X

chiński quad 4t - Regulacja zaworów

kacperski5450 12 Aug 2013 19:21
  • #1 12 Aug 2013 19:21
    kacperski5450
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Siema. Jadąc sobie moim quadem 110cc coś nagle się stało. Prawdopodobnie coś z zaworami jest nie tak, bo quad nie chce odpalić i ma słabą kompresję. Wykluczam tu fakt popękania pierścieni;). Więc jest tutaj osoba, która jest mi w stanie pomóc w regulacji zaworów w chińskim (na tabliczce jest napisane MADE IN GERMANY no ale wiadomo, że to chinol ;D) quadzie 110cc ? :)
  • #2 12 Aug 2013 19:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+2)
    Więc jedź do jakiegoś szamana, niech odprawi czary. W Mozambiku nie powinno być trudności ze znalezieniem jakiegoś...
    Sprawdziłeś, czy zawory się w ogóle zamykają? Czy nie są podparte? Ile w tej chwili wynosi luz na nich? Kompresja jak sprawdzana? odkręciłeś świecę i sprawdziłeś, czy przypadkiem w cylindrze nie ma jakiś kawałków metalu? COKOLWIEK?
  • #3 12 Aug 2013 20:54
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na początku myślałem, że to korba pękła, bo coś tak stukało w silniku no ale po odkręceniu świecy zauważyłem, że kompresja jest ale bardzo słaba. Jutro przyjrzę się dokładnie silnikowi, bo teraz u mnie burza jest, a garaż (blaszak) jest parenaście metrów od domu :).

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:










    To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.
  • #4 12 Aug 2013 21:32
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    No i co z tego? Wiemy, jak wygląda głowica, wałek, krzywki... Ty masz pomierzyć luzy, skok, sprawdzić ustawienie rozrządu.
    Iskra sprawdzona? Paliwo dochodzi? Podlałeś trochę paliwa do gardzieli silnika i spróbowałeś odpalić?
    Bo ja na razie, marnie ci diagnostyka idzie...
  • #5 12 Aug 2013 21:38
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dodałem też wideo na którym słychać jak coś głośno stuka. Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskre skoro praktycznie prawie nie ma kompresji ?!?! Jechałem sobie nim nagle zgasł i nie chciał odpalić, stracił wtedy kompresje. Nigdy nie zajmowałem się 4 suwami, zawsze miałem do czynienia z 2t... Możesz mi jakoś "jaśniej" wytłumaczyć od czego mam zacząć ? Wymontować silnik z ramy ?
  • #6 12 Aug 2013 21:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    kacperski5450 wrote:
    Po jaki gwint mam lać paliwa, sprawdzać iskrę

    Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz?
  • #7 12 Aug 2013 21:47
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobrze dobrze... dosyć późno jest więc jutro to zrobię ...
  • #8 12 Aug 2013 21:57
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    Jeżeli ma słaba kompresję to nie odpali, po wlaniu paliwa do cylindra.
    Dlaczego wykluczasz uszkodzenie tłoka lub pierścieni?

    Na głowicy są dwa duże wkręcane korki, u góry i na dole.
    Po ich wykręceniu masz dostęp do śrub regulujących luz zaworów.
    Na zębatce masz znak SD ustaw go naprzeciw takiego nadlewu w głowicy, tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, magneto na znaku T. Zmierz luz zaworów, powinien mieć 0.05 mm dla obu.

    To view the material on this forum you must be logged in.
  • #9 12 Aug 2013 22:12
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Okej, muszę skołować szczelinomierz i zabieram się za pracę. Ile może kosztować taki szczelinomierz ?
  • #10 12 Aug 2013 22:22
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Szczelinomierz kosztuje kilkanaście złotych.
    Łańcuszek, rozrządu, nie jest uszkodzony lub zbyt luźny?
  • #11 12 Aug 2013 22:25
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Akurat dzisiaj sprawdzałem łańcuszek i był bardzo naciągnięty :)
  • #12 12 Aug 2013 22:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dalej nie wiemy, jak zmierzona kompresja. A te głośne stuki wróżą raczej coś głębiej. Zawory tak nie cykają.
  • #13 12 Aug 2013 22:29
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie się zastanawiam co to może być ... Jednak to chyba coś ze skrzynią albo z korbą ( dźwięk wydobywa się ze skrzyni okolice korbowodu ) . Jak wbijam wsteczny to koła się blokują, trzeba podnieść quada, rozpędzić się i gwałtownie upuścić go aby skrzynia się odblokowała. Miałem nadzieje, że to zawory ale chyba jednak coś poważniejszego ;(.
  • #14 12 Aug 2013 22:29
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Świeca cała, nic się z niej nie urwało, i nie wpadło do cylindra?
  • #15 12 Aug 2013 22:32
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kompresja jest bardzo słaba, bo jak lekko przytkam palcem to nie ma w ogóle ciśnienia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak świeca cała ale dosyć ciężko się ją wykręcało ( wcześniej przed usterką normalne wykręcałem ale teraz dosyć opornie to szło ) ale na tej elektrodzie bocznej ( czy jak to tam się nazywa) były dosyć głębokie rysy ( nie przesadnie głębokie no ale nie były takie "zwyczajne" )
  • #16 12 Aug 2013 22:34
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jaki wpływ, na brak kompresji, ma skrzynia biegów?

    Sprawdź rozrząd, ustawienie zaworów, a jak nie, to ściągaj głowicę. Może łożysko igiełkowe tłoka się rozleciało, na przykład, lub było jakieś bliskie spotkanie któregoś z zaworów z tłokiem, tam jest bardzo mało odległość.
  • #17 12 Aug 2013 22:41
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rycho T Z tą skrzynią biegów chodziło mi o te stukanie, a nie o kompresję :)
  • #18 12 Aug 2013 22:42
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-2)
    Wiem o tym.
  • #19 13 Aug 2013 20:48
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc tak dzisiaj wyciągnąłem silnik z ramy, ustawiłem ten znak SD naprzeciw tego nadlewu w głowicy, a magneto ustawiłem na T. Ten dolny zawór miał luzy, a górny siedział sztywno. Czy tak powinno być ?
  • #20 13 Aug 2013 20:54
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Oba zawory muszą mieć luz.
  • #21 13 Aug 2013 20:56
    kacperski5450
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak myślałem ... Ale brak luzu górnego zaworu może być przyczyną braku kompresji ;] ?
  Search 4 million + Products
Browse Products