Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Regeneracja sprezarki od klimatyzacji.

jaceksu25 08 Mar 2005 13:34
  • #1 08 Mar 2005 13:34
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Witam!
    Mam pewien problem z klimatyzacja. Mianowicie nie dziala, przy wlaczaniu jej slysze tylko jak wlancza sie 2 wentylator od chlodnicy i nic pozatym sie nie dzieje.wentylator ten schladza calkowicie silnik. Zaden inny blad mi sie nie wyswietla. Czym moze byc to spowodowane? Dodam, ze bezpieczniki sa ok. Mozliwe ze gazu nie ma? Czy moze ,ze jest uszkodzona sprezarka od klimatyzacji. Ile kosztuje regeneracja sprezarki?
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 08 Mar 2005 14:43
    autoel
    Poziom 25  

    Witam.
    Po załączeniu powinno być słychać jeszcze stuknięcie sprzęgła magn. sprężarki(można sprawdzić czy jest podawane + na przewód sprzęgła), jeżeli nie to może być mało czynnika w układzie, można na krótka chwilę zewrzeć czujnik ciśnienia (na przewodzie wys.ciśn.), jeżeli sprzęgło zaskoczy to mało czynnika, trzeba znaleźć nieszczelnośc a po usunięciu napełnic układ i bedzie chłodek.

  • #3 08 Mar 2005 16:57
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Ktos by pomyslal : po co komus w zime klima...
    Ale dlatego chce to zrobic bo szyby mi paruja, a klima zmniejsza wilgotnosc powietrza ..
    autoel sprawdze to jutro, ale raczej nie slychac zeby sprzeglo sie wlaczalo. Moze rzeczywiscie jest malo gazu. Albo czego sie boje : sprzeglo badz sprezarka jest uszkodzona. Slyszalem, ze to regeneruja ale ile kosztuje to nie mam pojecia....

  • #4 08 Mar 2005 22:19
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witam, szkoda że nie napisałeś jaki to samochód. W wiekszości samochodów VW i Opel, niemozliwa jest praca kompresora w zbyt niskiej temperaturze zewnętrznej (chyba 5st dla VW). Proszę weź to również pod uwagę. Klima nie działa również po włączeniu "defrost".
    Pozdrawiam

  • #5 09 Mar 2005 07:58
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Jest to mitsubishi. Klima tez nie dziala w ogrzewanym garazu, bo tez tak myslalem ( jest automatyczna klima)

  • #6 09 Mar 2005 13:43
    skylark
    Poziom 25  

    Chyba najprościej będzie odwiedzić jakiś serwis klimatyzacji.
    Sama diagnostyka nie powinna być jakimś znaczącym wydatkiem, a choćby sprawdzenie stanu czynnika może być problemem w warunkach domowych.

  • #7 09 Mar 2005 16:16
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Bylem w serwisie. Instalacja byla pusta. Facet zrobil pruznie w instalacji, wlal plyn oraz srodek fluorescencyjny i nabil gazem. Kazal jezdzic ok 500km i przyjechac na sprawdzenie szczelnosci. Dzis przejechalem juz 200km na wlaczonej klimie i wszystko dziala. Szyby ani troche nie paruja. Powiedzial, ze prawdopodobnie jest jakis mikro wyciek i po to ten plyn wlal zeby pozniej w promieniach UV ustalic gdzie.
    Oby tylko ten wyciek nie byl na chlodnicy. Jako ciekawostke powiedzial, ze w sprawnej instalacji rocznie ubywa 20% czynnika, i dlatego trzeba systematycznie ja kontrolowac.

  • #8 09 Mar 2005 20:29
    sp9svn
    Poziom 20  

    jaceksu25 napisał:
    Jako ciekawostke powiedzial, ze w sprawnej instalacji rocznie ubywa 20% czynnika, i dlatego trzeba systematycznie ja kontrolowac.

    Poradniki obsługi klimatyzatorów wydawane przez Harison Corp. podają że w zależności od ilości połączeń wykonanych przewodami gumowymi w układzie klimatyzacji, z układu "znika" 8-15% rocznie czynnika. Powód:
    - czynniki chłodnicze są substancjami o bardzo niskim napięciu powierzchniowym, w układzie klimatyzacji jest on w części pod postacią ciekłą a w części pod postacią gazową (parową) - oczywiście podczas pracy klimatyzatora. Gdy nie pracuje ma postać płynną.
    - przewody wcale nie są tak szczelne, w związku z niskim napięciem powierzchniowym przez te mikro-nieszczelności następują właśnie te ubytki.
    Pozdrawiam

  • #9 10 Mar 2005 08:39
    skylark
    Poziom 25  

    Małe sprostowanie:
    W uproszeniu podczas pracy klimatyzatora na części instalacji wysokiego ciśnienia jest w postaci płynnej (od skraplacza do zaworu rozprężnego), a na pozostałej w postaci gazowej. Przy wyłączonej klimatyzacji czynnik w całym układzie jest w formie i ciekłej i gazowej.
    Co do ubytków zgadzam się z tym co napisał sp9svn.

  • #10 15 Mar 2005 12:16
    Skolmi
    Poziom 15  

    sp9svn napisał:
    jaceksu25 napisał:
    Jako ciekawostke powiedzial, ze w sprawnej instalacji rocznie ubywa 20% czynnika, i dlatego trzeba systematycznie ja kontrolowac.

    Poradniki obsługi klimatyzatorów wydawane przez Harison Corp. podają że w zależności od ilości połączeń wykonanych przewodami gumowymi w układzie klimatyzacji, z układu "znika" 8-15% rocznie czynnika. Powód:
    - czynniki chłodnicze są substancjami o bardzo niskim napięciu powierzchniowym, w układzie klimatyzacji jest on w części pod postacią ciekłą a w części pod postacią gazową (parową) - oczywiście podczas pracy klimatyzatora. Gdy nie pracuje ma postać płynną.
    - przewody wcale nie są tak szczelne, w związku z niskim napięciem powierzchniowym przez te mikro-nieszczelności następują właśnie te ubytki.


    Niedawno pisałem, że jak klima chłodzi to się odgrzybia i nic więcej. Pisałem też, że czasami można sprawdzić czy czynnik jest "tłusty"
    zapałką i kartką papieru.

    No ale po ostatnich wpisach pal licho - jadę sprawdzić ciśnienie czynnika do najlepszych klimiarzy w okolicy.
    Mówię rób pan co trzeba.
    Facet coś tam robi, sprawdza i mówi
    "ale co mam robić jak ciśnienie OK, nic nie ubywa, klima chłodzi dobrze"

    A wszystko to w 8-mio letnim autku, w którym czynnik nie był jeszcze uzupełniany.

    Więc pozostaję przy swojej opinii, żeby nic, poza odgrzybiabiem nie ruszać!

  • #11 15 Mar 2005 20:14
    sp9svn
    Poziom 20  

    Serdecznie polecam lekturę ksiażki, którą obok wielu różnych publikacji z tematu widzę u znajomych zajmujących się klimatyzacją; http://www.sklep.motonews.pl/info,30,klimatyzacja-autoporadnik.html . Poradnik ten stanowi bardzo ciekawy wstęp do poznania zagadnień związanych z działaniem, serwisowaniem jak również podpowiada jak z niej korzystać - bo czasami nawet z tym są problemy.
    Facet coś tam robi, sprawdza i mówi
    "ale co mam robić jak ciśnienie OK, nic nie ubywa, klima chłodzi dobrze"
    - klimatyzacja w samochodzie a lodówka - podobieństwo jest ale "trochę" się różni, ...w którym czynnik nie był jeszcze uzupełniany. - nie powinno się czynnika chłodniczego uzupełniać w układzie klimatyzacji, tym bardziej w ośmioletnim. Każda operacja związana ze zmianą ilości czynnika w pojeździe powinna być wykorzystana do opróżnienia układu i ponownego jej napełnienia zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu - klimatyzacji. Będziesz w błędzie jeżeli pomyślisz że ma to na celu jedynie "kasę"... - gorąco polecam lekturę powyżej. Bardzo możliwe że oprócz celów edukacyjnych osiągniesz przez to w przyszłości oszczędności finansowe...
    Pozdrawiam

  • #12 13 Lis 2005 20:02
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Uklad klimatyzacji nie bedzie dzialac bez czynnika. Ma to na celu zapobieganie zatarciu sprezarki. Temat jest zakonczony.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty