X

Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu

pablo1111 10 May 2013 23:17
  • #31 10 May 2013 23:17
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    jutro napiszę co zrobiłem i jaki efekt z tego wyjdzie,może faktycznie wezmę całą głowicę zmienię lub same zawory.pomyślę jutro i napiszę
  • #32 10 May 2013 23:33
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Nie wierzę w to aby ktoś pogiął zawory przy kręceniu wałkami rozrządu - ile to trzeba siły użyć aby je zgiąć. Chyba że ktoś jest niespełna rozumu.
    Zapomnij o wymianie samych zaworów bez frezowania gniazd lub bez ich docierania. Jak już to cała głowica.
    Kup manometr i zmierz to ciśnienie.
    Ktoś pisał o tym by sprawdzić czy tłumikiem dmucha czy ciągnie powietrze - sprawdź to.
    Można podać sprężone powietrze na cylinder przy zamkniętych zaworach i sprawdzić w ten sposób który zawór nie trzyma.
    Można też patrząc na krzywki na wałkach oraz ustawiając tłok w GMP sprawdzić czy rozrząd jest poprawnie ustawiony
  • #33 11 May 2013 00:10
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok jutro sprawdzę czy tłok jest ustawiony w GMP i czy dmucha przez wydech czy ciągnie . zajadę też i zapytam ile cała głowica by kosztowała
  • #34 11 May 2013 17:49
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    no nic,przy przekręcaniu kołem pasowym pierwszy tłok (od strony rozrządu )jest na samej górze i w tym momencie znaki wszystkie się pokrywają.sprawdzaliśmy cienkimi przedłużkami wysokość. podczas próby odpalania jest taki pierwszy duży wystrzał powietrza z tłumika,przy kolejnym kręceniu powietrze jest wypychane lecz w o wiele mniejszym stopniu. a może to być immo? wykluczając ( może ) krzywe zawory?

    Dodano po 2 [minuty]:

    zamówię z neta manometr i w śroe pewnie go dostanę to sprawdzę ciśnienie. Tutaj w motoryzacyjnym mają,lecz typowo warsztatowe i po 100 euro do każdego rodzaju samochodu.tak mi powiedział sprzedający
  • #35 11 May 2013 19:59
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Jak już się tak bardzo uparłeś na pomiar kompresji to bez pomiaru widać że jej nie ma więc nie potrzebne zakupy. Teraz jest czas na ustalenie przyczyny: sprawdzić drożność dolotu powietrza (może jakaś szmata wam wpadła do przepustnicy hehe - kiedyś znalazłem w traktorze beret), drożność wydechu (nawet jak skutecznie zatkany to i tak się odezwie ale dla pewności można odkręcić rurę od kolektora), jeśli jedno i drugie ok to zwalać głowicę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może zapodaj jeszcze fotkę głowicy z góry ze zdjętą pokrywą tylko przed zrobieniem zdjęcia ustaw rozrząd żeby był na znakach.
  • #36 11 May 2013 20:16
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nawet zatkany doszczętnie wydech nie da takiego odgłosu, nie ma cudów żeby tłoki bez zapłonu nabiły tam po 13atm, do podwieszenia zaworów. Zatkany doszczętnie dolot prędzej - ale to tez trzeba by przepustnicę zaspawać w gardzieli chyba. Majstry źle rozrząd złożyły, zagrzechotało, a teraz nie chcą się przyznać.
  • #37 11 May 2013 20:28
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    To prędzej było tak że wałki przecież nie kręcą się gładko tylko "skokami" bo sprężyny trzeba krzywkami zdusić, a jak nie szło kluczem i ręką to rurkowy wzmacniacz momentu obrotowego został zastosowany.
  • #38 11 May 2013 20:34
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzisiaj po zdjęciu pokrywy zaworów , kręcąc wałkiem rozrządu nie chodzą dwie szklanki zaworów , tak jakby były zablokowane bo stoją cały czas w tej samej pozycji. ale pomimo to i tak coś powinien załapać Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorry dzisiaj juz nie dodam tego zdjęcia ustawionymi znakami bo już odjechałem od tigry,bo ona nie stoi u mnie
  • #39 11 May 2013 20:37
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Jeśli szklanki nie chodzą to na 100% zaworki zgięte - głowica out.
  • #40 11 May 2013 20:37
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    poważnie mówię ,że te skoki są cały czas, przy kręceniu wałem grzechotką gdy znaki dochodzą do siebie , następuje ten przeskok
  • #41 11 May 2013 20:38
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Koniec pisania, głowica/silnik out. I nie bierzcie się sami więcej za samodzielną wymianą rozrządu. Wątek blokuje do czasów postępu pracy.
  • #42 25 May 2013 16:52
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam ponownie. głowica zmieniona i już normalnie odpala tigra, lecz jest znowu jeden problem lub dwa nawet. nie chodzi ona na trzeci cylinder , ewidentnie to słychać i nie chce się coś przełączyć na gaz i w ten sposob nie mogę też sprawdzić czy na gazie też nie chodzi na tym cylindrze.co może być teraz przyczyną? przewody,świeca , iskra sprawdzone. znaki elegancko się pokrywają bo odpala od razu za pierwszym razem. na benzynie normalnie silnik pracuje. dodam tylko ,że od gazu został odłączony filtr fazy lotnej wraz z wtryskami przy zmianie kolektorów i nic więccej. Obroty są ok 1,5 tyś.
  • #43 25 May 2013 17:50
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Jest iskra na tym 3? Paliwo podawane na 3?
  • #44 25 May 2013 19:09
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    iskra jest jak nic,dzisiaj juz nie zobacze czy leci paliwo bo troche za późno jest , ale po zdjęciu tego trzeciego przewodu ona pracuje tak jak przy w piętym. Nie ma różnicy w pracy silnika,bo jak tamte trzy się zdejmuje jeden po drugim silnik zaczyna skakać a tutaj nic.może dopiero jutro sprawdzę lub w poniedziałek
  • #45 27 May 2013 22:34
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam. nie mam sił do tej tigry po woli:) iskra jest,paliwo dochodzi normalnie bo świeca mokra. Może być załóżmy że wtrysk może być uszkodzony? i lać paliwo cały czas?jeśli tak to jakie były by tego objawy? rozpędzać normalnie się rozpędza,tylko na wolnych chodzi dziwnie,słychać to parkotanie cały czas.
  • #46 27 May 2013 23:07
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (-1)
    A uszczelka pod ssącym cała?
  • #47 28 May 2013 10:19
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak cała , ale zrobiłem coś takiego.podłączyłem laptopa bo akurat mam od gazu i wyskoczył mi komunikat o brak sygnału czasu wtryskiwacza nr 3 . zrobiłem tak,że rozkręciłem kolektor żeby dostać się do listwy i zamieniłem kostki z wtrysku z 3 na 4 i 4 na 3. Po skręceniu odpaliłem laptopa i silnik i normalnie odpalił,lecz dalej jest ten sam komunikat.dlatego też napewno nie chce się przełączyć na gaz bo wyskakuje cały czas ten błąd. poniżej obrazek jak to wygląda
    Opel Tigra nie odpala po wymianie rozrządu

    Dodano po 51 [minuty]:

    po odpięciu akumulatora na ok 10 min przy wyłączonym zapłonie i odpaleniu, zaczął normalnie chodzić, bo zapewne wykasował się błąd i tak samo z gazem, słychać to cyknięcie podczas przełączania na gaz i chodzi na gazie. lecz po paru minutach znowu są 4 dźwięki z brzęczyka gazu i wywala błąd na pewno i się przełącza na benzynę z powrotem i z powrotem parkocze cały czas i nie da się z powrotem przełączyc na gaz
  • #48 28 May 2013 19:42
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Pròbnik z diody led i rezystora i już wiesz czy masz sygnał na wtryskiwacz, czy nie. Po przełożenu kostek wypadanie zapłonu poszło za wtyczką na czwarty, czy zostało na trzecim.
  • #49 28 May 2013 21:21
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam. włożyłem tą zwykłą diodę (z zapalniczki) w wtryskiwacz i odpaliłem , dioda się świeciła,tak ledwo ale się świeciła i nic nie zdziałam już dzisiaj bo wypadła mi ta gumka z wtrysku bo chciałem zamienic wtryski miejscami i zobaczyć jaki będzie efekt. Będę musiał jutro na szrot jechać i kupię od razu dwa wtryski i zamienię zobaczymy co się stanie. w razie coś zdjąłem klemę od aku także

    Dodano po 3 [minuty]:

    w sumie to nie pamiętam na którym wypadał zapłon po zamianie miejsc, ale jak były zamienione kostki i tak był komunikat że z trzeciego wtrysku brak sygnału. może wtrysk do bani.jutro lub w czwartek się okaże czy coś pomogła wymiana tych dwóch wtrysków

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam, diodę włożyłem w kostkę od 3 wtrysku a nie w wtryskiwacz:)
  • #50 30 May 2013 09:29
    shalashaska
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    pablo1111 wrote:
    witam ponownie. głowica zmieniona i już normalnie odpala tigra, lecz jest znowu jeden problem lub dwa nawet. nie chodzi ona na trzeci cylinder ,


    Normalnie dajesz czadu :D. Jeżeli nie chodzi na jeden cylinder to należy sprawdzić świecę, przewód WN, wtrysk, lub komprsję. Ale nie przepina Ci się na gaz więc znowu coś skopałeś.
  • #51 30 May 2013 23:45
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    wiem,że daję czadu:) kurde już niewiem co robić. Przewody WN sprawdzone i wymienione,świeca też, a nie chce się przełączyć na gaz bo wyskakuje ten błąd na kompie. Napisałem wcześniej,że jak odepnę od aku na parę sekund to normalnie chodzi i przełączy się na gaz i chodzi do tego momentu kiedy komp nie zanotuje z powrotem błędu o wtrysku. Wtrysk też wymieniony i to samo. Ale znalazłem temat ,że winą może być komp główny gdyż są tam 4 luty odpowiedzialne za przesył sygnału i że jak się któryś przegrzeje to ten sygnał zanika. coś w tym stylu znalazłem:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    ps nie mam jak sprawdzić kompresji bo manometra nie mam tutaj
  • #52 31 May 2013 00:08
    diodabg
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    ale masz przeboje!!! aż mi cię szkoda...
    wymiana rozrządu w H kosztuje 150euro i miałbyś kłopot z głowy...
    a tak kupa stresu straciłeś te same pieniądze albo i więcej i ciągle stresujesz sie nie sprawnym autem...
    oddaj auto do mechanika zapłacisz 50 albo 100eu i problem z głowy...
    przecież pewnie tam pracujesz wiec wydaj troszke za usługe na której się nie znasz i będzie ok... powodzonka
  • #53 31 May 2013 06:45
    ladamaniac
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Zerknij lepiej na wiązkę od gazu i sterownik gazowy, tu są dużo większe szanse usterki, zwłaszcza przy mocno zruszanej wiązce, kompy gazowe też padają znacznie częściej niż benzynowe - wtyczki śniedzieją zimne luty wtyczek, przekaźnikòw przełączających, rezystorów emulatorów itp.
  • #54 07 Jun 2013 11:14
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam śledzących temat:) Są postępy:) Dzisiaj zmieniłem świecę z 2 cyl na 3 cyl,bo ta na trzecim była strasznie mokra,ale napewno nie miało to wpływu na działanie na benzynie bo odizolowałem przewody co idą od wtrysków benzynowych i z 2 wtrysku bodajże zielonego przewodu poprowadziłem kabelek do przewodu do wtrysku 3 ( wszystko przy odpiętym aku) i co? chodzi na benzynie elegancko:) siedziałem tak z pół godz i czekałem aż coś się zacznie dziać i nic:)ładnie się wkręcają obroty:) nadal pozostaje gaz,bo normalnie się on przełącza na gaz ale pracuje już na trzech cały czas na gazie. I teraz trzeba wykombinowac coś z gazem:)
  • #55 10 Jun 2013 11:51
    raczka0040
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jaką kolego masz instalacje sekwencja czy zwykły??
  • #56 11 Jun 2013 00:52
    kapeq
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czujniki
  • #57 11 Jun 2013 06:48
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam.sekwencja ESGI wtryski REGFAST czy coś takiego niebieskie,dzisiaj podłączę przewody z drugiego wtrysku na trzeci i zobaczymy czy będzie chodził. A nie będzie za niskie napięcie wtedy na wtryskach tych dwóch jak przeciągne te przewody?
  • #58 11 Jun 2013 09:11
    raczka0040
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Raczej zainteresowałbym się na Twoim miejscu emulatorem wtrysków skoro nie działa jeden wtrysk to tak jak by emulator go odłączał sprawdź dobrze instalację
  • #59 11 Jun 2013 21:31
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (-1)
    raczka0040 wrote:
    Raczej zainteresowałbym się na Twoim miejscu emulatorem wtrysków skoro nie działa jeden wtrysk to tak jak by emulator go odłączał sprawdź dobrze instalację
    W końcu ktoś na to wpadł no no :D :D :D :)
  • #60 11 Jun 2013 22:20
    pablo1111
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    może to głupio zabrzmi , ale szukałem już tego emulatora i nie mogę go za nic znaleźć. czujnik ciśnienienia, wszystko wiem gdzie jest ale tego nie mogę zlokalizować
  Search 4 million + Products
Browse Products