X
  • #1 04 Jun 2013 16:59
    cegulla
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam! Posiadam astrę II 2.0dtl 82km. Niedawno o niej pisałem, że nie chciała odpalać itp., wymiana głowicy pomogła. Jakieś 4 tygodnie temu po raz drugi musiałem robić sterowniki pompy, ale to nie o tym temat. Od początku jak mam ten samochód to muszę lać do niego dużo oleju. Teraz dokładnie nie powiem ile tego oleju miesięcznie muszę dolać, ale powiem :) . Przebieg obecny to około 280tyś na liczniku, ale kiedyś jak majster mi robił pierwszy raz sterowniki pompy zaoferował cofnięcie licznika i cofnął go o jakieś 20tyś km więc przebieg teraz wynosi jakieś 300tyś km. Była wymieniana uszczelka pod głowicą i dalej oleju trzeba lać. Fachowiec, który ostatnio wymieniał tą uszczelkę mówił, że silnik już ma przedmuchy i jest zużyty. Nie wiem jak tu się sprawdza zużycie silnika, po necie czytałem, by odkręcić korek oleju i patrzeć czy olej nie pryska itp. lub zmierzyć kompresje. Ostatnio gdy zaglądałem pod maskę zauważyłem (chyba) na skrzyni biegów taki luźny kabelek, który jest w oleju. Ten kabel wraz z końcówką lata luźno na boki bez oporów. Czy to może być wina tego cieknącego oleju? Wstawiam zdjęcia (pierwsze zdjęcie jest przekręcone):

    Opel Astra II 2.0 DTL 82km - Znikający olej. Opel Astra II 2.0 DTL 82km - Znikający olej.
  • #2 04 Jun 2013 17:29
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Według mnie, wytłumaczenie jest jedno, to wina jest po stronie uszczelniaczy zaworów, jeśli na zewnątrz nie ma żadnych śladów wycieków to luźny kabelek nie będzie niczemu winien, tym bardziej, że żaden kabel nie powinien bezpośrednio wchodzić do silnika, a to co pokazałeś na zdjęciu to prawdopodobnie siłownik sprzęgła.
  • #3 04 Jun 2013 18:39
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    A może już być, że silnik kończy żywot ?
  • #4 04 Jun 2013 18:57
    decybel91
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Tak, choć uszczelniacze to gumki, które z czasem popuszczają.
  • #5 04 Jun 2013 19:00
    matimon22
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Tak. Widziałem już Saaba z 2.2 DTI z 2004r z kompresją 21,22,21,21. Tak więc wszystko możliwe.
  • #6 04 Jun 2013 19:15
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Zależy co rozumiesz przez kończy się silnik. Podstawa to pojechać do dobrego mechanika który oceni jaki jest stopień zużycia silnika. Szkoda że mając zdjętą głowicę nie postarałeś się o pomiary zużycia gładzi cylindrowych, a zakładając głowicę nie pokusiłeś się o wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzeniu i przeszlifowaniu zaworów. Silnik nie jest wysilony i podejrzewam że przy wymianie niektórych części będzie jeszcze długo służył. A na koniec Opel ma tak duże normy zużycia oleju ( około 1l na 1000km). że twój samochód na pewno mieści się w normie
  • #7 04 Jun 2013 19:18
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie nie jestem pewien co do tych uszczelniaczy czy były zmieniane, ale chyba mi się wydaje, że były.



    matimon22 wrote:
    Tak. Widziałem już Saaba z 2.2 DTI z 2004r z kompresją 21,22,21,21. Tak więc wszystko możliwe.


    Te wartości kompresji co podałeś to dużo czy mało ? A u mnie ile powinno być na tłoku mniej więcej ?
  • #8 04 Jun 2013 22:44
    matimon22
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    cegulla wrote:
    Właśnie nie jestem pewien co do tych uszczelniaczy czy były zmieniane, ale chyba mi się wydaje, że były.



    matimon22 wrote:
    Tak. Widziałem już Saaba z 2.2 DTI z 2004r z kompresją 21,22,21,21. Tak więc wszystko możliwe.


    Te wartości kompresji co podałeś to dużo czy mało ? A u mnie ile powinno być na tłoku mniej więcej ?


    Min 25.
  • #9 05 Jun 2013 11:46
    benyy1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    a może przez turbinke pije?
  • #10 05 Jun 2013 12:29
    Seweryn82
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Bez przesady z tymi normami. Ja mam przebieg 230000km i nie dolewam nic między wymianami. Wymiany robię co 10000km.
  • #11 05 Jun 2013 14:22
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    A to ciekawe. Ja też robię wymiany co jakieś 10tyś, ale w tym ciągu między wymianą a wymianą to chyba połowa tego oleju co wlałem na wymianie to jest nowa. To może ta turbina, ale trzeba by ją rozebrać ? Czy widać coś na zewnątrz może.
  • #12 10 Jun 2013 15:21
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Z turbiny to nie cieknie bo oglądałem ją i jest czysta.
  • #13 10 Jun 2013 22:39
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W tych silnikach często olej cofa się do baku przez nieszczelne trawersy. Zobacz jak wygląda u ciebie filtr paliwa jak czarny to wszystko jasne.
  • #14 21 Jun 2013 13:27
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ostatnio zrobiłem uszczelkę pod wałem i jest okey jak narazie. Teraz mam kolejny problem, ale nie z silnikiem a z klimą. Kurcze co roku muszę ją nabijać bo ten gaz ucieknie. Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem chłodnicę i dalej coś jest, że nie trzyma. Każdy fachowiec mówi co innego .
  • #15 22 Jun 2013 09:19
    Seweryn82
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź jeszcze raz chłodnicę.Mimo wymiany mogła już się uszkodzić. Mam nadzieję że wymieniałeś na nową. Miejsce uszkodzenia chłodnicy w astrze to punkt bezpośrednio za silnikiem wentylatora. Zresztą bez nabicia azotu i sprawdzaniu wszystkich możliwych miejsc wycieku, nic nie zrobisz. I nie wierz fachowcom że jak przechodzi próbę podciśnienia przy nabijaniu to jest ok. Ja tak miałem przez 3 lata - za każdym razem przechodził próbę szczelności a gazu starczało mi tylko na okres jednego roku. Próba azotu i płynu pieniącego ujawniła dziurę w parowniku.
  • #16 22 Jun 2013 11:46
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Płyn pieniący mówisz ? Czyli oni mi wlewają do środka tego płynu i tam gdzie wycieknie to jest dziura ? Tak to działa ?

    Chłodnicę nową zakładałem zapłaciłem za nią coś koło 400zł.
  • #17 22 Jun 2013 20:47
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Nie bardzo się na tym znam, ale słyszałem o dodatkach fluorescencyjnych i obserwacji przy lampie ultrafioletowej
  • #18 25 Jun 2013 02:20
    Seweryn82
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Nie kolego nie wlewają płynu tylko wtłaczają azot pod takim ciśnieniem jaki występuje podczas działania klimatyzacji. Następnie pryskają lub smarują miejsca możliwych wycieków. Jeśli chodzi o ultrafiolet to można dodać do oleju już po zlokalizowanej i usuniętej awarii i np. po miesiącu pracy klimatyzacji zgłosić się na dodatkowy przegląd w celu weryfikacji. cena 400zł za chłodnicę wskazuje na produkcję Chińską ( co prawda ja też z pełną świadomością na taką wymieniłem, ale produkowana dla FOTY więc produkcja z jakąś minimalną kontrolą jakości)
  • #19 02 Jul 2013 18:29
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    To ile taka markowa chłodnica kosztuje ?
  • #20 03 Jul 2013 19:11
    cegulla
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Propo szacowania przebiegu to się pomyliłem. Faktyczny przebieg szacuje gdzieś w granicach 400-500tyś km! To przy tych km to chyba silnik nie posłuży najwięcej?!
  Search 4 million + Products
Browse Products