X

Renault Scenic 1.9 Dci 2001 r brak mocy, dymi

snickers2 02 May 2013 19:31
  • #1 02 May 2013 19:31
    snickers2
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem kompletnie co się dzieje tzn.
    traci moc, słabo się zbiera, kopci i to dość intensywnie. EGR czyszczone, przepływomierz był wymieniany max 5 miesięcy, temu z 3 miesiące temu poszła mi uszczelka pod wtryskiem .. wymienione zostały wszystkie 4.
    Dość niedawno jak jechałem na 1-4 biegu w zakresie obrotów 1500 to było słychać jakby metaliczny stuk - mechanik stwierdził że to iglica na wtryskiwaczu się zacina i leje na cylinder dużą dawkę paliwa (diesel) stosowałem środki do diesla do wtrysków (tak zalecił mechanik) oczywiście to pomagało na niezbyt długi okres czasu...podejrzewam lejące wtryski lub coś z turbiną ...
    Mam chyba także coś z sprzęgłem .... ponieważ gdy autko jest zapalone i chodzi sobie na biegu jałowym to coś delikatnie jakby stuka w częstym rytmicznym tempie a gdy wcisnę pedał sprzęgła do końca ... ustaje stuk ...z forum udało mi się wyczytać że to łożysko na sprzęgle ale nie jestem pewny
    Proszę o rady i szybką odpowiedź
    auto to Renault Scenic 1.9 Dci 2001 r.
  • #2 03 May 2013 11:10
    burza1979
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    To stukanie to prawdopodobnie dwumasa a brak mocy tylko solidna diagnostyka
  • #3 04 May 2013 19:40
    snickers2
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+1)
    A skąd ten czarny dym i to dość spore wydobycie się ?
    Podejrzewałem że leje mi jeden z wtrysków ale zużycie paliwa nie wzrosło
  • #4 04 May 2013 22:29
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Diagnostyka zpodglądem parametrów zmniejszy ilość twoich pytań.
  • #5 08 May 2013 12:05
    koko
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze w tych silnikach nie było dwumasy, choć oczywiście nie można wykluczyć sprzęgła. Co do diagnostyki to najprościej ściśnij przewód idący od turbin do IC i dodaj gazu. Jak nie pójdzie ciśnienie na przewodzie to padła turbina- mogła zostać zablokowana mechanicznie ( urwane łopatki) - ja tak miałem.
  • #6 08 May 2013 12:27
    robert199
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika.
    Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody.
    Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa,
    Nie chce wykluczac wtrysków, bo ja ich nie badałem, ale w 1,9dci naprawde rzadko ulega uszkodzeniu dół wtrysku. zdarza sie ze leja przelewem, ale na dymienie to niema wpływu
  • #7 10 May 2013 19:58
    snickers2
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+4)
    Przyczyna już znana
    Jak pisałem miałem wymieniany przepływomierz powietrza .. i po prostu przestał spełniać swoją role ... nie działał ..
    to było przyczyną tych objawów ...
    Wyczyściłem także wtryski choć nie wymagały
    Pozostaje jeszcze kwestia sprzęgła ale to się pojeździ i będę widział co sie dzieje
    jak na razie auto sprawne

    Dodano po 26 [minuty]:

    Autko mało pali brak wydobywanego dymu (widocznego) auto odzyskało pełną moc w przyszłości pozostaje mi wymienić najprawdopodobniej tylko sprzęgło
  Search 4 million + Products
Browse Products