Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Laguna I 2.0 8v brak mocy

mrowki18 09 Cze 2013 16:16
  • #1 09 Cze 2013 16:16
    mrowki18
    Poziom 7  

    Witam. Mam taki problem, Lagune mam jakiś rok i ostatnio nie ma wcale mocy, tzn nie chce sie wogóle pozbierać, maluszkiem szybciej idzie, dopiero tak powyżej 3 tys obrotów zaczyna troche ciągnąć, ale nie tak jak powinna, gdy przyśpieszam, silnik strasznie się grzeje, wentylator nie nadąża chłodzić, ale gdy stoi zapalona, to tem w normie... jeszcze jedno, gdy zmieniam biegi i dłużej przytrzymam na luzie, to gaśnie, tylko czasem spadną obroty prawie do 0, ale jakoś się pozbiera, na ciepłym silniku przy przytrzymaniu gazu ok 1200 obrotów, powoli sie ustabilizuje i pracuje równo, ale tylko do momentu dodania gazu... Pozdrawiam

  • #2 09 Cze 2013 16:36
    Tadzikk
    Poziom 9  

    Czy jest w niej instalacja gazowa?

  • #3 09 Cze 2013 16:45
    mrowki18
    Poziom 7  

    tak, montowana 3 lata temu, nie jest to sekwencja, ale na benzynie jest to samo

  • #4 09 Cze 2013 16:58
    Tadzikk
    Poziom 9  

    Tak miałem po kilku latach z gazem. Po częstym czyszczeniu filtrów (osadników) poprawiało się, ale "mułowatość" przy wyprzedzaniu sprawiła, że kolejne lata jeździłem tylko na benzynie. Sory, że nie pomogłem.

  • #5 09 Cze 2013 22:02
    lukaszgolembka1981
    Poziom 12  

    Napisz troszkę więcej czy już coś robiłeś?
    - Świece wymieniane były, kiedy?
    - kable WN wymieniane, kiedy?
    - aparat zapłonowy wymieniany, czyszczony kiedy? (chodzi mi o kopułkę i palec rozdzielacza potocznie mówiąc?)

    Jeżeli nic z tego nie robiłeś w ostatnim roku to warto to wszystko sprawdzić.
    Jak coś ustalisz napisz będziemy myśleć dalej?
    Rozumiem, że przy samym odpalaniu nie ma problemów tylko wolne obroty i moc?

  • #6 10 Cze 2013 19:27
    mrowki18
    Poziom 7  

    świece wymieniane przed zimą, kable kilka dni temu, aparat nie wymieniany i nie czyszczony nie wiem od kiedy, a jak jest zimy, pali od sztycha, gdy mi czasem właśnie zgaśnie, to za drugim razem

  • #8 11 Cze 2013 00:07
    kukucz91
    Poziom 7  

    Witam ja mam podobny problem z moją lalą podczas jazdy traci moc tak jak by brakowało paliwa ale po wciśnieciu gazu do dech jest ok jaka morze być przyczyna

  • #9 11 Cze 2013 09:51
    carrot
    Moderator Samochody

    Drożność wydechu (katalizator) do sprawdzenia

  • #10 11 Cze 2013 11:12
    kukucz91
    Poziom 7  

    katalizatora nie ma wydech jest drożny filtr paliwa też nie bo jak wcisne do dechy to idzie jak burza palec kopułka tez jest ok

  • #11 11 Cze 2013 23:33
    mrowki18
    Poziom 7  

    aparat ok, układ wydechowy ok... a może to być to wina sondy lambda ??

  • #12 12 Cze 2013 22:33
    lukaszgolembka1981
    Poziom 12  

    mrowki18
    W jaki sposób sprawdziłeś aparat zapłonowy?
    Zdjąłeś kopułkę i po odwróceniu widziałeś 4 po bokach nie upalone i nie za żużlone konektory (nie wiem czy dobrego określenia użyłem) i po środku rdzeń węglowy na sprężynce. Piszę dlatego o tym bo miałem 3 lata Lagunę 1 z tym właśnie silnikiem i twoje objawy bardzo przypominają mi moją sytuację z lat wcześniejszych. Na zimnym paliła od razu a jak już trochę ciepła było to wolne obroty nie bardzo chodziły a jak dałem ostro w gaz to szła aż trudno zapanować było. Z doświadczenia wiem, że te kopułki lubią zawilgotnieć i stąd większa ilość problemów z nimi.

  • #13 12 Cze 2013 23:58
    mrowki18
    Poziom 7  

    te ,,konektory" nie były zażużlone, ale rdzeń węglowy troche tak, ale wyczyściłem najpierw odrdzewiaczem, później jeszcze papierem ściernym i nic nie dało... a jaka odległość musi być pomiędzy rdzeniem, a tymi konaktorami ??

  • #14 13 Cze 2013 22:05
    lukaszgolembka1981
    Poziom 12  

    Odległość musi być pomiędzy tymi nazwijmy konektorami a palcem rozdzielacza rdzeń cały czas jest dopychany przez sprężynkę do palca rozdzielacza.
    Skoro twierdzisz, że jest ok to tak załóżmy zastanawiam się nad tą temperaturą o której piszesz że na postoju jest ok a jak jedziesz to wysoka?

  • #15 13 Cze 2013 22:55
    mrowki18
    Poziom 7  

    tak, jeśli tylko chociażby puszcze gaz (hamuje biegami) to od razu spada (kolega niedawno mnie holował, bo popsuł sie mechanizm zmiany biegów i temp. cały czas była w normie)... a może to być wina może rozrządu ??

  • #16 14 Cze 2013 22:08
    mrowki18
    Poziom 7  

    jeszcze jedno, wydaje się, jakby chodziła na 3 garach...

  • #17 15 Cze 2013 15:54
    lukaszgolembka1981
    Poziom 12  

    Czy chodzi na wszystkie cylindry to możesz sprawdzić ściągaj poszczególne pojedynczo kable WN ze świecy PAMIĘTAJ o dobrych szczypcach z izolacją tam jest WYSOKIE NAPIĘCIE!!!
    Jeśli przestawił by się rozrząd będzie ciężko odpalać, a jak u ciebie z odpalaniem?
    Jeśli stwierdzisz, że na któryś cylinder nie pracuje dobrze by było zmierzyć kompresję na cylindrach, może od gazu wypaliły się gniazda zaworowe, lub faktycznie przestawił się rozrząd (w załączniku sposób ustawiania rozrządu).

  • #18 15 Cze 2013 16:59
    Daro122
    Poziom 24  

    Za taką poradę powinieneś dostać naganę !!! Takie sprawdzanie palenia cylindra powoduje uszkodzenia układu zapłonowego .

  • #19 15 Cze 2013 18:00
    mrowki18
    Poziom 7  

    tylko, że pali ładnie...

  • #20 15 Cze 2013 22:07
    lukaszgolembka1981
    Poziom 12  

    Odżałuj te 70 PLN i podjedź na kompa niech gość sprawdzi jakie błędy widnieją w sterowniku.

  • #21 21 Cze 2013 21:11
    mrowki18
    Poziom 7  

    mechnik powiedział mi, że elektryka jest igiełka, a prawdopodobnie problem tkwi w głowicy

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty