X

partner 351 - brak smarowania

05 Sep 2013 20:04 ULulin25
  • #1 05 Sep 2013 20:04
    ulin25
    Level 6  
    Helpful post? (+1)
    Witam forumowiczow
    mam kłopot z Partnerem351 polegający na braku smarowania prowadnicy
    zakupiłem nową pompke (stara pompka miała uszkodzony wałeczek zębaty stopioną obudowę wokół wałka) wszystko złożyłem a smarowania i tak niema
    olej marki piralol i wszystko przedmuchane
    czy coś robie nie tak?
    proszę o wskazówki
  • #2 28 Aug 2014 20:27
    bufalo
    Level 4  
    Helpful post? (+1)
    Witam dołączam sie do pytania ponieważ mam ten sam problem
  • #3 30 Aug 2014 19:01
    pawel980
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    W tych pilarkach często ludzie przeciągali szpilki trzymające prowadnicę od zbyt mocnego dokręcania wychodziły one z plastiku przez co również były problemy ze smarowaniem (odkształcone tworzywo w okolicach kanałów smarujących prowadnicę).
    Sprawdź jeszcze raz ten wałek pompki oraz sprężynkę umiejscowioną na czopie walu korbowego ona ma zadanie napędzać wałeczek pompki by zasysała olej.
    Wyczyść zbiornik oleju i przedmuchaj te kanały w pompce, najlepiej wymień od razu przewód olejowy, który może być sparciały i mieć nieszczelności przez co pompka zamiast olej zasysa powietrze.
    Pozdrawiam.
  • #4 04 Sep 2014 19:52
    bufalo
    Level 4  
    Helpful post? (0)
    pawel980 wrote:
    W tych pilarkach często ludzie przeciągali szpilki trzymające prowadnicę od zbyt mocnego dokręcania wychodziły one z plastiku przez co również były problemy ze smarowaniem (odkształcone tworzywo w okolicach kanałów smarujących prowadnicę).
    Sprawdź jeszcze raz ten wałek pompki oraz sprężynkę umiejscowioną na czopie walu korbowego ona ma zadanie napędzać wałeczek pompki by zasysała olej.
    Wyczyść zbiornik oleju i przedmuchaj te kanały w pompce, najlepiej wymień od razu przewód olejowy, który może być sparciały i mieć nieszczelności przez co pompka zamiast olej zasysa powietrze.
    Pozdrawiam.


    Wątpie żeby coś było z pompką ponieważ były wkładane 4 i żadna nie chciała działać, a wszystkie były nowe.
    Możliwe jest to że korek od zbiornika oleju jest zatkany tzn " na środku powinna być dziurka (odpowietrzacz), a u mnie tego nie ma korek jest zniszczony i moze to przez to olej nie leci obok cewki zapłonowej znajduje się dziwne sitko do komory oleju nie wiem do czego moze służyć
  • #5 04 Sep 2014 20:10
    Rycho T
    Moderator Motocykle, 2T
    Helpful post? (0)
    Nie rób otworu w korku, bo będzie się wylewał olej. To sitko to właśnie odpowietrznik zbiornika.
  • #6 04 Sep 2014 21:07
    bufalo
    Level 4  
    Helpful post? (0)
    To ja już nie wiem co mam zrobić.
    Nic nie pomaga a pompka jest na pewno dobra to jest nie logiczne, że nie chce lecieć.
    odpaliłem piłe bez prowadnicy bez sprzęgła bez metalowej obudowy olej wycieka, ale bardzo mało może wystarczy jakoś podkręcić wylatywanie oleju ?

    A skoro juz mowa o tym moedlu czy ktoś wie jak wyregulować w niej gaźnik
  • #7 04 Sep 2014 21:15
    Rycho T
    Moderator Motocykle, 2T
    Helpful post? (+1)
    Filtr na końcu wężyka w zbiorniku oleju sprawdzałeś?
  • #8 05 Sep 2014 14:51
    pawel980
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    bufalo wrote:
    czy ktoś wie jak wyregulować w niej gaźnik

    Śrubę L wkręcamy do momentu kiedy pilarka zacznie prawie gasnąć z braku paliwa i bieg jałowy stanie się nierówny, następnie odkręcamy o 0,5 obrotu i ustawiamy śrubę przepustnicy tak by obroty biegu jałowego były odpowiednie w razie potrzeby powtarzamy czynność i nie ma w tym nic trudnego, natomiast z ustawieniem maksymalnych obrotów śruba H może być kłopot, należy ustawić je na 13 tys. obrotów. Pilarka przy maksymalnym otwarciu przepustnicy powinna taktować i mieć moc przy średniej wielkości drewnie.
    Zbyt duże obroty maksymalne pilarki szybko doprowadzą do jej zatarcia.
    Jeśli pilarka nie będzie dała się wyregulować przyczyny należy szukać dogłębniej - uszczelniacze wału, łącznik gaźnika oraz sam gaźnik jak i również stan cylindra ;)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products