Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

System nie startuje zawiesza kompa

dj_suchy 23 Sie 2013 22:44
  • #1 23 Sie 2013 22:44
    dj_suchy
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam taki problem z Windowsem 7.
    Wczoraj ojciec oglądał sobie film na kompie i nagle mu się wszystko zawiesiło, więc zrestartował kompa i niestety już nie uruchomił Windowsa. Dodam że komputer działa normalnie pamięć sprawna, karta graficzna sprawna, dysk sprawdzany MHDD i nie pokazuje żadnych błędów.
    Napisze co się uruchamia: Po włączeniu komputera startuje bios i przechodzi do dalszego uruchamiania z dysku gdzie zaczyna się uruchamiać Windows 7 czyli pokazuje się napis uruchamianie Windows i zaczyna pokazywać się znaczek Windows i na tym koniec komp zawieszony i nic nie działa tylko reset na kompie.
    Czy jakieś sugestie co może być???

  • #2 23 Sie 2013 22:46
    klimber013
    Poziom 15  

    Spróbuj odpalić pc w trybie awaryjnym, jak ci sie uda daj dane z crystal disk info

  • #3 23 Sie 2013 22:48
    Robert B
    Poziom 43  

    Pełna konfiguracja sprzętowa wraz z marką i modelem zasilacza.
    Inaczej to do wróżek.

  • #4 23 Sie 2013 22:49
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    dj_suchy napisał:
    normalnie pamięć sprawna

    Na jakiej podstawie to stwierdziłeś?.
    Do wykonania MemTest z bootowalnej CD.
    www.memtest.org
    dj_suchy napisał:
    dysk sprawdzany MHDD i nie pokazuje żadnych błędów.

    Zamieść SMART z MHDD.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    klimber013 napisał:
    Spróbuj odpalić pc w trybie awaryjnym, jak ci sie uda daj dane z crystal disk info

    Po co?.
    Wystarczy z MHDD skoro był robiony.

  • #8 24 Sie 2013 11:18
    swiercm
    Moderator - Komputery Serwis

    dj_suchy napisał:
    Sorki że w takiej formie zrzuty MHDD ale nie chce mi się bawić


    Zdjęcia mogą być, ale nie pisz, że czegoś Ci się nie chce. Komu ma się chcieć?

    Dysk wg mnie jest ok.

    Zasilacz j.w. Należy dobrać z "Białej listy zasilaczy"

    Logic, choć najgorszy nie jest, ale wciąż to czarna lista i może powodować anomalie z awarią komputera włącznie.

  • #9 24 Sie 2013 12:21
    dj_suchy
    Poziom 8  

    pisałem że mi się nie chce bo już było późno a ja byłem po 12 godzinach pracy więc zrozum że nie miałem już chęci się bawić :P

    Dysk to Seagate ST1000DM003

    A zasilacz dziś założę drugi.

  • #10 24 Sie 2013 12:23
    swiercm
    Moderator - Komputery Serwis

    dj_suchy napisał:
    pisałem że mi się nie chce bo już było późno a ja byłem po 12 godzinach pracy więc zrozum że nie miałem już chęci się bawić :P

    Dysk to Seagate ST1000DM003

    A zasilacz dziś założę drugi.


    Rozumiem, rozumiem.:) Poprostu takie stwierdzenie wygląda dość nieładnie. To wszystko.:)

    Daj znać, co po pomianie PSU wyszło.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Skanowałeś system w celu wykrycia zagrożeń?

  • #11 24 Sie 2013 20:58
    dj_suchy
    Poziom 8  

    Po podmianie zasilacza to samo. Uruchamia się do znaczka i zawiesza się .
    Tylko też zadziwiła mnie jedna rzecz. Mianowicie odłączyłem urządzenia peryferyjne i został tylko CD-rom, płyta główna, procesor, pamięć ram i było to samo. Więc tak mówiąc twardy jest ok na drugim kompie działa bez problemu. a zagrożenia nie było żadnego.
    Nawet wyjołem grafike i podłączałem na zintegrowanej

  • #12 24 Sie 2013 21:06
    swiercm
    Moderator - Komputery Serwis

    Spróbuj zrobić CLR_CMOS. Może bateria BIOSu pada i robi małe zawirowania.
    Weź multimetr i sprawdź wskazania napięcia tej baterii.

  • #13 25 Sie 2013 00:09
    klimber013
    Poziom 15  

    dj_suchy, spróbuj odpalić linuxa ubuntu(na live cd, bez instalacji). Jak odpali to posiedz chwile na necie, pooglądaj coś i daj znać. Może być tak że jakiś plik się uszkodził. Jak nie odpali ubuntu to cos z sprzętem

  • #14 16 Gru 2013 22:13
    dj_suchy
    Poziom 8  

    Sorki zapominałem odpisać wcześniej :) i wyjaśnić co było.
    Po resecie biosu niestety ale było to samo :(
    Ale coś mnie tknęło i wyłączyłem wszystkie urządzenia w biosie . Został tylko podpięty dysk twardy i grafika żeby na monitorze widzieć co się dzieje.
    No i system wystartował o dziwo.
    Zacząłem później po kolei włączać urządzenia na płycie głównej i co się okazało że płyta ma jakieś wewnętrzne uszkodzenie USB.
    dziwne trochę bo bym stawiał na chipset ale inne rzeczy działają czyli LAN czy audio.
    Płyta trochę popracowała i po wyłączeniu portów USB jest OK płyta pracuje jak by nigdy nic.
    Także dziękuje wszystkim za podpowiedzi.