Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Kwi 2013 00:36
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Witam,

    Potrzebuje porady w sprawie mikrofonu na zajęcia fitness itp.

    Na sprzęt jest do wydania ok. 300 zł. Mało ale budżet nas trzyma. :D

    Pomieszczenie do zajęć to jakieś 40 -50 m2...

    Jedna dziewczyna polecała takie coś (sama prowadzi zajęcia ): MIKROFON BEZPRZEWODOWE BAOMIC 223N - 220zł.

    Pisała, że tanie a bardzo dobre bo sprawdziła kilka tanich zestawów i ten zrobił najlepsze wrażenie.

    Mikrofon będzie też używany do wideo konferencji od czasu do czasu.

    Doradźcie coś dobrego w tej cenie. Dzięki.

  • #2 30 Kwi 2013 09:45
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Pomieszczenie jest tak małe że "tfu tfu" byle chińskie zabawki dadzą sobie radę - tzn. nie będą gubić zasięgu, (ALE...patrz niżej) jakość w tym wypadku bardziej zależy od reszty zestawu nagłośnieniowego, nic nie wiemy a przecież mikrofon sam "nie będzie gadał".

    BAOMIC... lepiej nie , koleżanka chce mikrofon nagłowny ? a zwykłe przypinane też wchodzą w grę ?

    Cytat:
    Mało ale budżet nas trzyma.


    Zna koleżanka przysłowie "Czemuś biedny - boś głupi. Czemuś głupi - boś biedny"
    Jak ktoś jest biedny to go raczej nie stać na nowy mikrofon co 2 miesiące prawda ?
    Jeśli ten fitness jest sposobem na życie to już lepiej wziąć coś "drogiego" na raty.

  • #4 30 Kwi 2013 23:59
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Witam,

    Ogólnie użyłem słowa fitness ale narazie główne zastosowanie to wideokonferencje a przy okazji mikrofon będzie używany przy zajęciach ruchowych, fitness itp.

    Takie transmisje online z użyciem tego mikrofonu.

    Pomieszczenie to taka mała sala jakie są w szkole :D

    Reszta zestawu o jaki pytasz to laptop, kamerka, mini wieża i internet :D
    Tak to będzie się odbywać ...


    Jeśli nie w tej cenie to co jest przyzwoitego wg Was?

    Podajcie modele i ceny.

    W każdej dziedzinie można " tanio a dobrze " nie musi być hi-end i to nie jest instalacja SQ...

    pozdro

  • #6 01 Maj 2013 00:22
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Chodziło mi przyzwoite a tanie... a nie za 2200 zł

  • #7 01 Maj 2013 00:28
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Na tani mikrofon można sobie pozwolić ... o ile będzie stał sobie grzecznie w statywie w innym wypadku to będzie wymiana co chwilę i tyle. To jak ciąganie kempingu kaszlakiem , dwa razy dojedziesz , trzecim razem zagotujesz olej i tyle było wczasów. (i ani wczasów ani kasy).

  • #8 01 Maj 2013 00:30
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Oki to podaj mi wg Ciebie tani a dobry mikrofon jakiego szukam ... takie minimum ale będzie dobry. Jaka kwota wczodzi w gre??

  • #9 01 Maj 2013 00:34
    wolek14
    Poziom 31  

    Mipro MU 13, a jeszcze taniej MU 53, ew. MU 55 HN. Do tego bodypack MT-801a i odbiornik MR-811.

    Najrozsadniejsze rozwiązanie. Z tym Sennheiserem nie było na poważnie :)

  • #10 01 Maj 2013 01:17
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Ile to łacznie $$$ ? Tego MR-811 nie widze w necie... i tak ok. 1000 zł komplet. Drogo...

  • #11 01 Maj 2013 08:51
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Kupować co 2-3 miesiące nowego "baomica" to niby taniej.... jeśli taka bieda to po prostu weź na raty i tak wyjdziesz lepiej jak na baomicu.

  • #12 01 Maj 2013 09:14
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Słuchaj... sprzęt nie dla mnie... ja tylko "doradzam" bo miałbyś jakiś shit za 100 zł.
    A skąd wiesz, że podziała 2-3 m-ce ?? Nie wierze, że nie ma nic taniego a w miarę dobrego...
    Jakoś w innych dziedzinach zawsze można coś kupić taniej a też się sprawdzi.
    Nie znam się na mikrofonach i dlatego pytam Was.
    Wiadomo, że dla kogoś, kto w tym siedzi to liczą się tylko markowe produkty takie jak Shure itp ale coś zapewne jest przyzwoitego w dobrej cenie.

    Może jest tak, że do 1 tys. nie ma nic a potem już dopiero są mikrofony ?? 8-O

  • #13 01 Maj 2013 09:22
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Z mikrofonami nagłownymi nie ma wyboru bo nikt tego nie kupuje do "zabawy".

    Cytat:

    Pisała, że tanie a bardzo dobre bo sprawdziła kilka tanich zestawów i ten zrobił najlepsze wrażenie.


    Pytałeś ile czasu używa tego baomica ?
    Co to znaczy "sprawdziła" ? W sklepie zawsze wszystko działa, za progiem sklepu już nie koniecznie :lol: .

  • #14 01 Maj 2013 09:41
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Sprawdziła na zajęciach i była ponoć "zachwycona"... ale ja jej nie znam i nie mam możliwości spr. na własnej skórze ... bo jej nie znam!

    Powiem Ci tak... Klient chce kupić mikrofon na 100 zł. Ja doradzam coś do 300 ale niestety wg Ciebie nie ma nic w tej cenie.

    Klient wczoraj mówi, że kupuje jednak takie coś: 1.7 Mikrofon nagłowny bezprzewodowy "Drucik- kolor skóry" wpisz w google za 220 zł.

    Wiec wg mnie jest lepszy ten BAOMIC 223N.

    W sumie jak nic nie ma w tej cenie to zaraz się okaże, że klient kupi byle co, żeby mieć.

    Teraz już rozumiesz ten tok myślenia...

    pozdrawiam

  • #15 01 Maj 2013 10:33
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    I jeden i drugi to VHF a żeby rozmawiać o czymś lepszym to już tylko UHF... przy toku myślenia klienta to nic się nie poradzi pozostaje dać na tacę i "a nuż będzie miał szczęście" Gdy nic nie jest pewne,wszystko jest możliwe ;)

  • #16 01 Maj 2013 11:21
    wolek14
    Poziom 31  

    Cytat:
    Klient wczoraj mówi, że kupuje jednak takie coś: 1.7 Mikrofon nagłowny bezprzewodowy "Drucik- kolor skóry" wpisz w google za 220 zł.

    Droga wolna. Nie stawiaj sobie za wszelką cenę pomocy komuś, kto z góry sobie założył jakąś kwestie, i nie rozumie że jest w błędzie. Z tym 1000zł to trochę mało powiedziane, ja bym tą granicę jeszcze podniósł. Wiesz ile kosztują profesjonalne mikrofony nagłowne? Czemu kuźwa nikt nie szuka auta za 300zł...? Przecież w tej cenie musi być coś przyzwoitego....

    Tak jak kolega wyżej pisał, mikrofon nagłowny to nie jest zabawka, tego się nie kupuje w hurtowych ilościach do kazdego przedszkola czy gimnazjum, żeby cena była na każdą kieszeń. Nawet mało które firmy nagłośnieniowe mają w asortymencie takie mikrofony. A Twoja kolezanka chce kupić do fitnessu w cenie pary butów. Moim zdaniem powinna zainwestować w pojemnik na statywie, a muzykę puszczać na słuchawkach bezprzewodowych. Wtedy zmieści się z 300, 400zł.
    AKG K 912 E + Behringer C-1U, do tego jakiś prosty statyw. Na upartego można bez słuchawek, tylko muzyka będzie trochę niewyraźna, ale i tak o niebo lepiej niż na tym dziadostwie nagłownym. Przemyśl to...

  • #17 01 Maj 2013 11:44
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Zawsze można przerobić "normalny" bezp. na nagłowny/przypinany, wyjdzie taniej ale ktoś musiał by to zrobić. Zasadniczo to chyba jedyna tańsza i dobra opcja czyli "zrób to sam" . W "normalnych" mikrofonach to można już przebierać jak w ulęgałkach.. (dlatego ta opcja wydaje się "dobra"..) ale kto to zrobi :P

  • #18 02 Maj 2013 11:14
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Mikrofon na statywie do fitnessu? Życzę powodzenia.

    Zerknij na JTS UT16HW. Fajne rozwiązanie bo w mikrofonie na głowie jest nadajnik, nie ma kabli, nie trzeba się męczyć z bodypackiem. Trzeba liczyć ok 1000zł za zestaw.

    Można też na kablu, mikrofon nagłowny plus przejściówka na XLR, i kabel do miksera, ale jak jeszcze sprawdza to się przy wykładowcy za mównicą, to słabo to widzę na człowieku w ciągłym ruchu. Nadepnie na kabel i problem.
    W cenie ok 200-400zł można znaleźć trochę przyzwoitych mikrofonów nagłownych. Ale bez systemu radiowego.

  • #19 02 Maj 2013 12:22
    wolek14
    Poziom 31  

    Cytat:
    Mikrofon na statywie do fitnessu? Życzę powodzenia.

    Adamie, do pojemnika nie trzeba mówić z ustami przy sitku. Nawet z metra powinno być ok. Ja nie widzę innej alternatywy przy takim budżecie. Z kablem będzie jeszcze gorzej. Dodatkowo trzeba liczyć mikser/interface z ew. phantomem. A pamiętaj, że muzyka do fitness poleci z wieży, więc mikrofon też będzie musiał to zebrać. Chyba że po linii do karty, ale to już wymaga dwukanałowego interface. No i jakoś czarno widzę konfiguracje tego wszystkiego przez kobietę która chciała kupić ten złom z aledrogo.

  • #20 02 Maj 2013 12:30
    bestboy21
    Warunkowo odblokowany

    Nie chodziło mi o statyw tylko przerobienie zwykłego mikrofonu bezprzewodowego na "mikroport" + mikrofon .
    Takie puzzle Adama Słodowego. :lol:

  • #21 07 Maj 2013 09:49
    adambyw
    Moderator Akustyka

    wolek14 napisał:

    Adamie, do pojemnika nie trzeba mówić z ustami przy sitku. Nawet z metra powinno być ok

    Oczywiście że nie trzeba. Można się drzeć. Weź pod uwagę że pomieszczenie małe (dodatkowo często gładka podłoga, lustra na ścianie), czyli mały odstęp od sprzężeń, a przy fitness przeważnie masz jeszcze muzykę, często głośniejszą. Przy takim rozwiązaniu zrobi się tylko głośno, i mało zrozumiale.
    Oczywiście takie rozwiązania się sprawdzają przy mównicy i mówcy w bezruchu oraz względnie cichej sali. A tutaj ci gość skacze, kuca, obraca itd...

    @bestboy21 w sumie to można i tak porzeźbić. Trzeba tylko pamiętać by dać napięcie do spolaryzowania kapsuły, czego często nie mają tanie mikrofony do ręki bez zmiennych kapsuł. A dwa, dalej masz człowieka w ruchu, i wypunktuje to każdy słaby element systemu.

    Jestem zdania że w takim przypadku sprzęt jest narzędziem pracy i nim zarabiasz, a narzędzie powinno być porządne żeby nie psuć roboty i się z nią nie męczyć. Można iść w kierunku jakiegokolwiek mikrofonu do 300zł i pomęczyć się z nim, a jak się powiększy budżet to wrócić do tematu.

  • #22 28 Maj 2013 20:59
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mam bardzo duże doświadczenie z mikrofonami z fitnessów i powiem wam, że nie ma na runku dobrego mikrofonu do tego zastosowania. Fitness to poligon dla mikrofonów. Sól, pot, i ciągłe szarpanie kablem zabije każdy mikrofon nagłowny.

    Dobry to taki który się szybko i tanio naprawia. Nie warto kupować droższego mikrofonu niż 500zł, mikrofonu - nie zestawu bezprzewodowego.

  • #24 29 Maj 2013 19:34
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nagłowny bez kabli? Chyba że z nadajnikiem na pałąku, ale to się nie nadaje do fitnesu - za ciężkie.

  • #25 29 Maj 2013 19:37
    398216
    Usunięty  
  • #26 30 Maj 2013 20:22
    Kłosiol
    Poziom 29  

    Witam,

    Dzięki za odpowiedzi... Trochę mnie nie było tu ostatnio.

    Jednak na mikrofon będzie kwota około 1000 zł.

    Był już kupiony jakiś shit (Azusa) ale okazał sie jakiś felerny, tzn co chwila charczał i sam się wyłączał. Ogólnie stojąc w miejscu i mówiąc było ok ale przy ruchu mikrofon sie wyłączał.

    Sprzedawca był mocno zdziwiony tym, co mówiłem bo twierdził, że te mikrofony nie są takie złe i ludzie je chwalą - że mi się musiał trafić jakiś felerny...Że pierwszy raz takie coś słyszy ( to był znany sklep internetowy ) Oddałem go.

    Narazie jest pożyczony zestaw Sennheiser Em 100 + Sennheiser EW100 G2 + Sennheiser ME3. Tutaj już widać ogromną różnice w dźwieku.

    Podajcie jakieś "dobre" Waszym zdaniem nowe kompletne zestawy w okolicy 1000 -1100 max.


    Pozdrawiam

  • #27 30 Maj 2013 20:40
    wolek14
    Poziom 31  

    Cytat:
    Sprawdziła na zajęciach i była ponoć "zachwycona"...

    Cytat:
    Był już kupiony jakiś shit (Azusa) ale okazał sie jakiś felerny, tzn co chwila charczał i sam się wyłączał. Ogólnie stojąc w miejscu i mówiąc było ok ale przy ruchu mikrofon sie wyłączał.

    Przemówiło kobiecie do rozumu, co?

    http://elpa.info.pl/pl/p/MIPRO-MR-801a-MT-MU-55HNS/1265
    https://www.musicaudio.pl/skle...akg-wms-45-sport-set-5620.html

    Oczywiście to nie ta półka co Sennheiser, ale powinno być przyzwoicie.

  • #28 30 Maj 2013 22:03
    Kłosiol
    Poziom 29  

    wolek14 napisał:
    Cytat:
    Sprawdziła na zajęciach i była ponoć "zachwycona"...

    Cytat:
    Był już kupiony jakiś shit (Azusa) ale okazał się jakiś felerny, tzn co chwila charczał i sam się wyłączał. Ogólnie stojąc w miejscu i mówiąc było ok ale przy ruchu mikrofon sie wyłączał.

    Przemówiło kobiecie do rozumu, co?


    To o tym "zachwyceniu" to był mikrofon BAOMIC i opinia z internetu...nie znam tej dziewczyny.

    A Azusa to facet, który mi go sprzedał twierdzi, że ten był uszkodzony a inne są OK :D mniejsza o to.

    Dobra, proszę jeszcze o takie info... Inny facet w sklepie polecił sprzęt AKG i podkreślił, że jak to ma być też puszczane do komputera + transmisja Online ( wideokonferencja, zajęcia przez internet ) to jeszcze miedzy całym odbiornikiem a laptopem musi być urządzenie zmieniające sygnał z analogowego na cyfrowy.
    Nie mnie to mówił tylko osobie dla której to załatwiam.

    Co o tym myślicie ? Potrzebne takie coś ?

    Ja idę jutro zobaczyć jak te mikrofony wyglądają na żywo i posłuchać opinii.

    W najbliższym czasie już coś trzeba kupić.

    Jak narazie myślę nad tym:

    http://elpa.info.pl/pl/p/MIPRO-MR-801a-MT-MU-55HNS/1265
    https://www.musicaudio.pl/skle...akg-wms-45-sport-set-5620.html
    http://gamuz.info/mikrofony-be...hure-pg-14e_pg30-t10-2832.html

  • #29 30 Maj 2013 22:12
    wolek14
    Poziom 31  

    Cytat:
    Dobra, proszę jeszcze o takie info... Inny facet w sklepie polecił sprzęt AKG i podkreślił, że jak to ma być też puszczane do komputera + transmisja Online ( wideokonferencja, zajęcia przez internet ) to jeszcze miedzy całym odbiornikiem a laptopem musi być urządzenie zmieniające sygnał z analogowego na cyfrowy.
    Nie mnie to mówił tylko osobie dla której to załatwiam.

    Co o tym myślicie ? Potrzebne takie coś ?

    Broń Boże. Ewidentnie chce ją na coś naciągnąć. Z odbiornika wychodzisz Jack'iem do wejścia liniowego w komputerze, i tyle. Reszta to już robota w programie. W sumie można też podpiąć do mikrofonowego, ale to nie zgodne "ze sztuką" :)

    Będąc w sklepie sprawdź przede wszystkim jakość wykonania, wszelkie zatrzaski plastikowe, gęsie szyjki itd.
    Ja brałbym AKG, ale tylko dlatego że nie znam Shure. Choć seria PGX jako taka jest ok :)

  • #30 30 Maj 2013 22:26
    Kłosiol
    Poziom 29  

    wolek14 napisał:
    Cytat:
    Dobra, proszę jeszcze o takie info... Inny facet w sklepie polecił sprzęt AKG i podkreślił, że jak to ma być też puszczane do komputera + transmisja Online ( wideokonferencja, zajęcia przez internet ) to jeszcze miedzy całym odbiornikiem a laptopem musi być urządzenie zmieniające sygnał z analogowego na cyfrowy.
    Nie mnie to mówił tylko osobie dla której to załatwiam.

    Co o tym myślicie ? Potrzebne takie coś ?

    Broń Boże. Ewidentnie chce ją na coś naciągnąć. Z odbiornika wychodzisz Jack'iem do wejścia liniowego w komputerze, i tyle. Reszta to już robota w programie. W sumie można też podpiąć do mikrofonowego, ale to nie zgodne "ze sztuką" :)


    No właśnie dlatego jutro idę sam to sprawdzić. Przecież karta dźwiękowa w laptopie już obrobi ten dźwięk... ?

    Podkreślam, że facet powiedział, że przy połączeniu do komputera i internetu tak by było idealnie. Nie kumam tego. W komputerze już nie ma nic do obróbki dźwięku bo wszystkim steruje program do wideokonferencji a tam ustawienia audio są "lekko okrojone" ale po co więcej. To nie studio nagrań.

    Ja właśnie wpinam odbiornik w gniazdo mikrofonowe w laptopie - czemu nie zgodne ze sztuką ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty