Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 22 Kwi 2013 17:30
    blackdragon
    Poziom 9  

    Witam,

    pojawiła sie mocna promocja - oferta od doun,
    dotycząca zmiany sprzedawcy prądu. Jednakże mam wątpliwości co do regulaminu, w który to cytuję:

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    a pkt. 5 to:
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Jak na moje oko, to można ponownie będzie sobie zmienić sprzedawcę, ale wpierw trzeba będzie zapłacić sporą karę ;]
    dobrze mi się wydaję ???
    a podobno tak nie wolno:

    http://maszwybor.ure.gov.pl/portal/or/18/9/Na_co_trzeba_uwazac_przy_zmianie_sprzedawcy.html


    ... i bądź tu mądry :/

    źródło:

    http://www.duon.pl/new/lista-stron/245/sprz-energii-el/dla-domu/duon_na_grouponie/

  • #2 23 Kwi 2013 11:43
    cirrostrato
    Poziom 35  

    Czy analizowałeś warunki dostawy i ile mniej (jeśli w ogóle) będziesz miał mniejsze rachunki za prąd, nie podniecaj się ,,mocną promocją''.

  • #3 23 Kwi 2013 14:05
    lehoo1
    Poziom 12  

    Witam!
    Ale z przyczyn technicznych, najprawdopodobniej nie będziesz mógł zmienić lokalnego dystrybutora energii.
    W efekcie będziesz otrzymywał dwie faktury - jedna za prąd, druga za usługi dystrybucyjne.

  • #4 23 Kwi 2013 15:42
    blackdragon
    Poziom 9  

    cirrostrato napisał:
    Czy analizowałeś warunki dostawy i ile mniej (jeśli w ogóle) będziesz miał mniejsze rachunki za prąd, nie podniecaj się ,,mocną promocją''.


    Czytałem ten ich regulamin plus przykładowa umowa. Doczepiłem się tylko do tego powyższego punktu. Cenowo (nie licząc promocji) wychodzi przy 2000 KWh na rok około 130zł ( za rok) niż od obecnego sprzedawcy Tauron. Porównywałem za pomocą:
    http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php

    Natomiast licząc ich promocję na ten rok, przy tym samym zużyciu, wyszło mi około 18zł na miesiąc mniej.

    I teraz przy założeniu, że Koszty miesięczne dystrybucji: jest taki jaki wg powyższego kalkulatora ( w moim przypadku około 55zł) to nie bardzo już widzę, gdzie mógłby być jeszcze haczyk ? Dodatkowo są opłaty manipulacyjne, Tauron 4zeta Duon 5zł a więc to też nic nie zmienia.

    Naprawdę nie wiem gdzie tu może być jeszcze haczyk - a jedną nieprawidłowość, jaka wg mnie jest, opisałem wyżej.

    Dodano po 7 [minuty]:

    lehoo1 napisał:
    Witam!
    Ale z przyczyn technicznych, najprawdopodobniej nie będziesz mógł zmienić lokalnego dystrybutora energii.
    W efekcie będziesz otrzymywał dwie faktury - jedna za prąd, druga za usługi dystrybucyjne.

    No do tego nie wiem jak się odnieść - po prostu nie wiem jak to dokładnie działa.
    Ja zanim zacząłem czytać o tym, sprawdziłem czy mogę zmienić sprzedawce opierając się na:
    http://maszwybor.ure.gov.pl/portal/or/34/Kogo_moge_wybrac.html
    wyszło, że mogę dla mojego regionu.

  • #5 23 Kwi 2013 16:41
    2222198
    Usunięty  
  • #6 29 Maj 2013 12:23
    2255627
    Usunięty  
  • #7 04 Cze 2013 10:20
    taniaenergia
    Poziom 1  

    Zawsze jeżeli zastanawiasz się nad tak poważną zmianą, która wymaga od Ciebie podpisania umowy, musisz zapoznać się z warunkami innych firm. Jeżeli chodzi o Duon, to oni chyba rok temu mieli podobną ofertę na grouponie i z tego co wiem Ci co skorzystali z tej ofert, teraz płacą więcej. Może się zrehabilitowali i teraz ich oferta jest rzeczywiście świetna, ale jakoś jestem do nich uprzedzona. Teraz masz tyle ofert na zmianę sprzedawcy, że na pewno któraś z nich będzie Ci się opłacać, ale trzeba poszukać. Na allegro i mergeto.pl widziałam takie oferty. Warto sprawdzić kilka zanim się coś wybierze.

  • #8 01 Lip 2013 10:22
    EnergyWiz
    Poziom 1  

    blackdragon napisał:
    Witam,

    pojawiła sie mocna promocja - oferta od doun,
    dotycząca zmiany sprzedawcy prądu. Jednakże mam wątpliwości co do regulaminu, w który to cytuję:
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    a pkt. 5 to:
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Jak na moje oko, to można ponownie będzie sobie zmienić sprzedawcę, ale wpierw trzeba będzie zapłacić sporą karę ;]
    dobrze mi się wydaję ???
    a podobno tak nie wolno:
    ... i bądź tu mądry :/


    To żaden haczyk, w każdej umowie niezależnie od tego co to za sprzedawca jest taki punkt.
    Każdy sprzedawca energii kupuje prąd dla klienta na 3 miesiące do przodu, dlatego podpisując umowę podajemy deklarowane zużycie kWh. Kara o której jest napisane powyżej jest nakładana na klienta jeśli zrezygnuje z dnia na dzień (żeby odzyskać pieniądze za już kupiony prąd), natomiast jeśli klient dotrzyma 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia przed zmianą sprzedawcy to nie ma prawnej możliwości, żeby dostać karę umowną.

    taniaenergia napisał:
    Zawsze jeżeli zastanawiasz się nad tak poważną zmianą, która wymaga od Ciebie podpisania umowy, musisz zapoznać się z warunkami innych firm. Jeżeli chodzi o Duon, to oni chyba rok temu mieli podobną ofertę na grouponie i z tego co wiem Ci co skorzystali z tej ofert, teraz płacą więcej. Może się zrehabilitowali i teraz ich oferta jest rzeczywiście świetna, ale jakoś jestem do nich uprzedzona. Teraz masz tyle ofert na zmianę sprzedawcy, że na pewno któraś z nich będzie Ci się opłacać, ale trzeba poszukać. Na allegro i mergeto.pl widziałam takie oferty. Warto sprawdzić kilka zanim się coś wybierze.


    Na chwilę obecną DUON jest najtańszym ogólnopolskim sprzedawcą energii. Źródła w stylu allegro i mergeto.pl według mnie nie są najlepszym miejscem do szukania oszczędności w energetyce. Kalkulator energetyczny na rządowej stronie urzędu regulacji energii (wystarczy wpisać w google "URE kalkulator" i wejść w pierwszy link), tam macie możliwość wiarygodnego sprawdzenia każdego sprzedawcy, taryf, stawek. Dodatkowo w kilka sekund sprawdzicie "czarno na białym" jakie będziecie mieć oszczędności bądź straty z danym sprzedawcą.

    lehoo1 napisał:
    Witam!
    Ale z przyczyn technicznych, najprawdopodobniej nie będziesz mógł zmienić lokalnego dystrybutora energii.
    W efekcie będziesz otrzymywał dwie faktury - jedna za prąd, druga za usługi dystrybucyjne.


    Dystrybutora nie da się zmienić. Co do dwóch rachunków, cały czas płacimy do dwóch firm, ale nieświadomie. Od zawsze mieliśmy osobno sprzedawcę i osobno dystrybutora, ale dostawaliśmy jedną zbiorczą fakturę bez możliwości całkowitej kontroli naszych wydatków, co dla mnie jest największym oszustwem ostatnich kilkudziesięciu lat. Dwie faktury to jest wygodne rozwiązanie na kontrolowanie własnych wydatków i do szukania świadomej drogi oszczędzania.
    Pomimo zmiany sprzedawcy dystrybutor zawsze zostaje ten sam. Koszty sprzedaży energii są niższe a opłaty dystrybucyjne pozostają bez zmian.


    W razie pytań zapraszamy do kontaktu chętnie pomogę.

    Pozdrawiam
    Piotr Krysiak
    793003295
    8-22

  • #9 01 Paź 2013 18:41
    edyta0555
    Poziom 1  

    Witam. Właśnie podpisałam umowę z Duonem, niestety dopiero po odejściu kuriera zauważyłam, że w tabelach z cennikami jest błąd, w obu tabelach jest wpisana cena netto, chociaż liczby się różnią. Po prostu w drugiej tabeli są ceny brutto, ale pisze netto. Po skontaktowaniu się z panią, która przygotowywała tą umowę, zostałam poinformowana, że to tylko literówka. Jeszcze jedno, na dodatek nie mogę znaleźć numeru umowy, a wydaje mi się że taki powinna posiadać każda umowa. Jak myślicie powinnam odstąpić od tej umowy ? Mam jeszcze na to cztery dni.

  • #10 01 Paź 2013 20:23
    saskia
    Poziom 38  

    To nie sa zadne literowki, czy pomylki, umowa ma zawierac to na co sie zgadzalas podpisujac ja, wiec jesli tak zostanie to tak bedziesz placic tak jak jest w umowie.
    Nie ma co tez dawac sie wprowadzic w ich gre na zwloke, bo obiecankami telefonicznymi nie zmienia umowy , w tym czasie minie termin w ktorym mozna zrezygnowac.
    Po prostu natychmiast zrezygnowac z tej umowy i jesli chca poprawic tak jak powinno byc w umowie, to powinni przyslac nowa umowe do podpisania. Na orginale umowy zadne poprawki nie maja mocy prawnej.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Trzeba tez wymagac, aby wszelkie adresy kontaktowe jak i numery telefonow, zwlaszcza adres na ktory mozna wyslac wypowiedzenie umowy lub rezygnacji z wlasnie zawartej.
    Bedzie ich to zobowiazywalo do informowania klientow o wszelkich zmianach adresow i nr. telefonow. Bardzo czesto firmy, aby uniknac wypowiedzen umow zmieniaja nr. telefonu danego dzialu, lub adres kontaktowy, aby utrudnic wypowiedzenie i trzymac klienta jak najdluzej i rypac mu wtedy ceny jakie im sie podoba.

  • #11 25 Sty 2014 22:33
    swiesiek
    Poziom 2  

    "Na chwilę obecną DUON jest najtańszym ogólnopolskim sprzedawcą energii. Źródła w stylu allegro i mergeto.pl według mnie nie są najlepszym miejscem do szukania oszczędności w energetyce. Kalkulator energetyczny na rządowej stronie urzędu regulacji energii (wystarczy wpisać w google "URE kalkulator" i wejść w pierwszy link), tam macie możliwość wiarygodnego sprawdzenia każdego sprzedawcy, taryf, stawek. Dodatkowo w kilka sekund sprawdzicie "czarno na białym" jakie będziecie mieć oszczędności bądź straty z danym sprzedawcą. "
    Nieprawda. Handlarze znaja ten kalkulator i pod niego konstruują umowy. W wypadku Duonu ceny niskie obowiązują do jakiejś daty. Kalkulator nie wychwytuje tego. I podaje zawyżone oszczędności. Dodatkowo sugerując, że będzie się je miało na stale - rocznie. Tak naprawdę łatwo samemu można wyliczyć oszczędności opierając się na paru cyfrach. Niestety trzeba dodatkowo zmierzyć się z bandą zdolnych prawników i psychologów, których głównym celem jest takie jej napisanie, żeby bez ich pomocy nie dało się pojąć o co chodzi i jakie będa tego skutki.
    Dodatkowo opinia dyskutanta o opłatach za rezygnację tylko z dnia na dzień, jest zwykłą informacją marketingową. Gdyby tak było to maksymalnie by dotyczyła 3 miesięcy. A obowiązuje do końca umowy. Inna sprawa, czy takie postanowienie umowne nie jest postanowieniem zabronionym. Ale dochodzenie tego wiąże się z opłaceniem większej kwoty prawnikom niż Duon płaci. Zatem jest dla zwykłego odbiorcy niewykonalne. Nawet gdy postanowienie takie z mocy prawa nie obowiązuje, to jego psychologiczne zadanie jest spełnione. Prawie nikt nie zrezygnuje.

  • #12 15 Mar 2014 12:22
    Alpha
    Poziom 17  

    Na wstępie zastrzegam, że nie jestem związany z żadnym sprzedawcą energii elektrycznej, a jedynie ogrzewam dom prądem.
    Obecnie firma Duon posiada ofertę "Darmowe godziny", w której do końca 2014r. prąd w nocnej taryfie jest darmowy. W latach kolejnych też nie jest źle, bo 0,11zł/kWh netto (umowa jest do końca 2016r). Dzienna taryfa nie jest już taka dobra, bo 0,37 i 0,3850zł (2015-2016r), jednak przy moim stosunku zużycia (grzeję w nocy), nie jest to aż tak ważne.
    Z symulacji, którą stworzyłem w arkuszu kalkulacyjnym, wynikają dla mojego przypadku dość spore oszczędności : 560/230/200zł w kolejnych latach, dlatego poważnie się zastanawiam nad tą ofertą. Minusem są dwie faktury zamiast jednej; niepokoją mnie też trochę przewidywane zużycia prądu na fakturze z Duonu (z powodu opóźnień w otrzymywaniu faktycznego stanu licznika).
    Załączam moją symulację (w formacie OpenOffice oraz konwersję na MS Office) - może komuś się przyda lub zainteresuje.

    Chiałbym zapytać czy macie jakieś doświadczenia z tą firmą?
    Jak sądzicie, jak będą się kształtować ceny energi elektr. w kolejnych latach, bo z jednej strony straszą podwyżkami, a z drugiej agresywna konkurencja wymusza różne promocje.

  • #13 15 Mar 2014 14:15
    agnieszka kowalewska
    Poziom 1  

    Oferta dotyczy sprzedaży samego prądu i jako taka jest korzystna dla osób, ktore aby mniej płacić za energię elektryczną będą starały się korzystać z urządzeń elektrycznych głównie w godzinach darmowych. Trzeba jednak pamiętać że ciągle będziemy płacić koszty dystrybucji. Nie czepiałabym sie ich że każą sobie płacicc karę za zerwanie wczesniej umowy bo tak jest wszedzie: w komórkach, kablówce itp. Zmianiałam sprzedawcę energii(nie na duon) i wiem, ze to nie boli co więcej miałam satysfakcje, ze wielka firma która do tej pory miała mnie w powazaniu, nagle zainteresowała się czemu złożyłam wypowiedzenie.Wg mnie oferta wygląda na uczciwą, co wiecej pogooglowałam sobie firmę i sa notowanie na giełdzie z dobrymi wynikami więc, chyba nie ma ryzyka "wałka". Sugeruje do telefon do ich Call Center jak będa ściemniac przy wyjasnianiu watpliwości to nie ma co ryzykować, a jak wygląda to uczciwie to....kazdy juz musi sobie skalkulować czy będzie mu się to opłacało.

  • #14 16 Mar 2014 20:04
    Alpha
    Poziom 17  

    Figa! Teraz, wczytując się w warunki promocji odkryłem, że oferta jest dla tych, co do tej pory używali taryfy G11 (jednostrefowa).
    Zabezpieczyli się przed takimi jak ja (którzy ciągną prąd głownie w nocy) - to by ich mogło zrujnować ;)

    W każdym razie trzeba śledzić rynek, bo coś się zaczyna dziać.

  • #15 26 Mar 2014 21:35
    woel
    Poziom 2  

    Witam,
    Dzisiaj dostałem telefoniczną propozycję zmiany dostawcy od firmy DUON i po analizie dokumentów doszedłem do następujących wniosków:

    1. Cennik
    Tak naprawdę zyskuje się znacząco tylko w pierwszym roku umowy tj. 2014 - wówczas różnice cenowe są atrakcyjne, później to już małe kwoty
    2. Kary umowne
    Abstrahując od legalności zapisu, kary są drakońskie i wynoszą kwotę równoważną iloczynowi miesięcy pozostałych do końca umowy (po jej wypowiedzeniu) i średnio- miesięcznym koszcie zużywanej energii elektrycznej a wiec tysiące zł, biorąc pod uwagę, że umowa jest zawierana na 4 lata
    3. Okresy rozliczeniowe
    Półroczny (to minimum) okres rozliczeniowy to za długo i niesie to ryzyko nadpłaty, która będzie uwzględniona dopiero po upływie następnego okresu rozliczeniowego a więc następne pół roku, czyli będziemy kredytować dostawcę energii
    4, Zmiana cen energii
    W wypadku obniżenia ceny energii przez dotychczasowego dostawcę w trakcie obowiązywania umowy z firmą DUON, ta ostatnia zobowiązuje się do obniżenia ceny w wypadku gdy dotychczasowy dostawca obniży cenę we WSZYSTKICH TARYFACH a nie tylko w tej w której się znajdujemy.
    Mało tego musimy złożyć pisemny wniosek do firmy DUON aby obniżyła cenę energii a firma DUON łaskawie zrobi to po upływie półrocznego okresu rozliczeniowego.
    Nie będę komentował praktyk firmy DUON, bo każdy może mieć własne zdanie, ja osobiście pozostanę przy dotychczasowym dostawcy.
    Pozdrawiam,
    woel

  • #16 28 Mar 2014 21:29
    pwronski
    Poziom 1  

    Duon? z całego...serca odradzam zgadzając się z krytycznymi wypowiedziami. Najpierw proponują świetne warunki, a później podstawiają do podpisania umowę, w której te "świetne" warunki są....przez pół roku, a przez 3 lata trzeba płacić więcej niż u innych sprzedawców. Do tego jest to "ładnie" zrobione, bo jedna taryfa (ja mam 2 strefy) jest niższa od większości z konkurentów, ale druga (tak droga, że nie ma wyższej - przynajmniej na dzień dzisiejszy). Trzeba czytać umowy... tak tylko czasami zawierza się pani z BOK, która mówi, że można w każdej chwili coś zmienić włącznie z dostawcą. W moim przypadku zmienić można...o ile wcześniejszy ma obie taryfy niższe...OBIE!!! Nie piszę już o tzw. karach umownych. O obsłudze klienta po podpisaniu umowy nie wspomnę...albo wspomnę...TRAGEDIA. Po miłej rozmowie przy podpisywaniu nie było śladu (nie tylko przy jednej rozmowie - 1 pan i dwie panie). Jeśli ktoś chce usłyszeć"Podpisał pan umowę i trzeba jej przestrzegać, a nie szukać wyjścia z sytuacji" , to proszę bardzo najlepiej wziąć ofertę duona.
    Aaaa. Płacę obecnie dwukrotnie wyższe rachunki niż wcześniej, bo...tak zrobili prognozę. Nawet nie chciało im się poinformować mnie (mogę być mało wiarygodny?) lub operatora sieci (to oczywiście koszt) o odczyt licznika w jakiś dzień bliski końca promocji. Pani obiecywała, że wszystko będzie odczytane na czas, a po pół roku dostanę rozliczenie i korektę faktur. Do dziś nic takiego nie dostałem, a po awanturze łaskawie ktoś wysłał maila z informacją, że mogę wysłać stan licznika mailem. Kwartał po zakończeniu promocji...ciekawe jak naliczą opłaty...ich prognoza z pewnością będzie się różniła od zapisanego przeze mnie stanu licznika. Ciekawe o ile... Poinformuję na forum jak oszukuje DUON, bo nie wierzę w to by na moją korzyść cokolwiek policzył. Niedługo minie rok "współpracy". Ciekawe czy przyślą rozliczenie roczne...



    Zgadzam się z głosami w dyskusji w stylu "TYLKO NIE DUON". I NIE POLECAM TEJ FIRMY. Stawki promocyjne tylko"przez chwilę", a później jest gorzej, a do tego obsługa straszna wprost okropna. i ...co gorsze ja wiem więcej (w kwestiach umowy) niż osoby w BOK. A konsultanci podchodzą do klienta w sposób..."PODPISAŁEŚ TO PŁAĆ", "WIDZIAŁEŚ CO PODPISUJESZ". Szkoda, że nie nagrałem dwóch pierwszych osób ze sprzedawcami i zapewnieniami, że można będzie zmienić dostawcę w przypadku niekorzystnych stawek (oczywiście można, ale dobrze to "skonstruowali" żeby się to klientowi w ostatecznym rozrachunku nie opłacało). Następne nagrania mam. Arogancja pani i pana pracujących w BOK aż nadto widoczna.

  • #17 02 Kwi 2014 13:21
    roberro
    Poziom 9  

    Już niedługo będą umowy kompleksowe po zmianie sprzedawcy a więc lokalny dystrybutor + wybrany sprzedawca energii na jednej fakturze. Przewiduje to Prawo Energetyczne i jest już projekt takiej umowy w PTPIREE. Po zmianach PE oraz IRiESD od początku tego roku zmiany są te ułatwione dla gospodarstw domowych. Na początek proponuję jakie oferty ma sprzedawca lokalny a dopiero później sprawdzić resztę (niestety często ukryte są dodatkowe ubezpieczenia i wyższe opłaty abonamentowe)

  • #19 17 Cze 2015 14:17
    Tomek Energetyczny
    Poziom 5  

    lehoo1 napisał:
    Witam!
    Ale z przyczyn technicznych, najprawdopodobniej nie będziesz mógł zmienić lokalnego dystrybutora energii.
    W efekcie będziesz otrzymywał dwie faktury - jedna za prąd, druga za usługi dystrybucyjne.


    Zmienić nie będzie mógł, bo OSD (dystrybutora) nie da się zmienić.

    Więcej informacji o OSD zawarłem na swoim blogu.


    Natomiast jeżeli chodzi o dwie faktury, to nie oznaczają one oczywiście większej kwoty, którą musimy zapłacić. Po prostu wcześniej płaciliśmy jednocześnie za dytrybucję i za prąd, a po zmianie sprzedawcy należy płacić oddzielnie dystrybutorowi za dystrybucję, a sprzedawcy za prąd. Chociaż już niektórzy alternatywni sprzedawcy prądu wprowadzili umowy kompleksowe, dzięki którym mimo zmiany sprzedawcy i tak płacimy jedną fakturę.
    Tutaj trochę więcej info o jednej fakturze: https://www.eniga.pl/jedna-faktura-za-energie-elektryczna-w-eniga/

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty