Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vectra C 1.8 16V Z18XE 2002 - Schemat rozrządu

krzysztofmalczewski2 15 Kwi 2013 17:28
  • #1 15 Kwi 2013 17:28
    krzysztofmalczewski2
    Poziom 5  

    Witam
    To jeden z pierwszych moich postów więc jeśli coś napisze nie w tym miejscu to przepraszam
    Potrzebuje opisu wymiany rozrządu w Vectra C 1.8 16V Z18XE 2002

    proszę o pomoc
    Pozdrawiam

  • #2 15 Kwi 2013 17:44
    zeimp
    Moderator Samochody

    Narzędzia specjalne

    Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911.
    Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852.
    Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001.
    Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B.
    Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A.
    Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6173.
    Podpórka silnika (Corsa) - nr 6169-3.
    Przyrząd regulacyjny silnika (Corsa) - nr 6169.
    Podpórka silnika (Vectra-C/Signum) - nr KM-6313.
    Przyrząd do blokowania rolki napinającej paska napędu dodatkowych podzespołów - nr KM-6130.
    Przyrząd regulacyjny silnika (→2004 Meriva) - nr KM-6169-1.
    Przyrząd regulacyjny silnika (2004→ Meriva) - nr KM-6394.


    Zapamiętać :

    Odłączyć akumulator.
    NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
    Wykręcić świece zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
    Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
    Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
    Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.


    Zdejmowanie
    UWAGA: W niektórych silnikach możliwa jest niesprawność rolki napinającej albo rolek prowadzących, z tego względu należy je wymienić. Zwrócić się do dealera.
    Zdjąć obudowę filtra powietrza.
    Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
    Wymontować następujące elementy:
    Prawe przednie koło.
    Boczny chlapacz z prawej strony.
    Górna osłona silnika (jeżeli występuje).
    Zaznaczyć kredą kierunek ruchu paska napędowego dodatkowych podzespołów.
    Rolkę napinającą paska napędowego dodatkowych podzespołów obrócić, aby poluzować pasek. Zastosować klucz oczkowy.
    Wsunąć trzpień 4-mm lub przyrząd nr KM-6130 przez otwór w rolce napinającej i we wsporniku [1] .
    Wymontować następujące elementy:
    Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
    Górna osłona paska zębatego [2] .
    Podeprzeć silnik:
    Astra/Zafira →2000: Zastosować przyrządy nr KM-6001/KM-909-B.
    Astra/Zafira 2000→: Zastosować przyrządy nr KM-6001-A/6173.
    Corsa: Zastosować przyrządy nr KM-6169-3/6169.
    Vectra-C/Signum: Zastosować przyrząd nr KM-6313.
    Meriva →2004: Zastosować przyrządy nr KM-6169-A.
    Meriva 2004→: Zastosować przyrządy nr KM-6394.
    Corsa/Astra/Vectra-C/Signum/Zafira/Meriva - wymontować następujące elementy:
    Napinacz paska napędzającego dodatkowych podzespołów.
    Prawa poduszka silnika z uchwytem.
    Umieścić przyrząd w obudowie sprzęgła, aby zablokować koło zamachowe [3] . Przyrząd nr KM-911.
    Wymontować następujące elementy:
    Śruba koła pasowego wału korbowego [4] .
    Koło pasowe wału korbowego [5] .
    Dolna osłona paska zębatego [6] .
    Przyrząd blokujący koła zamachowego [3] .
    Czujnik położenia wałka rozrządu (jeżeli występuje).
    Prowizorycznie wkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego [4] .
    Obracać wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra. Znaki odniesienia na wale korbowym muszą się pokrywać [7] .
    Znaki odniesienia na kołach rozrządu muszą się pokrywać z górną krawędzią głowicy cylindrów [8] .
    Zablokować koła rozrządu. Zastosować przyrząd nr KM-852 [9] .
    Poluzować śrubę rolki napinającej [10] .
    Obracać rolką napinającą w prawo, aż wskazówka znajdzie się w lewym skrajnym położeniu: Zastosować klucz z wewnętrznym sześciokątem [11] .
    Typ 1 - [12] .
    Typ 2 - [17] .
    Lekko dokręcić śrubę rolki napinającej [10] .
    Zdjąć pasek zębaty.

    WSKAZÓWKA: Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.


    Zakładanie
    Znak na pompie wodnej musi pokrywać się z odpowiednim znakiem na bloku cylindrów [13] .
    Znaki odniesienia muszą się pokrywać [7] i [8] .
    Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła na wale korbowym. Zwrócić uwagę, aby pasek między kołami zębatymi był naprężony.
    Poluzować śrubę rolki napinającej [10] .
    Obracać rolką napinającą w lewo, aż wskazówka znajdzie się w prawym skrajnym położeniu: Zastosować klucz z wewnętrznym sześciokątem [11] .
    Typ 1 - [14] .
    Typ 2 - [18] .
    Lekko dokręcić śrubę rolki napinającej [10] .
    Wyjąć przyrząd blokujący z kół zębatych [9] .
    Obrócić wałem korbowym dwa obroty w prawo. Znaki odniesienia muszą się pokrywać [7] i [8] .
    Zablokować koła rozrządu. Zastosować przyrząd nr KM-852 [9] .
    Poluzować śrubę rolki napinającej [10] .
    Obracać rolką napinającą w prawo, aż wskazówka zostanie następująco ustawiona:
    Typ 1:
    Nowy pasek - nacięcie w uchwycie [15] .
    Pasek używany - lewa krawędź nacięcia [16] .
    Typ 2:
    Nowy pasek - nacięcie 'NEW' w uchwycie [19] .
    Pasek używany - nacięcie 'USED' w uchwycie [20] .
    Lekko dokręcić śrubę rolki napinającej [10] .
    Wyjąć przyrząd blokujący z kół zębatych [9] .
    Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo. Znaki odniesienia muszą się pokrywać [7] i [8] .
    Wskazówka musi pokrywać się następująco:
    Typ 1:
    Nowy pasek - nacięcie w uchwycie [15] .
    Pasek używany - lewa krawędź nacięcia [16] .
    Typ 2:
    Nowy pasek - nacięcie 'NEW' w uchwycie [19] .
    Pasek używany - nacięcie 'USED' w uchwycie [20] .
    Śrubę rolki napinającej dokręcić momentem 20 Nm [10] .
    Umieścić przyrząd w obudowie sprzęgła, aby zablokować koło zamachowe [3] . Przyrząd nr KM-911.
    Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego [4] .
    Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.

    WSKAZÓWKA: Zwrócić uwagę na oznaczenia kierunku ruchu paska napędowego dodatkowych podzespołów.


    Wkręcić nową śrubę w koło pasowe wału korbowego [4] . Moment dokręcania: 95 Nm + 30° + 15°.
    Zdjąć przyrząd blokujący koła zamachowego [3] .

  • #4 15 Kwi 2013 22:19
    krzysztofmalczewski2
    Poziom 5  

    uniwersalną blokade raczej dorobie sobie sam bo mam taka mozliwość , mam nadzieje ze nie przestawi mi sie pasek :cry:
    Będe robił to poraz pierwszy ale mysle ze to nic tak strasznie skomplikowanego :|
    zastanawiam sie jeszcze nad odkręceniem kola pasowego wału korbowego mam nadzieje ze dam rade sam . czytałem o pewnym sposobie" wbic 5 bieg trzymac chamulec i jazda "
    Dziekuje za powyzszą instrukcje

  • #5 15 Kwi 2013 22:29
    zeimp
    Moderator Samochody

    krzysztofmalczewski2 napisał:
    Będe robił to poraz pierwszy ale mysle ze to nic tak strasznie skomplikowanego

    To Ci powiem, że odważny jesteś! W takim razie dorzucam:

    Vectra C 1.8 16V Z18XE 2002 - Schemat rozrządu



    Może jednak zlecisz komuś, a sam edukację zacznij na czymś łatwiejszym?

  • #7 16 Kwi 2013 20:25
    igorek83
    Poziom 24  

    Kolego to jest prosty rozrząd jak się go boisz to nie tykaj.

  • #8 16 Kwi 2013 21:32
    krzysztofmalczewski2
    Poziom 5  

    nie kolego nie boje się
    a co myślisz o czymś takim ?
    rolki SKF
    pompa DOLZ
    pasek GATES

  • #9 16 Kwi 2013 22:21
    T5
    Moderator Samochody

    krzysztofmalczewski2 napisał:
    rolki SKF
    -zły pomysł
    krzysztofmalczewski2 napisał:
    pompa DOLZ
    pasek GATES
    -może być.

  • #10 17 Kwi 2013 09:12
    igorek83
    Poziom 24  

    Proponuje zestaw INA lup BOSCH

  • #11 28 Kwi 2013 10:29
    krzysztofmalczewski2
    Poziom 5  

    ok rozrząd wymieniony poszło gładko dzieki za schematy

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty