Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Bin -> chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Author
Message
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#1 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 19:21   

chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Siema. Jadąc sobie moim quadem 110cc coś nagle się stało. Prawdopodobnie coś z zaworami jest nie tak, bo quad nie chce odpalić i ma słabą kompresję. Wykluczam tu fakt popękania pierścieni;). Więc jest tutaj osoba, która jest mi w stanie pomóc w regulacji zaworów w chińskim (na tabliczce jest napisane MADE IN GERMANY no ale wiadomo, że to chinol ;D) quadzie 110cc ? Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 12 Aug 2013 19:21   



Back to top
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Joined: 04 Oct 2003
Posts: 23529
Location: Oława

Post#2 12 Aug 2013 19:27   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc jedź do jakiegoś szamana, niech odprawi czary. W Mozambiku nie powinno być trudności ze znalezieniem jakiegoś...
Sprawdziłeś, czy zawory się w ogóle zamykają? Czy nie są podparte? Ile w tej chwili wynosi luz na nich? Kompresja jak sprawdzana? odkręciłeś świecę i sprawdziłeś, czy przypadkiem w cylindrze nie ma jakiś kawałków metalu? COKOLWIEK?

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#3 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 20:54   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Na początku myślałem, że to korba pękła, bo coś tak stukało w silniku no ale po odkręceniu świecy zauważyłem, że kompresja jest ale bardzo słaba. Jutro przyjrzę się dokładnie silnikowi, bo teraz u mnie burza jest, a garaż (blaszak) jest parenaście metrów od domu Smile.

Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:


Get Flash to see this player.



chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów

Helpful message? + -

Back to top
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Joined: 04 Oct 2003
Posts: 23529
Location: Oława

Post#4 12 Aug 2013 21:32   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No i co z tego? Wiemy, jak wygląda głowica, wałek, krzywki... Ty masz pomierzyć luzy, skok, sprawdzić ustawienie rozrządu.
Iskra sprawdzona? Paliwo dochodzi? Podlałeś trochę paliwa do gardzieli silnika i spróbowałeś odpalić?
Bo ja na razie, marnie ci diagnostyka idzie...

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#5 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 21:38   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dodałem też wideo na którym słychać jak coś głośno stuka. Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskre skoro praktycznie prawie nie ma kompresji ?!?! Jechałem sobie nim nagle zgasł i nie chciał odpalić, stracił wtedy kompresje. Nigdy nie zajmowałem się 4 suwami, zawsze miałem do czynienia z 2t... Możesz mi jakoś "jaśniej" wytłumaczyć od czego mam zacząć ? Wymontować silnik z ramy ?

Helpful message? + -

Back to top
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Joined: 04 Oct 2003
Posts: 23529
Location: Oława

Post#6 12 Aug 2013 21:40   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


kacperski5450 wrote:
Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskrę

Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#7 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 21:47   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dobrze dobrze... dosyć późno jest więc jutro to zrobię ...

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#8 12 Aug 2013 21:57   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jeżeli ma słaba kompresję to nie odpali, po wlaniu paliwa do cylindra.
Dlaczego wykluczasz uszkodzenie tłoka lub pierścieni?

Na głowicy są dwa duże wkręcane korki, u góry i na dole.
Po ich wykręceniu masz dostęp do śrub regulujących luz zaworów.
Na zębatce masz znak SD ustaw go naprzeciw takiego nadlewu w głowicy, tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, magneto na znaku T. Zmierz luz zaworów, powinien mieć 0.05 mm dla obu.

chiński quad 4t - Regulacja zaworów

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 12 Aug 2013 21:57   



Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#9 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 22:12   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Okej, muszę skołować szczelinomierz i zabieram się za pracę. Ile może kosztować taki szczelinomierz ?

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#10 12 Aug 2013 22:22   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Szczelinomierz kosztuje kilkanaście złotych.
Łańcuszek, rozrządu, nie jest uszkodzony lub zbyt luźny?

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 12 Aug 2013 22:22   



Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#11 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 22:25   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Akurat dzisiaj sprawdzałem łańcuszek i był bardzo naciągnięty Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Joined: 04 Oct 2003
Posts: 23529
Location: Oława

Post#12 12 Aug 2013 22:25   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dalej nie wiemy, jak zmierzona kompresja. A te głośne stuki wróżą raczej coś głębiej. Zawory tak nie cykają.

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#13 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 22:29   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No właśnie się zastanawiam co to może być ... Jednak to chyba coś ze skrzynią albo z korbą ( dźwięk wydobywa się ze skrzyni okolice korbowodu ) . Jak wbijam wsteczny to koła się blokują, trzeba podnieść quada, rozpędzić się i gwałtownie upuścić go aby skrzynia się odblokowała. Miałem nadzieje, że to zawory ale chyba jednak coś poważniejszego ;(.

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#14 12 Aug 2013 22:29   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Świeca cała, nic się z niej nie urwało, i nie wpadło do cylindra?

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#15 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 22:32   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Kompresja jest bardzo słaba, bo jak lekko przytkam palcem to nie ma w ogóle ciśnienia.

Dodano po 2 [minuty]:

Tak świeca cała ale dosyć ciężko się ją wykręcało ( wcześniej przed usterką normalne wykręcałem ale teraz dosyć opornie to szło ) ale na tej elektrodzie bocznej ( czy jak to tam się nazywa) były dosyć głębokie rysy ( nie przesadnie głębokie no ale nie były takie "zwyczajne" )

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#16 12 Aug 2013 22:34   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jaki wpływ, na brak kompresji, ma skrzynia biegów?

Sprawdź rozrząd, ustawienie zaworów, a jak nie, to ściągaj głowicę. Może łożysko igiełkowe tłoka się rozleciało, na przykład, lub było jakieś bliskie spotkanie któregoś z zaworów z tłokiem, tam jest bardzo mało odległość.

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#17 Post from the author of the topic 12 Aug 2013 22:41   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Rycho T Z tą skrzynią biegów chodziło mi o te stukanie, a nie o kompresję Smile

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#18 12 Aug 2013 22:42   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Wiem o tym.

Helpful message? + -

Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#19 Post from the author of the topic 13 Aug 2013 20:48   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy, ustawiłem ten znak SD naprzeciw tego nadlewu w głowicy, a magneto ustawiłem na T. Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno. Czy tak powinno być ?

Helpful message? + -

Back to top
   
39006
Removed





Post#20 13 Aug 2013 20:54   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Oba zawory muszą mieć luz.

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 13 Aug 2013 20:54   



Back to top
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 27 Mar 2013
Posts: 61
Location: Mozambik

Post#21 Post from the author of the topic 13 Aug 2013 20:56   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Tak myślałem ... Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji ;] ?

Helpful message? + -

Back to top
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Joined: 04 Oct 2003
Posts: 23529
Location: Oława

Post#22 13 Aug 2013 20:58   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


kacperski5450 wrote:
Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy

Co to niby pomogło? Chyba tylko to, że w tej chwili silnika nie odpalisz bez ponownego montażu. Bzdurna robota.

kacperski5450 wrote:
Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno

"Zawór dolny", "zawór górny" - a cóż to za terminologia? Od kiedy zawory są gór i dół?

kacperski5450 wrote:
Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji

Wystarczy pomyśleć! I oczywiście znać zasadę działania silnika. Nawet pobieżnie.

Koniec tego! Opanujesz podstawy, w tym terminologię, to wróć.

3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Bin -> chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Page 1 of 1



Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.138 seconds

elektroda.pl topic RSS feed