Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

ursus c 360 - niespokojna woda w chlodnicy.

mateusz98 15 Kwi 2013 17:40
  • #1 15 Kwi 2013 17:40
    mateusz98
    Poziom 10  

    Witam. Ostatnio gdy nalałem wody do chłodnicy i zapaliłem ciągnik woda zaczęła wylewać się przez pod korkiem chłodnicy i robi się też podciśnienie, a gdy odkręciłem korek zobaczyłem ze woda do chodnicy się nie wlewa tylko jest wrzucana z przerwami i z chłodnicy po dokręceniu korka wydobywa się tajałby para/dym.
    Proszę o pomoc.

  • Pomocny post
    #2 15 Kwi 2013 17:46
    jpna100
    Poziom 24  

    Uszczelka pod głowicą poszła ;p

  • Pomocny post
    #3 15 Kwi 2013 18:03
    gregoryr
    Poziom 9  

    Wydmuchało Ci uszczelkę z pod głowicy i podciśnienie wydmuchuje płyn chłodzący czyt. wodę.
    Na 100% USZCZELKA DO ROBOTY. może jeszcze przez wiosennymi pracami zdąrzysz zrobić.
    Pozdrawiam

  • #4 15 Kwi 2013 19:32
    mateusz98
    Poziom 10  

    A jest możliwość zidentyfikowania która to czy trzeba wymienić wszystkie?
    I jeszcze jedno pytanie ponieważ chce wsunąć przyczynę a nie tylko skutek, wiec jaka możne być tego przyczyna?

  • #5 15 Kwi 2013 19:39
    gregoryr
    Poziom 9  

    Co masz na myśli mówiąc wszystkie?
    Wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą - ta jedna jest do wymiany.
    Jednak dużo zależy czy pozostałe czy będziesz planował głowicę - tzn odkręcając pompę wody uszczelka pod pompa do wymiany itp.
    Przyczyn może być mnóstwo.
    Zaczynając od kiepskiej jakości uszczelki, przegrzanie kiedyś tam silnika naprawdę wiele może być przyczyn, krzywa głowica.
    Ale tak naprawdę to na ten temat mozna powiedzieć coś więcej dopiero po rozłożeniu i ocenie.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • #7 15 Kwi 2013 20:00
    mateusz98
    Poziom 10  

    Jedna do wymiany tylko skąd będę wiedział która?

  • #9 15 Kwi 2013 20:12
    mateusz98
    Poziom 10  

    Gdzie go można kupic i podłączyć ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    I jaka jest najlepsza uszczelka pod głowice?

  • #10 15 Kwi 2013 20:23
    cukierek
    Poziom 10  

    witaj mateusz98 powiem ci że taniej jest kupić 4 uszczelki i je wymienić

  • #11 15 Kwi 2013 20:37
    mateusz98
    Poziom 10  

    a jak ściągnę 4 głowice to będę widział która uszczelka poszła?

    Dodano po 9 [minuty]:

    I jeszcze zauważalnym ze woda jest w oleju

  • #12 15 Kwi 2013 20:51
    cukierek
    Poziom 10  

    Objaw ten sugeruje że jeżeli po zdjęciu głowic uszczelki będą całe to jest pęknięta tuleja

  • #13 15 Kwi 2013 21:21
    jpna100
    Poziom 24  

    Pęknięta tuleja nie bardzo. Myślę że zimnej wody nie wlałeś do ciepłego silnika. Po ściągnięciu głowic zobaczysz która wyleciała. :D

  • #14 15 Kwi 2013 21:28
    mateusz98
    Poziom 10  

    Nie, raczej nie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chociaż zawsze wyjeżdżam z garażu a potem wlewam wodę.

  • #15 15 Kwi 2013 21:33
    jpna100
    Poziom 24  

    To nigdy więcej tak nie rób. Przez to moze pęknac głowica a nawet tuleja. Nie ma co więcej gadac. Jak ściągniesz to zobaczysz. :D

  • #16 15 Kwi 2013 21:37
    mateusz98
    Poziom 10  

    Okey, na razie wielkie dzięki.
    Jutro postaram się zdemontować głowice.

  • #17 15 Kwi 2013 22:40
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Tak dla sprostowania bo jakoś nikt nie zwrócił uwagi. Podciśnienie nie powstaje w bloku silnika w układzie chłodzenia gdy dostają się do niego spaliny a już tym bardziej podciśnienie nie jest wstanie wyrzucić wody z chłodnicy.

  • #18 16 Kwi 2013 08:31
    SKM 1964
    Poziom 28  

    Powstaje ciśnienie w bloku silnika,przedostają się spaliny,układ się zapowietrza i wyrzuca wodę z chłodnicy,pomimo wymuszonego obiegu.A tak w ogóle jeśli masz olej w chłodnicy to raczej wydmuchało uszczelke.

  • #19 16 Kwi 2013 19:14
    mateusz98
    Poziom 10  

    Ściągnąłem dzisiaj głowice i zobaczyłem ze woda stoi w tłokach w jednym więcej, w dwóch trochę, a w 4 tylko odrwione. Tuleje nie wystają poza lok zmierzyłem jedna i jest około 0,15 niżej niż blok.

  • #20 16 Kwi 2013 19:33
    jpna100
    Poziom 24  

    Tuleja nie powinna byc niżej niż blok. Powinna wystawac około 0,1 mm. Nie masz czasem wydmuchanej uszczelki pod ta głowicą :?:

  • #21 16 Kwi 2013 19:39
    mateusz98
    Poziom 10  

    Od strony kanałów wodnych była ciemniejsza tak jakby okopcona

  • #22 16 Kwi 2013 19:44
    jpna100
    Poziom 24  

    Skoro okopcona to tamtędy dmuchało. A na postoju szło w przeciwną stronę z kanałów a tłoki. :D

  • #23 16 Kwi 2013 19:52
    mateusz98
    Poziom 10  

    I teraz trzeba podnieść tuleje, tak?

  • #24 16 Kwi 2013 19:54
    jpna100
    Poziom 24  

    haha i tu jest problem. Ciekawe czy są uszczelki miedziane pod nimi. Żeby je podnieśc to musisz wyciskac je całe za zewnątrz zakładac podkładkę miedzianą i wprasowywac. :|

  • #25 16 Kwi 2013 19:57
    mateusz98
    Poziom 10  

    Wydaje mi sie, ze jest po jednej podkładce. Tylko teraz pytanie ile trzeba dodać 1, 2?

  • #26 16 Kwi 2013 19:59
    cukierek
    Poziom 10  

    jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.

  • #27 16 Kwi 2013 20:01
    mateusz98
    Poziom 10  

    Tylko nie wiem ile podkładek dodać

  • #28 16 Kwi 2013 20:02
    jpna100
    Poziom 24  

    Jak jest dana 1 to jak dodasz jeszcze jedną powinno wystarczyc. Nie wiem czy nie ma różnej grubości ale w to wątpię. :D

  • #29 16 Kwi 2013 20:12
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Tuleja ma wystawać książkowo tą niższą płaszczyzną 0,02-0,06 mm.
    Zmierz ile jest teraz opisz. Znając grubość podkładek będziesz wiedział ile brakuje.

    ursus c 360 - niespokojna woda w chlodnicy.

  • #30 16 Kwi 2013 20:26
    mateusz98
    Poziom 10  

    i jeszcze zauważalnym, ze niektóre popychacze są ugięte, dlaczego ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty