Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło
Autor
Wiadomość
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#1 Post autora tematu 16 Sie 2013 19:07   

Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Witam.
Na sam początek wszystkich pozdrawiam, moje pierwsze pytanie odnosi się do tego, jak rozpoznać olej przekładniowy (Hipol) od oleju silnikowego (Superol), oczywiście domowym sposobem, bez laboratoriów :D. Jak wspomniałem w temacie, problem polega na wycieku oleju z otworów pod blokiem silnika, również pod skrzynią biegów.
Problem trwa już parę ładnych miesięcy, ale postanowiłem to teraz naprawić na wolnym czasie.
Nie jestem pewien na 100 %, ale wydaję mi się, że olej wydostaje się przez zużyty simering za kołem zamachowym, a co za tym idzie, za sprzęgłem, ale jednak obawiam się, że to może być również olej ze skrzyni, więc stąd pierwsze pytanie, wtedy do wymiany 2 simeringi na obudowie sprzęgła, lub oring na rurce od licznika motogodzin.

O co chciałbym was się poradzić? Po pierwsze, czy jest możliwość wymiany simeringu od strony koła zamachowego, czy nie ma z tym problemu? Czy trzeba rozbierać od drugiej strony?
Następne pytanie z innej beczki, mam nadzieję, że moderatorzy się nie przyczepią, ponieważ gdy olej się nagrzeje, to widać go w okolicy wałka WOM , czy tam jest simering, jak się do niego dostać, czy wystarczy odkręcić tylko wierzchnią część?

Na razie tyle pytań, czekam na odpowiedzi, do usłyszenia. :D
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Sie 2013 19:07   





Powrót do góry
   
437960
Usunięty





Post#2 16 Sie 2013 19:34   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


W silniku na wale nie ma simmeringa tylko odrzutnik.Cieknie pewnie ze skrzyni do wymiany dwa uszczelniacze. Co do wałka WOM właśnie w tej "wierzchniej części" jest uszczelniacz.
Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#3 Post autora tematu 16 Sie 2013 20:25   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Nie wydaje mi się kolego, bo ubywa oleju w silniku, nie wim jak w mojej M-ce ,ale w starszej 30- ste był simering, bo niedawno wymieniałem w niej tarcze . :D
Powrót do góry
   
437960
Usunięty





Post#4 17 Sie 2013 10:36   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Jeżeli nikt nie "rzeźbił" nie ma tam uszczelniacza, a oleju w silniku może ubywać z wielu przyczyn m.in. mogła się uchylić zaślepka od wałka rozrządu i też poleci w okolicach sprzęgła. Z tego co pamiętam w oryginale nie było na wale w żadnej trzydziestce uszczelniacza nie pamiętam jak w C-328. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
Powrót do góry
   
jpna100
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 707
Miasto: Kopki

Post#5 17 Sie 2013 11:16   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Jak rozbierzesz to będziesz widział którędy "syfi" obudowę sprzęgła. Najczęściej ze skrzyni wali olejem na sprzęgło. Simmeringi do sprawdzenia, zobacz czy na wałkach nie ma śladów podtarcia w miejscu przylegania simm...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sie 2013 11:16   





Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#6 Post autora tematu 23 Sie 2013 12:50   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Wiedziałem ,że to olej z silnika, wymieniliśmy odrzutnik, tą gumę na razie go nie skręcam bo będę wymieniał tarcze nie z powodu oleju na nich, ale z powodu braku okładziny. :D Z tym sobie poradzę bo już to robiłem.
Chodzi mi o coś innego, od czasu wymiany uszczelki pod głowicą, ciągnik wypluwa olej z wlewu oleju. Tylko przy ciężkiej długotrwałej pracy, na rozgrzanym silniku. Najczęściej przy głębokiej orce. Tuleje są jak nówka prawie nie zużyte. Silnik chodzi super , zawory ustawiane dwukrotnie po wymianie głowicy i po około 10 mth po remoncie.
Czy to znaczy,że silnik się wyczerpuje trzeba go rozbierać( wymiana panewek wystarczy).Nie mam z nim nigdy problemu,że się grzeje , nawet po całym dniu żniw ok 5 mth, i nic złego się nie dzieje. :D
Czy mam się czym przejmować, czy na razie nie ma z czego robić wideł.
Oleju jest pomiędzy min a max. Gdy wyjmę korek (odmę) to widać lekkie spaliny, powietrze. :D
Powrót do góry
   
jpna100
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 707
Miasto: Kopki

Post#7 23 Sie 2013 13:03   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Dmuchac z pod korka zawsze będzie- po to są w nim dziurki, odpowietrza silnik. Nie spotkałem takiego Ursusa który jak dostanie po garach nie zapoci się delikatnie. Jak chcesz miec suchy silnik pod korek wytnij podkładkę z filcu. Ursus c-330 M  - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło

Dodano po 2 [minuty]:

A istnieje jeszcze możliwośc podniesienia korka do góry. Trzeba dospawac kawałek rurki do niego, zrobic "opór" aby rurka nie chowała się w pokrywę. Więcej zabawy a efekt mało zadowalający :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Sie 2013 13:03   





Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#8 Post autora tematu 23 Sie 2013 16:04   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Cytat:
Nie spotkałem takiego Ursusa który jak dostanie po garach nie zapoci się delikatnie.

A szczególnie wtedy kiedy ursus zawsze dostaje po garach, nie ma dnia odpoczynku. :D
Coś wykombinuje, najlepiej coś takiego ,żeby ''wypocony'' olej wracał do silnika.
Powrót do góry
   
jpna100
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 707
Miasto: Kopki

Post#9 23 Sie 2013 18:09   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Przecież litrami Ci tam nie wali. To co na foto, filc ma już obecnie ponad rok czasu. Więc dużo nie wali. Nie wiem jak jest u Ciebie. Ale pewnie to są śladowe ilości ;p
Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#10 Post autora tematu 10 Lis 2014 19:05   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Witam,
Nie wiem czy temat warto odkopywać , ale problem z olejem z odmy dalej nie rozwiązany. :| Mam zamiar coś w tym temacie zacząć robić teraz trochę więcej czasu. :D Czy wymiana pierścieni coś da, silnik wygląda na zdrowy, nie widać żadnych przytarć, nie ma rys na tulejach, nie bierze oleju. :D Tylko ten olej z odmy po rozgrzaniu silnika.
Czy ten zabieg coś da, czy szkoda dwa razy rozbierać silnik. :D :D
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Sniezynka
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 111
Miasto: Białystok

Post#11 11 Lis 2014 16:53   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Witam,
Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.
Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#12 Post autora tematu 11 Lis 2014 17:15   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


I tak właśnie myślę, żeby założyć nowe pierścienie, na tulejach progów nie ma. A z tym luzem to nie wiem bo tłoków nie zdejmowałem.
Jeszcze jedno czy da się ściągnąć tłoki od dołu bo muszę założyć nowe panewki bo już je słychać, nie wiem ale i pewnie szlif wału będzie potrzebny (zobaczymy, pomierzymy). :D Co jeszcze więcej :?:
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Głowicy nie chce mi się znowu ściągać . :cry:
Pozdrawiam.
Ps.
Cytat:
Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.

Pierścienie mają już swoje lata nikt ich nie ruszał, jak mogą być ,źle ustawione. :?:
Powrót do góry
   
Sniezynka
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 111
Miasto: Białystok

Post#13 11 Lis 2014 17:36pomocny post - solucja   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można.
Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Powrót do góry
   
13adam13
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1219
Miasto: Biłgoraj /Janów Lubelski /Rzeszów

Post#14 Post autora tematu 11 Lis 2014 20:21   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


No rozumiem, ale się da :D
Muszę się zastanowić, czy jak będę ściągał głowicy to nie zrobić już całego silnika.
Według twoich wpisów sugerujesz ,że zamki pierścieni nie mogą leżeć w tej samej pozycji dobrze rozumiem. :D Muszą być przesunięte inaczej będą przedmuchy.
Co powiesz o panewkach :?:
Dzięki i pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Lis 2014 20:21   





Powrót do góry
   
Sniezynka
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 111
Miasto: Białystok

Post#15 11 Lis 2014 20:47   

Re: Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło


Panewki korbowodów wymieniam przy każdym demontażu stopy.
Śruby korbowodowe jak i szpilki głowicy to w zależności od przebiegu lub jeżeli mam taką informację to ilości demontaży.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.094 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony