Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Autor
Wiadomość
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#1 Post autora tematu 12 Sie 2013 19:21   

chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Siema. Jadąc sobie moim quadem 110cc coś nagle się stało. Prawdopodobnie coś z zaworami jest nie tak, bo quad nie chce odpalić i ma słabą kompresję. Wykluczam tu fakt popękania pierścieni;). Więc jest tutaj osoba, która jest mi w stanie pomóc w regulacji zaworów w chińskim (na tabliczce jest napisane MADE IN GERMANY no ale wiadomo, że to chinol ;D) quadzie 110cc ? :)
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 27165
Miasto: Oława

Post#2 12 Sie 2013 19:27   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc jedź do jakiegoś szamana, niech odprawi czary. W Mozambiku nie powinno być trudności ze znalezieniem jakiegoś...
Sprawdziłeś, czy zawory się w ogóle zamykają? Czy nie są podparte? Ile w tej chwili wynosi luz na nich? Kompresja jak sprawdzana? odkręciłeś świecę i sprawdziłeś, czy przypadkiem w cylindrze nie ma jakiś kawałków metalu? COKOLWIEK?
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 12 Sie 2013 19:27   



Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#3 Post autora tematu 12 Sie 2013 20:54   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Na początku myślałem, że to korba pękła, bo coś tak stukało w silniku no ale po odkręceniu świecy zauważyłem, że kompresja jest ale bardzo słaba. Jutro przyjrzę się dokładnie silnikowi, bo teraz u mnie burza jest, a garaż (blaszak) jest parenaście metrów od domu :).

Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:


Get Flash to see this player.



chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 27165
Miasto: Oława

Post#4 12 Sie 2013 21:32   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No i co z tego? Wiemy, jak wygląda głowica, wałek, krzywki... Ty masz pomierzyć luzy, skok, sprawdzić ustawienie rozrządu.
Iskra sprawdzona? Paliwo dochodzi? Podlałeś trochę paliwa do gardzieli silnika i spróbowałeś odpalić?
Bo ja na razie, marnie ci diagnostyka idzie...
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#5 Post autora tematu 12 Sie 2013 21:38   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dodałem też wideo na którym słychać jak coś głośno stuka. Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskre skoro praktycznie prawie nie ma kompresji ?!?! Jechałem sobie nim nagle zgasł i nie chciał odpalić, stracił wtedy kompresje. Nigdy nie zajmowałem się 4 suwami, zawsze miałem do czynienia z 2t... Możesz mi jakoś "jaśniej" wytłumaczyć od czego mam zacząć ? Wymontować silnik z ramy ?
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 27165
Miasto: Oława

Post#6 12 Sie 2013 21:40   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


kacperski5450 napisał:
Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskrę

Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 12 Sie 2013 21:40   



Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#7 Post autora tematu 12 Sie 2013 21:47   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dobrze dobrze... dosyć późno jest więc jutro to zrobię ...
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#8 12 Sie 2013 21:57   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jeżeli ma słaba kompresję to nie odpali, po wlaniu paliwa do cylindra.
Dlaczego wykluczasz uszkodzenie tłoka lub pierścieni?

Na głowicy są dwa duże wkręcane korki, u góry i na dole.
Po ich wykręceniu masz dostęp do śrub regulujących luz zaworów.
Na zębatce masz znak SD ustaw go naprzeciw takiego nadlewu w głowicy, tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, magneto na znaku T. Zmierz luz zaworów, powinien mieć 0.05 mm dla obu.

chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 12 Sie 2013 21:57   



Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#9 Post autora tematu 12 Sie 2013 22:12   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Okej, muszę skołować szczelinomierz i zabieram się za pracę. Ile może kosztować taki szczelinomierz ?
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#10 12 Sie 2013 22:22   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Szczelinomierz kosztuje kilkanaście złotych.
Łańcuszek, rozrządu, nie jest uszkodzony lub zbyt luźny?
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#11 Post autora tematu 12 Sie 2013 22:25   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Akurat dzisiaj sprawdzałem łańcuszek i był bardzo naciągnięty :)
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 27165
Miasto: Oława

Post#12 12 Sie 2013 22:25   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Dalej nie wiemy, jak zmierzona kompresja. A te głośne stuki wróżą raczej coś głębiej. Zawory tak nie cykają.
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#13 Post autora tematu 12 Sie 2013 22:29   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


No właśnie się zastanawiam co to może być ... Jednak to chyba coś ze skrzynią albo z korbą ( dźwięk wydobywa się ze skrzyni okolice korbowodu ) . Jak wbijam wsteczny to koła się blokują, trzeba podnieść quada, rozpędzić się i gwałtownie upuścić go aby skrzynia się odblokowała. Miałem nadzieje, że to zawory ale chyba jednak coś poważniejszego ;(.
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#14 12 Sie 2013 22:29   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Świeca cała, nic się z niej nie urwało, i nie wpadło do cylindra?
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#15 Post autora tematu 12 Sie 2013 22:32   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Kompresja jest bardzo słaba, bo jak lekko przytkam palcem to nie ma w ogóle ciśnienia.

Dodano po 2 [minuty]:

Tak świeca cała ale dosyć ciężko się ją wykręcało ( wcześniej przed usterką normalne wykręcałem ale teraz dosyć opornie to szło ) ale na tej elektrodzie bocznej ( czy jak to tam się nazywa) były dosyć głębokie rysy ( nie przesadnie głębokie no ale nie były takie "zwyczajne" )
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#16 12 Sie 2013 22:34   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Jaki wpływ, na brak kompresji, ma skrzynia biegów?

Sprawdź rozrząd, ustawienie zaworów, a jak nie, to ściągaj głowicę. Może łożysko igiełkowe tłoka się rozleciało, na przykład, lub było jakieś bliskie spotkanie któregoś z zaworów z tłokiem, tam jest bardzo mało odległość.
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#17 Post autora tematu 12 Sie 2013 22:41   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Rycho T Z tą skrzynią biegów chodziło mi o te stukanie, a nie o kompresję :)
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#18 12 Sie 2013 22:42   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Wiem o tym.
Powrót do góry
   
Ad


Ad


Post# 12 Sie 2013 22:42   



Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#19 Post autora tematu 13 Sie 2013 20:48   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy, ustawiłem ten znak SD naprzeciw tego nadlewu w głowicy, a magneto ustawiłem na T. Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno. Czy tak powinno być ?
Powrót do góry
   
39006
Gość





Post#20 13 Sie 2013 20:54   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Oba zawory muszą mieć luz.
Powrót do góry
   
kacperski5450
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 62
Miasto: Mozambik

Post#21 Post autora tematu 13 Sie 2013 20:56   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


Tak myślałem ... Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji ;] ?
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 27165
Miasto: Oława

Post#22 13 Sie 2013 20:58   

Re: chiński quad 4t - Regulacja zaworów


kacperski5450 napisał:
Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy

Co to niby pomogło? Chyba tylko to, że w tej chwili silnika nie odpalisz bez ponownego montażu. Bzdurna robota.

kacperski5450 napisał:
Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno

"Zawór dolny", "zawór górny" - a cóż to za terminologia? Od kiedy zawory są gór i dół?

kacperski5450 napisał:
Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji

Wystarczy pomyśleć! I oczywiście znać zasadę działania silnika. Nawet pobieżnie.

Koniec tego! Opanujesz podstawy, w tym terminologię, to wróć.

3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Kosz -> chiński quad 4t - Regulacja zaworów
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.066 seconds

elektroda.pl temat RSS