Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vw Caddy 2.0 sdi - Szarpie przy ruszaniu.

lolus54 22 Wrz 2013 18:52
  • #1 22 Wrz 2013 18:52
    lolus54
    Poziom 21  

    Witam, problem jak w temacie w aucie Vw Caddy silnik 2.0 sdi bdj rok 2004 przebieg na liczniku 200tys według książki serwisowej autentyczny szarpie przy ruszaniu, na kanale słychać dźwięk jakby drgań ze sprzęgła. Obstawiam sprzęgło , z tego co się zorientowałem w etce i innych katalogach powinno być to sprzęgło jednomasowe. Dodam że po przejechaniu ok 100km i wjechaniu w korki szarpanie się bardzo nasila. Wszystkie biegi wchodzą ok sprzęgło się nie ślizga wszystko wygląda na uszkodzenie sprężyn tłumiących drgania przy sprzęgle. Proszę o potwierdzenie mojej diagnozy lub postawienie innej jak również o instrukcje na temat wymiany sprzęgła: czy da rade zrobić na kanale, czy skrzynia wychodzi do dołu bez wyciągania silnika i czy trzeba jakoś specjalnie ustawiać nowe sprzęgło przy montażu ? Mam kanał i wszystkie usterki jak do tej pory robiłem sam w wv polo jak i w tym caddy oraz paru innych autach. Dodam że poduszki silnika i skrzyni wymienione. Pozdrawiam Karol.

  • #2 23 Wrz 2013 23:04
    markslew
    Poziom 27  

    Opisz dokładniej, sprzęgło zrywa tak? Najbardziej przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła z 1 go biegu? Zrób test, lekko przypal sprzęgło i zobacz czy pomoże, jak pomoże to tarcza sprzęgła najprawdopodobniej.

  • #3 24 Wrz 2013 12:17
    lolus54
    Poziom 21  

    Witam, dziękuje za odpowiedź. Tak szarpanie na 1 biegu i wstecznym przy ruszaniu tak jakby sprzęgło przerywało i łapało , podejrzewam że mogą być zaolejone okładziny tarczy w otworze przez który widać koło zamachowe było minimalnie oleju jak ostatnio patrzyłem tak jakby uszczelniacz na wałku od skrzyni puszczał. Po południu przypale i sprawdzę czy pomaga.

  • #4 24 Wrz 2013 15:58
    markslew
    Poziom 27  

    Dobrze podejrzewasz, tym bardziej że olej tam był.

  • #5 25 Wrz 2013 20:33
    konradx
    Poziom 18  

    zanim rozbebeszysz sprzęgło sprawdź poduszki na silniku, przede wszystkim tą która trzyma silnik od strony grodzi. jak będzie zerwana i wytarta to będzie podobny efekt. Wyobraź sobie że ja w audi miałem taki sam efekt spowodowany przestawionym zapłonem.

  • #6 25 Wrz 2013 20:51
    markslew
    Poziom 27  

    Dla tego radzę by łatwiej było w diagnozie, jak przypalenie sprzęgła pomaga - to sprzęgło do roboty.

  • #7 25 Wrz 2013 22:12
    lolus54
    Poziom 21  

    Poduszki wymieniłem dwie od strony skrzyni oraz od spodu silnika, została mi jedna po przeciwnej stronie ale ona jest sztywna. Co do przypalania to powiedzcie czy to nie zaszkodzi bardziej bo planuje wymieniać za około miesiąc dopiero, aktualnie zbieram informacje na temat tej roboty.

  • #8 26 Wrz 2013 06:23
    konradx
    Poziom 18  

    Na pewno wymiana nie zaszkodził, a masz przynajmniej rzeczywisty obraz tego, że to sprzęgło się kończy. Przy takiej robocie jakbym miał "luźniejsze" fundusze to i o wymianie docisku bym pomyślał - caddy to kawał auta

  • #9 26 Wrz 2013 09:50
    lolus54
    Poziom 21  

    Wymieniał będę cały zestaw sprzęgła czyli tarcze, docisk i łożysko koło zamachowe zostaje bo to zwykłe sprzęgło jest i jeszcze uszczelniacze na półosiach wymienię i na wale. A pytałem czy przypalenie nie zaszkodzi bardziej sprzęgłu?

  • #10 26 Wrz 2013 16:21
    markslew
    Poziom 27  

    Z tym przypaleniem to lekko tylko, prześlizgaj sprzęgło trochę ale bez przesady, nie ma śmierdzieć ani dymić ;) Nic się nie stanie tylko rób z wyczuciem.

  • #11 26 Wrz 2013 16:39
    lolus54
    Poziom 21  

    OK :D Mam jeszcze pytanie jak zablokować koło zamachowe aby odkręcić docisk i całkiem możliwe że i samo koło jeśli będzie puszczał uszczelniacz na wale korbowym czy będzie pasował przyrząd do silników 1.9 tdi? Lepiej żeby puszczał na wałku skrzyni sporo tańszy.

  • #12 26 Wrz 2013 21:14
    markslew
    Poziom 27  

    lolus54 napisał:
    jak zablokować koło zamachowe .


    Tak partyzancko można jakimś grubym wkrętakiem na wieńcu zębatym koła zamachowego po wyjętym rozruszniku np. zależy jak to tam wygląda.

  • #13 26 Wrz 2013 21:45
    lolus54
    Poziom 21  

    Ok dzięki, tak też myślałem zrobić widziałem jeszcze gdzieś jak blokują pasem do mocowania towarów itp ale śrubokręt powinien wystarczyć.

  • #14 29 Wrz 2013 10:01
    lolus54
    Poziom 21  

    Mam koledzy jeszcze pytanie odnośnie montażu uszczelniacza wału korbowego od strony skrzyni,konieczna wymiana na 100% sprawdzałem dokładnie z latarką i widać że cieknie z tej strony. Uszczelniacz mam taki jak na zdjęciu w załączniku z czujnikiem obrotów wału znalazłem już informacje że trzeba ustawić tłok w pozycji GMP i że trzeba montować uszczelniacz na sucho i mam jeszcze pytanie czy on normalnie wchodzi bez tego specjalnego urządzenia do montażu o którym piszą na stronie można go np delikatnie wepchnąć ręką lub wbić gumowym młotkiem, proszę o wszelkie wskazówki odnośnie montażu. Pozdrawiam Karol

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty