X

Niepoprawna praca ogrzewania podłogowego w salonie.

gandalf115 26 Sep 2013 21:11
  • #1 26 Sep 2013 21:11
    gandalf115
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Zwracam się z prośbą do osób bardziej zorientowanych w temacie ogrzewania podłogowego o ocenę poprawności wykonania szafy mieszającej. Generalnie ogrzewanie podłogowe działa ok, choć odnoszę wrażenie, ze w salonie podłoga pomimo prób różnych ustawien na przepływometrze jest znacznie chlodniejsza od pozostałej części domu.w pozostałych pomieszczeniach wszystko jest ok i podłoga gorąca, a w salonie co najwyżej letnia, a miejscami w ogóle nie czuć, że coś pod nią grzeje. zaczyna się sezon grzewczy, więc przed zimą chcę żeby wszystko było ok.
    Trochę wiecej szczegółów:
    szafa mieszająca gorgiel ( jak na zdjęciu) pompa w szafie pracuje na 1 biegu
    dodatkowa pompa do CO i CWU- również pracują na 1 biegu.
    temp na piecu 50 stopni, temperatura na szafie( chyba to jest powrót) ok 35 stopni
    termostat na wejściu ustawiony na pozycji 7
    dodatkowy termostat założony na obieg w kuchni( działa bez zarzutu)
    obieg odpowiedzialny za nieszczęsny salon( najdłuższy w instalacji) to ten pierwszy z prawej strony szafy.
    Co dziwne czy zwiekszam bieg pompy czy nie wartosc na przyplywce nigdy nie jest wieksza niż 2.
    Instalator, który wykonywał instalacje zapadł się pod ziemię i zanim ściągnę kogoś innegom proszę o Wasze opinie, czy w ogóle mam się czym martwić:D

    z góry dziękuję za wszelkie porady:) Niepoprawna praca ogrzewania podłogowego w salonie. Niepoprawna praca ogrzewania podłogowego w salonie. Niepoprawna praca ogrzewania podłogowego w salonie.
  • #2 26 Sep 2013 21:22
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Piszę to z pozycji nie montera, ale użytkownika. Generalnie powinieneś mieć więcej obwodów i wszystkie powinny być mniej więcej równe, podejrzewam w tym przyczynę niedogrzania salonu. Spróbuj przełączyć pompy na dwójki, i przydławić pozostałe obwody.
  • #3 26 Sep 2013 21:30
    W0jtek92
    Level 35  
    Helpful post? (+1)
    Czy od początku są takie problemy z tą pętlą? Ile ona ma metrów?
  • #4 26 Sep 2013 21:44
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    [quote="gandalf115"]Witam!
    ................ choć odnoszę wrażenie, ze w salonie podłoga pomimo prób różnych ustawien na przepływometrze jest znacznie chlodniejsza od pozostałej części /quote]...............

    Zacznij od pożyczenia pirometru. Ponaklejaj na podłogę ponumerowane karteczki i regulując przepływy zrób porządną statystykę. Często nasze zmysły nas zawodzą.
    Pamiętaj o bardzo dużej bezwładności termicznej posadzki. Pomiarów dokonuj co najmniej 6-8 godzin po zmianie nastaw.
    pozdrawiam
  • #5 26 Sep 2013 22:43
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Generalnie to problemy z tą pętlą są od samego początku, tj. od stycznia tego roku, bo wtedy została uruchomiona instalacja. co do ilości pętli to chyba ich ilośc jest wystarczająca, osobna pętla na każde pomieszczenie( podłogówka jest tylko na parterze, góra grzejniki). Ciężko mi powiedzieć jakiej długości jest ta pętla, pomieszczenie ma ok 35m2. we wszystkich pomieszczeniach czuć wyraźne ciepło podłogi, w salonie nie. dziwi mnie również, ze na przepływometrze nie jestem w stanie uzyskać przepływu wiekszego niż 2l/min. jeszcze mam pytanie, czy przepływy powinno się regulować na dolnej belce( białe nakrętki) czy na górnej bezpośrednio odkręcając/ dokręcając przepływomierz? a czy jest możliwe, że np tylko ta pętla podłogówki jest w jakiś sposób zapowietrzona, czy raczej byłby zapowietrzony cały układ?
  • #6 26 Sep 2013 23:09
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    35 m kw to około 170mb rury, ja mam obwody po około 40-50 mb rury
  • #7 26 Sep 2013 23:19
    W0jtek92
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Max długość pętli to 110 metrów rury.
  • #8 26 Sep 2013 23:42
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    czyli mam za długa pętlę? jakie jest rozwiązanie?
  • #9 26 Sep 2013 23:52
    W0jtek92
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Jedyne jakie mi do łba przychodzi to skryzowanie pozostałych sekcji i montaż mocniejszej pompy rozdzielacza.
  • #10 27 Sep 2013 11:06
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    "Skryzowanie" czyli? tak po polsku poproszę :) Obecnie zmniejszyłem przepływy do 1l/min na pozostalych pętlach i zwiekszyłem moc pompy na 2. na pętli, z którą są problemy obecnie na przepływce mam ok 2l/ min. wieczorem zobaczę czy coś się zmieniło.
  • #11 27 Sep 2013 13:48
    darquu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Moje uwagi:
    1. Kapilara zaworu termostatycznego powinna być na belce zasilającej obiegi ogrzewania podłogowego, a nie jak jest na rozdzielaczu powrotnym,
    2. Kryzowanie dławienie przepływu można osiągnąć obracając rotametrami, a odnoszę wrażenie, że Ty regulujesz tymi białymi nakrętkami na zaworach powrotnych (też dławisz przepływ ale od tego są rotametry). Musisz zdjąć tylko czerwone zabezpieczenie z rotametrów (to przy samej belce), które blokuje ich obrót.
  • #12 01 Oct 2013 09:32
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czy w takim razie ktoś jest mi w stanie doradzić jakąs mocniejszą pompę do mojego układu mieszającego, konkretną markę, model. Tak zeby wreszcie ten salon grzal tak jak się należy. Rozumiem, że zalecacie wymianę pompy na mocniejszą a nie założenie dodatkowej?
  • #13 01 Oct 2013 20:16
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Musisz przydławić przepływ w pierwszej kolejności w pomieszczeniu, gdzie jest regulator pokojowy i proporcjonalnie w pozostałych pomieszczeniach i wtedy zwiększy sie przepływ w salonie, a co za tym idzie będzie cieplej+ ew. zmiana biegu pompy na wyższy w razie potrzeby.
    Na 35 metrów powinny być min. 3 obwody, a jeśli duże okna balkonowe to i dodatkowy obwód przyokienny.
  • #14 01 Oct 2013 23:00
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czytając Wasze wpisy widzę, że "fachowiec" spartolil robote. na salon puszczona tylko jedna pętla. obwody skryzowane, pompa na max biegu, a podłoga tylko nieznacznie cieplejsza. co bedzie przy -20 stopniach??? czy ktos ma jakiś pomysł i rozwiazanie bez kucia wylewki i ciagnięcia na nowo petli? może jakieś rozwiązanie w samym układzie mieszającym? z góry dzieki za pomoc
  • #15 01 Oct 2013 23:05
    W0jtek92
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Teraz to musztarda po obiedzie, gorzej jak rura pex gdzieś jest zagięta, wtedy już lipa na maxa...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zagięta znaczy złamana.
  • #16 01 Oct 2013 23:12
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    czyli co, zrywać podłogi i robić instalację na nowo? czy powiedzmy mocniejsza pompa nic nie pomoże? a może jakas dodatkowa pompa założona tylko na ta pętlę jest w stanie pomoc( jeżli takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe). Szczerze to nie oszczędzałem na fachowcach, gośc z polecenia kilku osób, rozmowa z nim jak dla laika wydawała się bardzo konkretna. a tu takie problemy :-/
  • #17 01 Oct 2013 23:19
    W0jtek92
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Możesz spróbować zamontować dodatkową pompę na tej pentli, może pomoże lecz głowy nie dam.
  • #18 01 Oct 2013 23:22
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Nie upadaj na duchu. Jak stwierdziłeś , że jeden obwód nie działa- po przepływomierzu?. Może jest zablokowany zawór/rotametr. Sprawdź czy jest na maxa otwarty rotametr i zaworek od niego, a w razie czego odepnij pexa od belki i przedmuchaj kompresorem.
  • #19 01 Oct 2013 23:29
    karolas123
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Kolego nie słuchaj tych lamentów, tu kazdy podaje Ci najczarniejszy scenariusz. Zadzwon po odpowiedniego człowieka od instalacji, zeby zobaczył co sie dzieje. Może poprostu na lini jest przytkana rurka np pakułą. Nic nie kuj ani nie wymieniaj.
  • #20 02 Oct 2013 09:33
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zarówno rotametr i zawór na dolnej belce są odkręcone na maksa, pompa idzie na najwyższym biegu. To nie jest tak, że podłoga nie grzeje, bo w pomieszczeniu jest ciepło. chodzi o wrażenie, że podłoga jest chłodniejsza niż w pozostałych pomieszczeniach. A czy powodem może być np. zbyt mała ilośc wody w instalacji?
  • #21 02 Oct 2013 12:17
    kabee84

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Nie po to wszyscy producenci/projektanci w swoich materiałach technicznych podają max długość pętli 100-110mb żeby robić 200mb....
    Wychłodzenie długich pętli jest na tyle duże, że to nie ma prawa działać.
    Pomieszczenie o powierzchni 35m2 z jedną pętlą ogrzewania podłogowego choćby nie wiem co - nie będzie działać poprawnie. Dokładanie pomp, dławienie, cuda wianki - to tylko półśrodki.
    Kapilarę masz dobrze założoną. Kolega "darquu" nie wie jak to ma działać, a się udziela.......
    Zastanawiający natomiast jest dodatkowy zawór RTL na pętli "kuchnia". Czemu to ma służyć - nie mam zielonego pojęcia. Można to porównać do dwóch termostatów powieszonych obok siebie w jednym pokoju.
  • #22 02 Oct 2013 12:25
    darquu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam, kapilara powinna być na rozdzielaczu zasilającym ogrzewania podłogowego ponieważ ma chronić przed podaniem zbyt wysokiej temperatury na obiegi podłogówki. Obecnie jest na powrocie więc nie chroni... Czy się mylę??
  • #23 02 Oct 2013 12:41
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok, wiec ta pętla jest źle wykonana. Czy istnieje jakieś rozwiązanie, żeby to uzdrowić? Przecież nie będę zrywał podłogi i skuwał wylewki w budynku, w którym mieszkam niecałe pól roku!
  • #24 02 Oct 2013 12:48
    kabee84

    Level 24  
    Helpful post? (0)
    darquu wrote:
    Witam, kapilara powinna być na rozdzielaczu zasilającym ogrzewania podłogowego ponieważ ma chronić przed podaniem zbyt wysokiej temperatury na obiegi podłogówki. Obecnie jest na powrocie więc nie chroni... Czy się mylę??

    OK. Po*ebało mi się. Przepraszam.
  • #25 02 Oct 2013 13:16
    darquu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Spróbuj zamknąć by-pass (żeby nie było przez niego przepływu), pompa mieszacza na maksymalny bieg i sprawdź czy przepływy wzrosły. Jak wzrosną to spróbuj wyregulować rotametrami przepływ, jak nie wzrosną to z tą pompą lepiej nie będzie...
  • #26 02 Oct 2013 13:24
    gandalf115
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    By-pass? Jestem trochę zielony, wiec prosze o wytlumaczenie co to jest i gdzie to znajde
  • #27 02 Oct 2013 13:32
    darquu
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Pionowy odcinek łączący belkę zasilającą i powrotną zaraz przy pompie po jej prawej stronie. (u góry powinien być jakiś zawór regulacyjny).
  • #28 02 Oct 2013 22:30
    andrzej lukaszewicz
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    gandalf115 wrote:
    Ok, wiec ta pętla jest źle wykonana. Czy istnieje jakieś rozwiązanie, żeby to uzdrowić? Przecież nie będę zrywał podłogi i skuwał wylewki w budynku, w którym mieszkam niecałe pól roku!

    Jeśłi pętla jest tak długa jak piszesz, to widze tu tylko jedno rozwiązanie: zasilić ten felerny obwód( 2 obwody) bezpośrednio sprzed mieszacza temp. 50st.C i na wszelki wypadek na powrocie zainstalować zawór RTL.
    Obwód jest na tyle długi, że dojdzie do powolnego schładzania na całej jego długości, a jeśli rury sa ułożone w ślimak na przeman zimna/ciepła , to temp. w pomieszczeniu powinna sie podnieść bez lokalnych przegrzań podłogi.
  • #29 07 Oct 2013 16:01
    bodziot
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    a może spróbuj z innej beczki, i dołóż po porostu grzejnik w salonie
  Search 4 million + Products
Browse Products