Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Cze 2013 17:07
    ricu
    Poziom 9  

    Witam tak jak w temacie, wczoraj zajechałem na stację benzynową, zgasiłem silnik, zatankowałem i już nie odpalił, zadzwoniłem do znajomego mechanika, opisałem objawy zalecił, żeby poluzować mocowanie śruby na wtrysku i go kręcić, tak zrobiłem i nie leciało nic ani paliwo ani powietrze, zakręciłem wtrysk poprosiłem znajomego zaholował mnie pod dom, po ok 4 godzinach wieczorem postanowiłem dać mu szansę , zakręciłem i odpalił. Dziś rano zawiozłem syna i żonę do pracy zagrzał się dojechałem pod dom i jak chciałem go po godzinie odpalić już nie chciał. Zdemontowałem sterownik pompy wtryskowej, przeczyściłem styki we wtyczce i gnieździe, otworzyłem sterownik licząc na to że może wytropię zimny lut, ale nic wszystko jak spod igły, więc zakleiłem i przykręciłem z powrotem, była obok sterownika wtyczka, brązowa, do której dochodziły trzy przewody wysunąłem wyczyściłem ( może ktoś z kolegów wie od czego to jest ?? ) optycznie wszystko ok. Po podłączałem wszystko podłączyłem akumulator, za kierownicę i odpalił. Zgasiłem i odpalił znowu i tak z 5 razy. Przejechałem się do miasta i z powrotem zagrzał się i znowu kiszka nie chce odpalić. Postanowiłem sprawdzić błędy wyskoczył jeden 0571 ( 0571 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" - taki opis tego błędu znalazłem ) ale ja nie mam tempomatu a światła hamowania działają bez zastrzeżeń. Postanowiłem go "zresetować" odłączyłem akumulator i po podłączeniu okazało się że i tak nie odpalił.
    Potrzebuję waszego wsparcia, czy wymiana sterownika pomoże czy nic nie da czy może szukać innego problemu ??

    Pozdrawiam Robert

  • #2 06 Cze 2013 17:40
    1078231
    Usunięty  
  • #3 06 Cze 2013 17:48
    ricu
    Poziom 9  

    a jakich szczegółów potrzebujesz, bo wydawało mi się , że dość dokładnie opisałem problema

  • #4 06 Cze 2013 17:57
    1078231
    Usunięty  
  • #5 07 Cze 2013 11:54
    ricu
    Poziom 9  

    Auto naprawiłem po przejściach.

    Otóż jak pisałem po nocy odpalił, jak był zimny, jak był gorący czy nawet ciepły nie chciał drgnąć, więc postanowiłem odłączyć czujnik temperatury umiejscowiony przy termostacie. Przekręciłem kluczyk i odpalił, wiatraki na chłodnicy chodziły na maxa, ponowiłem próbę i znowu poszło. Postanowiłem sprawdzić czy wyskoczy jakiś błąd i rzeczywiście wyskoczył 0115 czyli czujnik temperatury ( na rysunku w pliku oznaczony nr 1 ).

    Opel/Astra/ 1.7 DTI ISUZU - Opel Astra G - Kręci nie odpala błąd p0571



    Po ponownym podpięciu starego czujnika nadal kręci jak do tej pory jak jest gorący nie blokuje się. Już zamówiłem czujnik zaraz wymieniam i jadę na komputer zobaczymy co wykaże. Po powrocie się podzielę refleksjami z badania - jeśli moderatorzy pozwolą.

    Pozdrawiam Robert

  • #6 07 Cze 2013 19:13
    ricu
    Poziom 9  

    jeśli jeszcze ze mną wytrzymacie i moderatorzy pozwolą, będę kontynuował wątek aż do rozwiązania.

    Jak pisałem z rana miałem wymienić czujnik i jechać na badanie komputerowe. Jak rano jeździł i palił na życzenie tak ok 12 nie chciał zaskoczyć i cały czas wskazywał błąd 0115 - czujnik temperatury. Więc poprosiłem znajomego zawiózł mnie do sklepu odebrałem czujnik, podłączyłem i żadnej zmiany, błąd 0115 jak wyskakiwał tak było też po wymianie czujnika. Wróciłem przed komputer i zacząłem intensywnie szukać po forach na jednym poczytałem o przeniesieniu sterownika pompy wtryskowej w chłodniejsze miejsce, na kolejnym o czujniku położenia wału korbowego, że się psuje a na jednym pośród wielu komentarzy było lakoniczne stwierdzenie - ten błąd to czujnik pedału hamulca - więc biorąc pod uwagę pierwszy błąd, który u mnie się wyświetlił 0571 - Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" - postanowiłem pójść tym tropem i zdemontować czujnik pedału hamulca. Po rozebraniu okazało się że są nadpalone styki powinno być to widoczne na zdjęciu.

    Opel/Astra/ 1.7 DTI ISUZU - Opel Astra G - Kręci nie odpala błąd p0571

    Opel/Astra/ 1.7 DTI ISUZU - Opel Astra G - Kręci nie odpala błąd p0571



    Po odłączeniu tego czujnika błędy zniknęły, nic się nie wyświetla, auto pali na zawołanie, teraz idę na obiad, po 18 mam jechać w jedno miejsce i będę miał okazję jeszcze go sprawdzić. Postaram się doczyścić powierzchnie styku, jak się uda ok jak nie kupię nowy czujnik. O wynikach będę pisał na bieżąco.

    Pozdrawiam Robert

    Dodano po 56 [minuty]:

    Przed chwilą znowu sprawdziłem i nadal odpala.
    Rozebrałem włącznik świateł stopu i rzeczywiście jedna z platynek była nadpalona, nadlałem cyną i zamontuję, jak się sprawdzi ok jak nadal będzie nie tak zamówię nowy włącznik.

    Pozdrawiam Robert

  • #7 08 Cze 2013 16:43
    ricu
    Poziom 9  

    Ok to chyba już koniec mojego postu.

    Auto jeździ, bez problemu odpala, nie pojawiają się żadne błędy.

    Gdybym sam tego nie doświadczył nigdy bym w to nie uwierzył, że włącznik świateł stopu lub jak kto woli czujnik pedału hamulca może mieć tak dalekosiężny wpływ na sterowanie pompą wtryskową.

    Mam nadzieję, że moje doświadczenia w naprawie opla lub vauxhall astra komuś posłużą za inspirację i pomogą w uruchomieniu auta.

    Jeszcze jedno spostrzeżenie gdy postanowiłem dobrać się do czujnika pedału hamulca, już po odłączeniu kabla od czujnika auto bez problemu odpaliło.

    Po podpięciu naprawionego czujnika pedału hamulca wyskoczył błąd czujnika temperatury, myślałem że będę musiał go wymienić ale postanowiłem poczekać i rzeczywiście po kilku godzinach beż żadnej ingerencji z zewnątrz błąd ten przestał się wyświetlać.

    Pozdrawiam Robert

  • #8 09 Cze 2013 01:41
    ricu
    Poziom 9  

    Stwierdzenie chyba w poprzednim komentarzu było chyba prorocze.
    Dziś po południu poszedłem do pracy zrobiłem ok. 80 km i nagle podczas jazdy zgasł i nie dało się już go odpalić. Jutro jak ostygnie sprawdzę czy będzie można go odpalić.

    Praktycznie pozostały trzy rzeczy - czujnik położenia wału korbowego, sterownik pompy wtryskowej i immobilizer. Czujnik położenia wału wykluczyć najprościej bo trzeba zmierzyć mu rezystancję powinna być ok 600 - 1000 Ohm. Zobaczę jak wymontuję i na pewno napiszę jak było.

    Pozdrawiam Robert

  • #9 09 Cze 2013 13:31
    ricu
    Poziom 9  

    Właśnie wróciłem od Astry, razem z moim 17 letnim synem Konradem wyczyściliśmy zawór ERG bo było najłatwiej 2 godziny i nic nie poprawiło się, ale przynajmniej jest czysty.
    Planuję że po naprawieniu auta napiszę książkę "Astra - przypadki kliniczne".

    Został czujnik położenia wału korbowego, ale na razie chwila przerwy.

  • #10 09 Cze 2013 23:18
    wk2802
    Poziom 9  

    Witaj,
    Czujnik wału to chyba nie jest, ponieważ nawet gdy go się odłączy, to jest jeszcze drugi na pompie wtryskowej i komputer bierze z niego sygnał o położeniu.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze coś. Podłącz się komputerem, wyłącz przekaźnik pompy (czyli załącz go na stałe) i spróbuj zapalić. Gdy zapali od kopa, to znaczy, że to immo.
    Jeżeli nie zapali, sprawdź, czy jest paliwo na wtryskach (czy psikają) i ciśnienie. Wtedy trzeba sprawdzić elektrozawór ciśnienia w pompie.
    Miłej zabawy

  • #11 10 Cze 2013 00:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    wk2802 napisał:

    Jeszcze coś. Podłącz się komputerem, wyłącz przekaźnik pompy (czyli załącz go na stałe) i spróbuj zapalić. Gdy zapali od kopa, to znaczy, że to immo.
    Jeżeli nie zapali, sprawdź, czy jest paliwo na wtryskach (czy psikają) i ciśnienie. Wtedy trzeba sprawdzić elektrozawór ciśnienia w pompie.
    Miłej zabawy

    Nie mąć Koledze w głowie, jakie immo zgasi silnik w czasie jazdy, normalna i częsta usterka sterownika. Można się bawić w wymiany czujników, przypadki jak widać się nakładają. Już naprawiony i dalej nie odpala. I tak wymieniać w nieskończoność.

  • #12 10 Cze 2013 09:00
    wk2802
    Poziom 9  

    Wielkie sorki Ricu, ale to do Pawel wawa -
    Akurat z autopsji miałem podobny przypadek i wcale nie był to sterownik.
    Ponadto nie jesteś tutaj, aby zarzucać komuś mącenia w głowie, tylko przedstawić konstruktywne rozwiązania problemu, bazując na swoim doświadczeniu i przypadkach z "życia wziętych". Jeżeli nie masz nic konkretnego do przedstawienia na forum, to nie pisz głupot, tylko po to, aby dostać kolejne punkty lub naprawić auto za kasę. Wielki mi Moderator ! Tu spotykają się ludzie, którzy chcą we własnym zakresie rozwiązać problem, a nie podpierać się firmami, które zdzierają kupę kasy za byle gówni..ą diagnozę.
    Pozdrawiam

  • #13 10 Cze 2013 09:15
    przem27
    Poziom 29  

    Ale jeśli piszesz coś co nie ma sensu to ktoś Cię upomina po prostu, akurat Paweł nie jednemu tutaj pomógł i to nie za kasę czy punkty, a Ty? To jest forum techniczne więc wróżenia i czy czarnoksięstwa nie uprawiamy.
    Co do problemu, to spróbuj spojrzeć w parametry jak nie odpala.
    pozdr

  • #14 10 Cze 2013 09:32
    andrzej20001
    Poziom 40  

    Sterownik na pompie wyjmij i napraw.

  • #15 10 Cze 2013 16:52
    ricu
    Poziom 9  

    Pawel wawa napisał:
    wk2802 napisał:

    Jeszcze coś. Podłącz się komputerem, wyłącz przekaźnik pompy (czyli załącz go na stałe) i spróbuj zapalić. Gdy zapali od kopa, to znaczy, że to immo.
    Jeżeli nie zapali, sprawdź, czy jest paliwo na wtryskach (czy psikają) i ciśnienie. Wtedy trzeba sprawdzić elektrozawór ciśnienia w pompie.
    Miłej zabawy

    Nie mąć Koledze w głowie, jakie immo zgasi silnik w czasie jazdy, normalna i częsta usterka sterownika. Można się bawić w wymiany czujników, przypadki jak widać się nakładają. Już naprawiony i dalej nie odpala. I tak wymieniać w nieskończoność.


    ok sorry za immo ale to była sugestia sąsiada, po namyśle wiem że w przypadku immo wystartował by na chwilę i zgasł

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wczoraj wieczorem wyjąłem zawór TCV ( droga przez mękę zwłaszcza jeśli chodzi o odkręcenie śruby pomiędzy zaworem i pompą ) gołym okiem nie widać żeby był nieszczelny ale na wszelki wypadek go zalałem klejem i wyprowadziłem kable

    sugestia z forum : http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284287612

    , za chwilę biorę się za elektrozawór na pompie.

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    ok jutro auto idzie do mechanika na komputer i zobaczymy co on powie

  • #16 13 Cze 2013 21:56
    ricu
    Poziom 9  

    ups ten mechanik był do niczego, usterki nie naprawił, stwierdził że trzeba wymienić pompę wszystko by było ok gdyby nie £100 za pompę i £200 za jej wymianę a auto warte £700 więc skórka nie warta wyprawki jutro wystawię na gumtree tak jak stoi jak zejdzie to ok jak nie to na części, mam go dosyć.

    Pozdrawiam Robert

  • #17 14 Cze 2013 22:34
    sputnik1
    Poziom 16  

    Jak coś biore od Ciebie turbinę.

  • #18 15 Cze 2013 00:05
    ricu
    Poziom 9  

    sputnik1 napisał:
    Jak coś biore od Ciebie turbinę.


    a skąd jesteś ??

  • #20 15 Cze 2013 16:10
    ricu
    Poziom 9  

    no przelutowałem sterownik, skleiłem i czekam aż silikon zaschnie, założę i napiszę czy pali

  • #21 17 Cze 2013 17:16
    ricu
    Poziom 9  

    ok przyszedł czas na epilog

    i jak to w bajkach bywa żyli długo i szczęśliwie - takie piękne zakończenie przydługawej historii

    i tak samo jest w moim przypadku tylko, ze astrę sprzedam przy pierwszej okazji

    wracając do tematu, astra pali na widok kluczyka - jest ok

    przyczyna zgodnie z oczekiwaniami - ZAWÓR SPV - ale zeby go wykręcić trzeba zdjąć zawór ERG i pokombinować ( klucz 38 przycięty ), ale się opłaciło

    po wyjęciu i rozebraniu zaworu okazało się, że metalowy element, który powinien poruszać się wewnątrz zaworu zaciął się, po jego mechanicznym wyjęciu u góry były widoczne 2 kanaliki odpowietrzające, które były zapchane syfem, po przeczyszczeniu kanalików i włożeniu metalowego elementu i złożeniu zaworu - auto odpaliło i tak jest do dziś

    na tym kończę post

    pozdrawiam Robert

    życzenia można składać poniżej lub na PW, uważam, że przy odrobinie zaparcia może to zrobić każdy, ja pracuję jako dostawca pizzy, pomagał mi syn który ma 17 lat nie mamy żadnego doświadczenia ani wykształcenia mechanicznego

  • #22 06 Lut 2014 17:15
    dbarmen7459440
    Poziom 7  

    Witam ja mam podobny problem czytam czytam ale nie widze mojego problemu moja astra pali jak jej sie chce zaczeło sie od uszkodzonego kabla w tylnej klapie roił zwarcie podczas podgrzewania tylnej szyby 4 razy ładowałem aku. potem zablokowała sie stacyjka odpalił i nie szło go zgasic zona zgasiła go odlaczajac aku i duszac silnik bo był ciąge właczony zapłon stacyjke wymienił mi kolega i było dobrze jeden dzień teraz zapala i gasnie jak mu pasuje to chodzi jak nie to gasnie

  • #23 06 Lut 2014 22:58
    ricu
    Poziom 9  

    sprawdź zawór który opisałem, klucz ok. 38 do odkręcenia, największy zawór na pompie wtryskowej, odpowiada za doprowadzenie paliwa do pompy wtryskowej i jednocześnie odpowiada za gaszenie auta, ponieważ diesla gasi się przez odcięcie paliwa, powodzenia

  • #24 09 Lut 2014 10:18
    jędrek 78
    Poziom 5  

    Witam forumowiczów ,podepnę się pod wasz temat mam podobny problem ale z astrą dti 2,0 rocznik 2004. rano po przestaniu całej nocy nie zapalił , i postanowiłem poszukać okazało się że w filtrze paliwa była woda – nowy filtr odpowietrzenie no i lipa zapalił dopiero po ciągnięciu , zostawiłem go i na drugi dzień też z kluczyka nie gada , sprawdzam filtr a on jest pusty dodam ze po odpaleniu na holu dużo jeździłem a więc myśle że ropę przegoniłem dobrze przez cały układ , dmuchałem też powietrzem w przewód od filtra do baku , pusty filtr jest po przestaniu w garażu całej nocy już dwa razy pali tylko na holu , moje pytanie co może być za przyczyna a morze mieliście podobny problem z góry dzięki.

  • #25 14 Lut 2014 19:32
    dbarmen7459440
    Poziom 7  

    witam sprwdziłem wszystko co pisaliscie i nic sie nie zmieniło po odpaleniu silnika zaraz gasnie odkryłem przypadkiem ze w kluczykach brakuje tego małego czarnego czujnika od imobilajzera i to bedzie ten powód gaszenia silnika mozna jakos obejsc to zabezpieczenie imobilajzera ?

  • #26 30 Kwi 2014 09:50
    ricu
    Poziom 9  

    Nie immo nie obejdziesz, NO chyba że kupisz cały komplet i wymieniasz cewkę przy kierownicy, sterownik i guziczki w kluczykach

  • #27 01 Maj 2014 16:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Taniej będzie doprogramować nowy transponder.

  • #28 01 Maj 2014 19:20
    ricu
    Poziom 9  

    NO jeśli masz taką możliwość żeby doprogramować transponder to będzie łatwiej i szybciej

  • #29 11 Gru 2014 08:57
    freakdahouse
    Poziom 1  

    Witam jestem tu nowy ale dużo wspomagałem się tym forum, dlatego postanowiłem podpowiedzieć co dotknęło moją asie.
    Po przejechaniu trasy - 300km wróciłem do domu, na drugi dzień dojazd do pracy około 5 km i postój 2-3 godz. Po tym czasie wsiadłem i czapa... samochód kręcił ale nie odpalał, oba kluczyki nie dawały skutku. Pojawił się słynny "samochodzik z kluczykiem" który "migał". Auto tydz u mechanika - okazało się, że przy stacyjce było coś grzebane wcześniej i kable nie stykały prawidłowo. Nie mogłem podłączyć komputera bo zwyczajnie go nie czytał, przez ten problem. Koszt naprawy 500zł. Może komuś pomogłem.
    Pzdr

  • #30 30 Kwi 2015 18:28
    ybslon
    Poziom 2  

    Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei...
    Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez problemu. W końcu znalazł się wolny dzień w pracy i postanowiłem, że spróbuję wyczyścić zawór SPV. Rozebrałem, wyciągnąłem zawór i go rozebrałem, nie wyglądał na jakiś zanieczyszczony. Więc postarałem się nie brudząc złożyć go z powrotem. Wkręciłem zawór, poskładałem auto (kolektor, EGR, 2 przewody paliwowe, przewód powietrza od turbiny, sterownik silnika) podłączyłem wszystkie wtyczki: przepływomierz, EGR, sterownik silnika, zawór regulacji podciśnienia - ten zaraz przy EGR i oczywiście wtyczkę SPV. Dokręciłem opaski zaciskowe na przewodach, wsiadłem do auta sprawdzić efekt i ... nie odpaliło. Akumulator się rozładował. No to pewny, że może się coś lekko zapowietrzyło próbowałem na popych odpalić, ale i w ten sposób już nie chce. Mało tego później próbowałem też na holowaniu, ale też nie działa. Zastanawiałem się nad odwrotnym podłączeniem wtyczek od sterownika, ale na odwrót się nie da.
    Podsumowując autko nie chce palić. Przy próbie odpalenia zachowuje się jakby chciało odpalić, tak jakby się odpalało na mrozie, wskazówka obrotomierza dźwiga się do ok. 500 RPM zaczyna łapać trzepie już autem ale nie odpali. Proszę o pomoc. Chcę moją Astrę z powrotem, bez problemów z odpalaniem :)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty