X

Skoda Fabia I - Kierownica ucieka w lewo

08 Jun 2013 10:35 JBJBZ
  • #1 08 Jun 2013 10:35
    JBZ
    Level 4  
    Helpful post? (0)
    Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo.
    Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii. W zawieszeniu luzów nie ma, opony są nowe, wyważone, zbieżność była do poprawki jest ustawiona. Kąty (zresztą nieregulowane) są ok a różnice przy kręceniu kierownicą zostały.Opory toczenia i siła hamowania również jest ok.
    Nie jest problem uniemożliwiający eksploatację auta ale nie jest również po mojemu prawidłowy objaw. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w rozwiązaniu problemu.
  • #2 08 Jun 2013 10:49
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (+1)
    Na postoju też jest ta różnica, czy tylko podczas jazdy?
  • Helpful post
    #3 08 Jun 2013 12:36
    maxmax77
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy .
    Jeżeli nie ma różnicy .
    Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
  • Helpful post
    #4 09 Jun 2013 08:27
    andrend
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Czy masz pomiary z geometrii, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Łożyska Mc phersona są w porządku, często rdzewieją i występuje problem o którym piszesz.
  • #5 09 Jun 2013 09:50
    JBZ
    Level 4  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za zainteresowaniem tematem.
    Problem występuje tylko w czasie jazdy a nawet wydaje mi się że jest zauważalny po przejechaniu kilku km.

    Geometria po regulacji str. lew/str. pr.
    - zbieżność 0 st 0 min/ + 0 st 0 min, całkowita + 0 st 0 min,

    - kąt wyprz. sworznia zwr. + 3 st 40 min/ + 3 35 min - oba wyniki poza zakresem (+ 4 st 28 min / + 0 st 30 min -0 st 30 min, człowiek, który regulował twierdzi że skoro obie wartości są zbliżone to nie może to mieć wpływu na nieprawidłowe objawy z jednej str,

    - pochylenie osi sworznia zw. +13 st 23 min/ + 13 @ 42 min-brak wartości nominalnych,

    - pochylenie koła -0 st 31 min/ - 0 st 34 min.

    Łożyska McPhersów oglądałem zdejmując zaślepki od góry. Nadmiernych luzów przy kręceniu kierownicą nie widać. Korozji też nie ma.
  • Helpful post
    #6 09 Jun 2013 10:59
    mscok
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Własnie to robiłem podobne objawy

    1.zdejmij osłone maglownicy zobacz czy nie zebrała sie w niej woda co powoduje rdzewienie sworznia przeczysc przesmaruj i powinno zadzialac mialem identyczny problem jak ty
  • #7 09 Jun 2013 11:24
    JBZ
    Level 4  
    Topic author Helpful post? (0)
    Osłona to znaczy gumowe harmonijki od drążków kierowniczych?
  • #8 09 Jun 2013 13:36
    mscok
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Tak potem zobacz czy nie łapie rdza gdzies i nie zaszkodzi wszystko przesmarować
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products