X

Seat Alhambra 1.9 tdi 130 KM - Niebieski dym przy odpalaniu zimnego silnika

09 Aug 2013 09:42 DJdj.krzychoo
  • #31 09 Aug 2013 09:42
    dj.krzychoo
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Widzę, że mamy klika kwestii spornych, pozwolę sobie zacytować kolegę nodzy:

    A przy takim uszkodzeniu czujnika powinien przy każdym odpaleniu robić taki numer a nie tylko na zimnym silniku.
    Świece w tym aucie grzeją dłużej niż świeci się kontrolka a przy takiej temp jak jest teraz i grzejących świecach niema bata żeby nie odpalił większej dawki paliwa, kopcił by na czarno a nie na biało.


    W związku z tym wpisem, muszę napisać iż, obserwuje bardzo często długi czas palenia się kontrolki świec, jednak nie zawsze. Statystycznie 8 na 10 pali się długo (mimo upałów) 2 na 10 gaśnie od razu.
    Podczas rozruchu pojawia się nie biały, lecz niebieski kopeć (to po całonocnym staniu).
    Jak silnik jest rozgrzany i kontrolka świeci się długo też pojawia się kopeć tylko, że dużo mniejszy i wtedy zauważalnie ma kolor ciemno-czarny.
    Dodam również, że poziom oleju nie opada (przejechane 4 tys. od wymiany, stan jak dzień po wymianie. Aha dodam jeszcze, że poranny rozruch nie powoduje innych komplikacji tak jak u nie których, tzn. nierówna praca itp.

    Pali od strzału i odrazu pracuje równo.

    W czasie jazdy spokojnej nie kopci, po ostrzejszym potraktowaniu pojawia się charakterystyczna ciemna chmurka. W czasie jazdy na niebiesko nie kopci.
  • #32 13 Aug 2013 01:47
    Dr.Zepsuj
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    ech. Dizel jeżeli zimny kiedy nie jeszcze dobrze nie przepala ropy walnie bąka na biało lub niebiesko, na niebiesko jeżeli mocno nie przepala. Rozgrzany przepali i puści na czarno. Kontrolka i falowanie obrotów wskazują na czujnik temperatury. Nie słyszałem żeby sterowniki używane w vw same z siebie miały problem z odczytem temperatury, to nie ople. "W czasie jazdy spokojnej nie kopci, po ostrzejszym potraktowaniu pojawia się charakterystyczna ciemna chmurka. W czasie jazdy na niebiesko nie kopci." - znaczy mechanicznie masz silnik ok.
  • #33 13 Aug 2013 08:54
    Waldemar z Kaszub
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Dr.Zepsuj wrote:
    ech. Dizel jeżeli zimny kiedy nie jeszcze dobrze nie przepala ropy walnie bąka na biało lub niebiesko, na niebiesko jeżeli mocno nie przepala. Rozgrzany przepali i puści na czarno. Kontrolka i falowanie obrotów wskazują na czujnik temperatury. Nie słyszałem żeby sterowniki używane w vw same z siebie miały problem z odczytem temperatury, to nie ople. "W czasie jazdy spokojnej nie kopci, po ostrzejszym potraktowaniu pojawia się charakterystyczna ciemna chmurka. W czasie jazdy na niebiesko nie kopci." - znaczy mechanicznie masz silnik ok.


    Bzdura !
    Zdrowy, całkowicie sprawny sinik diesla w ogóle nie dymi.Wszelkie objawy dymienia to albo zakłócony stosunek paliwa do powietrza lub zużycie materiałowe ( pierścienie,gładź cylindrów, uszczelnienia zaworów lub turbiny).Dodać jeszcze trzeba niesprawność świec żarowych.
  • #34 13 Aug 2013 21:54
    dj.krzychoo
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Z tym uszkodzeniem świec to chyba nie zawsze tak jest, że diesel kopci. odbiegając troszkę od tematu, napiszę, że wcześniej miałem Scenica 1.9 dci. Dopiero jak przestał odpalać przy -16 stopniach, dowiedziałem sie, że nie grzeje żadna swieca, mimo to on nie kopcił wogóle. No chyba, że pociągnąłem go na niższym biegu, wtedy normalną czarną chmurka z tyłu.
    Jestem teraz na urlopie, to nie bardzo mogę coś przy seacie działać, ale jak wrócę, wstawia go do poleconego, podobno dobrego mechanika. Może coś się wyjaśni. Pozdrawiam z Jastrzębiej Góry!!!
  • #35 30 Aug 2013 22:56
    dj.krzychoo
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam po dłuższej przerwie. Dziś odebrałem samochód z warsztatu. Wymieniony został czujnik temperatury, już nie szaleje kontrolka świec i nie włącza się kiedy chce wentylator. Jest jakiś sukces. Jednak ta naprawa nie wyeliminowała dymienia przy rozruchu po dłuższym postoju. Mechanik powiedział, że ten dym, może być spowodowany zużytym pompowtryskiwaczem, że niby te silniki mają większą dawkę startową (?) a przy przepuszczającym wtrysku ropuchy nie przepala przy starcie. Poza tym, nie wiem czy to może mieć jakiś związek ze sprawą, ale jest nieszczelna rura intercoolera. Generalnie, są dwie opcje, albo nauczyć się z tym żyć, albo dać wtryski do sprawdzenia (nie wiem jak ale stwierdził, że trzeci przepuszcza). Niestety, miał mało czasu na ogarnięcie tematu i dokładniejsze oględziny, ponieważ autko było mi bardzo potrzebne, mamy jeszcze umówić się na sprawdzenie EGR, bo chyba się przycina, choć nie wiem ile w tym prawdy, bo jak pisałem, autko nie kopci w czasie jazdy.
  • #36 27 Oct 2014 13:21
    egons
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam. wszystkich biorących udział w temacie.
    Być może właściciel uporał się już z tematem i może podzieli się co było przyczyną? Piszę tu ponieważ mam podobny problem, przy rozruchu kopci na jasno niebiesko, (ford galaxy 1,9 tdi 2002r tiptronik 102 Kw) piszę podobny bo jeszcze nie zdążyłem zaobserwować jak się kontrolka zachowuje od świec, świece sprawdziłem na żarówkę i jest przejście na wszystkich 4 świecach, a autem jeżdżę też krótko bo zaledwie kilka dni. Przy okazji może ktoś zechce napisać ile takie aut z taką skrzynią biegów średnio pali?
    Będę wdzięczny za sugestie a najbardziej autorowi tematu za to że napisze czy i jak rozwiązał problem.
  • #37 19 Feb 2016 11:31
    ppeppe
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Też jestem ciekawy jaka była przyczyna dymienia na niebiesko.

    pozdrawiam
  • #38 16 May 2016 09:04
    dj.krzychoo
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Probelm nie został rozwiązany i już nie zostanie przynajmniej przeze mnie. 6 miesięcy temu ktoś wyciął mi z auta katalizator. Od tamtej pory i nie dość, że kopcił to jeszcze niesamowicie śmierdział. Tego było za wiele, podjąłem decyzję o sprzedaży. Od ponad miesiąca już nie mam Alhambry. Dzięki dla wszystkich za zainteresowanie tematem.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products