X

VW Golf 2 1.6 wysokie obroty silnika

Marcin GD 07 Mar 2005 00:42
  • #1 07 Mar 2005 00:42
    Marcin GD
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Posiadam VW Golfa II 1.6 z 1989 roku. Od kilku dni mam bardzo irytujacy problem, ktory polega na tym, ze po uruchomieniu silnika trzyma on bardzo dlugo wysokie obroty (czasem i 30 min). Po tym czasie spadaja one do normalnych i mozna jezdzic przez jakis czas. Po kolejnym uruchomieniu (silnik cieply) jest przez jakis czas OK, potem zupelnie bez przyczyny w czasie normalnej jazdy znowu wchodzi na wysokie obroty i potrafi tak trzymac przez bardzo dlugi czas. Po krotkim postoju przez chwile jest OK i nastepnie znowu to samo. Jest to okropnie irytujace bo auto wyje jak szalone stojac w ruchu i mozna jezdzic nie dotykajac pedalu przyspieszenia. Prosze o pomoc i porade.
    Dzieki :-)

    Marcin
    Gdansk
  • #2 07 Mar 2005 08:21
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    Jeżeli jest na gaźniku sprawdz czy masz prawidłowy poziom wody
  • #3 07 Mar 2005 08:54
    czapajew
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Czy on ma automatyczne ssanie?, jeśli tak to posprawdzaj przewody przy tym ssaniu może któryś się przetarł i czasmi łączy.
  • #4 07 Mar 2005 12:57
    Marcin GD
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam,

    Silnik ma automatyczne ssanie i wszystko wydaje sie byc z nim ok. Poziom plynu chlodzacego w ukladzie jest wzorowy. Wystepuje ta regularnosc zwiazana z temperatura silnika, kiedy wzrasta wchodzi na te wyzsze obroty i spada gdy zalaczy sie wiatrak (zauwazylem ostatnio majac podniesiona maske), szczegolnie na postoju. Czy moze to byc jakis wadliwy czujnik temparatury, ktory podaje zly sygnal o temp silnika i stad ten wzrost obrotow?

    Marcin
  • #5 07 Mar 2005 13:26
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ja mam też podobny problem ze swoim golfem II 1.6 na gaźniku z automatycznym ssaniem tylko, że u mnie te objawy (wyższe obroty) znikają gdy wyłącznę i włączę ponownie silnik. No i dowiedziałem się, że takie objawy są gdy nawali silniczek krokowy przy gaźniku...
  • #6 07 Mar 2005 17:00
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Nie sadze ze winne jest tutaj ssanie , bo w zadnym aucie silnik ktory pracuje na ssaniu nie ma tak wysokich obrotow. A w tym samochodzie obroty nie wiele sa wyzsze niz 1000 na ssaniu. Moze blokuje ci sie linka w pancerzu od gazu. Przeciez zawsze trzeba sprawdzac od najprostszych rzeczy a nie od razu gaznik bo to nie jest robota dla pierwszego lepszego mechanika gdyz te gazniki sa troche bardziej skomplikowane niz w maluchu czy polonezie.
  • #7 07 Mar 2005 17:17
    79adam79
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jeśli silnik tego golfa to PN to na 99,9999% jest to wina gaźnika, jest to gaźnik sterowany komputerem(niektórzy mówią że to jednopunktowy wtrysk ale to nieprawda) z sondą lambda. Sprawdź sobie naTo view the material on this forum you must be logged in. tam było bardzo duzo postów na temat gaźników w golfach 1.6. Sam mam taki gaźnik ale problem tylko na benzynie(zalewa go jak jest ciepły) po przełączeniu na gaz mam spokój. Kolega niedawno przyprowadził takiego golfa z niemiec (PN ) i po rozgrzaniu obroty wahają mu się od 1500 do 3000 , ale on nie chce kasy w auto ładować bo już znalazł golfa 3 w dieslu.
  • #8 21 Sep 2009 23:03
    tomagl
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Mam również problem z golfem II 1.6 na gaźniku pierburg 2ee."walczę" z tym już 2 lata (prawie od początku jak go kupiłem). obroty silnika same wchodza na około 2tys.-3tys. obrotów.ta sytuacja zdaża się całkowicie nieregularnie(ciepły,zimny).Po zapoznaniu sie z poradami na internecie i wśród mechaników zostały wymienione następujące elementy:
    -gaźnik regenerowany na rocznej gwarancji,2 krotnie sprawdzany,
    -czujnik temperatury (nowy),
    -podstawa gażnika (nowa),
    -sonda lambda (nowa),
    -świece (nowe).
    Ma ktos jeszcze jakis pomysł co jeszcze sprawdzić lub wymienić bo mi już sie pomysły kończą???Podejrżewam tu jeszcze elektryke(przewody ,sterownik).Proszę o pomoc jeżeli ktoś rozwiązał taki problem.
  • #9 22 Sep 2009 07:30
    polmar
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Przewód do serwa ,serwo ,sterownik może być zalany.
  • #10 22 Sep 2009 20:05
    tomagl
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Dodam jeszcze do mojej powyższej wiadomości że golf chodzi tylko na benzynie. Kiedy wchodzi na wyższe obroty pedał gazu "ucieka" mi spod nogi i wraca gdy obroty spadaja.Przy odpalaniu zimnego silnika ma obroty około 1100 ale tylko na 2,3sekundy poczym spadają do zera i gaśnie (musze zawsze podgazować).obroty na silniku ciepłym gdy chodzi bez tych wyższych obrotów to falowanie pomiedzy 500-900 obr.na poczatku jak nim jeździłem takie rzeczy sie niedziały(ssanie było jak w każdym aucie).Czekam na porady!Z góry dziękuje!Każda wskazówka się dla mnie LICZY!
  • #11 23 Sep 2009 11:14
    Allah83
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Dolacze sie do postu. Mam (mialem) takie same problemy jak tomagl. Wchodzenie na obroty ustalo po przylutowaniu jakich przewodow do gaznika (tak powiedzial moj mechanik). Nadal mam gasnacy silnik z 10 sekund po odpaleniu i falowanie na wolnych obrotach. Auto tez chodzi tylko na benzynie (nie mam inst. LPG). Przeczytalem wszystie posty dotyczace gaznika na vwgolf.pl i NIC. Nie wiem za co sie zabrac...

    Zna ktos moze fachowca od golfów benzyn w Śląskim albo Małopolskim????? Chetnie zajze... Tylko zeby wiedzial o co chodzi... :)
  • #12 23 Sep 2009 11:36
    grzegorz.l
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Miałem te same problemy z silnikiem 1.6PN i jedyne co pomogło to dałem gaźnik do regeneracji (koszt 300zł ) i teraz jest .......... nie będę pisał żeby nie zapeszyć ;)
  • #13 23 Sep 2009 12:48
    Allah83
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ciesze sie ze u Ciebie jest... ;) Ja jednak nie wierze tak w ta regeneracje. Duzo osob zrobilo regeneracje i maja dalej te same objawy... Szkoda mi dac 300 zl. jak sie okaze ze jest to samo...
    Jak ktos zna dobrego specjaliste od Golfow, prosze o dane... (Śląskie albo Małopolskie).
  • #14 23 Sep 2009 22:54
    Allah83
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wlasnie zauwazylem (po tym jak moja golfinka zgasla dzisiaj z 5 razy) ze byc moze mam przypchany ktorys z tlumikow lub jakas czesc ukladu wydechowego. Bez biegu, trzymalem wcisniety pedal gazu jakis czas. Najpierw wywalilo mi troche wody, potem (20 sek.) walnal mi w tlumiki i tak jakby zaczal rowniej chodzic. Poza tym nawet przy pelnym gazie z tylu bylo calkiem cicho. W porownianiu z tym co sie dzialo z przodu to tyl byl baaaaardzo cichy... Moze to kwestia przytkania ukladu wydechowego...

    Jutro tj. 25.09 jestem na 11.00 umowiony na ustawienie zaplonu. Wieczorem dam znac czy cos pomoglo...
  • #15 25 Sep 2009 11:31
    tomagl
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!Ja umówiłem się z miejscowym mechanikiem na poniedziałek i bedziemy szukac co jest grane. Chociaż moja nadzieja jest minimalna że to kiedyś zniknie.Wczoraj jeździłem troche i wszystko OK.Dzisiaj przejechałem około 10 km od domu i wchodzi na 4 tys. obrotów (obroty stałe,nawet zgaszenie niepomogło).Wróciłem do domu i po pół godziny postoju odpaliłem i spokój(około900). Jeżeli do DOJDE co jest grane to napisze na forum.
  • #16 25 Sep 2009 22:38
    Allah83
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Ej. Chlopaki. Ustawilem zaplon i jest o niebo lepiej... Samochod normalnie jezdzi (nie dusi go). W przyszlym tygodniu jestem umowiony na czyszczenie gaznika (10 atm.) i jakiejs przepustnicy. Ponoc moj mechanik robil to ostatnio w takim samy golfie i pomoglo... (50 zl ) :) Zobaczymy... Dam znac...

    P.S tomaql podlacz dobrze (prawdopodobnie) mase do Twojego gaznika... Wtedy Twoje problemy znikna...
  • #17 25 Sep 2009 23:33
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Allahu, jakby mu się urwał kabelek masy od gaźnika, to niestety pomóc może tylko wymiana srebrnego pudełka bosch-ecotronic
  • #18 26 Sep 2009 10:27
    tomagl
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie u mnie cos nie łączy, bo jak wymieniałem gaźnik na inny regenerowany (aktualny) to z miesiąc był spokój a potem jak odkręcałem do sprawdzenia to jak go zakręciłem drugi raz to juz po dniu zaczął mi zwiększać te obroty.Według mnie wszystkie kostki i złączki są wporzątku,albo gdzies jest kabel przetarty pod osłona albo popękany.ja stawiam na elektryke,ale moze się myle.szukam sterownika żeby porzyczyć i sprawdzić bo kupno kolejnej rzeczy mija się z celem(i tak już wydałem za dużo kasy na to).MUSZE DO TEGO DOJSC!
  • #19 26 Sep 2009 14:00
    Allah83
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Carrotu, mi sie urwal kabelek masy od gaznika, mechanik go jakos tam przylutowal czy cos i od tamtej pory nie wchodzi mi juz na obroty. Obylo sie bez wymiany "srebrnego pudelka"...
  • #20 08 Oct 2009 22:37
    mercy83
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. Ja mam identyczny problem. Wymienialem gaznik w Kaliszu na regenerowany. Auto pochodzilo jeden dzien dobrze i znowu falowanie. Dzisiaj (3 miesiace po wymianie gaznika) zaczal mi wchodzic na 3 i 2 tys, co ulamek sekundy - takie ma wahania. Po zgaszeniu i odpaleniu w trakcie jazdy czy postoju jest dobrze przez pol minuty, a potem znowu to samo. Szukam mechanika w okolicach Zawiercia/Katowic, który by wiedział co jest grane...
  • #21 09 Oct 2009 00:44
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Uszkodzony jest elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy, jest z lewej strony gaźnika, jak naciśniesz mocno palcem trzpień, to obroty się unormują. Ale skoro regenerowali gaźnik, to powinni dać jakąś gwarancję, na najczęściej psujący się podzespół
  • #22 09 Oct 2009 21:29
    tomagl
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    mercy83 kupywałes chyba gaźnik tam gdzie ja,niechce nikogo reklamować,umnie tez chwile pochodził i dalej to samo.na gaźnik po regeneracji ja bym osobiscie niestawiał bo umnie sa identyczne objawy na starym i nowym.dzisiaj odkryłem ze poruszjąc kablami przy wtyczce do potencjometru ten biały z prawej strony auto własnie wchodzio na wysokie obroty.dwa kable sa przetarte.jutro sie z tym bede bawił.albo kable sa do wymiany albo biała kostka.moze to cos da ale sie za wczasu nie ciesze bo juz walcze ztym od dwóch lat i mnie to nauczyło zeby sie nie cieszyc jak sie nie pojeździ ze 3 miesiące.moja rada zapal auto i poruszaj palcem te kabelki "u mnie wyje wtedy".mozesz jeszcze dla pewnosci posprawdzac i ewentualnie powymieniac wężyki podcisnieniowe.
  • #23 04 Mar 2010 15:17
    mercy83
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tomagl, no i udało się coś z tymi kabelkami? Ja auto odstawiłem na zimę, teraz chcę się nim zająć na nowo. Byłem u mechanika na konsultacji i powiedział, że prawdopodobnie ta przepustnica jest uszkodzona, wystarczy że się ją dotknie i wraca do normalnych obrotów. Będę się musiał przejechać do tego Kalisza (będzie kapa na skrzyżowaniach) ale trudno :) Teraz jak nie jeździłem 3 miesiące dodatkowo mi gaśnie po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. 20sek buta na gazie i jest OK, masakra... Taka głupia rzecz a auto było by jak ta lala. Do Włoch mnie zawiózł w te wakacje na tym zregenerowanym gaźniku, 3200km i padł.
  • #24 13 Mar 2010 21:34
    jpawelj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam ,u mnie jest taki problem, ze silnik sie nagrzeje a problem z obrotami 1200 obr.na min.pomocy
  • #25 10 Jul 2010 16:52
    blazjus1
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    W razie problemów z gaźnikiem Pierburg 2EE (VW Golf II z silnikiem 1.6 PN) mogę podesłać na maila informacje na temat wspomnianego gaźnika. Ja jeżdżę samochodem, jak wyżej od 2005 roku i bardzo sobie chwalę ten układ zasilania.
  • #26 14 Sep 2010 19:35
    liverpoolman
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    PANOWIE A WIEC TAK MÓWIE WSZYSTKIM PIERWSZE CO SPRAWDZIE CZY GAZNIK MA SREBRNE PUDEŁKO CZUJNIK SLOWEM POTOCZNYM MUSI BYC ZAMONTOWANY Z TYŁU GAZNIKA MIAŁEM TO SAMO URWAŁ SIE ZE STAROSCI JAK GO ZAMONTOWAŁEM JEZDZIŁEM AUTEM 40 MINUT POWAGA I WSZYSTKO OK POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW VW GOLF 2
  • #27 14 Sep 2010 20:12
    manta
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Archeologia,
    Nieodpowiedni dział p. 8.3,
    kosz.
  Search 4 million + Products
Browse Products