Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alton 80 przednia scianka

xprzemek987 05 Lip 2013 00:15 2166 19
  • #1 05 Lip 2013 00:15
    xprzemek987
    Poziom 8  

    Witam. Pisze do Was w sprawie pomocy w pomalowaniu przedniej ścianki w kolumnie Alton 80, mam ją całą wyjętą i teraz tylko pytanie brzmi jak ją pomalować :) ?
    Chciałbym zeby jak najbardziej przypominała oryginał. Myślałem nad położeniem podkładu gruntującego do drewna po czym pomalowaniu płyty farbą olejną w kolorze czarnym ?
    A może wystarczy tylko solidne wyszlifowanie płyty i bezpośrednie nałożenie farby olejnej ? alton 80 przednia scianka alton 80 przednia scianka

  • #2 05 Lip 2013 11:16
    kolszu
    Poziom 17  

    Oryginał jest czarny i niegładki. I to nie farba tylko jakaś okleina.
    Jak używając farby olejnej chcesz uzyskać nieco chropowatą powierzchnię?
    Najprędzej to jakiś lakier czarny struktura.

  • #3 05 Lip 2013 11:29
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    xprzemek987 napisał:
    A może wystarczy tylko solidne wyszlifowanie płyty i bezpośrednie nałożenie farby olejnej ?

    To już lepiej porządnie wyszlifuj, na jak najbardziej gładko i kilkukrotnie dobrym, czarnym impregnatem do drewna. Tylko w takim rozwiązaniu płyta musi być dobrej jakości, bez braków (tak żeby dziur nie było).

  • #4 05 Lip 2013 12:13
    xprzemek987
    Poziom 8  

    A czy można użyć po wyszlifowaniu tej powierzchni np. spray czarny mat, pomalować kilkukrotnie ?

  • #5 05 Lip 2013 12:27
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    xprzemek987 napisał:
    A czy można użyć po wyszlifowaniu tej powierzchni np. spray czarny mat, pomalować kilkukrotnie ?

    A dlaczego nie :) - tylko takim spray'em ciężko uzyskać b.dobry efekt.

  • Pomocny post
    #6 05 Lip 2013 13:24
    wkj
    Poziom 34  

    Musisz pozatykać "dziury", pory w tym materiale zwanym "wiórem", bo inaczej struktury tej płyty samą farbą nie zgubisz - tz. będzie widoczna struktura płyty.
    Najszybciej i najprościej:
    - wyszlifować na jak najbardziej "gładko" się da, wydmuchać,
    - nałożyć szpachlę natryskową (może nawet dwa razy) - nawet laik da radę - sprawdzone, wyszlifować wodnym papierkiem
    - dopiero na tak przygotowana powierzchnię "rzucać" farbę o odpowiednim rodzaju i kolorze,


    To tak w skrócie.

  • #7 05 Lip 2013 13:43
    xprzemek987
    Poziom 8  

    Jaka musi być to farba w sprayu ?
    Podał być jakąś taką szpachle natryskową dobrej jakości do drewna ?
    Papier wodny jakiej gradacji ?
    Aby zbliżyć się do oryginalnego wyglądu powinienem użyć sprayu mat, półmat czy połysk ?

  • #8 05 Lip 2013 13:45
    Pawel S.
    Poziom 39  

    Bez izolantu bym się nie bawił - wszystko wyjdzie i robota zmarnowana.
    Najszybciej użyć grubszego laminatu samoprzylepnego.

  • #9 05 Lip 2013 14:07
    xprzemek987
    Poziom 8  

    O jakim laminacie mówisz ? Mógłbyś podać mi konkretną nazwę ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Więc tak...
    myślę ze zrobie to w ten sposób :
    1. Dobrze przeszlifuję tą płytę, odkurzę
    2. Potem nałożę szpachlówkę natryskową (spray)
    3. Dokładnie przeszlifuję normalnym papierem ściernym, potem papierem wodnym
    4. Nałożę 2 warstwy lakieru czarny mat w sprayu
    Będzie dobrze ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jakiej gradacji papieru ściernego używać ?
    Do szlifowania płyty, a potem do szlifowania szpachlówki ?
    Wodny papier ścierny to jaki ? :)

  • #10 05 Lip 2013 14:51
    Pawel S.
    Poziom 39  

    Wpisz w google "laminat HPL"


    BEZ IZOLANTU WSZYSTKO SIĄDZIE!
    Bez sensu taka robota skoro wszystko się popsuje po paru dniach.

  • #11 05 Lip 2013 15:20
    wkj
    Poziom 34  

    Pawel S. napisał:
    Wpisz w google "laminat HPL"


    BEZ IZOLANTU WSZYSTKO SIĄDZIE!
    Bez sensu taka robota skoro wszystko się popsuje po paru dniach.

    To fakt ze zapomniałem o izolantach ale to nie powód zgrywać cwaniaka.
    Zamiast powtarzać się jak stara zacięta płyta może byś wyjaśnił o co chodzi z tym izolantem.
    Z drugiej strony nakładałem szpachle bez izolantu na fornir i wiór i potem "szła" farba i nic nie siadło. Wolę jednak zgodzić się iż ów izolant być musi - nie będę forsował swoich sprawdzonych metod bo zaraz zostanę skarcony. Zatem przyjmujemy - izolant być musi, po raz wtóry.
    Szlif samego wióru zaczynasz od papieru grubego, w zależności od wielkości dziur od 100 do..... aż wygładzisz w miarę. Po tej operacji dmuchnij sprężonym powietrzem bo kurz lubi osiadać w "dziurach' i zakamarkach.
    Potem wspomniany dość często izolant, potem szpachla i szlif papierem od 1000 w górę (zazwyczaj wodne).

    Jak juz jesteśmy przy próbach nakierowywania w google, to wpisz sobie "lakierowanie MDF" i czytaj co wyskoczy - powinno cię naprowadzić.

  • #12 05 Lip 2013 17:54
    Pawel S.
    Poziom 39  

    Akurat z MDFem jeszcze by przeszło bez izolantu. Na wiórowce strata czasu... Osobiście bym to okleił laminatem.

  • #13 05 Lip 2013 19:34
    xprzemek987
    Poziom 8  

    Dlaczego strata czasu nie rozumiem ?
    Dlaczego trzeba położyć izolat i co takowy izolat robi?

  • #14 05 Lip 2013 19:59
    wkj
    Poziom 34  

    Pawel S. napisał:
    Akurat z MDFem jeszcze by przeszło bez izolantu. Na wiórowce strata czasu... Osobiście bym to okleił laminatem.


    Nie chodziło mi stricte o materiał użyty do budowy zestawu głośnikowego, tylko o zasadę działania izolantu.


    xprzemek987 pierwszy link z google:

    "...Pierwszą grupę izolantów stanowi izolant bezbarwny stosowany na drewna egzotyczne, którego celem jest niedopuszczenie licznych olejków eterycznych znajdujących się w drewnie do penetracji powłoki lakierniczej. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju środka chemicznego nie dopuszcza się do niepożądanego zjawiska powstawania białych smug, plam, oczek na lakierze, które mogą się pojawić nawet po kilku miesiącach.

    Kolejną grupę stanowi izolant bezbarwny używany przy wykonawstwie drewnianych mebli kuchennych i łazienkowych, a w szczególności w miejscach narażonych na oddziaływanie wody (np. blat przy zlewozmywaku, blat kuchenny do krojenia mięsa). Zastosowanie tego środka zapobiega w znaczącym stopniu przed efektem puchnięcia drewna, pękaniu lakieru na skutek przesiąków wody, jak i oddzielaniem się powłoki lakierniczej od podłoża.

    Ostatnią grupę stanowi izolant biały, w głównej mierze przeznaczony na MDF, aczkolwiek jest on incydentalnie używany również do drewna w przypadku dalszego lakierowania drewna na jakiś pożądany kolor. Izolant ten jest przede wszystkim używany przy realizacji mebli kuchennych i łazienkowych.

    Opisywane izolanty nanosi się cienką, równomierną warstwą, w niewielkiej ilości, ok. 80 gram na m2. Substancje mają wniknąć w powierzchnię drewna, pozostawiając na wierzchu prawie niewidoczną okiem cienką warstwę. Po wyschnięciu, warstwy izolantu się nie szlifuje, aczkolwiek zaleca się nieznaczne i delikatne muśnięcia drobnym papierem ściernym celem likwidacji podniesionych nieznacznie włosów drewna. Po tejże operacji, na izolanty można kłaść kolejne warstwy lakiernicze, tj. lakier podkładowy i nawierzchniowy. Po tak wykonanym przedsięwzięciu i przy zachowaniu odpowiednich cykli lakierniczych, zgodnych z zaleceniami producenta, mebel winien starczyć na długie lata."

  • #15 06 Lip 2013 11:08
    Pawel S.
    Poziom 39  

    xprzemek987 napisał:
    Dlaczego strata czasu nie rozumiem ?
    Dlaczego trzeba położyć izolat i co takowy izolat robi?
    pisząc wprost - każda nanoszona warstwa będzie wsiąkała w materiał. W jednym miejscu mocniej, w drugim mniej. Nie ważne ile tego położysz to i tak spod lakieru będzie widać strukturę płyty.
    Izolant "odizoluje" drewno od lakieru, podkładu itp

    W przypadku MDFu to by jeszcze przeszło bez izolantu, ale dużo więcej farby by poszło.

    Izolantu nie kupisz w małych opakowaniach, dlatego polecam czymś to okleić.

  • #16 06 Lip 2013 13:50
    xprzemek987
    Poziom 8  

    A jeśli położył bym szpachlówkę ? Równomiernie a potem starł na bardzo gładką powierzchnię i pomalował ?

  • #17 06 Lip 2013 14:20
    Pawel S.
    Poziom 39  

    Przechodziłem przez to nie raz dawno temu. Jak nie wierzysz to ucz się na własnych błędach.
    Przypomniała mi się inna metoda - nitromal. Nie każdemu się spodoba taki wygląd, ale szybko, tanio i struktura maskuje powierzchnie płyty.

  • #18 06 Lip 2013 14:40
    wkj
    Poziom 34  

    Pawel S. napisał:


    Izolantu nie kupisz w małych opakowaniach..
    Ja kupiłem w puszce 0,8 lub 0,9l.

  • #19 06 Lip 2013 15:05
    Pawel S.
    Poziom 39  

    Daj namiar - może się opłaci.
    Ale nawet 0,8l tutaj to dużo...

  • #20 06 Lip 2013 18:53
    wkj
    Poziom 34  

    Wszystko leży w garażu, izolant, szpachla , podkład, lakier - kupowałem wysyłkowo, dawno temu chyba z jakiejś trójmiejskiej firmy (ICA) ale ręki nie daje, postaram się "rzucić okiem" na ów karton ze specyfikami dzisiaj i naskrobać jak coś znajdę. Jedno jest pewne, jest tam izolant, bowiem chciałem rzucać powłokę al'a tixotropową na MDF.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Mały edit:

    Cały zestaw mam Alma Color i mam;

    - izolant + utwardzacz, puszka ok. 1l utwardzacza sporo mniej
    - podkład wyrównujący + utwardzacz, jw.
    - lakier + utwardzacz, jw.

    Widzę ze kontakt na firmę jest:
    http://www.almacolor.pl/kontakt

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME