Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Autor
Wiadomość
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#1 Post autora tematu 12 Lip 2013 23:12   

Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Witam.
Na wstępie chciałbym prosić o manual do skrzyni biegów lub jego sterownika, ew. schemat podłączenia sterownika.

Otrzymałem sam sterownik do sprawdzenia. Otrzymałem informacje przez trzecią osobę, że po pół godziny ciągnik się zatrzymuje i nie można ruszyć ani do przodu, ani do tyłu.
Sterownik SAGEM ITC. Fizycznie wszystko ok, poza przysmażoną cyną przy diodzie na zasilaniu sterowników L294. Układy scalone sprawdzone dokładnie, przy prądzie 1.6A nie grzeją się nadmiernie. Układy te są sterowane napięciowo i regulują w ten sposób prąd cewek elektrozaworów (jeden na sprzęgło do przodu i drugi na sprzęgło do tyłu). Podejrzenie padło na uszkodzenie cewki elektrozaworów, ale okazuje się że są one sprawne (rezystancja obu 3Ω). Pozostałe sterowniki czterech elektrozaworów są typu "on/off".
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Gdy przyjechałem do ciągnika, w pierwszej kolejności posprawdzałem rezystancję cewek elektrozaworów i są one w porządku - dwa sprzęgłowe po 3Ω i cztery do półbiegów po 11Ω.
Zrysowałem połączenia sterownika, jednak pozostały mi cztery przewody których przeznaczenia nie jestem w stanie określić. Brak na nich napięcia oraz rezystancji.
W instalacji są dwa czujniki o rezystancji 50Ω, których nie mogłem zlokalizować ani określić od czego służą.
Dwa czujniki o rezystancji 120Ω są wkręcone w lewą stronę skrzyni biegów, ich odpięcie blokuje działanie skrzyni biegów, ale podczas pracy rezystancja nie zmienia się. Na jednym przewodzie jest niebieska opaska, a na drugim czerwona.
Potencjometr na "zadajniku" sprzęgła i dwa przełączniki są sprawne.

Dodam że kontrolka "wykrzyknik w kółku" miga cały czas, co wzbudza moje wątpliwości.
Czerwona lampka akumulatora nie świeci się, działa za to zielona lampka ładowania u dołu konsoli (standardowa).

Co do nieznanych przewodów:
Kombinacja zwarcia do masy poprzez kontrolkę zacisków nr. 2 i 3 złącza "prądowego" wygasza kontrolkę.
Zwarcie do masy zacisku 20 złącza "prądowego" powoduje przyśpieszenie migania kontrolki.
Na zaciskach 1 i 19 złącza "sterowania" nie ma reakcji.

Proszę o podpowiedź jakie przyczyny mogą powodować miganie kontrolki systemu skrzyni biegów?

Rozpiska wtyczek (nie wypisane numery - brak przewodów we wtyczce)
Złącze "prądowe"

1 + akumulatora
2 ??? czujnik 50Ω prędkości obrotowej silnika (na kole zamachowym)
3 ??? czujnik 50Ω
-
5 czujnik 50Ω czujnik prędkości z boku skrzyni biegów (przedni - prędkość za sprzęgłami)
6 czujnik 50Ω
-
8 czujnik 50Ω czujnik prędkości z boku skrzyni biegów (tylny)
9 czujnik 50Ω
-
11 czujnik ciśnienia/temperatury na wyspie (oryginalny, z wyprowadzonymi przewodami, styk NO)
12 czujnik ciśnienia na wyspie (nieoryginalny, na wsuwki, styk NC)
13 EZ półbiegu
14 EZ półbiegu
15 EZ półbiegu
16 EZ półbiegu
-
18 MASA
-
20 ??? wyjście prędkości obrotowej silnika do komputerka A.C.E.T.
21 MASA ze sterownika
-
-
-
-
26 czujnik 120Ω - wodziki półbiegów góra
27 czujnik 120Ω - wodziki półbiegów góra
28 czujnik 120Ω - wodziki półbiegów dół
29 czujnik 120Ω - wodziki półbiegów dół
30 EKRAN
31 EZ sprzęgła E1
32 EZ sprzęgła E1
33 EZ sprzęgła E2
34 EZ sprzęgła E2
35 EKRAN


Złącze sterowania

1 ??? złącze diagnostyczne (TXD/RXD?)
2 + stacyjka
3 kontrolka przód średnie
4 kontrolka przód szybkie
5 kontrolka przód wolne
6 kontrolka tył spacerowe
7 kontrolka ciśnienia oleju
8 kontrolka (temperatury oleju?)
9 kontrolka akumulatora
10 kontrolka ostrzegawcza (!)
-
12 wejście przełącznika kierunku jazdy do przodu
13 wejście przełącznika kierunku jazdy do tyłu
-
-
16 potencjometr pedału sprzęgła (zasilanie 3.3V)
17 potencjometr pedału sprzęgła (styk)
18 potencjometr pedału sprzęgła (masa potencjometru)
19 ??? - złącze diagnostyczne (TXD/RXD?)
20 MASA
-
22 kontrolka STOP + Buzzer
-
-
-
-
-
-
29 przycisk półbieg w dół
30 przycisk półbieg w górę
-
-
-
34 czujnik sprzęgła I skok (początek wciśnięcia)
35 czujnik sprzęgła II skok (pełne wciśnięcie)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Lip 2013 23:12   





Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#2 13 Lip 2013 07:25   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Życzę powodzenia. Walczyłem w zeszłym roku z taką Renówką. Działa na takiej zasadzie że. W skrzyni masz tylko dwa sprzęgła przód i tył. Półbiegi zmieniają się mechanicznie po dostaniu oleju na tłoczek. Przebija przesuwki. Na których są umieszczone te dwa czujniki. W momencie gdy z czujniki nie wyjdzie sygnał do sterownika ze biegi mechaniczne są przełączone. Sterownik nie wyśle sygnału do elektrozaworów jazdy przód/tył. Skoro są opaski czyli ktoś już się dobierał. Czujniki są indukcyjne więc praktycznie ich nie sprawdzisz ale na razie zostaw je w spokoju. Wystarczy że któż zamienił przewody od elektrozaworów półbiegów i ciągnik nie będzie jechał. A jak sam widzisz tam można je zmienić i to bardzo łatwo.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#3 Post autora tematu 13 Lip 2013 10:09   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Kolorowe opaski na przewodach są fabryczne. Sprawdzaliśmy odwrócenie przewodów, ale wówczas nie dało się przełączyć kierunku jazdy przód-tył. Normalnie przełączanie kierunku jazdy działa bez problemów.
Co z pozostałymi czujnikami? Od czego są te dwa po 50Ω? Co z pozostałymi nieznanymi przewodami? Nie ma jeszcze jakiś czujników typu temperatura, poziom oleju, prędkość?
Skoro są tam dwa sprzęgła (przód i tył), to zmianę półbiegów należy dokonywać przy wciśniętym pedale sprzęgła, czy przy zmianie półbiegów sprzęgło jest automatycznie rozłączane? Mechanikowi nie podobało się, że skrzynia hałasuje przy zmianie półbiegu, a przy wciśniętym pedale wchodzą gładko. Raz w pewnym momencie skrzynia zblokowała się tak, że silnik od razu się zatrzymał.
Sterownik ma jakąś funkcję diagnostyczną przez np. kody migowe?


EDIT:
Dobra, źle zrozumiałem zasadę działania tych sprzęgieł. Tam jest "podwójne" sprzęgło dla szybkiej zmiany biegów poprzez przełączenie napędu z jednego do drugiego sprzęgła, a nie osobne sprzęgła "do przodu" i "do tyłu".
Sprzęgło E1 załącza bieg przód średni.
Sprzęgło E2 załącza bieg przedni wolny i szybki oraz wsteczny spacerowy.
Szybka zmiana biegów pomiędzy przód wolny a przód średni odbywa się poprzez przełączenie sprzęgieł.
Szybka zmiana biegów pomiędzy przód średni a przód szybki jest możliwa ze względu na brak przenoszonego napędu przez koła zębate reduktora półbiegów.
Zmiana pomiędzy przedni szybki a przedni wolny raczej nie może się odbyć bez rozłączenia napędu.

Dowiem się w końcu od właściciela które przełożenia nie działają, to będzie można wywnioskować z którym sprzęgłem lub wodzikiem jest problem.

Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#4 13 Lip 2013 13:19   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


To jest troszkę skomplikowane. Bo w momencie gdy nie przełączy przesuwki ciągnik nie pojedzie a na wyświetlaczu zacznie migać kontrolka. Tam trzeba kalibrować skrzynię biegów. Dwa elektrozawory przód tył są sterowane napięciem 7.5v i prądem 2A. Musiałbym zobaczyć jeszcze raz ten blok elektrozaworów to by mi się przypomniało. Są dwa czujnik prędkości skrzyni z prawej strony ciągnika. Napisz dokładnie co się dzieje z ciągnikiem.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#5 Post autora tematu 13 Lip 2013 18:36   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Byłem dzisiaj przy ciągniku.
Zmostkowanie rezystorem 47Ω pinów 2-3 złącza "prądowego" skutkuje brakiem migania kontrolki (!).
Sterownik ma złącze diagnostyczne w postaci dużej kostki z czterema przewodami umieszczoną pod kierownicą (obok bezpieczników). Prawdopodobnie to jest TXD/RXD w logice TTL, ale nie sprawdzałem dokładnie.
Dowiedziałem się od właściciela że gdy problem wystąpił, to nie dało się zmienić biegów, można było jechać tylko do przodu na średnim półbiegu, przy czym kontrolka (!) świeciła cały czas, a sterownik mocno się nagrzewał. To by świadczyło o niesprawności sprzęgła E2 lub czujników położenia wodzików.
Jeden czujnik ciśnienia oleju na wyspie wygląda na nieoryginalny (połączenia na wsuwki).
Przeszukałem całą instalację w poszukiwaniu brakujących czujników. Skończyło się tym, że znalazłem uszkodzony czujnik prędkości umieszczony w przekładni do napędu przedniej osi (na samym dole skrzyni biegów. Po wyjęciu okazało się że ma zmieloną końcówkę. Na obecną chwilę będę wymieniał ten czujnik w celu wyeliminowania błędu ciągle migającej kontrolki (!). Czujnik ma przewód o długości ok. 140 cm. Gdzie dostanę taki czujnik?
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Nie mogłem odnaleźć przeznaczenia dwóch przewodów w złączu prądowym - na pinie 20 mam cały czas masę, a na pinie 21 dziwną wartość rezystancji (na każdej pozycji omomierza inną). Mechanik sugeruje że może to być połączenie z czujnikiem hamulca i załączaniem napędu na przednią oś, aby podczas hamowania napęd był przekazywany na wszystkie koła.
Naniosłem poprawki na rozpiskę złącz w pierwszym poście.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lip 2013 18:36   





Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#6 13 Lip 2013 22:47   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Z tego co pamiętam to uszkodzony z czujników włączał tryb awaryjny. I możliwy był zjazd z pola tylko na drugim półbiegu. Rozbierał ktoś skrzynie? Jeden z czujników które znajdują się po lewej stronie ten od zmiany półbiegów. Powinien mieć przedłużkę taką około 50mm. Jeśli jej nie będzie czujnik będzie pokazywał ze jedna przesuwka jest przesunięta i załączony jest nie ten bieg który powinien być.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lip 2013 22:47   





Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#7 Post autora tematu 16 Lip 2013 23:13   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Na próbę został przełożony czujnik prędkości wału korbowego w miejsce uszkodzonego czujnika prędkości skrzyni biegów. Kontrolka ostrzegawcza nie miga, ale dopóki nie uruchomi się silnika. Po uruchomieniu silnika lub odpięciu czujnika ciśnienia oleju (dla symulacji pracy silnik) kontrolka ostrzegawcza zaczyna powoli migać. W dodatku gaśnie po zatrzymaniu pracy silnika.
Próbowałem zrobić kombinacje ze wszystkimi czujnikami prędkości, ponieważ jeden czujnik generował sygnał za sprzęgłami. Niestety nic to nie dało.
Odłączenie czujnika indukcyjnego wodzików od razu wywala błąd (szybkie miganie kontrolki).
Na potencjometr sprzęgła idzie 3.3V, z czego 2.8V występuje po jego podłączeniu. Co ciekawe odłączenie potencjometru sprzęgła nie wywołuje błędu sterownika.
Nadal nie wiem do czego służą zaciski 20 i 21 (sygnał i masa). Podawanie napięcia 12V nie powoduje żadnej różnicy. Na wejściu 20 utrzymuje się potencjał bliski zeru, więc raczej to jest wejście typu sink. Kostka od tego wejścia znajduje się na samym końcu wiązki od sterownika Tractoshift, obok wtyczki od czujnika prędkości z dolnej przekładni. Wcześniej była podłączona do wiązki od radaru.
Dodaję jeszcze zdjęcie przewodów przy wyspie elektrozaworowej widocznej po odkręceniu podłogi oraz foto czujników indukcyjnych wodzików półbiegów.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#8 17 Lip 2013 23:27pomocny post - solucja   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Czujniki prędkości musisz mieć wszystkie sprawne. Jak sam najpewniej zauważyłeś czujnik prędkości silnika nie jest potrzebny do sterowania nim. A przekazuje sygnał do sterownika skrzyni. Gdy będzie on uszkodzony tez będą się wyświetlać błędy.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#9 Post autora tematu 18 Lip 2013 07:17   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Na pewno czujnik prędkości na kole zamachowym jest potrzebny? Bo się tak zastanawiałem czy czasem on nie powinien być podłączony bezpośrednio do sterownika skrzyni biegów, a ta nieznana kostka podłączona do instalacji w miejscu tego czujnika.
Patrząc na katalogi części, tam jest jeden rysunek z ACET, gdzie czujnik od przekładni na dole jest podłączony bezpośrednio do tego komputerka. Nie wiem jednak co to za czujnik z tarczą (nr. 7)
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Z drugiej strony, sterownik skrzyni ma wejścia na trzy czujniki prędkości i nie można pozostawić jednego niepodłączonego.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC [url=http://obrazki.elektroda.pl/2102462400_1374124045.png]
Tu mnie jeszcze zastanawia do czego jest ten czujnik (nr 9), znaleźć go zbytnio nie mogłem, natomiast wg. katalogu jest on użyty w Tractoshift/Tractronic.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Tu jeszcze jest rysunek wiązki do sterownika skrzyni biegów. Wiązka nr. 2 jest do innej wersji (inny przełącznik kierunku jazdy). Nie wiem co to może być za czujnik wkręcony do skrzyni biegów (na rysunku po lewej). Tam innych czujników prócz czujników prędkości i czujnika biegów (podłączony prawdopodobnie do ACET, wszystkie przewody różowe) nie dostrzegłem. Do niego może nieznana kostka? Na tym rysunku widać że czujnik prędkości koła zamachowego jest podłączony bezpośrednio do sterownika skrzyni biegów.
Jeszcze jest rysunek z całymi wiązkami, tam znowu (chyba) nieznana kostka jest połączona z wiązką radaru.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#10 Post autora tematu 18 Lip 2013 21:32   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


To był właściwy trop. Problem rozwiązany :D
Powodem był właśnie ten czujnik obrotów silnika. Wcześniej był podłączony bezpośrednio do ACET, a okazało się że wiązka Tractoshift powinna być wpięta pomiędzy czujnik a ACET.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Komputer w końcu przestał wyświetlać błąd, natomiast na komputerku ACET wyświetlała się prędkość silnika.
To samo zrobiłem z czujnikiem prędkości z przekładni na dole skrzyni biegów, został wpięty poprzez wiązkę od Tractoradar. Komputerek ACET wyświetla prędkość jazdy, a ona jest także wyświetlana na komputerku Tractoradar.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC

Skrzynia działa prawidłowo, mechanik ją testował i nie pokazał się alarm. Jednak dziwna sprawa z tymi sprzęgłami. Oba lekko ciągną, że utrudnia to nieco zmianę biegów na postoju. Ponadto ciągnik gwałtownie reaguje na pedał sprzęgła, że aż przy ruszaniu na wyższych biegach ma ciężko i miga kontrolka ostrzegawcza. Przy zmianie półbiegów bez sprzęgła skrzynia nadal jęczy. Próbowałem zamienić dwa czujniki prędkości na skrzyni biegów, ale to nie przynosiło różnicy, ponadto pojawiało się szybkie miganie kontrolki ostrzegawczej po puszczeniu sprzęgła na luzie.

Jeszcze zdjęcia tego sajgonu w instalacji, może się komuś przyda.
Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#11 18 Lip 2013 21:40   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Mechanik skalibrował skrzynie? Najpewniej nie. Potrzebne urządzenie koszt koło 7 tys zł. W Polsce kilka osób posiada. Ale jak się pytałem o dojazd to nie chcieli za bardzo a dodatkowo niektórzy stwierdzili że jeśli skrzynia była rozbierana to oni nie ufają mechaniką i muszą sami rozebrać i złożyć. To jeszcze nie był wielki sajgon. U mnie były dodatkowe przewody jakies puszczane jedna wielka plątanina.
Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#12 Post autora tematu 19 Lip 2013 07:11   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Zobaczymy co właściciel powie na temat kalibracji skrzyni. Wątpię aby chciał się jeszcze w to bawić, tym bardziej, że do tego nie ma nigdzie oprogramowania ani informacji serwisowych. Najwyżej zadzwonię do serwisu Claasa, ciekawe czy coś mi powiedzą.
Właściciel ma do przejechania ciągnikiem koło 35 km, więc jeśli nadal będzie problem, to się znowu objawi. Wcześniej przyjechał jadąc wyłącznie do przodu.
Powrót do góry
   
ftp.kowal
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1784
Miasto: Ż-in

Post#13 19 Lip 2013 19:04   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Co do serwisu pamiętam jak powiedzieli na temat tej renówki że zakłady naprawcze wiedzą więcej niż oni. Pytałem się tez o możliwość kalibracji u nich powiedzieli że nie mają urządzenia.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lip 2013 19:04   





Powrót do góry
   
BANANvanDYK
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 1457
Miasto: Chełmno Kuj-Pom.

Post#14 Post autora tematu 19 Lip 2013 20:43   

Re: Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC


Właściciel od razu powiedział że bez oprogramowania to nie ma co zrobić, więc trzeba sobie dać spokój z tym problemem.
Ciągnik pojechał, a ja jak narazie telefonu nie miałem. Tak więc temat zamykam.
Dodam że katalog części jest dostępny na stronie tractoor.pl
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Renault Nectra 120-54 - sterownik skrzyni biegów TRACTONIC
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Ciągnik Renault 120.54 ( 120-54 ) - Poszukuję schemat skrzyni biegów (4)
sterownik automatycznej skrzyni biegów Renault Safrane 2,5TD (5)
Sterownik automatycznej skrzyni biegów (1)
Sterownik skrzyni biegów a4 2.5 tdi (2)
Numer skrzyni biegów Renault Scenic (2)
Demontaz skrzyni biegów Renault meganeII (19)
Renault Laguna II - wymiana skrzyni biegów (7)
Mercedes 308 - sterownik automatycznej skrzyni biegów (4)
Citroen C2 1.6vtr - Uszkodzony sterownik skrzyni biegów. (1)
Passat 98r. 1.8 - Sterownik automatycznej skrzyni biegów (1)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.087 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony