X
  • #1 19 Aug 2013 23:23
    PiotrFi
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. Potrzebuję pomocy ponieważ brak mi zupełnie pomysłów. Kupiłem Astrę 2 1.7 DTI (Isuzu) ze zdiagnozowaną awarią pompy wtryskowej. Najpierw dałem sterownik pompy do sprawdzenia elektronikowi. Sterownik był sprawny, więc wymieniłem pompę. Po wymianie auto nadal nie odpala. Co ciekawe, odkręciłem przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy i tu też sucho. Próbowałem kręcić rozrusznikiem licząc na fontannę ropy a tu nic. Aby wyeliminować niedrożność filtra lub przewodów podałem również paliwo bezpośrednio z podwieszonego kanistra. Nadal sucho. Prócz świecącej kontrolki układu chłodzenia nic dziwnego się nie dzieje. Proszę o pomysły. Co może powodować brak paliwa na wtryskiwaczach?
  • #2 20 Aug 2013 07:43
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Sterownik silnika się zdiagnozować??? Kontrolka " check " lub świecy zapala sie po włączeniu zapłonu???
  • #3 20 Aug 2013 08:26
    gocu87
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czy czasem nie ma elektrozaworu odcinającego na pompie wtryskowej??
  • #4 20 Aug 2013 08:56
    PiotrFi
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Misiek;
    Kontrolka "check" zapala się po pewnym czasie bezproduktywnego kręcenia rozrusznikiem i już nie gaśnie.
    Diagnostyka sterownika silnika ok. Ale jak można diagnozować ten sterownik?

    Gocu;
    Do samej pompy wchodzi pięć przewodów, więc któryś to na pewno elektrozawór. Jest to jednak już druga pompa, wyjęta z działającego auta. Tym samym może po prostu brak jakiegoś sygnału, zasilania? Tak jakby np. imobilajzer odcinał?
  • #5 20 Aug 2013 09:13
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Przy uszkodzonym immo miga "check". Jakie błędy w sterowniku????
  • #6 20 Aug 2013 09:23
    PiotrFi
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie mam jeszcze kabla do Opli. Próbowałem wymigać kontrolką ale nic nie pokazuje. Auto było chwilę w warsztacie ale mechanik stwierdził, że wyrzuca błąd awaria pompy wtryskowej i on się tym nie zajmie.
  • #7 20 Aug 2013 09:32
    artiii
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    sprawdz czy wogóle paliwo dochodzi do pompy.filtr paliwa zmieniałes?????bo jak jest nie zmieniany to sie zapycha i wtedy jest problem.
  • #8 20 Aug 2013 09:46
    PiotrFi
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Artiii, poszedłem tym samym tropem ale tak jak pisałem na wstępie; "Aby wyeliminować niedrożność filtra lub przewodów podałem również paliwo bezpośrednio z podwieszonego kanistra. Nadal sucho."
  • #9 20 Aug 2013 10:22
    artiii
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    ha... no to niezle. to wyglada na to że pompa nie daje paliwa. sprobuj jeszcze odkrecic przewód od wtrysków przy samej pompie co idzie i wtedy rozrusznikiem sprobuj. jesli nadal nie bedzie nic szlo to albo szlak trafil popme i trzeba ja regenerowac albo jest cos przytkane w niej.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a wogile to zobacz czy walek napedzający pompe wogole chodzi. moze go obróciło na frezie i dlatego nie daje cisnienia. popatrz pod tym kontem
  • #10 20 Aug 2013 11:27
    PiotrFi
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Artiii, nieuważnie czytałeś początek. To jest druga pompa. Pierwsza nie podawała paliwa i mechanik zdiagnozował awarię pompy. Po sprawdzeniu sterownika wymieniłem pompę na wyjętą z jeżdżącego auta. Odkręciłem przewody przy wtryskiwaczach i podawałem nawet paliwo bezpośrednio z kanistra aby wyeliminować problemy na ssaniu. I nic.
  • #11 20 Aug 2013 11:36
    artiii
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    no tak sorki nie doczytałem. no to ci powiem, że teraz to zgłupiałem. ja bym sprawdził jeszcze czy pompa wogóle sie kreci. tzn czy obraca sie tak samo razem z kolem pasowym czy wolniej. bo może w środku jest cos nie tak i ona nie kreci się tak jak powinna. no ale oczywiście to tylko moja taka sugestia. bo nawet gdybys zle ustawił ją z rozrządem to by ci nie zapalił ale paliwo musiaął b y dawać. a teraz to powiem ci, że nie wiem.
  • #12 20 Aug 2013 11:42
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    artiii wrote:
    a teraz to powiem ci, że nie wiem.

    Dlatego zajmij się antenami i telefonami a mechanikę zostaw w spokoju bo nie czytasz dokładnie co autor napisał tylko powtarzasz po nim. Tyle postów a nic nie wniosłeś.
    PiotrFi wrote:
    Nie mam jeszcze kabla do Opli.

    Wyciągasz pompę i panowie od regeneracji sprawdzają jej działanie za 50 zł i jak na tacy będziesz miał, czy pompuje i do jakiej wartości.
  • #13 20 Aug 2013 12:52
    kmitki
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Na 99% masz uszkodzony sterowni pompy. Wymień go na sprawny (tylko szukaj takiego z tymi samymi numerami) albo daj do naprawy i auto będzie palić. Podejrzewam że ta twoja stara pompa też jest sprawna i niepotrzebnie ją wymieniałeś.
  • #14 20 Aug 2013 15:50
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Mechanik zdiagnozował.
    Właściciel sam naprawia.
    Takie sa tego skutki.
  • #15 27 Aug 2013 12:49
    PiotrFi
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    I proszę. Mieliście rację. Oddałem sterownik do specjalistycznego zakładu. Uszkodzony był układ wysokiego napięcia obsługujący zawór w pompie. Naprawa sterownika 300zł. Autko śmiga. Bardzo Wam dziękuję za uwagi i porady. Wszystkiego Dobrego.
  • #16 27 Aug 2013 14:22
    artiii
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    cieszę się że moglismy pomóc.wszystkiego dobrego
  Search 4 million + Products
Browse Products