Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra/1.8 16V/X18XE - dławi się, strzela, dusi przy dodawaniu gazu

Voytu$ 08 Lip 2013 20:28 11070 14
  • #1 08 Lip 2013 20:28
    Voytu$
    Poziom 19  

    Najpierw miałem pojedyncze wystrzały przy dodawaniu gazu, zaraz coraz częściej aż jechać się nie dało. Można było jechać po jednym warunkiem - bez wciskania gazu.
    Na jałowym cały silnik podskakiwał.

    Co znalazłem - wyleciało podciśnienie od przepustnicy, pomogło na jałowym obroty się uspokoiły.
    Przekładałem przewody, świece - nic. Komputer -czysto. Jeszcze zanim założyłem to podciśnienie było coś od lambdy a później przepływomierz. Po skasowaniu więcej się nie pokazały.

    Można jechać nawet 80km/h ale trzeba baaardzo powoli rozpędzać. Przy gwałtownym dodawaniu gazu dusi się i strzela z tłumika. Tak samo na LPG i benzynie.

    Zaczęło się w tydzień po wymianie uszczelek silnika i magistrali chłodzenia.

    Zlokalizowałem zwarcie przewodu od sterowania cewki (idący do sterownika LPG z masą), przetarło izolację i zrobiło zwarcie, nadpalone kilka włókien przewodu.

    Mam podejrzenie, że poszło ECU - tranzystory sterujące cewkę. Jak sprawdzić ? Jaki sygnał powinien być na cewce?

    Komputer nic nie pokazuje. Pomocy.. Mechanik rozkłada ręce... Nie da się jeździć :(

  • #2 08 Lip 2013 20:50
    barszcz147
    Poziom 2  

    Witam kolegę. Być może w jakiś sposób mała ilość oleju przedostaje się do cylindrów np. przez uszczelniacze zaworów. Jeżeli tłoki mają dużo nagaru na sobie to szukaj przedostającego się oleju.

  • #3 08 Lip 2013 21:04
    Voytu$
    Poziom 19  

    Olej silnik bierze, taki urok vectry (opel podaje normę 1l/1kkm). Mnie bierze 2-3 litry na rok.

    Ale z dnia na dzień auto przestało chodzić, do tego niestety obawiam się, że mogło mieć to związek z tym nieszczęsnym zwarciem na sterowaniu cewki.

    Auto zachowuje się jakby nie paliło na 1 cylinder, ale TYLKO po gwałtownym przygazowaniu bądź pod obciążeniem. Po założeniu nieszczęsnego podciśnienia przepustnicy, na biegu jałowym, przy wolnym przygazowaniu auto normalnie wchodzi na obroty i pracuje płynnie. Więc co? Przebicie w cewce / jej sterowanie / czujnik wału / lewe powietrze / przestawiony rozrząd ?

    Tydzień wcześniej był remont (uszczelki + planowanie) była chydrozagadka. A może coś z tym rozrządem, ktoś pisał, że poszła pompa wody i przestawił się razem rozrząd?

    Wolał bym wykluczyć wcześniej elektrykę, więc może ktoś podpowie jak sprawdzić wysterowanie cewki żeby wykluczyć ECU?

  • #4 08 Lip 2013 21:49
    melas
    Poziom 25  

    Podgląd parametrów podczas przyspieszanie może na początek, ewentualnie zapnij oscyloskop na DIS-a podglądnij impulsy sterujące.

  • #5 08 Lip 2013 21:55
    Voytu$
    Poziom 19  

    Problem w tym, że nie dysponuję oscyloskopem i zastanawiałem się, czy jest jakaś prostsza metoda żeby ocenić wysterowanie cewki. Niestety tutaj idzie ono prosto z ECU i obawiam się, że zwarcie mogło być tragiczne w skutkach. Obym się mylił... Póki co auto u mechanika i wróżą z fusów. No ale jak nic nie wymyślą.. zostanę sam z problemem.

    Opc(cenzura) chyba jakieś parametry zgram jeśli nie zrobią tego auta to podrzucę. Zwykłym multimetrem cyfrowym lub żarówką (błyskowo) nic nie zmierzę? Elektronikiem to jestem tylko głównie z wykształcenia..

  • #6 09 Lip 2013 11:41
    emeryt2
    Poziom 42  

    Chyba informatykiem , a nie elektronikiem!!!

    Spłódź próbnik z diody LED i opornika i będzie narzędzie do sprawdzania impulsów na sterowaniu (kluczowaniu) cewki - tym nic nie "spalisz".

  • #7 09 Lip 2013 11:50
    Voytu$
    Poziom 19  

    No teraz jestem informatykiem, do skończenia szkoły trochę grzebałem w elektronice. A właściwie całe moje dzieciństwo..

    Do rzeczy. Auto jeszcze w serwisie, użytkownik "Miwi" na prv postawił 100% diagnozę na winę cewki. Dziś mają zakładać "na próbę" - późnym wieczorem dowiem się czy pomogło.

    Co do diody, trzeba wiedzieć jaki dać opornik, bo nie wiem jak dużym napięciem sterowana jest cewka, nieprawdaż? Dlatego myślałem, że ktoś podpowie jaki sygnał co do kształtu i napięcie steruje cewką :)

  • Pomocny post
    #8 09 Lip 2013 11:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Oblicz , na 12V , wychodząc z prądu max pobieranego przez diodę LED.
    Wzór chyba znasz!!!

  • #9 09 Lip 2013 11:55
    Voytu$
    Poziom 19  

    Wzór znam, ale nie wiedziałem, że cewka sterowana jest 12V... o to właśnie pytam od początku. Dzięki.

  • #10 09 Lip 2013 11:59
    emeryt2
    Poziom 42  

    To jakie napięcie jest podawane na pierwotne uzwojenie cewki (cewek)? tego nie znałeś?
    Dla ścisłości , to nie jest sterowana 12V lecz KLUCZOWANA masą!

  • #11 09 Lip 2013 12:08
    Voytu$
    Poziom 19  

    Tak, tego nie wiedziałem. Nie zajmowałem się nigdy elektroniką samochodową. Tylko jak się coś psuje to czytam i się doszkalam... Dzięki Ci dobry człowieku za pomoc.
    Może wymiana cewki rozwiąże problemy.. Jeśli nie - spróbuję diody.

    Inne pomysły które wyczytałem przy moich objawach to: przeskok rozrządu, przepływomierz (wątpię szczerze), rozszczelniony dolot po strzałach. Zobaczymy, zobaczymy. Oby nie ECU..

  • #12 09 Lip 2013 17:32
    cursor
    Poziom 30  

    W 1.6 miałem podobne objawy jak elektryczny EGR nie domknął się.

    Znowu w X20XEV(któremu bliżej do twojego silnika) spotkałem się z uszkodzonym wyjściem(prawdopodobnie zimne luty, nie kończyłem tego więc nie jestem wstanie powiedzieć) kluczującym cewkę. Wystarczyło puknąć w sterownik i zaczynał działać na chwilę.

  • #13 09 Lip 2013 19:09
    Voytu$
    Poziom 19  

    W serwisie (podobno) dziś podmienili cewkę - bez żadnego efektu. Twierdzą, że na 2 kablach sterujących nie ma napięcia a ponoć przy wyjściu z ECU jest. A to ciekawe, żeby 2 jednocześnie się przerwały. Jutro mają rozwalać wiązkę i chcą to jutro naprawić. Bardzo ciekawy jestem finału...

  • #14 09 Lip 2013 21:41
    melas
    Poziom 25  

    Z twojego opisu wynika że jesteś z dużego miasta więc poszukaj innego warsztatu.

  • #15 09 Lip 2013 22:08
    Voytu$
    Poziom 19  

    Chyba będę musiał. Jutro się okaże czy zrobią czy nie... Kilka aut robiłem w tym warsztacie, poza tym tydzień wcześniej robiłem u nich uszczelki silnika i dlatego pojechałem do nich bo obawiam się, że przy okazji coś poruszali / popsuli. Na razie hydrozagadka kosztowała mnie prawie 900 zł teraz jeszcze dopłacę za zapłon. W aucie wartym 3 tys... Aż się zastanawiać zacząłem czy nie lepiej zezłomować :/ Lecz póki co... walczymy nie mając środków na kolejne :/

    UPDATE: dzień 5. W serwisie stwierdzili, że zamówili inną cewkę (wcześniej pewnie nie tylko tak twierdzili) i ponoć znaleźli jeszcze zwarcie w przewodach do gazu (w co też nie wierzę). Ostatecznie cewkę zmienili i auto jeździ. Dziękuję wszystkim za porady i zainteresowanie tematem. Zamykam.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme