Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

regulacja obrotów, jak ustawić?


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> regulacja obrotów, jak ustawić?
Author
Message
bhtom
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 23 Sep 2004
Posts: 2016
Location: Tomaszów Mazowiecki

Post#1 Post from the author of the topic 17 Mar 2005 11:23   

regulacja obrotów, jak ustawić?


Witam. Mam Vw polo 1,3 z 1990 roku na wielopunktowym wtrysku i takie pytanie:
Gdzie się reguluje wolne obroty?
Jedna śruba regulacyjna jest przy przepustnicy, tu gdzie podłączona jest linka od gazu, a druga jest obok po prawej stronie na śrubokręt pionowo z góry.
Ta druga to chyba jest od regulacji ilości powietrza bowiem gdy miałem ją za bardzo wkręconą to prawie wcale nie zasysał powietrza. Jak to wszystko poustawiać, aby było dobrze? Czy ta druga śruba służy do regulacji składu mieszanki, czy tylko do obrotów.
Pomóżcie. Dzięki.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Mar 2005 11:23   





Back to top
   
Mariogr
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 26 Mar 2004
Posts: 198
Location: Świnoujście

Post#2 17 Mar 2005 14:29   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


bez porządnego diagnosty i analizatora spalin to ci się nie uda.

Helpful message? + -

Back to top
   
jaceksu25
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 12 Nov 2004
Posts: 429

Post#3 17 Mar 2005 14:34   

regulacja obrotów, jak ustawić?


Jak masz silniczek krokowy, to wyczysc go, odlacz kleme na minute lub dwie, odpal motor bez zadnego gazowania, niech pracuje az dmuchawa sie wlaczy na wolnych obrotach a potem przytrzymaj na wyzszych i bedzie cacy...

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Mar 2005 14:34   





Back to top
   
Mariogr
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 26 Mar 2004
Posts: 198
Location: Świnoujście

Post#4 17 Mar 2005 14:57   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


krokowy nie jest lekarstwem na wszystkie niedomagania obrotów biegu jałowego, napisz coś więcej na temat dlaczego chcesz regulować.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Mar 2005 14:57   





Back to top
   
Removed






Post#5 17 Mar 2005 16:11   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


jaceksu25 wrote:
Jak masz silniczek krokowy, to wyczysc go, odlacz kleme na minute lub dwie, odpal motor bez zadnego gazowania, niech pracuje az dmuchawa się wlaczy na wolnych obrotach a potem przytrzymaj na wyzszych i bedzie cacy...


O Jezu!!!Następny!To jakaś choroba.Jaki silniczek krokowy w golfie 1,3?I co ci da myk z opinaniem klemy jak Digijet (to system wtryskowy w tym samochodzie,bo pewnie nie wiesz) nie ma pamieci adaptacyjnej.
A co do obrotów to :czysta przepustnica,prawidłowe działanie i regulacje wyłaczników krańcowych,no i regulacja powietrza biegu jałowego.Sruby nastawczej przepustnicy nie ruszać.

Helpful message? + -

Back to top
   
manta
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 03 Oct 2004
Posts: 4530
Location: Elbląg.

Post#6 17 Mar 2005 17:39   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


No elektrit sznuje ciebie za wiedze, ale niestety to się mocno zużywa i w większości należy przywrócić stan fabryczny kąta ustawienia przepustnicy(ekstremalnie zacinanie się przepustnicy),fakt nie regulujemy tym obrotów silnika.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Mar 2005 17:39   





Back to top
   
Removed






Post#7 17 Mar 2005 19:20   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


Sruby nastawczej się nie rusza,jest ona ustawiona fabrycznie na istnienie pewnej szczeliny.Często jest tak skonstruowana że nie ma możliwości regulacji-albo łebek ma oderwany,albo jest na jakkiś dziwny klucz lub śrubokręt.Faktyczne ,po pewnym czasie śruba zderzakowa trochę się sklepie i tym samym skróci,ale to się nadgania wkrętem regulacji powietrza kanału obejsciowego.
Kombinowanie przy regulacji początkowego kąta wychylenia przepustnicy kończy się tym że jest przestawiona baza potencjometru,pal licho jeżeli ma eliptyczne utwory (stare fordy,i inne cuda) i można go ustawić na odpowiednie napięcie, ale już tak nie jest.W opisywanym tu przypadku mogą wyjść heca z włącznikiem położenia spoczynkowego przepustnicy-ECU nie bedzie widział że ona jest zwolniona i trzeba uruchomić program regulacji i stabilizacji biegu jałowego.

Helpful message? + -

Back to top
   
krzys_ch69
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 54
Location: opole

Post#8 03 Apr 2005 14:15   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


witam
pytanie do wszystkich, a glownie do Elektrita, piszesz o tym, ze jak sie przestawi polozenie poczatkowe przepustnicy to ECU moze nie wiedziec, ze jest na biefu jalowym. ja mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 ale z TECHA nie ta sie podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny" Pytanie na podstawie czego ECU stwierdza ze jest na biegu jalowym, piszecie o jakims wlaczniku spoczynkowym biegu jalowego , ale umniejest potencjometr i nie ma przy przepustnicy zadnego wlacznika ( rozumiem jakas krancowka czy cos...), sprawdzalem silnik krokowy...na tyle na ile umiem..po wlaczeniu zaplonu pozycjonuje sie , grzybek przesuwa, wlacze juz z tym 2 miesiace... czytalem ze w fordach jest jakis zawor wezyk odpowietrzania skrzyni korbowej ktory czesto powoduje falowanie obrotow, czy w Astrze tez cos takiego jest, prosze o pomoc, moze troche teorii na temat reulacji wolnych obrotow.. jakie wezyki sprawdzic, juz trace nerwy do tych obrotow.. czy to moze byc TPS , moze komuter od gazu go obciazac? z gory dziekuje za pomoc

Helpful message? + -

Back to top
   
rosck
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 96
Location: Poznań

Post#9 03 Apr 2005 17:28   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


krzys_ch69 wrote:
witam
pytanie do wszystkich, a glownie do Elektrita, piszesz o tym, ze jak się przestawi polozenie poczatkowe przepustnicy to ECU moze nie wiedziec, ze jest na biefu jalowym. ja mam Astre II X16XEL i po zalozeniu gazu mam problem z wolnymi obrotami ktore faluja.. ogolnie obroty sa za niskie ok 600 ale z TECHA nie ta się podniesc bo jest informacja, ze "bieg jalowy nie jest aktywny" Pytanie na podstawie czego ECU stwierdza ze jest na biegu jalowym, piszecie o jakims wlaczniku spoczynkowym biegu jalowego , ale umniejest potencjometr i nie ma przy przepustnicy zadnego wlacznika ( rozumiem jakas krancowka czy cos...), sprawdzalem silnik krokowy...na tyle na ile umiem..po wlaczeniu zaplonu pozycjonuje się , grzybek przesuwa, wlacze juz z tym 2 miesiace... czytalem ze w fordach jest jakis zawor wezyk odpowietrzania skrzyni korbowej ktory czesto powoduje falowanie obrotow, czy w Astrze tez cos takiego jest, prosze o pomoc, moze troche teorii na temat reulacji wolnych obrotow.. jakie wezyki sprawdzic, juz trace nerwy do tych obrotow.. czy to moze byc TPS , moze komuter od gazu go obciazac? z gory dziekuje za pomoc


Ja mam ten sam problem w Renault Scenic tyle ze obroty ma na 500/550 i troche faluje. A problemu by nie był jeśli by nie zdychał podczas jazdy-dojezdzając do krzyzówki i wduszenie sprzęgła konczy sie gaśnięciem silnika i dodatkowo dzieje się to tylko na zimnym silniku.

Helpful message? + -

Back to top
   
krzys_ch69
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 54
Location: opole

Post#10 03 Apr 2005 18:17   

Re: regulacja obrotów, jak ustawić?


a czy jak uruchamiasz zimny silnik, to obroty na poczatku wzrastaja do powyzej 1000? ( powinno zadzialac automatyczne ssanie), ja mialem tak jak ty po ostatniej wizycie u mechanika i wymianie silnika krokowego...po ktorej zniknelo mi to ssanie, po uruchomieniu musialem przytrzymywac gaz przez jakis czas aby silnik sie podgrzal bo inaczej gasl, na cieplym bylo lepiej ale obroty jak u Ciebie..posilkowalem sie podciagnieciem linki przepustnicy..wiem tego sie nie robi, ale przynajmniej jezdzic umialem..wczoraj nie wytrzymalem odkrecilem silnik krokowy( "nowy") i co sie okazalo, ze mam wlozony silnik nie do opla, tylko z renowki ktory mial inne wyprowadzenie pinow..mierzylem miernikiem..bylem w szoku, ale to byla dopowiedz dlazego nie bylo ssania i obroty byly niskie..bo byl w jednym polozeniu i to b. przymkniety..zalozylem moj stary, nie wiem czy jest dobry, ale przy wlaczaniu zaplonu grzybek sie przesuwal.. coz falowanie obrotow pozostalo, ale mam znowu ssanie automatyczne przy zimnym silniku... to moja historia.. moze tez masz uszkodzony krokowiec i ma jedno polozenie, ale to niech sie fachowcy wypowiedza, ja licze na Elektrita, ze cos pomoze na to co opisalem w moim poprzednim poscie

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> regulacja obrotów, jak ustawić?
Page 1 of 1
Similar topics
regulacja obrotów, jak ustawić? (3)
Regulacja OMVL, dream xxi n, jak to ustawić? (8)
Vag 1.05 i regulacja obrotów (5)
Regulacja obrotów dmuchawy. (2)
Regulacja obrotów PASSAT VR6 (1)
Regulacja obrotów fiat cc 704 (11)
nissan sunny, regulacja obrotów nawiewu (3)
LPG - krokówka i regulacja wolnych obrotów (4)
brak regulacja obrotów witraka w samochodzie :( (13)
Ford Mondeo 1.8TD regulacja obrotów (18)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.043 seconds

elektroda.pl topic RSS feed