X
  • #1 04 May 2013 23:52
    pdjk_1994
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z laptopem ASUS R500V. Zamierzałem otworzyć jeden z plików za pomocą jakiegoś innego programu. Uczyniłem to przy pomocy programu Internet Explorer. Po chwili okazało się, że nie tylko ten plik, ale i wiele innych otwiera się w taki sposób. To samo się dzieje z większością głównych programów (m. in. Paint, Microsoft Office Power Point, Word i Excel) - zawsze przy próbie ich uruchomienia wyskakuje ten internet. Próbowałem przywrócić system (u mnie zainstalowany jest Windows 7), wybierając po kolei Akcesoria -> Narzędzia systemowe -> Przywracanie systemu, lecz nic to nie dało, funkcja Przywracanie systemu powoduje wyżej opisany efekt. Nie pomaga też zrestartowanie bądź wyłączenie i ponowne włączenie komputera. Rzecz ta stała się blisko godzinę temu. Proszę zatem o pomoc.
  • #2 05 May 2013 00:34
    boguslaw5
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Użyłeś IE jako domyślnego programu do otwierania tego typu plików, stąd taki efekt. Poczytaj trochę na temat skojarzeń plików. Powodzenia
  • #3 06 May 2013 00:27
    pdjk_1994
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na pewnym forum znalazłem sposób na rozwiązanie. Wkleiłem do notatnika:

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk]
    @="lnkfile"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellEx]

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellEx\{000214EE-0000-0000-C000-000000000046}]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellEx\{000214F9-0000-0000-C000-000000000046}]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellEx\{00021500-0000-0000-C000-000000000046}]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellNew]
    "Command"="rundll32.exe appwiz.cpl,NewLinkHere %1"


    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
    @="Skrót"
    "EditFlags"=dword: 00000001
    "NeverShowExt"=""

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\CLSID]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex]

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\ContextMenuHandlers]

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\ContextMenuHandlers\Offline Files]
    @="{750fdf0e-2a26-11d1-a3ea-080036587f03}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\ContextMenuHandlers\{00021401-0000-0000-C000-000000000046}]

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\DropHandler]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\IconHandler]
    @="{00021401-0000-0000-C000-000000000046}"

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\PropertySheetHandlers]

    [HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile\shellex\PropertySheetHandlers\ShimLayer Property Page]
    @="{513D916F-2A8E-4F51-AEAB-0CBC76FB1AF8}"

    Zapisałem ten plik pod nazwą: fix.reg jako Wszystkie pliki i otworzyłem go, jednak wyskakuje błąd i nic nie da się niestety zrobić. (Dodam jeszcze, że zmieniłem program do otwierania plików i teraz wszystko co wyżej napisałem otwiera się przez Painta). Być może ktoś ma jakieś inne wskazówki, proszę więc o szybką odpowiedź, czekam.
  • #4 06 May 2013 14:43
    Primo86
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Tak próbowałeś?
    Dla Windows 7:

    -Kliknąć w "menu Start" i wybrać "Panel sterowania".
    -Przejść do sekcji "Programy".
    -Kliknąć w "Programy domyślne", a następnie w "Ustaw programy domyślne".
    -Z listy zainstalowanych aplikacji w okienku po lewej stronie wybrać program dla którego chcemy zmienić ustawienia.
    -Jeśli chcemy aby wybrana aplikacja była skojarzona ze wszystkimi typami plików i protokołów, które mogą być w niej domyślnie otwierane klikamy wybieramy opcję "Ustaw ten program jako domyślny".
    -Jeśli chcemy samodzielnie określić z jakimi plikami, czy protokołami wybrana przez nas aplikacja ma być związana klikamy w opcję "Wybierz ustawienia domyślne dla tego programu" i samodzielnie zaznaczamy interesujące nas powiązania.
    -Po wszystkim klikamy w przycisk "Zapisz"
  • #5 03 Jul 2013 21:32
    pdjk_1994
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przepraszam, że długo nie pisałem, ale udało mi się rozwiązać ten problem w przeciągu kilku dni od momentu pojawienia się go. Po prostu wszedłem w Start -> Panel Sterowania i w menu System i zabezpieczenia wybrałem opcję Wykonaj kopię zapasową komputera. Później zjechałem na sam dół okna i kliknąłem opcję Odzyskaj ustawienia systemu na tym komputerze. Po wyświetleniu się nowego okna wybrałem funkcję Otwórz przywracanie systemu. Dalej już było prosto - ostatecznie przywróciłem system do stanu z początku kwietnia tego roku, czyli na miesiąc przed zaistniałą usterką. Myślę, że ten sposób będzie niezwykle pomocny w przyszłości. Temat mogę więc uznać za zamknięty.
  Search 4 million + Products
Browse Products