dobór, co tu kryć, kiepskich przetworników, taką sobie obudowę, gąbkę z paczek z TME jako wytłumienie... To rozśmieszyły mnie kondensatory do zwrotnicy w "kolumnach" tej klasy, kupowane za takie pieniądze i ten zachwyt nad wysokimi częstotliwościami które te kondensatory tak świetnie poprawiają... Oczywiście nie można zapomnieć o wysokotonowcach modyfikowanych watą...
    Eh eh, przepraszam, ale strasznie mi to przypomina gadkę ludzi chorych na gło... ee, przepraszam, audiofilii :)
    A kable połączeniowe jakie? Czasami nie z promu Buran?:P

  • #15 15 Kwi 2013 22:17
    DDN
    Poziom 31  

    Niech każdy sobie mówi co chce tak jak to widzi... to nie jest moj pierwszy "debiut" a to jak ma grac no sory wiem bo sie nasłuchałem a czasami to co wyglądało pieknie na wykresach mi nie pasowało bo to widział tylko mikrofon pomiarowy i komora bezechowa i inne urządzenia które nie sa moimi uszami. No fakt tu muszę cie racje kolego Villen przyznać niby głośniki marne to i nie zagrają odpowiednio... ale tu sam siebie sprowadziłem na ziemie. Dobór zwrotnicy tj. elementów ma kluczowe znaczenie by to potem miało rece i nogi. czyt. Dzwięk a że mam te pięknie grające proAc " to co z tego jak to zrobiła ceniąca sie wytwórnia ,tyle ze widzisz marka czasami lubi zrobić psikusa i nie zagra tak jak ty byś o chciał i to wiem ze jest kolosalna różnica miedzy fabryką która robi dla "mas" a tym co można zrobic samemu trochę sie przy tym bawiąc.


    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    (dj-MatyAS)

  • #16 16 Kwi 2013 16:14
    398216
    Usunięty  
  • #17 16 Kwi 2013 19:45
    DDN
    Poziom 31  

    Ja już sie osłuchałem całkiem sporo może nie mam tyle doświadczenia co Pan ale puki co 12lat w hi-fi i PRO swoje zrobiło, znam te rewelacyjne wyroby poprzedzone pomiarami i różnymi wykresami jednak jakos dla mnie to grało za bardzo prosto,a i taka sprawa jeszcze jest że każdy ma na różne dzwięki wrażliwość ucha tak jak i postrzeganie jakości owego dzwięku. Ja rozumiem i wiem że totalnej rewelacji nie ma bo to nie jest np. Audio Psychic Virgo ale gra to o wiele dynamiczniej i barwniej jak ProAc które posiadam i którymi sie zachwycam, bo są owszem naturalniejsze jednak na dłuższą mete to męczą uszy.

  • #18 16 Kwi 2013 20:20
    398216
    Usunięty  
  • #19 16 Kwi 2013 20:38
    DDN
    Poziom 31  

    Graja jak wspomniałem na początku nieco ciekawiej jak mx140 i prawie lepiej jak ProAc który zawsze stawiałem jako wzór no i do tej pory tak jest ale wracając do mojego wytworu to średnicy nie brakuje a jak na 12cm głośnik Sony który fakt faktem dostałem za przysłowiowe piwo to nie oznacza że taka jest ich cena, maja przyjemna ciepła barwe i bardzo szybko reagują na dzwięk a przy tym nie wnoszą żadnych "śmieci" a o jazgocie nie ma co wspominać, wszelkie nagrania odkrywam na nowo i słucham po parę godzin dziennie często tego samego. Miałem tez okazje sprawdzić na ucho przestrzenność dzwięku z Tannoyem m2 i jakością z Awance Dana500. Można je postawić obok i nie są to tylko zwykłe słowa.... wiem co słyszę i wiele osób które są tez nieco objedzeni w temacie dzwięku powiedzieli że jest coś ciekawszego w tym co moje wytwory reprodukują.

  • #20 17 Kwi 2013 19:34
    gbd.reg
    Poziom 20  

    Te głośniki mogą zagrać dobrze. Mogą, ale to jak trafienie w Totka może nie szóstki, bo tu mamy jakieś pole do popisu w zwrotnicach, pudle i nie tylko... No ale powiedzmy, że jak trafienie czwórki w totka... Przyznaję tu rację osobom krytykującym, ale... muszę też przyznać rację trochę autorowi: a nóż widelec trafił akurat tak, że gra to czysto, dobrze... do ideału pewnie wiele brakuje, ale może to naprawdę grać całkiem fajnie. Jednakże do oceny brzmienia tego, autorze drogi, nie nadajesz się... Nie chodzi tu o brak umiejętności, ale o wspomniany wcześniej już syndrom ojca. Zaproś lepiej kilka osób znających się na brzmieniu i niech oni tego posłuchają. Jest to Twój pierwszy projekt, więc gdzieś tam w Twojej podświadomości zakładasz, że musi być świetny przynajmniej dla Ciebie. I nie idź w zaparte, nikt nie chce Cię tu obrażać czy mówić, że zmarnowałeś swój czas, bo złożyłeś coś bezsensownego, niegrającego czy niepasującego do reszty. Chcemy tylko pokazać Ci, że musisz spojrzeć na projekt jednak bardziej obiektywie, przedstawiając go tutaj.

    A co do samego odsłuchu: ważne jest nie tylko wykonanie głośnika, ale też miejsce gdzie go się odsłuchuje, ustawienie głośników względem siebie i względem słuchacza. Mieszkam teraz w akademiku i miałem spory problem z nagłośnieniem swojego stanowiska pracy przy biurku, nie mogłem tu przytargać większego sprzętu grającego, więc zadowolić się musiałem jakimś nędznym zestawikiem głośników z kina domowego (4 głośniki rozmiarów przeciętnego kufla na piwo i subwoofer), gdzie 2 z głośniczków podmieniłem na takie z innego zestawu (tym razem z 2+1, głośniki większe trochę). Grało to znośnie, ale gdy pokombinowałem z ustawieniem głośników i subwoofera w pokoju + odpowiednimi ustawieniami opóźnień na "wzmacniaczu" dla głośników tylnych, brzmienie w miejscu gdzie siedzę jest naprawdę dobre. Jednak gdy przesunę krzesło o pół metra, słychać już je fatalnie...

  • #21 18 Kwi 2013 10:47
    DDN
    Poziom 31  

    Tak dobrze mówisz że odbiór dzwięku w moich uszach jest taki jak ja tego chce, dobierałem elementy w zwrotnicy kilka razy aż wyjdzie tak jak ja tego oczekuje a czy innym odbiorcą się spodobało... na razie kilka osób miało możliwość wypowiedzenia się i nie były to negatywne oceny ba nawet zrobiliśmy sobie test z wyżej wspomnianymi kolumnami i w każdej parze można było doszukać się jakiegoś ciekawego niuansu, elementu. Aha nie jest to mój pierwszy projekt wystarczy popatrzeć na dole strony po prawej. Jest to raczej pierwszy na takim spontanie zrobiony z niemal odzysku.

  • #22 21 Kwi 2013 14:32
    Uzytkowinik19
    Poziom 37  

    Czasem zdarzają się dobre głośniki ze starych zestawów wieżowych, sam w jednych monitorkach DIY mam woofery z 15 letniej wieży i grają zaskakująco dobrze, oczywiście uprzednio pozwoliłem sobie zmierzyć parametry T-S.

    Do autora:
    Grać gra, zagra nawet na przypadkowej zwrotnicy z allegro, wypadało by jednak zrobić proste pomiary ch-ki przetwarzania, nigdy nie jest na tyle dobrze aby nie można było nic poparwić.

  • #23 21 Kwi 2013 18:42
    Herethic
    Poziom 28  

    "De gustibus non est disputandum" DDN
    Ale "Photoshopa" słabo znasz...
    P&W Project - 3-drożne z niczego
    Każdy sprzęt audio wydaje się nam świetny do czasu, kiedy porównamy go z lepszym..
    I nie ma w tym żadnej ironii, złośliwości. Ja np. jeśli tylko mam czas, możliwość
    posłuchania czegoś nowego staram się z niej korzystać. Polecam.

    Pewnie znów narażę się na "Bana" :evil:, ale... Nie zgadzam się z "utopią neutralnej charakterystyki".
    Nie mają jej Klipsche, Paradigmy... a nawet (sorki, nie pamiętam modelu) Wilson Audio...
    Dociekliwi mogą wygooglować... Wilsonów przyznam - nie słyszałem. Ale ich pomiarom wierzę...

    Na charakter dźwięku wpływa każdy element 'toru audio"...
    Nawet kabel.... Tak - kabel też - kupiłem kiedyś - przepraszam
    za określenie - ścierwo - z którego zrobiłem linki do prania.. serio. :cry:
    Ogromne znaczenie ma też ustawienie sprzętu i akustyka pomieszczenia..
    Prosty "Gainclone" kontra rozbudowany "tranzystorowiec"? "Lampowiec" ?
    Wzmacniacze też zmieniają brzmienie. Porównywalem też kilka CD, DVD...
    Nie uważam się za audiofila, ale nie jestem głuchy...

    To co zrobiłeś to.. po prostu sprzęt z "bardzo niskiej półki"...
    Ale jak sam napisałeś - zrobiłeś go "z niczego".
    Poświęciłeś na to sporo pracy...
    Uzyskałeś - swoim zdaniem - dobre brzmienie.
    Z mojej strony "Szacun".

    Z całego serca życzę Ci jednak bardziej zaawansowanej konstrukcji DIY.
    Ale proponowałbym potraktować poważnie uwagi kolegów z Forum. Zwłaszcza
    Tomq i dj-MatyAS-a..

  • #24 22 Kwi 2013 10:38
    DDN
    Poziom 31  

    A co ma do tego fotoszop? Nie robiłem żadnych korekt błędów, a to co oznaczyłeś to chyba jednak na fornirze po polakierowaniu coś delikatnie nie wyszło tak właśnie teraz się przypatrzyłem, farba jest okey może trochę za bardzo błyszcząca wyszła ale w sumie może być.

  • #25 22 Kwi 2013 23:00
    Herethic
    Poziom 28  

    Proszę...nie rób z nas idiotów, ok?
    P&W Project - 3-drożne z niczego
    Tak pada cień ?

    Żeby nie doszło do ew. kolejnych amatorskich 'fotomontaży" na forum "el-ki"
    nie podam nazw filtrów jakich użyłeś...

    SZACUNEK DLA TWOJEJ PRACY.

    WĄTPLIWOŚCI W KWESTII EFEKTU KOŃCOWEGO

    Każdy ma prawo do własnego zdania..
    Każdy inaczej odbiera dźwięk sprzętu audio..
    Dla jednych liczy się neutralność , dla innych np.
    podkreślenie "konturów" czyli najniższych i najwyższych części "pasma"...

    "De gustibus non est disputandum"

    I życzmy każdemu osiągnięcia optymalnego efektu pracy...

    Ale na litość boską nie porównujmy takich projektów z profesjonalnymi...

    Pozdro.

  • #26 22 Kwi 2013 23:05
    Trabi
    Poziom 36  

    Panowie, czy to nie wszystko jedno czy skrzynki były liczone czy nie, czy zwrotnice odpowiednie czy nie...? Przecież zrobił to DLA SIEBIE i jest z brzmienia zadowolony. Nikomu nie każe tak samo robić. Pokazał co z robił i z czego jest zadowolony, a Wy go zaraz bejzbolem w łeb. Jemu się podoba, więc nie czepiajcie się że "zrobił nie tak jak powinno być". Nie robił tego na sprzedaż ani na niczyje zamówienie - zrobił je dla siebie. Brzmi mu dobrze więc niech się cieszy i nie dokopujcie mu bez sensu bo
    "nie przeliczył".

    Podoba mi się wykonanie i wykończenie. Jeśli dla Ciebie brzmią dobrze to tego się trzymaj i się nimi ciesz. Jest OK.

  • #27 23 Kwi 2013 12:02
    DDN
    Poziom 31  

    Jak będę miał aparat to zrobię następne by nie było. Bo korekcje rozjaśniania robiłem na Infran-wiew i to tylko tyle co zrobiłem. A co do brzmienia no wiadomo ogromnej rewelacji nie ma ale podoba mi sie że z czegoś co wcześniej grało totalnie przeciętnie teraz nagle jak by zdjęto zasłonę. Fakt na pomiarach na pewno wyszło by sporo zaskakujących nie dociągnięć ale może właśnie dzięki temu ma to dość czytelny przekaz.

  • #28 18 Maj 2013 09:38
    DDN
    Poziom 31  

    A to już po tych modyfikacjach i ulepszeniach zwrotnica (jedna z 2ch oczywiście).

    P&W Project - 3-drożne z niczego

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME