X

Volkswagen golf 2 gt - słabe ogrzewanie

05 Oct 2013 22:02 WEwebb123
  • #1 05 Oct 2013 22:02
    webb123
    Level 7  
    Helpful post? (+2)
    Witam mam bardzo słabe ogrzewanie w golfie 2.Wymieniłem termostat na nowy,bo stary nie działał prawidłowo,po prostu za wcześnie się otwierał i silnik nie mógł osiągnąć prawidłowej temperatury.Po wymianie termostatu usterka została usunięta.Mimo tego ogrzewanie jak było słabe tak jest nadal.Czy powodem może być zapowietrzony układ,jeśli tak to wie ktoś może jak się go odpowietrza?Jeśli nie zapowietrzony układ pozostaje mi wymiana nagrzewnicy?Słyszałem że powodem może być też pompa wody?Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny?Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • #2 05 Oct 2013 22:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Jak węże nagrzewnicy? Jak węże chłodnicy? Sprawdzałeś różnice temperatur?
  • Helpful post
    #3 05 Oct 2013 22:58
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany.
    Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie.
    Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana.
    Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle.
    Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
  • Helpful post
    #4 06 Oct 2013 01:32
    k-sierra
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma.
    Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie
    nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica.

    Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień może w ogóle nie być, klapy się nie domykają itp. Uszczelki gąbkowe parcieją, odklejają się itd itp.
  • #5 06 Oct 2013 17:53
    webb123
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Błażej wrote:
    Jak węże nagrzewnicy? Jak węże chłodnicy? Sprawdzałeś różnice temperatur?
    Auto posiadam dopiero od 2 tygodni tak że dopiero go poznaję.
    Węże nagrzewnicy i chłodnicy mają takie same temperatury,czyli wychodzi na to że nagrzewnica jest drożna.
    Ale dzisiaj zauważyłem pewne zjawisko,gdy zamknąłem nawiew na szyby a puściłem na kabinę zaczęły wylatywać jakieś kawałki gąbki czy coś takiego.Pewnie powodem tego jest to co pisze K-sierra że uszczelki się odkleiły.Ale gdy już wszystko wyleciało no może wszystko ogrzewanie się poprawiło.
    Poczekam jeszcze parę dni i zobaczę jak będzie działać to ogrzewanie.
  • Helpful post
    #6 06 Oct 2013 18:21
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Rozbieraj dopóki mrozów nie ma i klej nowe gąbki na klapy. Ja używam takiej pod panele podłogowe. :)
  • #7 20 Oct 2013 09:23
    webb123
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za odpowiedzi , wszystkie bardzo mi pomogły w odnalezieniu usterki.Główną przyczyną była nagrzewnica,którą po wymianie na nową z ciekawości rozpołowiłem i gdy zobaczyłem co znajduję się w środku, wszystko stało się dla mnie jasne.Oczywiście gąbki, o których pisaliście też były do klejenia.Teraz ogrzewanie jest super,auto gotowe do jazdy w mroźne dni. :D
  • #8 20 Oct 2013 10:47
    kwantor
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Rozcinać nikt nie kazał.. ale jest to bardzo pożyteczne i świadczy o dociekliwości.
    Ja rozcinam każdą, bo to potwierdza wtórnie diagnozę i odrzuca wszelkie jakieś domniemania i wyrzuty sumienia.
    Rozcięcie pozwala też przekonać się, że nie jest możliwe wypłukanie tego dziadostwa. ( trzeba ciąć w magistralach bocznych)
    No i na koniec pozwala doradzać np. Tobie.:D
  • #9 20 Oct 2013 12:54
    webb123
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    kwantor wrote:

    Rozcięcie pozwala też przekonać się, że nie jest możliwe wypłukanie tego dziadostwa. ( trzeba ciąć w magistralach bocznych)
    :D

    Tak to prawda wypłukanie tego szlamu graniczyłoby z cudem,tak więc nie ma innego wyjścia jak wymiana na nową.Koszt nowej jest niewielki, bo 50 zł firmy niemieckiej Febi,tylko sporo roboty przy wymianie. :cry:.Ale i tak warto poświęcić kilka godzin i wymienić samemu, niż zostawić u mechanika około 300 zł bo tyle gdzieś biorą warsztaty od wymiany.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products