X
  • #31 03 Aug 2013 00:20
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Żółte Valteki teoretycznie jakoś powinny dać radę, no ale czyszczenie i kalibracja tak co 10-12 tys. km...
  • #32 03 Aug 2013 00:27
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Warto dodać , że wraz z poprawnym skokiem "tłoczka" , tracą i na szczelności i tu tu jest ten bonus , dla ecu Pb .
  • #33 03 Aug 2013 10:49
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli na dzień dobry wymienić wtryski na magic jet? , a jakie są objawy uszkodzonego map sensora w tym aucie? dziś spróbuję ustalić przyczynę nieszczelności. Ogólnie to dobija mnie to auto ciągłymi kaprysami od kiedy zainstalowałem w nim gaz. Oto odpowiedź doradcy technicznego AC. n temat różnic w czasach wtrysku : "STAG odczytuje takie impulsy jakie są podawane na wtryskiwacz i mogą się różnić z tym co pokazuje Pana „urządzenie diagnostyczne”. Dla ciekawości proszę podłączyć oscyloskop i odczytać czas wtrysku na wtryskiwaczu – zapewniam, że wartość będzie identyczna jak pokazuje STAG. W sprawie rozwiązania problemu proszę kontaktować się w Autoryzowanym Serwisem STAGa."
  • #34 03 Aug 2013 11:50
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Stag mierzy rzeczywisty czas wysterowania wtryskiwaczy, mój program podaje wartość raportowaną przez ECU, pewne rozbieżności mogą być, zwłaszcza przy tak krótkich czasach wtrysku. Stag ma też możliwość emulowania wtrysku sekwencyjnego, co pomaga przy wolnych wtryskiwaczach (ale generalnie nie polecam). Jeśli ustawisz w programie AC rodzaj wtrysku: równoczesny, to Stag będzie sterował wtryskami LPG sekwencyjnie (ale oczywiście nie będzie "trafiał" na właściwy suw).

    Pierwsze co zrób, to zakręć gaz na butli, wyłącz instalacją i zrób ze 100km na benzynie. Potem zregeneruj i skalibruj wtryskiwacze (skok tłoczka) LPG (lub najlepiej je wymień), włącz instalację LPG, zbierz nową mapę BENZYNY i dopiero przełącz się na LPG zacznij zbierać mapy na LPG i zabierz się za kalibrację mapy korekcyjnej LPG.

    Niestety samochody z równoczesnym (full-group) wtryskiem benzyny są wymagające jeśli chodzi o wtryskiwacze LPG i dobra instalacja do takiego auta to koszt rzędu 2500-2800zł, co stanowi poważny procent całkowitej wartości samochodu.

    Objawy uszkodzonego MAP Sensora (oczywiście zależy od uszkodzenia) to brak mocy, zazwyczaj głównie w dolnym zakresie obrotów.
  • #35 03 Aug 2013 12:04
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc tak wymienię Map bo czasami auto z dołu w ogóle nie ciągnie, Wymienię też te "Waldki" na prawdziwe wtryskiwacze. Tylko jakie dysze powinienem założyć do takiej pojemności do wtrysków Magic Jet ?, jakie ciśnienie i jaki kolor wtryskiwaczy mogą być "szare" ?
  • #36 03 Aug 2013 13:14
    tzok
    Moderator Samochody
  • #37 03 Aug 2013 13:22
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    I jeszcze jedno pytanie dlaczego ECU nie zaświeca mi marchewki jak złapie błąd np zbyt ubogiej mieszanki?? dodam że sama marchewka się świeci przed uruchomieniem po czym gaśnie, podczas testu przez Iaw Scan 2 też świeci. Czy różnica 0,8ms w czasach wtrysku nie jest zbyt duża?
  • #38 03 Aug 2013 13:57
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    matiajr wrote:
    dlaczego ECU nie zaświeca mi marchewki jak złapie błąd np zbyt ubogiej mieszanki?
    Bo taka jego uroda ;)
  • #39 04 Aug 2013 18:56
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ustawienie wtrysku mam na "standard". Co do wtrysków zastanawiam się jednak na magic jet myślę kupić ten nowszy mniejszy model i podpiąć je na krótkim wężyku odrazu przy kolektorze, bo obecnie do valteków idą wężyki od kolektora aż na pokrywę zaworów bo tam wspaniały instalator "rzucił niczym nie przykręconą listwę" to pewnie też nie wpływa najlepiej na pracę silnika
  • #40 04 Aug 2013 20:35
    tzok
    Moderator Samochody
  • #41 04 Aug 2013 20:59
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak wiem że mają być równe i możliwie najkrótsze, dlatego chcę kupić pojedyńcze jety i je zamontować u dołu przy kolektorze. Bo całą listwe matrixa ciężko by było zamontować możliwie blisko Obecne wężyki mają ok 20 -25 cm każdy. Czujnik MAP już zamówiony jutro zamawiam wtryskiwacze
  • #42 18 Aug 2013 20:58
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam map sensor wymieniony, wtryskiwacze również na magic Jet 2013, zamocowane na 3 cm wężyka bezpośrednio do kolektora. W stagu typ wtryskiwaczy ustawiony na Magic Jet. Przy starym ciśnieniu tj 1,3 Bara mnożniki po autoadaptacji wyszły sporo poniżej 1. W związku z czym obniżyłem ciśnienie do 1.0 bara. i wtedy przeprowadziłem próbę drogową i ustawiłem mapy które załączam. Praca silnika po wymianie wtryskiwaczy sporo się poprawiła - silnik ma dużo lepszą kulturę pracy i przyspieszenie, jedyne co mnie dziwi to to że przy obrotach jałowych mnożnik musi wynosić poniżej 1 a stag pomimo mnożnika ok 0,9 podaje na wtryskiwacze impuls ok. 1 ms dłuższy niż czas wtrysku benzyny co jest dla mnie nie zrozumiałe. Przez długie czasy wtrysku gazu na obrotach jałowych cały czas mieszanka jest bogata. Z kolei na wysokich obciążeniach aby linie map zeszły się mnożnik musi być powyżej 1,4
    Fiat Palio Weekend - Sonda lambda nie działa na benzynie przy wolnych obrotach Fiat Palio Weekend - Sonda lambda nie działa na benzynie przy wolnych obrotach
  • #43 18 Aug 2013 21:11
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Bardzo dobrze zrobiłeś , tylko to jeszcze nie wszystko . Skonfiguruj instalację do końca , a później zajmij się mapami .Zamiast zmniejszać ciśnienie , trzeba było dać większe dysze , bo producent parownika nie na darmo podaje jego ciśnienie nominalne .Z tego powodu masz za nisko mnożnik , a ma być nie mniej niż 1 !
    Co do czasu wtrysku , to tak ma być , że jest dłuższy , bo ma palić więcej gazu niż pb . Co do pracy na LPG i bogatej mieszanki , to prawda jest taka , że jeżeli nie pali się z tego powodu check i nie zauważysz zbyt dużego spalania , to możesz tak zostawić .
  • #44 18 Aug 2013 21:15
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Obecnie mam fabryczne dysze 1,5 rozumiem że mam je powiększyć i znów zwiekszyć ciśnienie na 1,3 bara ? do jakiego rozmiaru mam rozwiercić dysze bo sprzedawca nie posiadał większych dysz powiedział że standardowe potrzeba rozwiercać, dodam że w poprzedniej listwie również miałem dysze 1,5mm dlatego nie rozwiercałem odrazu tylko chciałem sprawdzić jak się zachowa silnik.
  • #45 18 Aug 2013 21:19
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ja proponuje zawsze parowniki ustawiać na ciśnienie nominalne , zaleczne przez producenta tegoż właśnie reduktora i mnożnik koryguję średnicą dysz , a potem biorę się za mapy , i regulację . Taka jest właściwa kolejność .
  • #46 18 Aug 2013 21:19
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Czy po tych wszystkich wymianach, przez zebraniem nowej mapy benzyny przejechałeś chociaż z 30km na benzynie?
  • #47 18 Aug 2013 21:23
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Po co ma zbierać jakieś mapy , jeśli instalacja nie gotowa ! Do czasu zakończenia poprawnej konfiguracji , auto nie powinno wcale jeździć na LPG .
    Nie róbcie jaj , bo zaniżacie poziom , hehehee.
  • #48 18 Aug 2013 21:36
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oczywiście przed robieniem map skasowałem adaptację w ECU benzyny zrobiłem ok 40 km na samej benzynie, potem wymieniłem wtryskiwacze, skasowałem mapy benzynowa i gazową i zacząłem adaptacje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kol. Megamax na jaki rozmiar proponujesz rozwiercić dyszę tak aby Full Grupa w moim silniku pracowała poprawnie ?
  • #49 18 Aug 2013 21:44
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Mapy pb nie kasuj już , wystarczy , że wymieniłeś nieszczelne valteki i pojeździłeś trochę na pb . Nie rób nic z mapami itp do puki nie skonfigurujesz poprawnie instalacji LPG .Nie widzę jaki masz tam parownik zamontowany . Dysze to rozwiercaj , co 0,2 mm , jak bedą ciut za małe to dasz ciśnienie troszkę większe , a jak przedobrzysz , to opuścisz ciśnienie .
    Jeżeli się za to weźmiesz jak należy , to nikt nie będzie miał lepiej dopracowanej instalki , bo większość gozowników robi byle szybko .
  • #50 18 Aug 2013 21:47
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dlatego że gazownik spitolił sprawę i nie miał zamiaru tego naprawić muszę to robić sam, parownik mam Tomasetto AT09 jakie ciśnienie nominalne jest dla tego parownika bo nie mogę nigdzie znaleźć.
  • #51 18 Aug 2013 21:50
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Trochę niższe ciśnieni nie zaszkodzi, ważne by było stabilne. Im niższe ciśnieni tym precyzyjniejsze działanie wtryskiwaczy LPG.
  • #52 18 Aug 2013 22:45
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    tzok wrote:
    Trochę niższe ciśnieni nie zaszkodzi, ważne by było stabilne. Im niższe ciśnieni tym precyzyjniejsze działanie wtryskiwaczy LPG.


    Pełna zgoda i racja , ale jak opuści ciśnienie do 0,8 , to może okazać się , że przy wysokich obrotach i obciążeniu , brakuje gazu , do zasilenia motorka .
    Faktycznie , do twojego reduktora podają 0,9 - 1,7 .
    Ja bym nie schodził poniżej 1,1 z obaw o niedostatek gazu .
  • #53 18 Aug 2013 22:53
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Oczywiście, dla tych wtryskiwaczy i wtrysku równoległego (bez emulacji sekwencyjnego) optymalnymi ciśnieniami będzie coś z przedziału 1.0 - 1.1 Bar.
  • #54 18 Aug 2013 23:06
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Obecne mapy załączone do posta uzyskałem przy zejściu z 1,1 bara na 1,05 ale pomimo tego mnożniki na jałowych schodzą poniżej 1 rozumiem że mam ustawić ciśnienie na 1,1 i rozwiercić dysze początkowo na 1,7 mm i wtedy sprawdzić "efekt", dodam tylko jeszcze że przy obecnych dyszach - 1,5 stag przy dużym obciążeniu zgłasza również komunikat "wtryskiwacze całkowicie otwarte" Co do emulacji sekwencji to w moim sterowniku nie ma opcji Full Group sterownik jest ustawiony w w typ wtrysku "Standard"
  • #55 18 Aug 2013 23:14
    _Megamax_
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    _Megamax_ wrote:
    Tak , jak obniży ciśnienie gazu , to będzie lepiej , ale na niskich obrotach , a przy max bucie i na wysokich zaczną się zapętlać czasy i będzie na ubogo i to będzie jeszcze gorsze od tego co jest .Jest jeszcze opcja , żeby górę obrotów dać na pb , ale jak się ma gaz , to po co jeździć na pb .


    Pisałem już ze będzie zapętlać , jak nie będziesz czytał i nie poprawisz konfiguracji LPG.
    O ile nie jest na ubogo ,podczas zapętlania , to może ostatecznie tak zostać i tak naprawdę błąd jest dopiero jak jedziesz na ubogiej mieszance .Do puki tak nie jest , możesz traktować to jako informację .
  • #56 15 Jul 2014 13:55
    matiajr
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wymiana wtryskiwaczy na Magic Jet oraz precyzyjna regulacja instalacji rozwiązała problem.
  Search 4 million + Products
Browse Products