X

Vag - Jaki kabel VAG wybrać?

maciekkkPL123 09 Oct 2013 21:15
  • #1 09 Oct 2013 21:15
    maciekkkPL123
    Level 8  
    Helpful post? (-2)
    Witam, jaki kabel VAG wybrać? Czywarto dołożyć pare złotych i wziąć ten polski:http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html czy chiński:http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html?
  • #2 09 Oct 2013 21:16
    andrzej20001
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Kup dominatora lub podobny.
  • #3 09 Oct 2013 21:26
    maciekkkPL123
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    mój budżet nie przekracza 100zł :D Chodzi o prosty kabelek :)
  • #4 09 Oct 2013 21:29
    andrzej20001
    Level 40  
    Helpful post? (-1)
    Doskładaj i kup coś sensownego
  • #5 09 Oct 2013 21:55
    mickpr
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    maciekkkPL123 wrote:
    Czywarto dołożyć pare złotych i wziąć ten polski:http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html czy chiński:http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html?
    Na takie coś to szkoda wydać nawet 20 zł.
    Porządne kable (z UDS-em) zaczynają się od kwoty większej niż 500 zł. I dopiero taki warto kupić.
    Pisze to ktoś, kto wydał (jak Ty chcesz zrobić) stówę na nic nie warty badziew.
  • #6 09 Oct 2013 22:43
    iommi23
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jakie auto/auta chcesz podpinać i co z nimi robić?

    W każdym razie bierz ten polski i nawet nie myśl o chińskiej wersji. Weź też pod uwagę, że Viaken nie dodaje domyślnie oprogramowania - kupujesz sam interfejs (co zresztą jest napisane na tej stronie). Mailowo z reguł dosyłają oczywiście linki do ściągnięcia w ramach wsparcia.

    Ja polecam (sam zresztą zakupiłem) polskiego vaga 2.5 na początek - np. z obd2.pl (sorry, jeżeli to kryptoreklama) - przy czym ten z viakena też jest ok.

    Mi wystarczało do postaw (czytanie błędów, adaptacja przepustnicy) szczególnie że głownie podpinam stare auta (głownie 96-98, max to passat b5 fl 2004). Teraz już mam 4 tanie kable a i tak nie wystarcza do wszystkiego ;)

    Jeżeli myślisz jednak coś zarobkowo robić to nawet szkoda na to pieniędzy.

    Niestety KTS czy inne kosztują już sporo, a jednak do amatorki to wiadomo, że to się nie zwróci, bo się na tym nie zarabia
  • #7 11 Oct 2013 21:33
    maciekkkPL123
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeżeli chodzi o samochód to do Forda Galaxy, dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)
  • #8 11 Oct 2013 21:42
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    VAG-COM jest do aut koncernu VAG. Choć niby Galaxy mk. 2 to Sharan/Alhambra, więc od biedy można użyć chiński klon VAG-COMa (bez klucza sprzętowego) i jakieś starej wersji VAG-COM albo VCDS Lite, ew. Polski VAG - ale tylko modele z silnikami VW. Z "tanizny" to ELM327 + dedykowany do Fordów program ForScan (nie obsługuje Galaxy mk. 2 ale mk. 3 już tak).
  • #9 11 Oct 2013 22:23
    maciekkkPL123
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ja posiadam Mk1
  • #10 11 Oct 2013 22:33
    iommi23
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    No właśnie o dziwo Polskim vagiem podpinałem się też do fordowskich silników benzynowych - do 2.0 i 2.3 - właśnie w galaxie mk1 (2.0 był z 95, a 2.3 chyba 98). Dało się podpiąć pod sterownik silnika łącznie z wartościami pomiarowymi. Moduł komfortu nie zagadał. Innych nie próbowałem.

    Było to zaskoczeniem, bo cała wiązka jest jednak z forda (choćby i licznik). Może to kwestia jednostkowego szczęścia, bo te silniki montowano też chyba w sharanie i stąd jest wymuszona kompatybilność z testerami VAG. Do pozostałych fordów natomiast wydaje mi się, że nie ma szansy podpiąć się tym.
  • #11 12 Oct 2013 16:39
    maciekkkPL123
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    ja na TDI sie podpinam :D
  • #12 12 Oct 2013 20:05
    endriu233
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Tym polskim VAG 2.5 to nawet adaptacji przepustnicy się nie da zrobić, a gość co to sprzedaje to nie ma pojęcia o naprawie samochodów. Kup Dominatora do potrzeb amatorskich wystarczy.
  • #13 12 Oct 2013 22:46
    dob12
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    endriu233 wrote:
    ym polskim VAG 2.5 to nawet adaptacji przepustnicy się nie da zrobić

    Fakt oprogramowanie denne ,ale za to kabelek KKL jeden z lepszych,bardzo stabilny ,nigdy nie miałem problemu z połączeniem,działa nawet stabilnie z programem V.E.P i odczytem i zapisem pamięci liczników,airbag`ów przez usb
  • #14 16 Oct 2013 09:25
    banast2007
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam mam pytanie jak uruchomić vag com 311.2 w pełnym ekranie na windowsie 8?
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • #15 16 Oct 2013 16:05
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Co znaczy na pełnym ekranie? On zawsze w okienku działa, rozmiar okna można ustawiać w opcjach.
  • #16 16 Oct 2013 21:50
    dob12
    Level 20  
    Helpful post? (-1)
    A pójdzie to w ogóle na win8?
    To na windows 7 64 bit przecież nie chodzi
  • #17 16 Oct 2013 22:52
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Może na 32 bit chodzi... prawdę mówiąc nie sprawdzałem, bo i po co jak jest VCDS Lite.
  • #18 17 Oct 2013 09:07
    Alfred001
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    maciekkkPL123 wrote:
    Ja posiadam Mk1

    Witam :)

    Ja mam ten chiński kabel za 21zł do tego program DeltaScan 5.0 za darmo (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2652220.html) i mojego Sharan'a '98 obsługuje bez problemu, więc Twojego Galaxy też będzie.

    Pozdrawiam,
  • #19 23 Feb 2016 22:21
    Gregor160819
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam pytanie. Jeżeli chodzi o te kable VAG to wystarczy, że zakupi się tylko taki kabel i po podlaczeniu go, zainstaluje nam się progam czy na plycie go dostaniemy razem z kablem czy cos w tym stylu. Czy trzeba pobrać/zakupić odpowiedni program aby wtedy mozna bylo sie podpiąć pod samochód.?
  • #20 08 Mar 2016 09:02
    Alfred001
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Gregor160819 wrote:
    Witam. Mam pytanie. Jeżeli chodzi o te kable VAG to wystarczy, że zakupi się tylko taki kabel i po podlaczeniu go, zainstaluje nam się progam czy na plycie go dostaniemy razem z kablem czy cos w tym stylu. Czy trzeba pobrać/zakupić odpowiedni program aby wtedy mozna bylo sie podpiąć pod samochód.?


    Masz dwie opcje:
    1. komplet interfejs+program - ta opcja zwykle w przypadku komercyjnych rozwiązań, czyli raczej kosztowna.
    2. kupujesz sam interfejs i korzystasz z różnych programów - tańsze rozwiązanie ale do starszych samochodów (do 2004 roku).

    Do jakiego samochodu chcesz się podłączyć?

    Pozdrawiam,
  • #21 23 Mar 2016 19:06
    Gregor160819
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Chce sie podlaczyc do Audi a4 B6 2001r.
    Czyli sam interfejs by wystarczyl?? Tzn... kabel i wersja trial programu tak?
  • #22 24 Mar 2016 07:22
    mickpr
    Level 39  
    Helpful post? (+2)
    @Gregor160819
    Polecam Głowice diagnostyczną VAS5054A + program ODIS (+tzw. postsetup). Diagnozuje wszystkie auta grupy VW (VW, Audi, Skoda, Seat). Jest głowicą taką samą, jaką mają autoryzowane serwisy (lepszej na razie nie ma).

    Głowica jakieś 250zł (na Alliexpress), ale zrobisz nią wszystko w przeciwieństwie do typowych klonów.
    W badziewia za 50-100 zł nie wierz. Głowicę (jak ci się znudzi) odsprzedasz (z zyskiem) do warsztatu samochodowego (na Allegro taka głowica kosztuje 500-600 zł).

    Ważne, głowica musi mieć tzw "chip OKI", innej nie kupuj.
    Jak widać na obrazkach interfejsu (w środku), które często sprzedający pokazują (nie kupuje się kota w worku) płytki drukowane powinny być kompletnie "wyposażone" w układy scalone. Przed zakupem wrzuć aukcje - spojrzymy, czy dobrą wybrałeś.
  • #23 24 Mar 2016 08:08
    Alfred001
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Gregor160819 wrote:
    Chce sie podlaczyc do Audi a4 B6 2001r.
    Czyli sam interfejs by wystarczyl?? Tzn... kabel i wersja trial programu tak?


    Ja proponuję Ci trochę tańszą opcję... kup dowolny kabel KKL do grupy VAG, a tu masz darmową wersję polskiego programu:
    http://dte.com.pl/pobieranie/program-deltascan-5-0.html
    Jest to pełna wersja programu dla samochodów do 2004 roku.
    Taki komplet do Twojego samochodu wystarczy.

    Pozdrawiam,
  • #24 24 Mar 2016 08:43
    tadkli9743
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Dzięki Alfred001 spróbuje Twojego rozwiązania. Mam nadzieję, że z Japończykami będzie się komunikował.
    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #25 24 Mar 2016 08:48
    Gitner
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    mickpr wrote:
    @Gregor160819
    Polecam Głowice diagnostyczną VAS5054A + program ODIS (+tzw. postsetup). Diagnozuje wszystkie auta grupy VW (VW, Audi, Skoda, Seat). Jest głowicą taką samą, jaką mają autoryzowane serwisy (lepszej na razie nie ma).

    Do którego rocznika VAG mogę jej użyć?
  • #26 24 Mar 2016 23:36
    mickpr
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Gitner wrote:
    Do którego rocznika VAG mogę jej użyć?

    Jakiego VAG? Co rozumiesz pod skrótem VAG ?

    Jeśli chodzi o urządzenia - to VAG i VAS to dwa różne typy urządzeń.
    Jeśli chodzi o grupę Volkswagena - to firma nazywa się VGP (Volkswagen Group Polska)

    VAS 5054a służy do diagnozowania każdego typu samochodów grupy VGP.
    Jeszcze do niedawna serwis był zmuszony używać VAS5051B do niektórych modeli starszych aut (zwykle ciężarówek VW). Było to starsze, kompletnie inne (fizycznie) urządzenie. Chodziło (z tego co wiem) o niedopracowany program ODIS, który powstał dość niedawno. Teraz już nie trzeba. Serwisy mają oficjalny zakaz używania VAS 5051B. Brak jest aktualizacji do VAS5051B i nowych aut już nie zdiagnozujesz.

    Interfejs VAS 5054A w porównaniu do KKL to jak Mercedes (no dobra Audi :) ), do hulajnogi..

    Ale oczywiście można brnąć w badziewie. De gustibus non disputandum est.
    Twoje pieniądze, Ty decydujesz.
  • #27 25 Mar 2016 10:23
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    mickpr wrote:
    Jeśli chodzi o grupę Volkswagena - to firma nazywa się VGP (Volkswagen Group Polska)
    VGP to tylko polski oddział, centrala firmy to Volkswagen Aktiengesellschaft, czyli VW AG lub właśnie VAG (choć niektórzy rozwijają ten skrót jako Volkswagen Audi Group).

    Nie wiem jak jest obecnie ale chyba nadal legalny VAS5054a jest dostępny tylko dla ASO, a do pełnej funkcjonalności wymaga dostępu on-line do serwerów. VCDS jest przeznaczony raczej dla hobbystów-amatorów. Cena jest bardziej przystępna, a dostęp do rejestrów konfiguracyjnych (tzw. kodowania) jest bardziej niskopoziomowy - co w niektórych przypadkach pozwala np. na aktywowanie funkcji niedostępnych w danym modelu, czego nie da się zrobić VASem. Od strony diagnostycznej VCDS obsługuje K-line, CAN oraz UDS, czyli wszystko co można znaleźć w samochodach osobowych grupy VW. Jeśli chodzi o prostotę obsługi to jest bardzo "siermiężny", ale w zamian ma praktycznie nieograniczone możliwości (można samemu tworzyć definicje dla nowych modułów).
  • #28 25 Mar 2016 10:54
    Gitner
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    mickpr wrote:
    Gitner wrote:
    Do którego rocznika VAG mogę jej użyć?

    Jakiego VAG? Co rozumiesz pod skrótem VAG ?

    Pod tym skrótem uważam potocznie auta VW, Audi, Seat i Skoda. Pytam czy VAS5054A obsłuży mi np: Audi A6 z 2015 roku.
  • #29 25 Mar 2016 11:08
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jeśli VAS5054a z aktualnym softem czegoś nie obsłuży to nic innego tego też nie obsłuży. Przecież to jest fabryczny tester.
  • #30 25 Mar 2016 11:13
    Gitner
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    OK, a jaki soft jest najbardziej aktualny? Na aukcjach widzę VAS5054A + Odis 3.0.1. za 829zł. Czy jest możliwa późniejsza aktualizacja? Ja wychowany jestem na KKL i EML dla własnych potrzeb.
  Search 4 million + Products
Browse Products