X

Hyundai Santa Fe II 2.2 CRDi - Centralny zamek.

15 May 2013 11:37 ARartur04c
  • #1 15 May 2013 11:37
    artur04c
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam problem z centralnym zamkiem w moim Hyundaiu Santa Fe II 2006r. (nowy model) 2.2 CRDi 155KM, otóż problem tkwi w tym, że jeżeli zamknę drzwi pilotem to nie zamykają się wszystkie drzwi, przeważnie zostają nie zamknięte przednie od pasażera. Jeżeli zgaszę silnik i sam zablokuję te drzwi i zamknę pilotem to nie zamykają się drzwi lewe od pasażera i muszę je manualnie zamknąć, czasami zdarza się, że nie zamykają się prawe tylne od pasażera. Często też jest, że przód się zamknie, ale tył już nie chce, a czasami bez problemowo wszystkie drzwi się zamykają. W czym tkwi problem? Proszę o pomoc bo z tym się ciężko żyje :D
  • #2 16 May 2013 14:15
    witek_elektr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Spróbuj przesmarować zamki w drzwiach WD-40 lub innym, lepiej zdjąć boczki drzwi i ocenić czy na zamkach nie osadził się bród i kurz który spowoduje ciężką pracę. Impuls na zamek centralny trwa ok 1 sekundy dla tego jeśli się nie zdążą zamknąć to zostaną otwarte.
  • #3 16 May 2013 20:39
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdzę i powiem co dalej :D, może to być przyczyna jakiegoś zanieczyszczenia, ale nie do końca bo drzwi od kierowcy ani razu się w ten sposób nie zamknęły, tylko od pasażerów, ale sprawdzę i gdy zdiagzuję to napiszę.
  • #4 16 May 2013 20:54
    jerry1960
    Level 31  
    Helpful post? (+1)
    Nie powinno smarować się zamków płynem typu WD -40 bo wtedy dopiero robią się problemy z zamkami. Przemyj isopropanolem w sprayu -do kupienia w sklepach elektronicznych.
  • #5 17 May 2013 09:23
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ściągnąłem obicie drzwi. Widać elektronikę, klamkę. Od klamki idą dwie linki, jedna od otwierania tą rączką, druga od przycisku blokowania zamka. Idą one do wewnątrz drzwi przez blachę wiec będę musiał wykręcić tą blachę (blacha ma wielkość obicia drzwi)
    Jeżeli wezmę lekko przesunę to do zamykania drzwi, ale nie do końca i zamknę drzwi pilotem to działa, ale gdy chcę otworzyć to tak jakby nie miało siły :D, jeżeli chcę je otworzyć i też lekko przesunę to się otwierają, ale już nie chcą się zamknąć.
    Gdy otworzę drzwi to widzę część zamka, chodzi o tą zapadkę co ona sie blokuje gdy zamyka sie drzwi w samochodzie i obok jest takie kółeczko z - i ono się lekko rusza, gdy wcisnę pilotem. W przednich drzwiach to normalnie się obkręca w lewo lub w prawo, w zależności co chcę zrobić z drzwiami, czy chcę otworzyć, czy też zamknąć. Śrubokrętem normalnie gdy przekręcę to drzwi sie blokują, chodzi mi o to, że tak jakby blokuję je manualnie,tak jakbym zablokował je tym przyciskiem do zamykania drzwi manualnie. Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście :D Bo chyba troszkę namieszałem bo się spieszę, a samochód jest mi już potrzebny i chyba będę musiał jechać bez obicia drzwi.
  • #6 17 May 2013 09:50
    struś pędziwiatr
    Level 10  
    Helpful post? (-1)
    A czy zamki wszystkich drzwi się blokują po użyciu włącznika zamykania drzwi przez kierowcę od wewnątrz? Jeżeli tak to trzeba szukać przyczyny w interfejsie-centralce sterującej zamkami. Wg mnie za krótki impuls podawany przez centralkę powoduje niedomykanie siłowników. Jeżeli siłowniki działają prawidłowo po rozłączeniu ich z klamkami to szukać trzeba przyczyn w mechanice a nie elektronice.
  • #7 17 May 2013 11:36
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Blokowanie od wewnątrz drzwi po przez włącznik tez nie blokuje wszystkich drzwi. Jedynie drzwi zamykają się od kierowcy i od bagażnika. Niestety co do całego mechanizmu zamka nie doszedłem, ponieważ miałem problem z zdjęciem tej pokrywy pomiędzy obiciem, a szybą. Sam prawdopodobnie tego nie zdejmę.
  • #8 17 May 2013 12:22
    struś pędziwiatr
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A czy w czasie jazdy automat blokuje zamki? Jeśli nie blokuje to najprawdopodobniej centralka-interfejs centralnego zamka ma jakieś problemy.
  • #9 17 May 2013 12:51
    witek_elektr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Blokowanie się w czasie jazdy można ustawić komputerem serwisowym lub można to zignorować tak aby wcale nie zamykał po ruszeniu auta.
  • #10 17 May 2013 12:56
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ja podczas ruszania nie widziałem aby zamki się blokowały. Kiedyś nawet było testowane przy prędkości około 60km/h i tylne drzwi otworzyły się podczas jazdy...
  • #11 21 May 2013 09:40
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobrze. Sytuacja wygląda następująco. Otóż rozebrałem drzwi, wyciągnąłem cały zamek. Zamki mam elektroniczne. Nie są one rozbieralne. Wszystko jest czyste, działa lekko. Jeżeli podłącze na krótko to też centrala nie działa :D. Odsunięcie kilka mm linki od zamykana manualnego i zamknięcie/otwarcie drzwi działa (w zależności czy zamek chce otworzyć, czy zamknąć, po prostu wysuwam lub wsuwam linkę kilka mm, potem wciskam guzik albo na pilocie albo w samochodzie do blokowanie drzwi od kierowcy :)). Wygląda to tak, jakby nie miało siły zamknąć. Zamek w drzwiach wygląda tak (oferta nr 3218760185), a sterownik centrali tak (oferta nr 3250392902). Nie wiem gdzie właśnie jest umieszczona centrala zamka, przypuszczam, że gdzież z tyłu samochodu, ale pewny nie jestem. Przetrzepałem cały przód tzn pod kierownicą i z przodu od pasażera i sterownika centrali nie ma. Problem na 80% tkwi własnie w niej, bo prawdopodobnie podaje za mały prąd na zamki i on nie ma siły załapać. Proszę o pomoc w znalezieniu jej, chyba że problem tkwi nadal w czymś innym.

    ps
    proszę mi powiedzieć co to jest :D (oferta nr 3152357259) Czy to przypadkiem nie będzie centrala? Bo napisane jest moduł, ale jaki? do czego?
  • #12 23 May 2013 08:44
    witek_elektr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Przekaźniki centralnego zamka 2 szt znajdują się z tyłu puszki bezpieczników wewn. auta. Aby dostać się do puszki trzeba zdjąć osłonę, która jest obok drzwi pod deską nad pedałami. Jeśli Pan nie będzie mógł sobie dać rady, mogę przesłać schemat i fotografię obwodu zamka centralnego.
  • #13 23 May 2013 10:49
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jednak poproszę ten schemat i zdjęcie, ponieważ chcę mieć pewność, że nic nie uszkodzę i będę wiedział co rozkręcam :D. Mój adres e mail: artur04c(malpa)o2.pl

    Sprawdziłem przekaźniki. Są sprawne. Gdzie dalej szukać przyczyny? Ktoś mi mówił, że centrala zamka znajduje się w nogach z przodu, od pasażera, ale nie wiem czy to prawda...
  • #14 21 Jul 2013 10:32
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdzenie przekaźników wykazało, że są sprawne. Gdzie dalej szukać przyczyny? Czasami zamki same wariują, to znaczy ostatnio siedziałem w samochodzie i gdy otworzono drzwi pasażera to centrala szalała i drzwi się blokowały i odblokowywały i tak kilka razy, a również ostatnio zauważyłem, że gdy siedziałem w samochodzie i chciałem ręcznie zablokować drzwi od kierowcy od wewnątrz to mi obijało na otwieranie, jak przesuwam to odbija. Gdzie dalej szukać? Proszę o pomoc.

    ps.
    Kiedyś też samochód został z tyłu po prawej stronie uszkodzony dwukółką, to znaczy ktoś za mocno skręcił i bok dwukółki uderzył i wgniótł karoserię i gdy był u mechanika to wnętrze samochodu z tyłu było rozebrane. Ma to może coś wspólnego?
  • #15 25 Jul 2013 10:50
    witek_elektr
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Proponuje sprawdzenie ciągłości obwodu sterowania wyłączników krańcowych w siłownikach i przewodów od siłownika do centrali. Zły kontakt wyłączników krańcowych w siłowniku ewentualnie uszkodzone przewody w przelotce między drzwiami a słupkiem mogą być przyczyną występujących problemów.
  • #16 29 Sep 2013 12:00
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przepraszam, że nie odpisywałem. Kontakt w kablach jest. Sprawdzałem po przez wciskanie guzika do blokowana drzwi. Na początku brak reakcji, otwieram drzwi około 5cm i znów wciskam i tak kilkanaście razy, aż drzwi się otworzą do końca i bez rezultatu. Gdy zamykałem drzwi stopniowo, czyli czyli tak jak wyżej, ale w odwrotną sreonę.. Przesunąłem drzwi okolo 10 cm i wciskam zamykanie zamków bez rezultatu i tak dalej, aż gdy centralny zamek przestał działać, to znaczy od kierowcy drzwi, które ciągle działały bez zarzutu przestały się blokować, oraz w klapie bagażnika powstał taki zgrzyt przypominający tarcie trybów, które się ze sobą styknęły (można określić ten dźwięku do dźwięku, w którym próbujemy wrzucić bieg bez sprzęgła :D) Zostawiłem to na kilka minut i po 10 minutach było tak jak wcześniej, czyli drzwi kierowcy i bagażnik normalnie się zamykają i czasem załapie zamek w drzwiach od pasażera z tyłu po prawej stronie. Drzwi przednie pasażera jak i drzwi pasażera z tyłu w ogóle nie reagują i trzeba je ręcznie otwierać jak i zamykać. Kompletnie nie wiem co robić. Byłem z tym w serwisie w Hyundaiu i również tam nie wiedzą co padło...
  • #17 29 Sep 2013 12:27
    Pfemek
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Masz uszkodzone silniczki siłowników w zamkach.
    Można przerobić na uniwersalne albo spróbować naprawić. Ja montowałem uniwersalne...
  • #18 29 Sep 2013 12:29
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ile to kosztuje? Czy muszę wymieniać wszystkie czy tylko te, które są uszkodzone oraz czy można to wymienić w własnym zakresie? :D A i czy to będzie skomplikowane? Może jakaś instrukcja? Bo dojście co głównego zamka i siłowników znam i mam to obcykane :)

    Ps oraz oczywiście gdzie to znajdę i jeszcze pytanie, jak te uniwersalne się sprawują ?
  • #19 29 Sep 2013 13:14
    diodabg
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Witam kolegę ;-)
    Pisaliśmy w innym twoim temacie i wygląda na to że masz problem z całą instalacją w twoim autku :-(

    Ale jeśli chcesz to możesz sam zamontować np. centralny zamek. Najpierw sprawdz czy siłowniki są spalone bo mogą być dobre. Sprawdzenie jest proste na przemian plus i minus i ma otwierać i zamykać. Jak wszystkie działają kupujesz uniwersalny sterownik centralnego zamka /allegr.../ Jeżeli siłowniki spalone kupujesz komplet siłowników z centralką , wszystko bardzo proste w montażu wraz z instrukcją i wszystko działa :-)

    Ale lepiej niech przejrzy elektryk twoją instalację zanim spali ci się auto tym bardziej że masz wiele problemów z elektryką...
    Pozdrawiam :-)
  • #20 29 Sep 2013 13:22
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem z zamkami był od dawna, a z tym ESP to niedawno wyskoczyło, ale na szczęście samo sie naprawiło, bo prawdopodobnie było coś z czujnikiem ponieważ brutalnie się nim jeździło po terenie, ale temat z ESP jest już zamknięty :D, teraz należy rozwiązać problem z zamkiem i samochód będzie 100% sprawny :). Jeżeli kupię uniwersalny sterownik centralnego zamka to będę zmuszony wymienić pilot na inny, zgadza się? Nie ma jakiegoś oryginalnego lub innego sposobu aby pozostać przy oryginalnym pilocie?
  • #21 29 Sep 2013 13:39
    diodabg
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    artur04c wrote:
    Nie ma jakiegoś oryginalnego lub innego sposobu aby pozostać przy oryginalnym pilocie?

    Jest całkiem możliwe że bedzie chodzić na orginale. Wszystko będzie w instrukcji centralki i po prostu wepniesz je pod te oryginalne przekazniki jeśli rzeczywiście chodzą... Jeden przekaznik impuls do otwierania drugi do zamykania i ' Wesołych świąt' :-)
  • #22 29 Sep 2013 13:43
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobrze, najpierw trzeba będzie zająć się tymi siłownikami, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że są spalone, ponieważ one nie mają siły tak jakby przebicia, jeżeli się je wspomoże to czasami łapią, ale i tak trzeba manualnie lekko przesunąć ten przycisk do blokowana drzwi i wcisnąć guzik do blokowania zamka, wtedy załapuje, ale otwierać nie otworzy i trzeba lekko przesunąć i po wciśnięciu guzika sie otworzą, czyli nie ma siły i wygląda na spalony ze względu słabej siły.

    PS do przekaźników doszedłem. Niby są sprawne, dodaję foto prawdopodobnie tych oto przekaźników.Były sprawdzane u elektryka i są sprawne. I sam sprawdzałem w domu. Jeżeli były podłączone i wcisnęło sie guzik do zamykania drzwi z pilota to jeden przekaźnik tykał, a jeżeli wcisnęło się do otwierania to drugi tyknął.
  • #23 29 Sep 2013 13:48
    diodabg
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wiązka jest ok i wina stoi tylko po stronie siłowników to kup tylko uniwersalne siłowniki i je wepnij do org. instalacji i będzie ok.
  • #24 29 Sep 2013 13:50
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przekaźniki były sprawdzane u elektryka i są sprawne. I sam sprawdzałem w domu. Jeżeli były podłączone i wcisnęło sie guzik do otwierania drzwi z pilota to jeden przekaźnik tykał, a jeżeli wcisnęło się do zamykania to drugi tyknął.
    Jeżeli wyciągnę cały ten mechanizm zamka i podłączę go na krótko do akumulatora to da radę w ten sposób sprawdzić siłownik? Czy do siłownika idzie inne napięcie (choć wydaje mi się, że powinno iśc 12v :D)
  • #25 29 Sep 2013 14:09
    diodabg
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    12v ale tylko na chwilke...
  • #26 29 Sep 2013 14:10
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak aby styknęło dosłownie 1sek bo spali... i nie pamiętam czy tam idzie kable 2 żyłowy czy więcej, jeżeli będą dwie to muszę podłączyć + do + a - do - i wtedy powinno zamknąć, a jeżeli dotknę - do +a + do - to powinno zamknąć, zgadza się?
  • #27 04 Oct 2013 12:27
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobrze, sytuacja wygląda tak, załączam film przedstawiający działanie zamykania drzwi przednich pasażera, oraz prawidłową pracę zamykania drzwi od kierowcy. Może gdy to ktoś z Was zobaczy podpowie coś na ten temat bo rozbierać nie chcę nie potrzebnie, może sie zdiagnozuje i wszystko za jednym zamachem się zrobi :), ewentualnie mogę rozebrać i podłączyć na "krótko", ale nie wiem co to da :D (przepraszam za słabą jakość, ale nagrywałem telefonem, gdyż mam wolny internet i z kamery długo by przesyłało). PS w tylnych drzwiach tak samo działa, jak z przodu u pasażera, ale tego nie nagrywałem bo nie ma sensu...


    Link
  • #28 12 Oct 2013 20:11
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odświeżam temat...
  • #29 12 Oct 2013 20:51
    Pfemek
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Dostałeś odpowiedź. Silniczki siłowników nawaliły. Wiesz co się dzieje z mocą w układzie gdy rośnie rezystancja? Rozebrałeś kiedykolwiek silniczek z zabawki, choćby dlatego, żeby wiedzieć jak działa i co się może w nim zepsuć? Wiesz, że w niektórych silniczkach stosowany jest rezystor ograniczający prąd "zwarciowy"?
  • #30 12 Oct 2013 21:01
    artur04c
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobrze, to w takim przypadku rozbieram i dobieram odpowiedni silniczek, w razie problemów będę ponawiał temat :)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products