Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Sie 2013 12:33
    Moran
    Poziom 18  

    Korbowód w silniku jak w tytule zrezygnował ze współpracy i postanowił opuścić lokal bocznym wejściem ;-) z powodu niechęci do współpracy ze strony panewek...
    Rozważam 2 warianty:
    1.Zakup "słupka" BXE i profilaktyczna wymiana panewek na normalne
    3. Zakup "słupka" innego silnika np.BKC czy BLS
    W związku z tym mam pytanie który wariant wybrać , a jeżeli nr 2, to czy nie ma jakiś niespodzianek typu, że "prawie " pasuje ?

  • #2 28 Sie 2013 12:57
    jerry1960
    Poziom 32  

    Kup BXE najlepiej z jakiegoś "rozbitka " ,ewentualnie wymień pasek rozrządu . Nie widzę sensu w profilaktycznej wymianie panewek.

  • #3 28 Sie 2013 13:02
    Moran
    Poziom 18  

    Profilaktyczna wymian panewek - to na wypadek powtórki z rozrywki i trafienia na felerny egzemplarz BXE (r.prod 2007- 2009), w niektórych egzemplarzach panewki były z felernego materiału, stąd późniejsze kłopoty ;-)

  • #4 28 Sie 2013 13:25
    tzok
    Moderator Samochody

    Panewki (i szklanki) nie były z felernego materiału i nie w niektórych, a we wszystkich do jakiejś tam daty. Po prostu w tych silnikach trzeba dbać o olej i ich nie chipować. W Skodzie Octavii mam ten silnik i też się zastanawiam - wymieniać czy nie... ma ponad 180 tys. km przebiegu, nie ma niepokojących objawów ale na forum Skody straszą zdjęciami profilaktycznie wymienionych panewek i szklanek z silników z rzekomo dużo niższymi przebiegami.

  • #5 28 Sie 2013 13:50
    Moran
    Poziom 18  

    Akurat ten motor nie był chipowany, był także zadbany jeśli chodzi o obsługę.(samochód kupiony nowy w polskim salonie). Na forum Skody prawie udało się chłopakom zidentyfikować okres produkcji. A i silniki też padały losowo przy przebiegach od 100 kkm w górę. Większe ryzyko było co prawda przy stosowaniu LL, ale też bez reguły. Dlatego też sugerowano profilaktyczną wymianę panewek.

  • #6 18 Wrz 2013 13:39
    kurakk
    Poziom 15  

    Witam.Chciałem podłączyć się do tematu,bo planuje zakup Seata Altea XL właśnie z rocznika 2007-2008, ponieważ akurat ten wariant pasuje mi cenowo.Słyszałem i czytałem o korbach wychodzących bokiem więc postanowiłem zgłębić temat.W promieniu 20km znalazłem 2 przypadki silników BXE,a trzeci widziałem na własne oczy w silniku BLS z udokumentowanym przebiegiem 116 tyś z VW Passat 2008 rok.Czy ktoś ma informacje kiedy zaczął się temat tych "innych" panewek?Chodzi mi czy np wszystkie silniki BLS i BXE są w grupie ryzyka czy jednak z jakiegoś okresu były OK, np pierwsza połowa 2007 lub końcówka 2008 już była poprawiona? Serwisy nabierają wody w usta ale znalazłem jeden, który przerobił ten temat, jeden raz w Skodzie Octavii II. Będę wdzięczny jeśli ktoś posiada jakieś sprawdzone informacje lub gdzie można szukać informacji, że np silnik BXE od nr xxx-xxx już ma inny rodzaj panewek lub do nr xxx-xxx było wszystko OK. Pozdrawiam.

  • #7 18 Wrz 2013 14:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Mam dla Ciebie inną radę: nie kupować vw-szrota

  • #8 19 Wrz 2013 07:07
    kurakk
    Poziom 15  

    Zgadzam się, to też jest rozwiązanie ale dla mnie ostateczne.W tej chwili nie ma dobrych samochodów,trzeba po prostu wybrać mniejsze zło.

  • #9 19 Wrz 2013 22:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    kurakk napisał:
    W tej chwili nie ma dobrych samochodów,trzeba po prostu wybrać mniejsze zło.

    Akurat VW z tych roczników to jest megapadaka i nawet na allegro nie warto przeglądac..
    Bo co ładne- może .

  • #10 19 Wrz 2013 22:45
    T5
    Moderator Samochody

    A co japońskich nie ma? Benzynki zabronili produkować? Po co ci diesel? Chociaż z drugiej strony zawsze coś się spierd... dwumas. turbo. wtryski. brak mocy, ciężkie odpalanie. Mechanicy też ludzie i muszą z czegoś żyć.

  • #11 22 Wrz 2013 01:40
    alpha01
    Poziom 21  

    T5 masz racje.Ja też sie zastanawiam co oni wszyscy sie na te diesle uparli.Przecierz że dieslem jezdzic było taniej to już dawno nie prawda.

  • #12 23 Wrz 2013 09:05
    andexp
    Poziom 17  

    Jeżeli masz jakies poważne plany wobec tego samochodu to wymień te panewki, bo z własnego doswiadczenia przypuszczam, że później ich nie zmienisz lub zmienisz razem z silnikiem. Jeżeli koszty nie wyrwą Ciebie z butów to zrób co trzeba i ciesz się samochodem.

  • #13 27 Wrz 2013 13:33
    Moran
    Poziom 18  

    Panowie, swap BXE-> BKC zrobiony;-). W zasadzie bez niespodzianek, jedynie wymiana miski olejowej dawcy (Audi A drei) na miskę z otworem na czujnik. Das Auto odpalił i jeździ...

  • #14 29 Paź 2013 12:46
    telik0006
    Poziom 13  

    wszystkie BXE są objęte ryzykiem, jak się okazało mają problemy ze śrubami korbowodowymi, które pękają. Koncern VW nic jeszcze w tej kwestii nie zrobił. Zbiera informacje, wiem to z pierwszego źródła (sprawdza jaka jest skala problemu)

  • #15 07 Lut 2014 23:06
    zanpaktu
    Poziom 8  

    Witam

    Posiadam w moim Golfie 1.9 TDI 105KM - BLS Bluemotion. Silnik się rozleciał i potrzebuję pomocy przy wymianie na jakikolwiek szczerze powiedziawszy. Może być również inny 1.9 105KM, generalnie nie ma to już większe znaczenia dla mnie - byle kupić i jeździć samochodem, bo obecnie jest on w stanie spoczynku. Wymieniając cały blok silnika chciałbym wymienić go na jakiś mocniejszy, natomiast nie wiem który z silników pasowałby do samochodu bez większych przeróbek. Generalnie nie znam się na tych sprawach, mam sprawdzonego mechanika, który potrafiłby wszystko zrobić, natomiast dokonując zakupu jakiegoś innego silnika chciałbym, aby poszło to w miarę jak najlepiej i przy tym bez większych dodatkowych kosztów (wymian innych podzespołów)

    Jeżeli mógłbym od Was uzyskać jakieś wskazówki, co mógłbyś mi zaproponować oraz jakieś podpowiedzi co jest koniecznością przy jakimkolwiek SWAPie to będę niesamowicie wdzięczny.

    Z góry dziękuję za odpowiedz.

  • #16 09 Kwi 2014 23:16
    robertsz31
    Poziom 11  

    Witam!!!
    Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS (filter PDF)
    albo
    VW Golfa plus 1,9tdi 90 KM 2008r BXF.

    Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem.
    Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają
    panewki.
    Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej???

    POZDRAWIAM
    Robert

  • #17 10 Kwi 2014 23:03
    El Polacco
    Poziom 10  

    Wpisz w google: "BXE panewki" lub "BLS panewki" i masz wszystko na tacy. Po za tym bardzo obszerny temat na forum OCP. Ogólnie to loteria, ale ja bym się tym nie stresował ;)

  • #18 10 Kwi 2014 23:16
    robertsz31
    Poziom 11  

    Ale bardziej piszą o BXE, że jest lipny.

    Oto link:

    Link



    A polecają w szczególności wersję BKC oraz BJB,.1.9 TDI BLS to też dobry wybór ale należy szukać egzemplarzy z niskim udokumentowanym przebiegiem oraz pamiętać o odpowiedniej eksploatacji auta z DPF - em.

    Czy jak to jest???

  • #19 10 Kwi 2014 23:21
    tzok
    Moderator Samochody

    Mam BXE, ma przejechane ponad 180 tys. km, obsługa w cyklu LL i jeździ... ale nie ryzykowałbym poodnoszenia mocy/momentu. Tyle, że ponoć to już jest poprawiona seria - z końca 2009 roku. Poza wytartymi panewkami podobno potrafią się przetrzeć "szklanki" popychaczy.

  • #20 22 Kwi 2014 11:32
    robertsz31
    Poziom 11  

    Witam! 
    Mam vw golf plus, 1,9 tdi 90k 2007. Niestety nie mam komputera. 
    Jaka jest najlepsza prędkość samochu, aby najmniej spalał? Ile spala np. przy 150? 
    Czy za wolna jazda może uszkodzić silnik? 
    Jak to jest z turbo, jak jadę wolno to się całkiem wyłącza??? 

    POZDRAWIAM 
    :-) 

    Moderowany przez carrot:

    Przenoszę do działu eksploatacja

  • #21 22 Kwi 2014 14:27
    tzok
    Moderator Samochody

    robertsz31 napisał:
    Jaka jest najlepsza prędkość samochu, aby najmniej spalał? Ile spala np. przy 150?
    Dla większości samochodów osobowych optymalną prędkością (jeśli chodzi o spalanie) jest ok 80-100km/h, powyżej 120km/h spalanie radykalnie wzrasta. Golf z tym silnikiem, przy 90km/h powinien palić ok 4l/100km, przy 150km/h będzie pewnie palił ponad 6 l/100km (oczywiście mowa o chwilowym spalaniu, realne będzie nieco większe).

    robertsz31 napisał:
    Jak to jest z turbo, jak jadę wolno to się całkiem wyłącza???
    Nigdy się nie wyłącza, ale jego efektywność spada.

    robertsz31 napisał:
    Czy za wolna jazda może uszkodzić silnik?
    Za wolna - nie, ale na zbyt niskich obrotach - tak.

  • #22 22 Kwi 2014 18:35
    robertsz31
    Poziom 11  

    A jeżeli pojadę jakieś 70 km/h to nie jest za wolno? Na 5 biegu.

  • #24 01 Mar 2015 21:05
    soad79
    Poziom 8  

    Witam,
    rozglądam się za golfem plus z rocznika 2006-2008 i temat silnika 1,9 tdi 105Km z BXE jest mi znany z forum. Wczoraj jechałem samochodem z 2008 roku i jedzie się nieźle ciekawy jestem jak jest w 1,9 tdi 90Km, da się tym jechać w tym samochodzie?
    Drugie pytanie to czy we wszystkich golfach plus silnik 1,9 tdi 105km występuje w wersji BXE? czy były montowane silniki z innym kodem i obarczone mniejszym ryzykiem ?
    Szukałem w sieci ale nie znalazłem odpowiedzi....

  • #25 01 Mar 2015 21:55
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Po 2005 roku żaden 1.9 TDI nie jest udany i albo złapie na panewce albo korbę wywali. Lepiej znaleźć sobie auto z uszkodzonym silnikiem i zlecić naprawę/złożenie komuś ogarniętemu. Wtedy wzorem lat <2005 autko będzie służyło inie nadwyręży kieszeni.

  • #26 02 Mar 2015 18:03
    tzok
    Moderator Samochody

    Golf Plus 1.9TDI z 2008 roku to wydatek ok 35-38 tys. zł, jeśli jest w dobrym stanie i Ci się podoba to auto to kupuj, skoro masz pieniądze na takie auto, to w pewnej perspektywie czasu, ewentualny wydatek na zakup innego silnika nie powinien Cię przerażać. Ewentualnie po zakupie możesz nie czekać na awarię silnika tylko od razu go naprawić/poprawić. Nie licz tylko na "cudowne okazje" za <30 tys. zł.

  • #27 03 Mar 2015 09:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 37  

    Dziwi mnie naprawianie ścierwa, które ze swojej natury za kilkanaście tys km może znów sie rozpaść. Najlepiej sprzedać kolejnemu fanatykowi marki i więcej szmelcu nie dotykać. Ewidentnie ogromna wpadka producenta ( zamiatana pod dywan w serwisach), która powinna znaleźć sie w zbiorowym pozwie przecwko koncernowi .
    Zwłąszcza że za cene golfa ( kompakt) mozna kupic 2x lepsze auto, 2 klasy wyżej, 5x mniej awaryjne, ale do zgermanizowanych mózgów ( efekt tłumu - tysiąc głów jeden rozum) naszych rodaków to nigdy nie dotrze. Może to i lepiej, bo moge jeszcze kupić dobry bezproblemowy wóz, w czasie , gdy wiekszość lata zapatrzonych w VW ałdi skoda w tedeiku...

  • #28 03 Mar 2015 09:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    Ogólnie sprawa jest tego typu że ceny golfów w reichu się trzymają bo tam autko jeździ do pierwszej poważnej awarii, potem szrot a głupi Polaczek zafascynowany znaczkiem VW kupi tylko nie dociera to do niego że kupił skarbonke.

    I potem płacz i lament bo po gwarancji i serwis już za darmo nie pomoże.
    Po drugie w Posce serwis VW to jest kpina i robienie durniów z ludzi - ale znów do tego przyczynia się POlskie prawo i koło się zamyka.

    Tak jak powiedział pewien dyrektor pewnej europejskiej sieci sklepów, '' Polacy są mniej wymagający więc można w Polsce sprzedawać towar niższej jakości niż u nas....'''

  • #29 03 Mar 2015 10:07
    soad79
    Poziom 8  

    Dobrą alternatywą mogłoby być toyota avensis po lifcie z końca 2006 z silnikiem 1,8 ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    właśnie znalazłem u mnie vw golfa plus ale z silnikiem 1,9 tdi 130km z 2006 roku. Czy ten silnik też jest obarczony tą samą wadą co 1,9tdi 105 km ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Chyba się ktoś pomylił bo z tego co widze to ten silnik nie występuje w golfie plus z 2006 roku :)

  • #30 03 Mar 2015 18:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Ojciec ma Octavię IIFL z silnikiem BXE - auto ma prawie 200 tys. km i jeździ... nie ma co tragizować. Na trasie pali 5l/100km. Do tego chyba nie widziałem drugiego diesla który by tak łagodnie zapalał i gasł.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty