X
  • #1 24 Sep 2013 20:13
    subaru
    Level 2  
    Helpful post? (+3)
    Witam mam kilka pytań na temat pompy wtryskowej troche sie już dowiedziałem przegladajac tematy ale dla jasności mam jeszcze pare nie jasności ;)

    1.Pytanie na zdjeciu ;)

    Ursus C-330 - Pompa wtryskowa - ubytkek oleju

    2.Czy nadmiar oleju wyplynie rurka z tyłu pompy ?
    3.Ubytek oleju w pompie moze byc spowodowany ?? gdzie go szukać ?? co wymienić??
    4.Jak przeprowadzić demontaż pompy czy mozna to zrobic bez zdejmowania chlodnicy ??(jakas instrukcja,zdjecia)
    5.Jaki olej do pompy silnikowy czy do przekladni czy jeszcze jakis inny ??
    6.Czy przy demontażu pompy trzeba zwrócic na coś szczególna uwage (coś zaznaczyć,wymienic coś przy okazi demontażu,itp,)

    Z góry dzięki ;)
  • #2 24 Sep 2013 21:00
    ftp.kowal
    Level 33  
    Positive voted Helpful post? (+7)
    1-Tak
    2-Tak
    3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy.
    4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na kołach rozrządu znaki na kole pośrednim i kole pompy muszą się zgrywać. W oczku koła pompy musisz widzieć "0" Odkręcasz trzy śruby trzymające koło pompy wyciągasz je. Odkręcasz cztery śruby trzymające pompę i wyciągasz ją.
    5- Olej silnikowy
    6- Patrz punkt 4 Podczas zakładania odwrotna kolejność. Ustawienie początku wtrysku znajdziesz na forum.
  • #3 24 Sep 2013 21:49
    13adam13
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Łatwiej i przyjemniej ci będzie ją zdjąć jak odkręcisz chłodnicę, bo będziesz musiał się męczyć, a tak będzie ci prościej. To przecież tylko 3 śruby, i węże. :D
    Quote:
    (jakas instrukcja,zdjecia)

    Powinieneś poradzić sobie bez tego. :spoko:
    Pozdrawiam.
  • #4 24 Sep 2013 22:04
    Megawe
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    W kole zębatym napędu pompy jest okrągły otwór kontrolny.
    Należy go wyczyścić i sprawdzić czy są jakieś znaki jak nie ma można je zrobić wąskim przecinakiem. Na zębach są znaki do ustawiania i też należy je zgrać i wyczyścić, znaki można poprawić białym korektorem, później jest łatwiej to poskładać.
  • #5 24 Sep 2013 22:14
    13adam13
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Powinny, być dobrze widoczne fabrycznie znaki czyli 0. :D
  • #6 30 May 2014 18:10
    kompresator
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Czy jeśli od tej pompy odkręcam pompkę wstępną to w tym otworze po niej powinno być paliwo czy olej???
  • #7 30 May 2014 18:21
    seweryn7701
    Level 30  
    Helpful post? (+2)
    Olej. A nawet się wyleje. Jeśli pompa dobra. Jeśli sekcje puszczają olej z czasem zastąpi paliwo.
  • #8 30 May 2014 19:08
    kompresator
    Level 9  
    Helpful post? (+5)
    wyremontowałem właśnie c 330 idealnie, pomalowana cała ale na sam koniec zauważyłem lekki wyciek właśnie między pompką wstępną a pompą wtryskową, kupiłem uszczelkę odkręcam pompkę wstępną a tam wylewa się olej z paliwem a raczej w 80 % paliwo. Jednak założyłem uszczelkę bo nie byłem pewien choć na zdrowy rozum to tam faktycznie ma być olej. Postanowiłem zobaczyć co jest w regulatorze, odkręciłem korek spustowy oleju a tam tez pół na pół olej z ropą.

    Co najlepsze ciągnik palił dobrze przed lekkim remontem a teraz to już pali na dotyk.

    1) Czy przyczyną paliwa w pompie wtryskowej może być nie uszkodzenie pompy wtryskowej a uszkodzenie w pompce wstępnej (ręcznej)??? może być że to ona przepuszcza i wlewa paliwo do komory gdzie ma być olej?

    2) a co z tym paliwem w regulatorze, gdzie szukać uszkodzenia? wpływa z pompy wtryskowej???

    3) do pompy wtryskowej wlewa się olej tą śrubka na górze przy wyjściu przewodów ciśnienia a jak spuścić teraz tą rope z olejem???

    Proszę o pomoc
  • #9 04 Jun 2015 10:35
    japez
    Level 2  
    Helpful post? (+3)
    co to jest 5 na rysunku wycieka mi z pod tego paliwo przy wyższych obrotach?? aha niedawno zmieniałem olej w pompie
  • #10 04 Jun 2015 10:42
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Jak z tego cieknie, to albo za dużo oleju nalałeś, albo pompa do naprawy. To odpowietrznik jest.
  • #11 04 Jun 2015 10:48
    japez
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    jeżeli za dużo oleju to go wypuścić trochę czy samo wypcha nadmiar i się sprawa uspokoi??

    Dodano po 59 [sekundy]:

    japez wrote:
    jeżeli za dużo oleju to go wypuścić trochę czy samo wypcha nadmiar i się sprawa uspokoi??
    oby to było to bo nie mam czasu naprawiać pompy tyre roboty w polu
  • #12 04 Jun 2015 11:35
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Powinna sama wypchnąć nadmiar rurką przelewową z tyłu pompy.
    A jeśli pompa przepuszcza paliwo do obudowy to cały czas będzie się stamtąd sączyć.
  • #13 04 Jun 2015 11:45
    japez
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    trudno w razie czego będzie miał "większy" przepał :D dzięki za info
  Search 4 million + Products
Browse Products