Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Sie 2013 19:07
    13adam13
    Poziom 29  

    Witam.
    Na sam początek wszystkich pozdrawiam, moje pierwsze pytanie odnosi się do tego, jak rozpoznać olej przekładniowy (Hipol) od oleju silnikowego (Superol), oczywiście domowym sposobem, bez laboratoriów :D. Jak wspomniałem w temacie, problem polega na wycieku oleju z otworów pod blokiem silnika, również pod skrzynią biegów.
    Problem trwa już parę ładnych miesięcy, ale postanowiłem to teraz naprawić na wolnym czasie.
    Nie jestem pewien na 100 %, ale wydaję mi się, że olej wydostaje się przez zużyty simering za kołem zamachowym, a co za tym idzie, za sprzęgłem, ale jednak obawiam się, że to może być również olej ze skrzyni, więc stąd pierwsze pytanie, wtedy do wymiany 2 simeringi na obudowie sprzęgła, lub oring na rurce od licznika motogodzin.

    O co chciałbym was się poradzić? Po pierwsze, czy jest możliwość wymiany simeringu od strony koła zamachowego, czy nie ma z tym problemu? Czy trzeba rozbierać od drugiej strony?
    Następne pytanie z innej beczki, mam nadzieję, że moderatorzy się nie przyczepią, ponieważ gdy olej się nagrzeje, to widać go w okolicy wałka WOM , czy tam jest simering, jak się do niego dostać, czy wystarczy odkręcić tylko wierzchnią część?

    Na razie tyle pytań, czekam na odpowiedzi, do usłyszenia. :D

  • #2 16 Sie 2013 19:34
    437960
    Usunięty  
  • #3 16 Sie 2013 20:25
    13adam13
    Poziom 29  

    Nie wydaje mi się kolego, bo ubywa oleju w silniku, nie wim jak w mojej M-ce ,ale w starszej 30- ste był simering, bo niedawno wymieniałem w niej tarcze . :D

  • #4 17 Sie 2013 10:36
    437960
    Usunięty  
  • #5 17 Sie 2013 11:16
    jpna100
    Poziom 24  

    Jak rozbierzesz to będziesz widział którędy "syfi" obudowę sprzęgła. Najczęściej ze skrzyni wali olejem na sprzęgło. Simmeringi do sprawdzenia, zobacz czy na wałkach nie ma śladów podtarcia w miejscu przylegania simm...

  • #6 23 Sie 2013 12:50
    13adam13
    Poziom 29  

    Wiedziałem ,że to olej z silnika, wymieniliśmy odrzutnik, tą gumę na razie go nie skręcam bo będę wymieniał tarcze nie z powodu oleju na nich, ale z powodu braku okładziny. :D Z tym sobie poradzę bo już to robiłem.
    Chodzi mi o coś innego, od czasu wymiany uszczelki pod głowicą, ciągnik wypluwa olej z wlewu oleju. Tylko przy ciężkiej długotrwałej pracy, na rozgrzanym silniku. Najczęściej przy głębokiej orce. Tuleje są jak nówka prawie nie zużyte. Silnik chodzi super , zawory ustawiane dwukrotnie po wymianie głowicy i po około 10 mth po remoncie.
    Czy to znaczy,że silnik się wyczerpuje trzeba go rozbierać( wymiana panewek wystarczy).Nie mam z nim nigdy problemu,że się grzeje , nawet po całym dniu żniw ok 5 mth, i nic złego się nie dzieje. :D
    Czy mam się czym przejmować, czy na razie nie ma z czego robić wideł.
    Oleju jest pomiędzy min a max. Gdy wyjmę korek (odmę) to widać lekkie spaliny, powietrze. :D

  • #7 23 Sie 2013 13:03
    jpna100
    Poziom 24  

    Dmuchac z pod korka zawsze będzie- po to są w nim dziurki, odpowietrza silnik. Nie spotkałem takiego Ursusa który jak dostanie po garach nie zapoci się delikatnie. Jak chcesz miec suchy silnik pod korek wytnij podkładkę z filcu.

    Ursus c-330 M - Napraw ciąg dalszy, sprzęgło



    Dodano po 2 [minuty]:

    A istnieje jeszcze możliwośc podniesienia korka do góry. Trzeba dospawac kawałek rurki do niego, zrobic "opór" aby rurka nie chowała się w pokrywę. Więcej zabawy a efekt mało zadowalający :)

  • #8 23 Sie 2013 16:04
    13adam13
    Poziom 29  

    Cytat:
    Nie spotkałem takiego Ursusa który jak dostanie po garach nie zapoci się delikatnie.

    A szczególnie wtedy kiedy ursus zawsze dostaje po garach, nie ma dnia odpoczynku. :D
    Coś wykombinuje, najlepiej coś takiego ,żeby ''wypocony'' olej wracał do silnika.

  • #9 23 Sie 2013 18:09
    jpna100
    Poziom 24  

    Przecież litrami Ci tam nie wali. To co na foto, filc ma już obecnie ponad rok czasu. Więc dużo nie wali. Nie wiem jak jest u Ciebie. Ale pewnie to są śladowe ilości ;p

  • #10 10 Lis 2014 19:05
    13adam13
    Poziom 29  

    Witam,
    Nie wiem czy temat warto odkopywać , ale problem z olejem z odmy dalej nie rozwiązany. :| Mam zamiar coś w tym temacie zacząć robić teraz trochę więcej czasu. :D Czy wymiana pierścieni coś da, silnik wygląda na zdrowy, nie widać żadnych przytarć, nie ma rys na tulejach, nie bierze oleju. :D Tylko ten olej z odmy po rozgrzaniu silnika.
    Czy ten zabieg coś da, czy szkoda dwa razy rozbierać silnik. :D :D
    Pozdrawiam.

  • #11 11 Lis 2014 16:53
    Sniezynka
    Poziom 19  

    Witam,
    Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.

  • #12 11 Lis 2014 17:15
    13adam13
    Poziom 29  

    I tak właśnie myślę, żeby założyć nowe pierścienie, na tulejach progów nie ma. A z tym luzem to nie wiem bo tłoków nie zdejmowałem.
    Jeszcze jedno czy da się ściągnąć tłoki od dołu bo muszę założyć nowe panewki bo już je słychać, nie wiem ale i pewnie szlif wału będzie potrzebny (zobaczymy, pomierzymy). :D Co jeszcze więcej :?:
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    Głowicy nie chce mi się znowu ściągać . :cry:
    Pozdrawiam.
    Ps.

    Cytat:
    Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.

    Pierścienie mają już swoje lata nikt ich nie ruszał, jak mogą być ,źle ustawione. :?:

  • Pomocny post
    #13 11 Lis 2014 17:36
    Sniezynka
    Poziom 19  

    Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można.
    Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.

  • #14 11 Lis 2014 20:21
    13adam13
    Poziom 29  

    No rozumiem, ale się da :D
    Muszę się zastanowić, czy jak będę ściągał głowicy to nie zrobić już całego silnika.
    Według twoich wpisów sugerujesz ,że zamki pierścieni nie mogą leżeć w tej samej pozycji dobrze rozumiem. :D Muszą być przesunięte inaczej będą przedmuchy.
    Co powiesz o panewkach :?:
    Dzięki i pozdrawiam.

  • #15 11 Lis 2014 20:47
    Sniezynka
    Poziom 19  

    Panewki korbowodów wymieniam przy każdym demontażu stopy.
    Śruby korbowodowe jak i szpilki głowicy to w zależności od przebiegu lub jeżeli mam taką informację to ilości demontaży.

  • #16 26 Sty 2015 14:40
    13adam13
    Poziom 29  

    Witam,
    Czy przy wymianie panewek głównym, jest potrzeba demontażu wału, czy można to obejść. :?:

  • #17 26 Sty 2015 15:48
    robokop
    Moderator Samochody

    13adam13 napisał:
    Witam,
    Czy przy wymianie panewek głównym, jest potrzeba demontażu wału, czy można to obejść. :?:

    A jak chcesz to wymyć wszystko i poprawnie ułożyć panewki w gniazdach? Wał ma być wyjęty, umyty, panewki ułozone, naoliwione i dopiero można skręcać.

  • #18 20 Lut 2015 22:08
    13adam13
    Poziom 29  

    Ponawiam pytanie, czy jest możliwość wymiany panewek głównych bez wyjmowania wału. Przez poluzowanie wszystkich czopów, tak aby wał opadł na dół, można było wtedy przekręcić wałem razem z panewką, i w odwrotnej kolejności zamontować panewkę pamiętając, oczywiście zwracać uwagę na zamki panewek. Taka wymiana byłaby dla mnie o wiele szybsza niż rozjeżdżanie silnika, wspornika wraz z osią przednią.
    Robił ktoś taki remont w taki sposób. :D
    Dzięki za radę. Pozdrawiam.

  • #19 21 Lut 2015 05:29
    raudek
    Poziom 15  

    Witam.
    Co zrobisz z uszczelnieniem tylnym? Sama wymiana jest bez sensu, jeżeli wał nie będzie przeszlifowany to możesz stracić pieniądze i czas.
    Pozdrawiam.

  • #20 24 Lut 2015 21:29
    13adam13
    Poziom 29  

    Temat z silnikiem,na razie rozwiązany nie ruszałem panewek głównych, wymieniłem tylko korbowodowe, i pierścienie założyłem nowe na tłoki. Niestety nie mam ,żadnych zdjęć panewek. :| Co na ten temat mogę powiedzieć, hmm no cóż silnik ma swoje lata, swój przebieg, ale panewki nie były złe, jedyne co mnie zaskoczyło to to ,że ścierały się bardziej od strony korbowodu, stopy, nie od wału. Ktoś chyba kiedyś darował sobie szlif stopy i korbowodu. :idea: Pierścienie były bardzo starte jak włożyłem na tuleję to szczelina 3-4 mm, dużo. Silnik pasowało by dotrzeć trochę do wiosny, jak i jak długo :?: Luzu osiowego nie ma. Remont planuję zrobić za 2-3 lata kapitalkę.
    Do rzeczy, mam problem ze skrzynią, wyskakuje 3 i 6 bieg, wajcha z łożyskiem, sprężniki z kulkami, wymienione. Dalej ten sam problem. Planuję wymienić wodziki, pomoże to :?: czy wymieniać wałek, koło zębate przesuwne :?: I tutaj pytanie do was, ciągnik rozumiem trzeba rozjeżdżać w 2 miejscach, wodziki to samo ? Co dalej jak się do tego zabrać. :D Skrzynia to M-ka.
    Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

  • #21 01 Mar 2015 20:21
    13adam13
    Poziom 29  

    Temat rozwiązany, obyło się bez rozjeżdżania ciągnika, na szczęście. Winowajcą był wyrobiony seger, który trzymał wałek, koło przesuwne też już wyrobione ,ale na razie zostało w skrzyni. Koło nie zachodziło na wałek tylko go przesuwało, jedynie zahaczało go jakieś pół centymetra i przez to bieg wyskakiwał. Temat aktualny ponieważ kiedyś na wolnym czasie pasowało by wymienić to koło przesuwne 3,6 biegu i nie wiem w którą stronę można je wyjąć. Po obserwacjach wygląda na to, że można go wyciągnąć od strony mostu. :?: Mogę się mylić, wie ktoś. Pozdrawiam.

    Silnik, na dotarciu dymi na szaro-niebiesko, szaro na zimnym silniku. Na ciepłym przy stałych obrotach nie dymi, przy dodaniu gazu na szaro.
    Mam się czym martwić, kompresja po wymianie pierścionków się znacznie polepszyła. :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty