Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



chiński quad 4t - Regulacja zaworów


  Main Page -> Forum Index -> Bin -> Bin Archives ->chiński quad 4t - Regulacja zaworów Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#1 12 Aug 2013 19:21  Topic author   

chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Siema. Jadąc sobie moim quadem 110cc coś nagle się stało. Prawdopodobnie coś z zaworami jest nie tak, bo quad nie chce odpalić i ma słabą kompresję. Wykluczam tu fakt popękania pierścieni;). Więc jest tutaj osoba, która jest mi w stanie pomóc w regulacji zaworów w chińskim (na tabliczce jest napisane MADE IN GERMANY no ale wiadomo, że to chinol ;D) quadzie 110cc ? :)

Helpful post? + 0
Back to top

Ad
Ad


Back to top
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Location: Oława
Joined: 04 Oct 2003
Posts: 25134
Helped: 1898
Post rating: 316
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#2 12 Aug 2013 19:27    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc jedź do jakiegoś szamana, niech odprawi czary. W Mozambiku nie powinno być trudności ze znalezieniem jakiegoś...
Sprawdziłeś, czy zawory się w ogóle zamykają? Czy nie są podparte? Ile w tej chwili wynosi luz na nich? Kompresja jak sprawdzana? odkręciłeś świecę i sprawdziłeś, czy przypadkiem w cylindrze nie ma jakiś kawałków metalu? COKOLWIEK?

Helpful post? + +2
Back to top

Ad
Ad


Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#3 12 Aug 2013 20:54  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Na początku myślałem, że to korba pękła, bo coś tak stukało w silniku no ale po odkręceniu świecy zauważyłem, że kompresja jest ale bardzo słaba. Jutro przyjrzę się dokładnie silnikowi, bo teraz u mnie burza jest, a garaż (blaszak) jest parenaście metrów od domu :).

Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:




To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.

Helpful post? + 0
Back to top
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Location: Oława
Joined: 04 Oct 2003
Posts: 25134
Helped: 1898
Post rating: 316
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#4 12 Aug 2013 21:32    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No i co z tego? Wiemy, jak wygląda głowica, wałek, krzywki... Ty masz pomierzyć luzy, skok, sprawdzić ustawienie rozrządu.
Iskra sprawdzona? Paliwo dochodzi? Podlałeś trochę paliwa do gardzieli silnika i spróbowałeś odpalić?
Bo ja na razie, marnie ci diagnostyka idzie...

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#5 12 Aug 2013 21:38  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dodałem też wideo na którym słychać jak coś głośno stuka. Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskre skoro praktycznie prawie nie ma kompresji ?!?! Jechałem sobie nim nagle zgasł i nie chciał odpalić, stracił wtedy kompresje. Nigdy nie zajmowałem się 4 suwami, zawsze miałem do czynienia z 2t... Możesz mi jakoś "jaśniej" wytłumaczyć od czego mam zacząć ? Wymontować silnik z ramy ?

Helpful post? + 0
Back to top
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Location: Oława
Joined: 04 Oct 2003
Posts: 25134
Helped: 1898
Post rating: 316
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#6 12 Aug 2013 21:40    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


kacperski5450 wrote:
Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskrę

Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?

Helpful post? + +1
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#7 12 Aug 2013 21:47  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dobrze dobrze... dosyć późno jest więc jutro to zrobię ...

Helpful post? + 0
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#8 12 Aug 2013 21:57    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jeżeli ma słaba kompresję to nie odpali, po wlaniu paliwa do cylindra.
Dlaczego wykluczasz uszkodzenie tłoka lub pierścieni?

Na głowicy są dwa duże wkręcane korki, u góry i na dole.
Po ich wykręceniu masz dostęp do śrub regulujących luz zaworów.
Na zębatce masz znak SD ustaw go naprzeciw takiego nadlewu w głowicy, tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, magneto na znaku T. Zmierz luz zaworów, powinien mieć 0.05 mm dla obu.

To view the material on this forum you must be logged in.

Helpful post? + -1
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#9 12 Aug 2013 22:12  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Okej, muszę skołować szczelinomierz i zabieram się za pracę. Ile może kosztować taki szczelinomierz ?

Helpful post? + -1
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#10 12 Aug 2013 22:22    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Szczelinomierz kosztuje kilkanaście złotych.
Łańcuszek, rozrządu, nie jest uszkodzony lub zbyt luźny?

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#11 12 Aug 2013 22:25  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Akurat dzisiaj sprawdzałem łańcuszek i był bardzo naciągnięty :)

Helpful post? + 0
Back to top
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Location: Oława
Joined: 04 Oct 2003
Posts: 25134
Helped: 1898
Post rating: 316
Błażej
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#12 12 Aug 2013 22:25    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dalej nie wiemy, jak zmierzona kompresja. A te głośne stuki wróżą raczej coś głębiej. Zawory tak nie cykają.

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#13 12 Aug 2013 22:29  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No właśnie się zastanawiam co to może być ... Jednak to chyba coś ze skrzynią albo z korbą ( dźwięk wydobywa się ze skrzyni okolice korbowodu ) . Jak wbijam wsteczny to koła się blokują, trzeba podnieść quada, rozpędzić się i gwałtownie upuścić go aby skrzynia się odblokowała. Miałem nadzieje, że to zawory ale chyba jednak coś poważniejszego ;(.

Helpful post? + 0
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#14 12 Aug 2013 22:29    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Świeca cała, nic się z niej nie urwało, i nie wpadło do cylindra?

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#15 12 Aug 2013 22:32  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Kompresja jest bardzo słaba, bo jak lekko przytkam palcem to nie ma w ogóle ciśnienia.

Dodano po 2 [minuty]:

Tak świeca cała ale dosyć ciężko się ją wykręcało ( wcześniej przed usterką normalne wykręcałem ale teraz dosyć opornie to szło ) ale na tej elektrodzie bocznej ( czy jak to tam się nazywa) były dosyć głębokie rysy ( nie przesadnie głębokie no ale nie były takie "zwyczajne" )

Helpful post? + 0
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#16 12 Aug 2013 22:34    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jaki wpływ, na brak kompresji, ma skrzynia biegów?

Sprawdź rozrząd, ustawienie zaworów, a jak nie, to ściągaj głowicę. Może łożysko igiełkowe tłoka się rozleciało, na przykład, lub było jakieś bliskie spotkanie któregoś z zaworów z tłokiem, tam jest bardzo mało odległość.

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#17 12 Aug 2013 22:41  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Rycho T Z tą skrzynią biegów chodziło mi o te stukanie, a nie o kompresję :)

Helpful post? + 0
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#18 12 Aug 2013 22:42    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Wiem o tym.

Helpful post? + -2
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#19 13 Aug 2013 20:48  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy, ustawiłem ten znak SD naprzeciw tego nadlewu w głowicy, a magneto ustawiłem na T. Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno. Czy tak powinno być ?

Helpful post? + 0
Back to top
39006
Removed
39006
Removed
Post#20 13 Aug 2013 20:54    

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Oba zawory muszą mieć luz.

Helpful post? + 0
Back to top
kacperski5450
Level 11
Location: Mozambik
Joined: 27 Mar 2013
Posts: 60
kacperski5450
Level 11
Post#21 13 Aug 2013 20:56  Topic author   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Tak myślałem ... Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji ;] ?

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Bin -> Bin Archives -> chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Page 1 of 1



Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.221 seconds