X

VW Golf 3 1.6 - Brak Iskry

Marco6996 05 Oct 2013 19:12
  • #1 05 Oct 2013 19:12
    Marco6996
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich, otóż od dwóch dni nie mogę dojść co się stało z samochodem. Jechał aż nagle zgasł. Po próbie raz się odezwał i od razu zgasł. Zauważyłem że nie ma iskry na świecach. Popatrzyłem fora o tym, sprawdziłem napięcia. Do cewki dochodzi 12V tak jak powinno być. Do czujnika halla to samo, napięcie jest dobre. Po wyciągnięciu kabla WN z aparatu i włożeniu nowej świecy nie na iksry podczas kręcenia silnikiem. Jest to golfik 1.6 z 95' na monowtrysku. Jakieś porady macie?
  • #2 05 Oct 2013 19:23
    piotrusek29
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Cewka albo czujnik halla
  • #3 05 Oct 2013 20:04
    Marco6996
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Mogę jakoś sprawdzić czy to jest sprawne nie mając drugiego takiego samochodu?
  • #4 05 Oct 2013 20:07
    Blicek
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jak sika paliwem do gardzieli to cewka, jak nie sika to czujnik
  • #5 05 Oct 2013 20:22
    Marco6996
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+1)
    A jest możliwość podłączenia cewki owalnej ( tzw. beczki ) i osobno moduł zamiast połączonego?

    Posiadam taką cewkę aktualnie :

    VW Golf 3 1.6 - Brak Iskry


    A założyć cewke beczke i moduł z golfa 2 boscha, niestety nie mogę w grafice odpowiedniego zdjęcia znaleźć.
  • #6 05 Oct 2013 20:24
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Marco6996 wrote:
    A założyć cewke beczke i moduł z golfa 2 boscha
    A co, chcesz z nowszego starszy model robić?! Cewka nie majątek, 100zl można czasami dołożyć do samochodu.
  • #7 05 Oct 2013 20:25
    Marco6996
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak, ale samochód jest pilnie potrzebny do poniedziałku do rana :(
  • #8 05 Oct 2013 20:33
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Moduł TSZ z golfa mkII jest sterowany masą z halla, ten Twój zintegrowany z cewką, plusem.
  • #9 05 Oct 2013 20:33
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    kajaba autoserwis wrote:
    A co, chcesz z nowszego starszy model robić?

    Akurat to by była zmiana na lepsze, ale nie da się tego tak po prostu zrobić.

    Odłącz wtyczkę od aparatu zapłonowego i środkowy pin zwieraj cyklicznie do masy, jeśli wtedy pojawi się iskra to znaczy że czujnik halla w aparacie padł, jak tylko pompa paliwa zacznie pracować to raczej cewka padła.
  • #10 05 Oct 2013 20:41
    Marco6996
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok, czyli się nie da przerobić. Jutro sprawdzę to co kolega wyżej napisał. Jeśli iskry to czujnik jak pompa cewka. Ach..
  • #11 05 Oct 2013 20:57
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Da się przerobić, jeden tranzystor, opornik i będzie działać

    VW Golf 3 1.6 - Brak Iskry



    Edit
  • #12 06 Oct 2013 10:41
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    Akurat to by była zmiana na lepsze, ale nie da się tego tak po prostu zrobić.
    Tu masz racje , układ zapłonowy w ''golfach 3 i bliźniakach '' są bardzo awaryjne.
  • #13 06 Oct 2013 11:34
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Fajnie, wszyscy już przerabiają cewkę i moduł choć jeszcze nie wiadomo co jest uszkodzone.
  Search 4 million + Products
Browse Products