Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW Golf 2 1.6 wysokie obroty silnika

Marcin GD 07 Mar 2005 00:42
  • #1 07 Mar 2005 00:42
    Marcin GD
    Poziom 2  

    Witam,

    Posiadam VW Golfa II 1.6 z 1989 roku. Od kilku dni mam bardzo irytujacy problem, ktory polega na tym, ze po uruchomieniu silnika trzyma on bardzo dlugo wysokie obroty (czasem i 30 min). Po tym czasie spadaja one do normalnych i mozna jezdzic przez jakis czas. Po kolejnym uruchomieniu (silnik cieply) jest przez jakis czas OK, potem zupelnie bez przyczyny w czasie normalnej jazdy znowu wchodzi na wysokie obroty i potrafi tak trzymac przez bardzo dlugi czas. Po krotkim postoju przez chwile jest OK i nastepnie znowu to samo. Jest to okropnie irytujace bo auto wyje jak szalone stojac w ruchu i mozna jezdzic nie dotykajac pedalu przyspieszenia. Prosze o pomoc i porade.
    Dzieki :-)

    Marcin
    Gdansk

  • #2 07 Mar 2005 08:21
    firdy
    Poziom 21  

    Jeżeli jest na gaźniku sprawdz czy masz prawidłowy poziom wody

  • #3 07 Mar 2005 08:54
    czapajew
    Poziom 21  

    Czy on ma automatyczne ssanie?, jeśli tak to posprawdzaj przewody przy tym ssaniu może któryś się przetarł i czasmi łączy.

  • #4 07 Mar 2005 12:57
    Marcin GD
    Poziom 2  

    Witam,

    Silnik ma automatyczne ssanie i wszystko wydaje sie byc z nim ok. Poziom plynu chlodzacego w ukladzie jest wzorowy. Wystepuje ta regularnosc zwiazana z temperatura silnika, kiedy wzrasta wchodzi na te wyzsze obroty i spada gdy zalaczy sie wiatrak (zauwazylem ostatnio majac podniesiona maske), szczegolnie na postoju. Czy moze to byc jakis wadliwy czujnik temparatury, ktory podaje zly sygnal o temp silnika i stad ten wzrost obrotow?

    Marcin

  • #5 07 Mar 2005 13:26
    Usunięty
  • #6 07 Mar 2005 17:00
    Slawek J
    Poziom 30  

    Nie sadze ze winne jest tutaj ssanie , bo w zadnym aucie silnik ktory pracuje na ssaniu nie ma tak wysokich obrotow. A w tym samochodzie obroty nie wiele sa wyzsze niz 1000 na ssaniu. Moze blokuje ci sie linka w pancerzu od gazu. Przeciez zawsze trzeba sprawdzac od najprostszych rzeczy a nie od razu gaznik bo to nie jest robota dla pierwszego lepszego mechanika gdyz te gazniki sa troche bardziej skomplikowane niz w maluchu czy polonezie.

  • #7 07 Mar 2005 17:17
    79adam79
    Poziom 11  

    Jeśli silnik tego golfa to PN to na 99,9999% jest to wina gaźnika, jest to gaźnik sterowany komputerem(niektórzy mówią że to jednopunktowy wtrysk ale to nieprawda) z sondą lambda. Sprawdź sobie naAby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany tam było bardzo duzo postów na temat gaźników w golfach 1.6. Sam mam taki gaźnik ale problem tylko na benzynie(zalewa go jak jest ciepły) po przełączeniu na gaz mam spokój. Kolega niedawno przyprowadził takiego golfa z niemiec (PN ) i po rozgrzaniu obroty wahają mu się od 1500 do 3000 , ale on nie chce kasy w auto ładować bo już znalazł golfa 3 w dieslu.

  • #8 21 Wrz 2009 23:03
    tomagl
    Poziom 8  

    Witam!
    Mam również problem z golfem II 1.6 na gaźniku pierburg 2ee."walczę" z tym już 2 lata (prawie od początku jak go kupiłem). obroty silnika same wchodza na około 2tys.-3tys. obrotów.ta sytuacja zdaża się całkowicie nieregularnie(ciepły,zimny).Po zapoznaniu sie z poradami na internecie i wśród mechaników zostały wymienione następujące elementy:
    -gaźnik regenerowany na rocznej gwarancji,2 krotnie sprawdzany,
    -czujnik temperatury (nowy),
    -podstawa gażnika (nowa),
    -sonda lambda (nowa),
    -świece (nowe).
    Ma ktos jeszcze jakis pomysł co jeszcze sprawdzić lub wymienić bo mi już sie pomysły kończą???Podejrżewam tu jeszcze elektryke(przewody ,sterownik).Proszę o pomoc jeżeli ktoś rozwiązał taki problem.

  • #9 22 Wrz 2009 07:30
    polmar
    Poziom 19  

    Przewód do serwa ,serwo ,sterownik może być zalany.

  • #10 22 Wrz 2009 20:05
    tomagl
    Poziom 8  

    Dodam jeszcze do mojej powyższej wiadomości że golf chodzi tylko na benzynie. Kiedy wchodzi na wyższe obroty pedał gazu "ucieka" mi spod nogi i wraca gdy obroty spadaja.Przy odpalaniu zimnego silnika ma obroty około 1100 ale tylko na 2,3sekundy poczym spadają do zera i gaśnie (musze zawsze podgazować).obroty na silniku ciepłym gdy chodzi bez tych wyższych obrotów to falowanie pomiedzy 500-900 obr.na poczatku jak nim jeździłem takie rzeczy sie niedziały(ssanie było jak w każdym aucie).Czekam na porady!Z góry dziękuje!Każda wskazówka się dla mnie LICZY!

  • #11 23 Wrz 2009 11:14
    Allah83
    Poziom 9  

    Witam. Dolacze sie do postu. Mam (mialem) takie same problemy jak tomagl. Wchodzenie na obroty ustalo po przylutowaniu jakich przewodow do gaznika (tak powiedzial moj mechanik). Nadal mam gasnacy silnik z 10 sekund po odpaleniu i falowanie na wolnych obrotach. Auto tez chodzi tylko na benzynie (nie mam inst. LPG). Przeczytalem wszystie posty dotyczace gaznika na vwgolf.pl i NIC. Nie wiem za co sie zabrac...

    Zna ktos moze fachowca od golfów benzyn w Śląskim albo Małopolskim????? Chetnie zajze... Tylko zeby wiedzial o co chodzi... :)

  • #12 23 Wrz 2009 11:36
    grzegorz.l
    Poziom 10  

    Witam

    Miałem te same problemy z silnikiem 1.6PN i jedyne co pomogło to dałem gaźnik do regeneracji (koszt 300zł ) i teraz jest .......... nie będę pisał żeby nie zapeszyć ;)

  • #13 23 Wrz 2009 12:48
    Allah83
    Poziom 9  

    Ciesze sie ze u Ciebie jest... ;) Ja jednak nie wierze tak w ta regeneracje. Duzo osob zrobilo regeneracje i maja dalej te same objawy... Szkoda mi dac 300 zl. jak sie okaze ze jest to samo...
    Jak ktos zna dobrego specjaliste od Golfow, prosze o dane... (Śląskie albo Małopolskie).

  • #14 23 Wrz 2009 22:54
    Allah83
    Poziom 9  

    Wlasnie zauwazylem (po tym jak moja golfinka zgasla dzisiaj z 5 razy) ze byc moze mam przypchany ktorys z tlumikow lub jakas czesc ukladu wydechowego. Bez biegu, trzymalem wcisniety pedal gazu jakis czas. Najpierw wywalilo mi troche wody, potem (20 sek.) walnal mi w tlumiki i tak jakby zaczal rowniej chodzic. Poza tym nawet przy pelnym gazie z tylu bylo calkiem cicho. W porownianiu z tym co sie dzialo z przodu to tyl byl baaaaardzo cichy... Moze to kwestia przytkania ukladu wydechowego...

    Jutro tj. 25.09 jestem na 11.00 umowiony na ustawienie zaplonu. Wieczorem dam znac czy cos pomoglo...

  • #15 25 Wrz 2009 11:31
    tomagl
    Poziom 8  

    Witam!Ja umówiłem się z miejscowym mechanikiem na poniedziałek i bedziemy szukac co jest grane. Chociaż moja nadzieja jest minimalna że to kiedyś zniknie.Wczoraj jeździłem troche i wszystko OK.Dzisiaj przejechałem około 10 km od domu i wchodzi na 4 tys. obrotów (obroty stałe,nawet zgaszenie niepomogło).Wróciłem do domu i po pół godziny postoju odpaliłem i spokój(około900). Jeżeli do DOJDE co jest grane to napisze na forum.

  • #16 25 Wrz 2009 22:38
    Allah83
    Poziom 9  

    Ej. Chlopaki. Ustawilem zaplon i jest o niebo lepiej... Samochod normalnie jezdzi (nie dusi go). W przyszlym tygodniu jestem umowiony na czyszczenie gaznika (10 atm.) i jakiejs przepustnicy. Ponoc moj mechanik robil to ostatnio w takim samy golfie i pomoglo... (50 zl ) :) Zobaczymy... Dam znac...

    P.S tomaql podlacz dobrze (prawdopodobnie) mase do Twojego gaznika... Wtedy Twoje problemy znikna...

  • #17 25 Wrz 2009 23:33
    carrot
    Moderator Samochody

    Allahu, jakby mu się urwał kabelek masy od gaźnika, to niestety pomóc może tylko wymiana srebrnego pudełka bosch-ecotronic

  • #18 26 Wrz 2009 10:27
    tomagl
    Poziom 8  

    Prawdopodobnie u mnie cos nie łączy, bo jak wymieniałem gaźnik na inny regenerowany (aktualny) to z miesiąc był spokój a potem jak odkręcałem do sprawdzenia to jak go zakręciłem drugi raz to juz po dniu zaczął mi zwiększać te obroty.Według mnie wszystkie kostki i złączki są wporzątku,albo gdzies jest kabel przetarty pod osłona albo popękany.ja stawiam na elektryke,ale moze się myle.szukam sterownika żeby porzyczyć i sprawdzić bo kupno kolejnej rzeczy mija się z celem(i tak już wydałem za dużo kasy na to).MUSZE DO TEGO DOJSC!

  • #19 26 Wrz 2009 14:00
    Allah83
    Poziom 9  

    Carrotu, mi sie urwal kabelek masy od gaznika, mechanik go jakos tam przylutowal czy cos i od tamtej pory nie wchodzi mi juz na obroty. Obylo sie bez wymiany "srebrnego pudelka"...

  • #20 08 Paź 2009 22:37
    mercy83
    Poziom 10  

    Witam. Ja mam identyczny problem. Wymienialem gaznik w Kaliszu na regenerowany. Auto pochodzilo jeden dzien dobrze i znowu falowanie. Dzisiaj (3 miesiace po wymianie gaznika) zaczal mi wchodzic na 3 i 2 tys, co ulamek sekundy - takie ma wahania. Po zgaszeniu i odpaleniu w trakcie jazdy czy postoju jest dobrze przez pol minuty, a potem znowu to samo. Szukam mechanika w okolicach Zawiercia/Katowic, który by wiedział co jest grane...

  • #21 09 Paź 2009 00:44
    carrot
    Moderator Samochody

    Uszkodzony jest elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy, jest z lewej strony gaźnika, jak naciśniesz mocno palcem trzpień, to obroty się unormują. Ale skoro regenerowali gaźnik, to powinni dać jakąś gwarancję, na najczęściej psujący się podzespół

  • #22 09 Paź 2009 21:29
    tomagl
    Poziom 8  

    mercy83 kupywałes chyba gaźnik tam gdzie ja,niechce nikogo reklamować,umnie tez chwile pochodził i dalej to samo.na gaźnik po regeneracji ja bym osobiscie niestawiał bo umnie sa identyczne objawy na starym i nowym.dzisiaj odkryłem ze poruszjąc kablami przy wtyczce do potencjometru ten biały z prawej strony auto własnie wchodzio na wysokie obroty.dwa kable sa przetarte.jutro sie z tym bede bawił.albo kable sa do wymiany albo biała kostka.moze to cos da ale sie za wczasu nie ciesze bo juz walcze ztym od dwóch lat i mnie to nauczyło zeby sie nie cieszyc jak sie nie pojeździ ze 3 miesiące.moja rada zapal auto i poruszaj palcem te kabelki "u mnie wyje wtedy".mozesz jeszcze dla pewnosci posprawdzac i ewentualnie powymieniac wężyki podcisnieniowe.

  • #23 04 Mar 2010 15:17
    mercy83
    Poziom 10  

    Tomagl, no i udało się coś z tymi kabelkami? Ja auto odstawiłem na zimę, teraz chcę się nim zająć na nowo. Byłem u mechanika na konsultacji i powiedział, że prawdopodobnie ta przepustnica jest uszkodzona, wystarczy że się ją dotknie i wraca do normalnych obrotów. Będę się musiał przejechać do tego Kalisza (będzie kapa na skrzyżowaniach) ale trudno :) Teraz jak nie jeździłem 3 miesiące dodatkowo mi gaśnie po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. 20sek buta na gazie i jest OK, masakra... Taka głupia rzecz a auto było by jak ta lala. Do Włoch mnie zawiózł w te wakacje na tym zregenerowanym gaźniku, 3200km i padł.

  • #24 13 Mar 2010 21:34
    jpawelj
    Poziom 2  

    witam ,u mnie jest taki problem, ze silnik sie nagrzeje a problem z obrotami 1200 obr.na min.pomocy

  • #25 10 Lip 2010 16:52
    blazjus1
    Poziom 8  

    Witam

    W razie problemów z gaźnikiem Pierburg 2EE (VW Golf II z silnikiem 1.6 PN) mogę podesłać na maila informacje na temat wspomnianego gaźnika. Ja jeżdżę samochodem, jak wyżej od 2005 roku i bardzo sobie chwalę ten układ zasilania.

  • #26 14 Wrz 2010 19:35
    liverpoolman
    Poziom 2  

    PANOWIE A WIEC TAK MÓWIE WSZYSTKIM PIERWSZE CO SPRAWDZIE CZY GAZNIK MA SREBRNE PUDEŁKO CZUJNIK SLOWEM POTOCZNYM MUSI BYC ZAMONTOWANY Z TYŁU GAZNIKA MIAŁEM TO SAMO URWAŁ SIE ZE STAROSCI JAK GO ZAMONTOWAŁEM JEZDZIŁEM AUTEM 40 MINUT POWAGA I WSZYSTKO OK POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW VW GOLF 2

  • #27 14 Wrz 2010 20:12
    manta
    Moderator Samochody

    Archeologia,
    Nieodpowiedni dział p. 8.3,
    kosz.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty