X

Zasada działania alternatora

23 Apr 2013 23:42 WIwic1
  • #1 23 Apr 2013 23:42
    wic1
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja mam gorzej gdyż nie mam żadnej wiedzy o mechanice tego typu niż wygooglana czy nabyta nie drogą uczelnianą/szkolną.

    Pytanie...

    Ponoć alternator przy obciążeniu łapie opór.
    Co to za opór? Mechaniczny? Jakieś hamulce czy coś?
    Czy obciążeniem nazywamy tu zwyczajne ładowanie czegokolwiek (akumulatora) czy też pobieranie większej mocy, niż jest w stanie wytworzyć?

    Moderated By tzok

    Post został wydzielony z tematu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1792827
    gdyż:
    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.

    Zdania zaznaczonego na czerwono nijak nie rozumiem...
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #2 24 Apr 2013 00:34
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Odpowiedź jest jedna i nazywa się zasada zachowania energii - alternator zamienia energię mechaniczną na energię elektryczną (i cieplną). Alternator to nie perpetuum-mobile, nie da się więc z niego pobrać więcej mocy niż jest w stanie wytworzyć. Im więcej energii elektrycznej się z niego pobiera to więcej on odbiera energii mechanicznej z silnika (czyli stawia większy opór).
  • #3 24 Apr 2013 04:21
    wic1
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    nadal nie rozumiem kwestii oporu... :-(
    Wiem, że o nie perpetum mobile ale tarcie się nie zwiększa i obroty też, więc co stawia ten opór?
    Alternator sam z siebie zwalnia? Ma jakiś hamulec? Pobiera wiecej prądu na wzbudzenie przez co tworzy się elektro magbes na wstecznym biegu? dunno :-(
  • #4 24 Apr 2013 07:24
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna.
  • #5 24 Apr 2013 09:42
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    misiek-888 wrote:
    Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna.

    Nie. To siła elektrodynamiczna generuje ten opór - czyli pole magnetyczne jedne wytworzone przez wirnik, a przeciwdziałające mu wytworzone przez uzwojenie stojana.
  • #6 24 Apr 2013 14:21
    wic1
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok... teraz rozumiem :)
    Dzięki!
  • #7 24 Apr 2013 14:34
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Łatwo możesz się sam przekonać, kręć obciążone i nieobciążone dynamo rowerowe.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products